Recent content by Lord Krooak

  1. L

    Nekromanti Framgångsslag

    När man Gör sin rollperson och ska välja yrke tycker jag att det är lite konstigt. På framgångsslaget ska man ju slå mot PSY, Cool, och undre världen (eller vad man nu ska ha för yrke) men hur ska jag veta vad jag har i undre världen, jag har ju inte slagit det änu, det står ju inte för en...
  2. L

    Nekromanti Improviserad Magi (Sjukt bra?)

    Re: Husregler ... ..vi spelar alltid med att man får ett poäng stridsutmatning för varje besvärjelse man kastar... //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  3. L

    Nekromanti Horndrakar

    Hur stor kan en horndrake bli? Är det svårt att få tag på en, dyrt? Är det vanligt att Rauner har dem? //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  4. L

    Nekromanti Stridssystem

    Strdsystemet är segt, men bra! I L5R, slår man bara om man träffar, och sen hur mycket skada man får...inte vart man träffar, blödning, inga extraskador eller liknande...snabbt men sugit.. //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  5. L

    Nekromanti Schamanism

    Här är några frågor angående schamanism: -Är det möjligt för en schaman att bli odödlig, genom att bytta kropp när den gammla dör? -Hur lång tid brukar det ta att försätta sig i tranc? -Varför får man bara Rör/2 när man tar över en annans kropp? -Om man ber en bunden ande vakta kroppen...
  6. L

    Nekromanti ROLIGASTE rp!

    Om ni får berätta om er roligaste* rollperson vem skulle det vara? * bäst känsla, historia och så vidare... ________________________________________________ Min är helt klar den här: Armador "Salamandern" Tyre<p> Yrke: Akrobat och eldslukare Sty:10 Tål:12 Rör:17 Per:15 Psy:11 Vil:11 Bil:9...
  7. L

    Nekromanti Karaktär

    Eftersom jag är SL så har jag inga, men här är en av spelarnas: Areon Silverskugga<p> Yrke: Lönnmördare Sty:15 Tål:16 Rör:18 Per:15 Psy:16 Vil:15 Bil:14 Syn:13 Hör:16 Färdigheter: Stridskonst: Lönnmördarkonst 23, Smyga Hoppa Kasta Gömma Övertala 21..och så vidare Han fick inte spela med den...
  8. L

    Nekromanti Kragg?

    Re: Kragg? The Musical.. hehe... //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  9. L

    Nekromanti IceWind Dale

    Tjena, jag har spelat klart spelet IceWind Dale nu och jag funderar på att skriva om det till Eon, för er som inte har spelat det (men är bekanta med Drakar och demoner) så utspelas det i Spine of The World och innehåller lite av varje..mest monster. Nu undrar jag, har någon ett förslag om vart...
  10. L

    Nekromanti 1,2,3,ööööööööö,6,12,öö??

    Antagligen kan Rp räkna, pengar i vilket fall! om det är lätta tal kan man använda BIL //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  11. L

    Nekromanti Baldures Gate, IceWindDalee

    Re: *snurr* de var som fan, DoD världen är inte så, öööh, sammanhållande tycker jag... //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  12. L

    Nekromanti Baldures Gate, IceWindDalee

    Är Baldures Gate, IceWindDale, Shadow of Amn i samma värld som DoD är i? ...fråga från en som mest spelar Eon //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
  13. L

    Nekromanti Jobbiga spelare

    ..tyvärr så är jag bekant med det där jag med, ganska jobbigt när en spelare blir assur när hans rp håller på att dö...(ååh ja, så var det, han säger att han gör sina Rp med sin "brorsa" (SL med, fast för en annan grupp) och dom har en tendens till att bli en anning "bra")...
  14. L

    Nekromanti Ärva magiska egenskaper.

    När jag spelade en kampanj med 12 åringar så var en av barnens pappa magiker (lättlärd i psykotropi) och för att krydda berättelsen en anning så var pappan död, och barnen växte upp (utan att veta att en av dem bar på magiska anlag) och snacka om att dom blev förvånade när Alan "magikern"...
  15. L

    Nekromanti Dvärgar rules

    Dom är inte sura på öl... //en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
Top