Nekromanti Buggar och konstigheter

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Johan;n11823 said:
Ignore-funktionen verkar inte funka överallt. Jag kan se personens inlägg i Vad-ska-du-göra-på-goth-con-tråden, men inte i tråden om könsroller (var nån artikel som diskuterades).
Den var udda. Är den ena ett "vanligt" inlägg och den andra en kommentar? Då kan PMa mig om du vill.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ett tag verkade det som att forumlistan höll sig någorlunda uppdaterad med senaste posterna i forumet. Men nu har nåt hänt och nu har forumlistan inte koll på nåt längre.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Krille;n11847 said:
Ett tag verkade det som att forumlistan höll sig någorlunda uppdaterad med senaste posterna i forumet. Men nu har nåt hänt och nu har forumlistan inte koll på nåt längre.
Om det är till någon ledtråd så verkar det som att inlägg kan kuka ur uppdateringen av forumlistan. Efter en viss tidpunkt i den där tråden om könsroller så var det inte bara jag som tröttnade, utan även forumlistan vägrar att erkänna att det finns inlägg efter kl 12:37.

Däremot verkar forumlistan fortfarande acceptera att den här tråden får nya inlägg då och då.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Mina misstankar är riktade mot "system cache"-funktionen. Jag har just rensat den, så vi får se om det blir stabilare ett tag.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Lupus Maximus;n11961 said:
Mina misstankar är riktade mot "system cache"-funktionen. Jag har just rensat den, så vi får se om det blir stabilare ett tag.
Nu verkar det här helt kajko igen. Rollspelsforumet påstår att det inte skrivits något nytt inlägg på hela dagen. Senaste-inlägg-fliken visar KKs inlägg i frukosttråden från 18:57 igår som senaste posten överhuvudtaget på forumet...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
chrull;n12806 said:
Nu verkar det här helt kajko igen. Rollspelsforumet påstår att det inte skrivits något nytt inlägg på hela dagen. Senaste-inlägg-fliken visar KKs inlägg i frukosttråden från 18:57 igår som senaste posten överhuvudtaget på forumet...
Just nu verkar inte trådar ens markeras med hjälp av ikonen om det finns nya inlägg i posten eller inte. Så just nu har jag inget sätt alls att hålla reda på om det dykt upp nya poster i trådar eller inte innan jag går in och kollar manuellt.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
chrull;n12823 said:
Just nu verkar inte trådar ens markeras med hjälp av ikonen om det finns nya inlägg i posten eller inte. Så just nu har jag inget sätt alls att hålla reda på om det dykt upp nya poster i trådar eller inte innan jag går in och kollar manuellt.
Det enda sättet som verkar fungera är att gå in på en tråd och där trycka på "Visa alla" längst ner i "Senaste inlägg"-listan. Då är jag rätt säker på att man ser alla nya inlägg, men det är klart att det blir jobbigt om det skrivits mycket sedan man kollade senast. Inte optimalt att klicka igenom 8-10 sidor med nya inlägg.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Jag har nu fått en avisering om att Recca och fem andra kommentrrat mitt inlägg i sex. Jag har skrivit tre inlägg i den tråden vad jag kan se, och varje inlägg har fått en kommentar var, alla från Recca. Så den aviseringen känns inte som den går ihop på något sätt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Rymdhamster;n13297 said:
Jag har nu fått en avisering om att Recca och fem andra kommentrrat mitt inlägg i sex. Jag har skrivit tre inlägg i den tråden vad jag kan se, och varje inlägg har fått en kommentar var, alla från Recca. Så den aviseringen känns inte som den går ihop på något sätt.
Ja, aviseringarna om kommentarer är helt oanvändabara i en tråd man skrivit mer än ett inlägg per sida i.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
När jag var bannad hade jag inte befogenhet att se sidan "Kontakta oss" så länge jag var inloggad.

Jag skickade ett meddelande via kontaktfunktionen under den perioden men har fortfarande inte fått svar. Bugg eller feature?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
RasmusL;n13332 said:
När jag var bannad hade jag inte befogenhet att se sidan "Kontakta oss" så länge jag var inloggad.

Jag skickade ett meddelande via kontaktfunktionen under den perioden men har fortfarande inte fått svar. Bugg eller feature?
Det var i den vevan emailfunktionen kom igång för huvud taget. Dock hittade jag en felkonfigurering till just för kontakta oss att åtgärda.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Krille;n13335 said:
Niklas73 har problem att logga in just nu.
Ser ut som om forumet tycker att han är inloggad. Har det gått bra att logga in eller har han fortfarande problem?

Niklas73, om du lyckats logga in och ser detta får du givetvis svara också :)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Rymdhamster;n13297 said:
Jag har nu fått en avisering om att Recca och fem andra kommentrrat mitt inlägg i sex. Jag har skrivit tre inlägg i den tråden vad jag kan se, och varje inlägg har fått en kommentar var, alla från Recca. Så den aviseringen känns inte som den går ihop på något sätt.
Aviseringarna är ett aber. I planeringen har jag att jag skall prova att bygga om indexen innan jag kontaktar vbulletin om det, eftersom indexproblem kan ligga bakom att den slutar uppdatera senaste inlägg och lite annat spök som vi har. Som det är just nu känns aviseringar och senaste inlägg inte användbart på någon ledd.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
De senaste gångerna jag använt "lägg upp länk"-funktionen har inte hela länken kommit med. Det har blivit en länk till den avsedda sajtens rot-URL, men allt efter det har tagits bort. D.v.s. länken går inte till den specifika sidan jag avsåg. Istället har jag fått lägga in det i textens body.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Jag vet inte om detta har rapporterats tidigare (tråden är rätt lång …), men om jag regenererar en sida i Firefox på OSX (Leopard) så kan jag inte längre svara eller kommentera. Om jag regenererar igen återkommer funktionaliteten och jag kan svara som vanligt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Anmäla inlägg funkar inte: An unexpected error was returned: '21022'
 
Top