Nekromanti Buggar och konstigheter

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Meluk;n3577 said:
jag lyckas varken i album eller direkt i tråd fast det är en jpg på 18k. Den hänger på uppladdningssidan men blir aldrig klar. Kör Win 7, IE.
Vilken IE? (det är gaaanska stor skillnad mellan olika IE-versioner)
Har du provat med annan webbläsare?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
MEN VAD FAN!
.... Jag kan inte skicka några PM eftersom systemet fått för sig att jag har för många, eller något sådant.
Jag får felmeddelandet:
You have reached your stored private message quota av 50 messages. You have 50 messages saved combined in your private message folders. You cannot send any further messages until space has been created.
... Vilket är väldans osant, speciellt eftersom jag ändå för säkerhets skull testade att radera nästan alla PM-konversationer jag hade kvar. Detta i Mozilla Firefox 27.0.1.

/solvebring som verkligen är i behov av att kunna skicka PM.
Dante said:
Har du raderat dem permanent, eller har du bara lagt dem i papperskorgen?
solvebring said:
Awww, det tänkte jag inte ens på! Ska testa att permtrasha dem!
solvebring said:
Nope, hjälpte inte.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag vill mest bidra med informationen att sökresultat överhuvudtaget verkar fungera hemskt märkligt. Det gäller inte bara "Senaste inlägg"-rutan.

Såhär ser det ut längst till höger när jag gör en sökning:


Med andra ord: Igår, igår, idag, igår...

Tack och lov för notifieringarna, annars skulle jag garanterat missa en jäkla massa viktiga inlägg.

sort":{"lastcontent":"desc"} funkar alltså inget vidare.
krank said:
Skitsak i sammanhanget: Min sök-URL är:

http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/search?searchJSON={"view":"topic","channel":["2"],"unread_only":1,"sort":{"lastcontent":"desc"},"exclude_type":["vBForum_PrivateMessage"]}

"unread_only":1 funkar inte alls. Jag får flera sidor med lästa trådar. Lägger jag till t.ex. "date":"lastVisit" så minskas antalet trådar som visas precis som de ska, men unread_only funkar fortfarande inte alls.

Vilket är trist, för "lastVisit" är ju en smula opålitligt (eller ja, tekniskt sett funkar det, men om jag loggar in och inte hinner läsa alla nya, går härifrån och kommer tillbaks? Borta!)

Men ja, tills vidare får jag notifieringar om svar i trådar jag skrivit i, och kan bläddra 1-3 sidor bakåt i mina sökresultat för att minska risken att jag missar nåt...
Björn Wärmedal said:
Jag har en teori om det här nu.

Om man lägger till en kommentar till ett inlägg i en tråd så dyker det senaste INLÄGGET i tråden återigen upp överst på listan över senaste inlägg. Dvs sökningen reagerar på att en förändring har skett i tråden, men det är inte den förändringen eller ens den tidsstämpeln som visas bland senaste inlägg.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Fick PM av Dante. Försökte svara. Efter tre försök gav jag upp, inget svar syns. Refresh och hela klabbet, inget hjälper. Jag smsar istället.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Hej! Icon-rullistan (för ny diskussion) verkar vara lite buggig. Klickade den efter att infogat en smiley i slutet av ett inlägg och det flyttade mig ut i forumet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
solvebring;n3667 said:
MEN VAD FAN!
.... Jag kan inte skicka några PM eftersom systemet fått för sig att jag har för många, eller något sådant.
Jag får felmeddelandet:

... Vilket är väldans osant, speciellt eftersom jag ändå för säkerhets skull testade att radera nästan alla PM-konversationer jag hade kvar. Detta i Mozilla Firefox 27.0.1.

/solvebring som verkligen är i behov av att kunna skicka PM.
Samma problem fortfarande! Ändå har jag rensat ut precis alla meddelanden jag hade, så när som på ett ynka jävla PM som jag behöver spara. Får ändå felmeddelandet:
Dum-jävel-felmeddelande said:
You have reached your stored private message quota av 50 messages. You have 54 messages saved combined in your private message folders. You cannot send any further messages until space has been created.
ARGH! KAN. INTE. SKICKA. PM!
... Och därmed har jag stora problem att göra en massa saker jag behöver utföra via forumet!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
solvebring;n4508 said:
Felmeddelande said:
You have reached your stored private message quota av 50 messages. You have 54 messages saved combined in your private message folders. You cannot send any further messages until space has been created.
ARGH! KAN. INTE. SKICKA. PM!
... Och därmed har jag stora problem att göra en massa saker jag behöver utföra via forumet!
Ingen med liknande problem?
Krille said:
Jag har inte vågat skicka PM.

