Nekromanti Buggar och konstigheter

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ymir;n1312 said:
När jag försöker posta det nya inlägget i min Pirater!-kampanjkrönika får jag upp följande felmeddelande:

"Maximum number of characters exceeded. It cannot be more than 10000 characters. The current number of characters is 14690"
Det är inte en egentlig bug, utan en inställning i forumet som Spidde lätt borde kunna ändra.
Tills dess är det lätt att komma runt problemet genom att dela upp posten i två delar.
Problem solved. :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
jag vill absolut inte dela upp posten i två delar, det går emot hela upplägget där ett referat av ett spelmöte rimligtvis utgör ett inlägg. Då väntar jag hellre på att Spidde fixar det när han har tid.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
"Nya diskussioner" borde döpas om till "Dagens diskussioner" eftersom den har ett sökkriterium som bara söker inlägg gjorda dagens datum. Nu, kl 01:00, finns exakt 0 Nya diskussioner.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Übereil;n1437 said:
Är det bara för mig som chatten inte syns?
Chatten har flyttat till en egen sida
Se den blå menyraden:
Forum | Bloggar | Grupper | Småpraten
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Jag orkar inte läsa igenom alla tidigare inlägg för att se om det här är rapporterat men:

det verkar ta ett tag innan nya inlägg faktiskt dyker upp i tråden. Jag ser att ett nytt inlägg skrivits under "Senaste inlägg" men när jag klickar på pilen (eller trådnamnet) och kommer till tråden så finns det inte där. Laddar jag om efter någon eller några minuter brukar det dock kommit upp i tråden.
Magnus Seter said:
Ibland försvinner nyare inlägg från listan för mig också. Har inte lyckats se om det är nått jag inbillar mig eller om det är nått system i det hela.
Brynolf said:
Har märkt nåt liknande, men ibland syns nya inlägg när man uppdaterar, ibland inte.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,741
Location
Stockholm
Senaste inlägg-listan och "senaste inlägg" - kolumnen i forumlistan är inte i synk.
Tyr said:
Senaste inlägg med förleden "svar till" och "kommentar till" verkar oftast inte dyka upp bland de senaste inläggen när man är på forumlistan.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
DeBracy;n1498 said:
Ibland frågar forumet om jag vill plocka fram text det har autosparat. Om jag väljer discard så får jag ett sånthäringa felmeddelande.
Jag känner till problemet och vet var det beror på men då man kan skita i att klicka på det och det inte påverkar funktionaliteten så har jag prioriterat ner det.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Inmonterade bilder verkar spöka på vissa webbläsare. På Chrome fungerar det utmärkt men Firefox visar bara bild-url:en.
DeBracy said:
Bara som data: Jag använder Firefox och hade inga problem alls med dina bilder i rollformulärstråden.
anth said:
Jag har heller inga problem med bildhantering i FF (som är min primära läsare, så jag hade skrikit i högan sky om det var fel i FF :) )
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
soda;n1901 said:
Jag verkar bli utloggad vid varje besök. IE10, modern.
Har du bockat för "Kom ihåg mig"?
Har du rensat cachen? I samband med ompekningen igår hade jag ett liknande problem som försvann vid cacherensning.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Med reservation för att detta kan har rapporterats tidigare: att ladda upp en forumbildavatargrej från dattan fungerar inte. Det funkar att ange en URL från nätet, men inte från datorn (vare sig med eller utan Bläddra).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CapnZapp;n2064 said:
Med reservation för att detta kan har rapporterats tidigare: att ladda upp en forumbildavatargrej från dattan fungerar inte. Det funkar att ange en URL från nätet, men inte från datorn (vare sig med eller utan Bläddra).
Väldigt konstigt för de två bilder som jag laddat upp har jag gjort från min dator.
Vad har du för system? dator, OS, browser?
Vad var det för bild du försökte ladda upp? Format, storlek?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
anth;n2065 said:
Väldigt konstigt för de två bilder som jag laddat upp har jag gjort från min dator.
Vad har du för system? dator, OS, browser?
Vad var det för bild du försökte ladda upp? Format, storlek?
Specifika problemet: översta texteditrutan ej responsiv. Gick inte skriva något där. Att Bläddra hjälpte inte heller, eftersom när jag klickar öppna efter valt min fil, så förblir rutan tom. Att då gå vidare ger bara en tom och hängd uppladdningsruta (eller vad nu rutan heter - tror det är den ruta man sedan kan beskära bilden i när det funkar)


Jag kör Windows 7 med senaste Firefox.

