2089

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Att vara född i toppen av näringskedjan kan också leda till tristess och ett vacuum eller brist på empati. Ett utanförskap. Jag fick mitt första block som nioåring i Dai-Tokyo, vid elva fick jag en skrapa på Luna och vid femton en egen retreatsatelit som kretsar kring Mars. Jag har inte varit där. Men alla bostadsvåningar står tomma och väntar på mig. Varenda kyl är full av icke genmanipulerade råvaror. Jag har bara mänsklig personal, AI är så 2069.
Jag är lite fascinerad över min satellit och kan inte låta bli att med jämna mellanrum skicka dit någon normie, eller någon corprunner. Mina tolv anställda på satelliten det är som jag känner dem. Jag tror de alla hatar mig och det gör det så intressant att följa dem. De vet ju att jag kan stänga av allt här från Paris. Allra mest älskar jag att följa butlern Davies som har lagt ner år på att öva sig i att prata Oxfordengelska och att vika underkläder, han gör en helt fantastisk äggröra som jag aldrig smakat. Davies har familj på Luna som han träffar på sina två semestrar, jag tror de lever gott på hans lön. Men jag funderar på att låta hans fru ta del av Davies snedsteg på satelliten med den underbara astronauten Jonna Miller. Som sköter all rymdreperation.
Här i Paris har jag dragit mig tillbaka jag är 22 år och väger 220 kg. Min far är upprörd, min mor kolerisk, mina systrar Cleo och Daphne är fullt upptagna av att festa och ”leva livet”. Som tur är har vi en storasyster också som är beredd att ta ansvar. Synd bara att hon och far inte riktigt kommer överens. Ibland känner jag att jag borde dra till min Satelit och till Davies. Hans äggröra är ju fantastisk
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Grundegenskaper:

ULTRA (Styrka och fysik)
NEURO (Smidighet, reflexer och "hjärnkapacitet")
SMART (kunskap, intelligens)
ANIMA (karisma, empati och "själ")
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Kanske behöver ha 4 skills till varje GE om det behövs. Men så här tänker jag nu:

ULTRA
  • Close Combat
  • Force
  • Heavy Weapons
NEURO
  • Driving
  • Mobility
  • Ranged Combat
SMART
  • Medical Aid
  • Sprawl Crawl
  • Tech
ANIMA
  • Manipulation
  • Media
  • Street Smart
Saknas det något?
Credit, Status blir egna egenskaper.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Går datorer/cybersurfning etc under Tech?
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
- Street Smart låter för mig som att det skulle överlappa lite med Sprawl Crawl. Jag vet att det inte gör det, men jag skulle överväga att byta namn på Street Smart till typ... Underworld, That Life, Crime; jag vet inte. Fattar att de också låter fel, och blir för smala.
 
Last edited:

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
174
ANIMA borde väl heta COOL bara =)
Såg Edgerunners igår och fått en nytändning på Cyberpunk så håller tummarna att du får ihop något. Om inte annat så har vi ju CY_BORG att leka med inom kort.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
- Street Smart låter för mig som att det skulle överlappa lite med Sprawl Crawl. Jag vet att det inte för det, men jag skulle överväga att byta namn på Street Smart till typ... Underworld, That Life, Crime; jag vet inte. Fattar att de också låter fel, och blir för smala.
Jo, det finns nog viss risk att blanda ihop. Men det ena (Sprawl Crawl) är den fysiska och logistiska aktiviteten att ta sig från A till B medan det andra (Streetwise) är att hantera de man stöter på längs vägen utan att det blir bråk. Men kanske kan man bara kalla det Charm eller nått istället.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Vad ska man kalla den aktivitet man ägnar sig åt när man "cybersurfar"? Tycker Cybersurf låter lite lökigt och Cyberspacing också. Hacking är för mundant.

Förslag?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
ANIMA borde väl heta COOL bara =)
Såg Edgerunners igår och fått en nytändning på Cyberpunk så håller tummarna att du får ihop något. Om inte annat så har vi ju CY_BORG att leka med inom kort.
Måste vara 5 bokstäver! Men mer seriöst för att skilja på människa och robot. Eller "cyberpsyko" för den delen. Går Anima ner till 0 är du körd!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Vad ska man kalla den aktivitet man ägnar sig åt när man "cybersurfar"? Tycker Cybersurf låter lite lökigt och Cyberspacing också. Hacking är för mundant.

Förslag?
Netizen, netrunner
Netlinked
Otaku
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Vad ska man kalla den aktivitet man ägnar sig åt när man "cybersurfar"? Tycker Cybersurf låter lite lökigt och Cyberspacing också. Hacking är för mundant.

Förslag?
Jinx/a
Spread (out)
PBJ (peek, burn, jazz)
 
Top