Nekromanti Buggar och konstigheter

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Har försökt att läsa i vrållådan på de shouts som man behöver scrolla för, och när jag har scrollat upp så går den automatiskt ner (inom loppet av ca 2 sek) till de senaste shoutsen så hinner knappt läsa det folk har vrålat innan. Problemet uppstår både vid webbläsare och på mobilen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spidde, jag uppfattar det som att Sia talar om att småpraten uppdateras var tredje sekund, vilket gör det omöjligt att skrolla upp och läsa tidigare inlägg.
Det är inte en bugg, eller har med webbläsare att göra - det är en inställning av forumet.
Lösningen är antingen en storprat eller länk till prat-arkivet (alternativt att forumet inte uppdateras var 3:e sekund).
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag kan inte logga in från min telefon. När jag försöker skriva mitt användarnamn så blir det Bjrn Wrmedal. Å, ä och ö kommer helt enkelt inte med.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Rymdhamster;n169 said:
Det finns en tidsgräns för hur snabbt man får skicka PM: Det är en smula frustrerande även om den bara är på 30 sekunder.
Om jag får komma med ett förslag så borde det läggas in någon slags "inte mer än fem PM inom X sekunder" istället. Vill man få bort spam så kommer det vara nästan lika effektivt men det är inte lika störigt för användarna.

För övrigt så stör jag mig på att man inte kan öppna quote i en ny flik. Det innebär att om jag läser och hittar något jag vill svara på så måste jag antingen komma ihåg det till senare eller så blir jag kastad längst ner på sidan.

Übereil
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Übereil;n246 said:
Om jag får komma med ett förslag så borde det läggas in någon slags "inte mer än fem PM inom X sekunder" istället. Vill man få bort spam så kommer det vara nästan lika effektivt men det är inte lika störigt för användarna.
Ta det lungt, vi har inte kommit till såna inställningar än. Det tar tid att ställa in ett forum.

Übereil;n246 said:
För övrigt så stör jag mig på att man inte kan öppna quote i en ny flik. Det innebär att om jag läser och hittar något jag vill svara på så måste jag antingen komma ihåg det till senare eller så blir jag kastad längst ner på sidan.
Detta är inte möjligt då det inte finns någon fullskärms editor. Den du har längst ner är den du har och så är det. Det är inget jag kan gör åt utan att skriva om hela forumet.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det finns kortkommandon för smileys, t.ex. blir : och ) en :)
Tyvär fungerar dessa kortkommandon mitt inne i ord, ska kag skriva "T-fyror" blir det T4:or, eftersom : och o blir :o
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
anth;n267 said:
Det finns kortkommandon för smileys, t.ex. blir : och ) en :)
Tyvär fungerar dessa kortkommandon mitt inne i ord, ska kag skriva "T-fyror" blir det T4:or, eftersom : och o blir :o
Fixat och klart.
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Jag försöker leka runt med temat för min profil, och tänkte då ladda upp en fil som bakgrundsbild. Jag får felmeddelandet:
"Your file of %1$s exceeds the limit of %2$s."
PLZ FIX
Konrad Konvalj said:
Din profil är anskrämlig Kraetyz! Det sticker i ögonen när man går in på den, men samtidigt är det svårt att sluta kolla på den.

Typ som en drog.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Spider Jerusalem;n159 said:
Just nu är den mobila delen inte påslagen då jag fokuserar på att få web versionen att funka bra just nu, när jag är klar med det så kommer jag att ta en titt på det mobila interfacet.

Edit: Jag har slagit på Forumrunner nu så det borde fungera bättre.

Ser ingen förändring, men framtidem får väl visa.

Om jag minskar Vrålet, borde det inte följa med i samtliga sidor.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
PAX;n277 said:
Ser ingen förändring, men framtidem får väl visa.

Om jag minskar Vrålet, borde det inte följa med i samtliga sidor.
Detta har jag svarat på tidigare. Se fixa cookie på min Prio lista samt mobil interface.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
Mer en layoutfråga och därför lågprioriterad, men då jag uppmandes till det tar jag ändå upp det här tills vidare:

När man går in på grupper så har man redan "latest group topics till höger, då känns det rätt poänglöst att samtidigt hamna i fliken "latest activity" utan det hade varit mer praktiskt att hamna i fliken "groups" direkt istället.

Av samma anledning tycker jag det hade varit mer praktiskt att när man går in på en specifik grupp hamna direkt i fliken "topics" istället för "latest activity".

Jag inser att detta är lite av en "jag tycker att..." "nej för jag tycker tvärtom!"-fråga, och dessutom handlar om ett lågprioriterat ämne, men nu har jag det sagt i alla fall.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Har märkt att ibland när jag skriver något och vill sedan sudda ut i texten eller skriva in saker tidigare i texten (innan jag postat eller så) så vägrar den. Markören flyttar på sig dit jag vill, men när jag börjar skriva så hoppar den tills slutet av texten.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
Jag märkte något liknande vid ett tillfälle. Jag försökte sätta "" runt en mening, men när jag stod i början av meningen (vilket även var först i den raden, alltså längst till vänster) och tryckte på höger shift så hoppade markören till slutet av meningen (längst till höger), men när jag tryckte på vänster skift så stod den kvar.

Jag använder google chrome.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Lite noteringar från test med iPad: På mobilt interface tar sidebars upp hälften av skärmytan. Minimerar man dem anpassar sig inte inläggen. Trots att vrålet är minimerat verkar något objekt på sidan ladda om var tredje sekund. Länkar kan sträcka sig utanför boxarna.
 
Top