Vart rätt nöjd med den här vändningstabellen för kavallerister:
Tanken är att det är en tabell där ridaslag är mycket vanliga som konsekvens?
Jag tänkte typ såhär, med perspektivet att det är fotsoldat mot kavallerist:
1 - Anfallaren kommer för nära inpå riddjuret med sitt anfall, och...
Nu har vi ÄNTLIGEN lyckats få till spelmötet, snökaoset satte stopp för de planerna förra gången. Vi tappade en spelare som åkte till Malta medans vi körde denna gång, men för de som lyckades komma vart det definitivt lyckat. Ska berätta lite här, men det är SPOILERS FÖR SCENARIOT EDGE OF...
Tack så mycket för svaren, känner överlag att jag fått bekräftelse för att mina idéer kring första spelmötet stämmer. Det blir Realms of Cthulhu med scenariot "Edge of Darkness". Det jag funderar på nu är lite hur jag ska presentera hobbyn och det specifika rollspelet, och håller på att läsa in...
Hej forumet.
Jag har spelat rollspel från och till under runt 15-16 år och det har tyvärr varit fokus på "från" under den perioden. Körde mycket Eon, Call of Cthulhu och Neotech för länge sen och lyckades väcka upp nytt intresse hos mina nuvarande vänner när år noll slog ner för några år sedan...
Skulle precis skriva lite men märkte att Mundo genomgående har lyckats träffa vad jag tyckte om magireglerna överlag. Både ris och ros, och liksom honom så älskade jag aspektmodifikationerna och musica mundana minora. Jag gillade också att det var alternativa attribut som var kopplade till...
Jag gillar det överlag. Det jag ogillade mest i gamla systemet var att stridskonster och vapenfärdigheter var separata och att stridskonster kostade MASSOR med poäng då man dels köpte färdighetsvärdet och sen köpte varje liten teknik. Dessutom hade varje teknik regler för vilka slag man skulle...
Ögnade igenom det, men ser överlag bra ut. Intressant tolkning att improviserad magi är alltjämt svagare än formaliserad, eller det kanske Kaigon officiellt bekräftade att så var fallet? Intressant också att du gör så att Ataxotropi kan förflytta saker, förut var ju pneumotropi den aspekt man...
Jag älskar rollspel på PC, jag kommer ihåg mina otroligt varma minnen från att ta mig igenom Baldur's Gate trilogin och Fallout, och lite mer strömlinjeformade RPG-upplevelser som Knights of the Old Republic när Bioware inte hade sålt sin själ till den amerikanska djävulen. Det var gyllene år...
Jag undrar i stort hur feta konsekvenserna av okontrollerade dissipationer kommer vara? I tidigare Eon var de ganska tråkiga, man fick lite extra skada vilket gav mycket bokföring men lite dramatisk effekt. Kan man nu råka spränga trollkarlstornet om man misslyckas alstra den där magnitud 40...
För en stor fan av Alien I å II så är det skönt att se en produkt som äntligen gör serien rättvisa. Storyn passar in otroligt bra i sammanhanget (Jag ser för övrigt inte Alien 3 eller 4 som canon), atmosfären är otroligt tjock och den grafiska designen osar verkligen Alien.
Det tar ett tag för...
Jag har kört en hel del Mutant och jag tycker, i alla fall om man har drivna och associerande spelare, att spelet nästintill spelar sig självt. Det är nog så pass nära ett "komplett" rollspel som kan köras out of the box som jag kommit, och med alla tilläggsmoduler som oftast till majoriteten...
Är förvånad över att ingen nämnt Mutant år Noll än då det är ett spel som har imponerat i alla fall på mig på sista tiden (Det är väl influerat av Savage Worlds om jag förstått rätt och det har jag inte läst så folk kanske är mer imponerade av förlagan). I alla fall så är Mutant år Noll en av...
Avsaknad av magisystem tycker jag är som ett gapande hål i systemet för närvarande. Visst man kan dra vissa slutsatser via de eminenta mysteriereglerna, men magiboken måste komma ut för att spelet ska kunna ses som komplett.
Vad gäller moduler efter så är jag väldigt nyfiken på monster och...
Det här är en krönika för en kampanj i Eon IV som spelas över Skype, där jag är spelledare. Det första vi gjorde var att spela “S:t Kerons sista vila” som är första äventyret som släppts på Helmgasts hemsida, och därmed varnar jag för att spoliera detta äventyr, eller i alla fall delar av det i...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.