Nekromanti ROLIGASTE rp!

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Om ni får berätta om er roligaste* rollperson vem skulle det vara?

* bäst känsla, historia och så vidare...
________________________________________________

Min är helt klar den här:

Armador "Salamandern" Tyre<p>
Yrke: Akrobat och eldslukare

Sty:10
Tål:12
Rör:17
Per:15
Psy:11
Vil:11
Bil:9
Syn:11
Hör:12

Färdigheter: Akrobatik 16, Fingerfärdighet 14, Dolk 12...

Han gillade att ta folks pengar samtidigt som dom andra (dom spelade en hel cirkus) gjorde konster...askul!


//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det måste vara min anka i DoD, afktiskt. Han var så otroligt cool, lyckades med bedriften att ta död på en rövarhövding.
Tyvärr så kommer jag inte ihåg hanns värden, bara att han var cool !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Den "roligaste" rollpersonen som jag spelat var nog en reptilman till DoD-expert. Han var stark som en oxe och ungefär lika smart, jag minns en gång när våran spelgrupp var jagade av en grupp riddare i Zorakin. Vi skulle fly ut över en bred flod och hade lyckats stjäla en roddbåt. Det var sent på hösten och svinkallt, min mantel hade jag tappat och jag frös som en illvätte. Då slog det mig plötsligt att jag kunde göra upp en eld i båten, jag hade ingen ved, men vad gjorde det när hela båten bestod av trä, så jag hällde ut lite lampolja i båten och tuttade på.
Jävlar vad sura de andra blev.. för min del gjorde det ingen skada, jag var en jäkel på att simma, men för de andra som satt i tunga rustningar blev det lite trubbel.
Den här rollpersonen var med om en hel del äventyr innan han "gick i pension" och flyttade till Krilloan.

Ezping Orm
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Alltså, att skriva om sin roligaste RP och bara (nästan) ha med Attributsvärden är väl ganska torrt! Tycker du inte?

/Sir Foilan
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Bakrund
Latiuz famlig dödades av Tiraker då han var 5 år han kan fortfarande höra hur mamma skriker då dom hugger i henne medan hon håller det yngsta barnet i famnen. Han låg tyst nere i källaren vid tillfallet och såg genom springorna hur dom kallblodigt mördade hans far. Latiuz låg kvar flera timmar efter dådet och grät, han låg nere i källaren tills hans farbror Renndil hämtade upp honom. Renndil var en fattig och kriminell man men han försörjde Latiuz med mat och lära. Vid 15 års ålder var Latiuz en mycket skiktlig man och det var på hans 15års dag han fick sitt svärd av sin farbror, det hade tillhört hans far ett vackert med fina utsmyckningar och skarp ägg.
Det var olikt Renndil att ge bort något så han frågade varför just han hade fått det. Det har varit en tradition i 500 år att den son av släktet som först fyller 15 får svärdet.


Beskrivning
Latiuz är 27 år och har svart långt hår i hästsvans. Hans ansiktsdrag är mjuka i undantag för ögonen som är inåt sjunkna och med svarta buskiga ögonbryn som får han att se argsint och nästan sinnes rubbad ut. Han klär sig i en svart långrock och under den har han brynja. Han bär alltid sin fars svärd i ett hölster vid sidan av rocken.



Beteende
Latiuz är fullkomligt känslokall då det gäller andra varelser han är den personen som skulle mörda ett barn om han fick betalt för det. Den enda gången Latiuz gråter det är under hans mardrömmar om sin famlige förlust. Han beter lugn och om någon retar hans person så svarar han med ett rysligt leende. Latiuz ses som humor lös och han skrattar aldrig.

haha bara rollspel inga jävla värden sådan är min rollperson
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: ROLIGASTE rp!.

Det låter inte så värst roligt.. /images/icons/wink.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: ROLIGASTE rp!.

Låter dötrist tycker jag.
den roligaste rp:n jag haft i eon var en magiker med ganska begränasade kunskaper men som tack vare sin jätte till alvpolare lyckades uppnå hjältestatus. Vi stormade bla en borg. Min magiker teleporterade sig upp i ett av tornen, slängde mannen som stod där över kanten och stod sedan och tittade på medans alven ledde trupperna i striden.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Top