Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Här kommer en bild som jag hoppas går att se. Det är fel och hål i den, uppskattar om ni skriver vad som är fel och källhänvisar (det bästa är ju om ni skriver vad som inte stämmer med det som rör er själva) så ska jag ändra dirr.

 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm


Vem siade Möller R1?
Vem siade OBD R1?
vem siade Stövelkatten R1?
Vem siade xyas R1?

Vilken klan är Måns?
Disciplin BDG?
Disciplin Lu-kaahz?
Disciplin OBD?
Disciplin Recca?
Disciplin Stövelkatt?
Disciplin Vildkatt?
Disciplin xyas?

Vilka mer har siat till R2? Ser ut att vara få sianden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Elmrig said:
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
Ooops. Här har vi ju lätt en ulv. Bra fångat!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm


Vem siade Möller R1?
Vem siade OBD R1?
vem siade Stövelkatten R1?
Vem siade xyas R1?

Vilken klan är Måns?
Disciplin BDG?
Disciplin Lu-kaahz?
Disciplin OBD?
Disciplin Recca?
Disciplin Stövelkatt?
Disciplin Vildkatt?
Disciplin xyas?

Vilka mer har siat till R2? Ser ut att vara få sianden.

Måns: Jag menade andra hållet, även om jag kanske skriver klumpigt. Frågan är "xyas siade någon runda ett, vem var det xyas siade"? Detsamma gäller för övriga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Elmrig said:
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
Det här är en bra grej, även om jag hamnar i strålkastarljuset.

Nu tror ju jag att Tyr (som jag uppfattar som grön) kanske har en annan förmåga än siarroll. Men visst, det är konstigt.

Tyr, spring into action! Förklara något här!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vimes said:
Och välkommen, unfair!

Sätt dig in i spelet. Förslagsvis går du baklänges. Berätta gärna om vad du tycker om OBDs spel, också.
Tack för välkommnandet, och ursäkta att jag missade gårdagen (hadde fullt upp). Nu ska jag läsa ikapp och sätta mig in i allt som pågår.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
uppdaterar listan med unfairs namn när någon mer informationsbit faller ner i mitt knä,
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm


Vem siade Möller R1?
Vem siade OBD R1?
vem siade Stövelkatten R1?
Vem siade xyas R1?

Vilken klan är Måns?
Disciplin BDG?
Disciplin Lu-kaahz?
Disciplin OBD?
Disciplin Recca?
Disciplin Stövelkatt?
Disciplin Vildkatt?
Disciplin xyas?


kolla gärna efter fel! Vildkatt jag tror kanske det felet du ändrade har återkommit, så dubbelkolal gärna vad det var!

Vilka mer har siat till R2? Ser ut att vara få sianden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Om någon vill ha excelfieln så kan jag ladda up pden någonstans. Jag gissar att det är mot reglerna att maila densamma till er?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Basenanji said:
Elmrig said:
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
Det här är en bra grej, även om jag hamnar i strålkastarljuset.

Nu tror ju jag att Tyr (som jag uppfattar som grön) kanske har en annan förmåga än siarroll. Men visst, det är konstigt.

Tyr, spring into action! Förklara något här!
Ja, Tyr börjar sticka ut lite nu. En av er lär ljuga, annat kan jag inte tro.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
:heart: Elmrig

Nu börjar den här rundan likna något!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag (Eller rättare saggt OBD som spelade då) har siat Stövelkatten. Stövelkatten var grön.

Agående det Recca sa om att jag borde vara up to date med läsandet så nej tyvärr. Jag orkade inte läsa runda 1&2 sammtidigt som de spelades bara för att jag kanske skulle få vara med. Och det var först i Lördags (Fredags kanske, oavsett hadde jag inte så mycket tid) som jag fick reda på att jag skulle gå in som ersättare.

Vad jag har förstått hitils så har praktiskt talat alla någon form av siande förmåga, men alla träffar olika. Har vi något som tyder på att någon persons sianden är mer pålitliga än någon annans?

Ändå rätt gött att hoppa in såhär i slutspurten av ett spel, nu hänger vi de sista ulvarna och så har vi visat byns styrka med en riktig utklassning.
 
Top