Kändes inte som bildens natur spelade någon roll - den gick ju bra att ladda direkt från sajten där jag hittade den, och jag fick känslan er sajt aldrig fick känna på bilden överhuvudtaget, ingenting laddades upp eftersom textrutan förblev tom... men om du absolut vill veta provade jag både med orginal-PNG och en MsPaint-konverterad JPG.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Provade igen. Editrutan under "Hitta och ladda upp en bild från din hårddisk" går inte skriva i. Editrutan "Kopiera och klistra in bild-URL:en från värdplatsen" fungerar alldeles utmärkt.



Oh, en grej till. När man väl är i det läget fungerar inte Avbryt (eller tar det jättelång tid). Alltså "Ändra Visningsbild" ploppar upp men försvinner inte igen om man trycker avbryt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CapnZapp;n2104 said:
Provade igen. Editrutan under "Hitta och ladda upp en bild från din hårddisk" går inte skriva i. Editrutan "Kopiera och klistra in bild-URL:en från värdplatsen" fungerar alldeles utmärkt.



Oh, en grej till. När man väl är i det läget fungerar inte Avbryt (eller tar det jättelång tid). Alltså "Ändra Visningsbild" ploppar upp men försvinner inte igen om man trycker avbryt.
Jag sitter med Win7Sp1 och FF27.0.1 och kan inte återskapa ditt problem, d.v.s. för mig går det alldeles utmärkt skriva i rutan och klicka på bläddra.
Har du provat med en annan webbläsare?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och att kunna bli av med felmeddelandet jag alltid får upp när jag ska skicka ett svar i en tråd. (måste alltid trycka på avbryt och sedan uppdatera sidan för att komma tillbaks till tråden).
Och jag kan tydligen inte skicka pm till folk heller.
Och mina enterslag för att göra ett nytt stycke medför att rader utan text helt tas bort och allt ser ut som att jag inte kan styckeindela.
Har dessvärre inte monetära resurser att få detta högt prioriterat, men jag lovar att gnälla kopiöst mycket tills det funkar som det ska (med en förståelse för att saker inte funkar i början förstås, men gnälla tänker jag göra ändå).

SJ said:
Hmmm... jag ska ta en titt på dina problem senare. Jag har inte hört om sånna buggar och dom verkar onekligen Prio 1 för mig då det än grund funktionalitet som inte fungerar som det ska.
Vad för operativ system samt vilken browser använder du?
Jag använder IE11 och Windows 7.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag vet inte om det här redan är känt, men när jag försöker använda funktionen citera och på så vis svara ett inlägg så kommer jag till rutan där jag ska skriva mitt svar. Sen skriver jag det. När jag sedan upptäcker ett stavfel mitt i texten jag skrivit flyttar jag markören dit, trycker på delete eller backspace och skriver in rätt bokstav och... bokstaven dyker upp i slutet av all text. Alltså, längst ner. markören hoppar ner dit. Obönhörligen. För att rätta eventuella stavel eller knasiga versaler mitt i stycket får jag radera allt efter det och skriva om, eller lägga upp inlägget som det är och sedan använda "ändra" funktionen där det fungerar att ändra mitt i ord. Knasigt.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
chrull;n529 said:
Postar man från den Safariversionen som finns på iPad verkar forumet ignorera radbrytningarna när man väl postar inlägget.
Det har hänt mig ett par gånger med, både med telefonen och när jag suttit vid pcn, alltså andriod och chrome
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Storuggla;n2184 said:
Jag vet inte om det här redan är känt, men när jag försöker använda funktionen citera och på så vis svara ett inlägg så kommer jag till rutan där jag ska skriva mitt svar. Sen skriver jag det. När jag sedan upptäcker ett stavfel mitt i texten jag skrivit flyttar jag markören dit, trycker på delete eller backspace och skriver in rätt bokstav och... bokstaven dyker upp i slutet av all text. Alltså, längst ner. markören hoppar ner dit. Obönhörligen. För att rätta eventuella stavel eller knasiga versaler mitt i stycket får jag radera allt efter det och skriva om, eller lägga upp inlägget som det är och sedan använda "ändra" funktionen där det fungerar att ändra mitt i ord. Knasigt.
Jag får det felet i senaste Opera (använder dock inte Opera i normala fall).
 
Top