Nekromanti IceWind Dale

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Tjena, jag har spelat klart spelet IceWind Dale nu och jag funderar på att skriva om det till Eon, för er som inte har spelat det (men är bekanta med Drakar och demoner) så utspelas det i Spine of The World och innehåller lite av varje..mest monster. Nu undrar jag, har någon ett förslag om vart på Mundana det skulle kunna utspela sig, man behöver: Snö, vind, en dal, monster, en galen demon, lite ormdiggande människor, en övergiven dvärgfästning och så lite alvstäder...ganska knepigt? man kan ju förstås ta bort lite av dessa platser...

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Om du syftar på att Icewind Dale utspelas i Drakar och demoner är det fel. Det utspelas i Dungeons and Dragons. Faktiskt.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 
G

Guest

Guest
Nu undrar jag, har någon ett förslag om vart på Mundana det skulle kunna utspela sig, man behöver: Snö, vind, en dal, monster, en galen demon, lite ormdiggande människor, en övergiven dvärgfästning och så lite alvstäder

Först vill jag bara påpeka att jag inte spelat äventyret "Icewind Dale".

Men utifrån de delar du vill ha på det geografiska området föreslår jag typ Khazimbergen, och området runt omkring, på Asharina halvön. Där finns snö och vind i bergen, en dal kan man alltid slänga in lite varstans, monster finns det en del, i bergen finns dessutom dvärgafästningar (inga officiellt övergivna så vitt jag vet) och precis nedanför bergen i skogen finns en del "alvstäder". Demonen får du väl låt bo någonstans i närhet...

Det finns säkert andra platser som uppfyller en del av dina önskningar...kolla på mundanakartan om du har tillgång till en sådan.

/Tiamel
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Okej, då. Helt enkelt.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Övergivna dvärgfästen i Khazimbergen

Det övergivna dvärgfästet Merdankh-renk-Ghor ligger i Khazimbergen, mellan Tar-Hir-renk-Ghor och Khazim-renk-Ghor.

- Ymir, dvärgolog.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Eller varför inte säga forgotten realms som är en kampanj värld till dungeons and dragons??

Och sen tycker jag nog att det vore tuffare att göra en eon "mod", vilken skulle innehålla spine of the world(tror de hette så) och kanske sword coast också(spela baldurs gate och du får sete mer om sword coast), fast då blir det ju en hel jävla massa mer arbete förstås...

/King Kromm
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
men grovjobbet har ju redan gjorts.. det enda du behöver göra är att skriva fler intriger och gör striderna mindre överdrivna och många... så är det nog ganska eon vänligt.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 
Top