Spidde hittade en trasig inställning igår och fixade den, strax efter att du rymde från vrålet. Är det fortfarande trasigt?
solvebring said:
Aha! På så vis. Då ska jag testa igen då. =)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Kan man få någon uppdatering på hur det går med buggarna? Det verkar inte finnas med på Spiders Prio-lista att fixa några buggar. Saker som att vrålet slutar fungera varannan minut och att inlägg inte går att ändra på utan att sudda ut dem (markörförflyttningsbuggen alltså) gör forumet rätt frustrerande att använda emellanåt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Förövrigt så verkar inte forumslistans markörer för om det finns nyua inlägg i ett forum fungera ordentligt, vet inte om det har rapporterats? Det finns flera olästa/nya poster i Rollspelsmakande-forumet för mig nu, men listan över forum har fortfarande den grå ikonen.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
chrull;n5173 said:
Kan man få någon uppdatering på hur det går med buggarna? Det verkar inte finnas med på Spiders Prio-lista att fixa några buggar. Saker som att vrålet slutar fungera varannan minut och att inlägg inte går att ändra på utan att sudda ut dem (markörförflyttningsbuggen alltså) gör forumet rätt frustrerande att använda emellanåt.
*host*
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Och går det att fixa så att trådar inte markeras med olästa poster när det är man själv som svarat i dem?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Om jag prenumererar på ett forum förväntade jag mig att jag skulle få någon avisering om nya inlägg eller nya trådar. Så är inte fallet.
Kanske tänker jag fel, men jag förväntar mig att forumet ska tala om för mig när något nytt händer i de forum jag prenumererar på, inte att jag måste gå till någon prenumerationssida - för då kan jag lika gärna gå direkt till forumet istället och kolla själv.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
I Chrome:
Om man tappar kontakten med servern så hänger sig browsertabben när man håller på att skriva ett inlägg och forumet försöker auto-spara det. Det går inte att fortsätta skriva förrän servern går att nås igen. Har du fler tabbar uppe till forumet så kommer inte heller de gå att göra något med (dvs scrolla eller stänga). Tabbar öppna mot andra sidor funkar som normalt.

Autospar-funktionen verkar ställa till med bra mycket skit. Dessutom funkar ju inte Återställningsfunktionen särskilt ofta, kan den inte bara stängas av för att testa om andra saker funkar bättre utan den?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Nästa konstighet: Varför kan man inte se vilka som gillat en post?
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Inloggningen störs efter en stund: man blir så att säga utloggad eftersom kontakten tappas - speciellt efter man varit inloggad ett tag och håller på att skriva långa inlägg - och autosparningen hinner inte alltid med. Har börjat skriva allt jag vill ha skrivet i ett dokument som jag sedan klistar in i inlägget.

Sedan släpar notifikationerna om nya inlägg efter - tar ett bra tag innan det visas att en ny person har svarat/kommenterat.

När kommer tillgången till det gamla forumet?
Magnus Seter said:
Tillgången till gamla forumet arbetas med. Ingen ETA för detta dock. Det var i dåligt skick, och vi har problem tydligen med IP-adresser och annat bös.
 

Yrvi

Veteran
Joined
27 Jan 2010
Messages
54
Hej! Jag saknar RSS-flödena från gamla systemet. Finns det planer på att återskapa den funktionen? (Eller hittar jag den bara inte?)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Storuggla;n2184 said:
Jag vet inte om det här redan är känt, men när jag försöker använda funktionen citera och på så vis svara ett inlägg så kommer jag till rutan där jag ska skriva mitt svar. Sen skriver jag det. När jag sedan upptäcker ett stavfel mitt i texten jag skrivit flyttar jag markören dit, trycker på delete eller backspace och skriver in rätt bokstav och... bokstaven dyker upp i slutet av all text. Alltså, längst ner. markören hoppar ner dit. Obönhörligen. För att rätta eventuella stavel eller knasiga versaler mitt i stycket får jag radera allt efter det och skriva om, eller lägga upp inlägget som det är och sedan använda "ändra" funktionen där det fungerar att ändra mitt i ord. Knasigt.
Jag får samma problem. MEN: Jag har hittat en workaround som... duger. Om man plockar fram formateringsfältet (understruket A uppe till höger) och klickar på "källa" (dokument med symbolerna <>, högst uppe till vänster i formateringsfältet) så får man något som liknar gamla forumets textruta. Där finns inte felet, och man kan skriva vanlig text och bbcode.
 
Top