Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

WEREWOLF

- The Masquerade -
______________________

Maktkampen mellan Camarillan och Sabbaten, mellan prins och patriark, går vidare.
Konrad Konvalj (Sabbat) och Björn den gode (Camarilla) har lämnat er.
Kriget fortsätter.

OBD har meddelat att han inte kan vara med längre. Unfair ersätter honom.

Deltagare
!Paxen
Basenanji
Björn den gode
Cassius
Elmrig
Konrad Konvalj
Lu-Kaazh
Måns
Möller
Ond bråd död/Unfair
Recca
Stövelkatten
Tyr
Vicotnik
Vildkatt
Vimes
Xyas

Denna runda slutar på onsdag (6:e) kl 21:00
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag siade Stövelkatten, han är tydligen grön. Nåja =)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
F U C K Y E S!

KKV, nån? :gremsmirk:

Röst: Stövelkatten

(Jag siade Stövelkatten röd, btw.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Tack för spel BDG (ta't lungt, vi vet vilka vi ska rösta ut!) och Konrad (väl kämpat. Visst är det jobbigt att vara ulv och bli fluffninjad!?)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Och välkommen, unfair!

Sätt dig in i spelet. Förslagsvis går du baklänges. Berätta gärna om vad du tycker om OBDs spel, också.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
KKV-teorin håller.

Röst: Stövelkatten

Tråkigt, för det innebär att vi tar 3 av 4 ulvar väldigt enkelt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Yippie...eh...BDG?

Ouch! Den kändes. Nåja, det du har uträttat hittills har motsvarat alla mina, mycket högt ställda, förväntningar! Faktiskt tyckerjag att du har överträffat dig själv. Tack Björn!

Och tack Konrad!

Fy fan vad du har kämpat, jag är jätteimponerad av hur du och !Paxen har bitit ifrån, trots att ni har varit uträknade. Det har gjort spelet mycket roligare!

---

Och, tja KVV verkar ju vara en bra grej att gå på i fortsättningen. Nu ska det bli kul att se hur snacket har gått tidigare och hur folk har siat. Jag siade BDG, med förväntat resultat.


Röst: Stövelkatten
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Basenanji said:
Jag siade BDG, med förväntat resultat.
Men vafan? Varför gjorde du det?

Är det någon mer som sitter med fyrtal i bajs på handen får ni gärna lägga fram det nu så vi vet hur illa det är.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Först: Yay, en ulv till fälld!

Sedan: Fan, synd att behöva förlora BDG. Men jag måste säga att jag är imponerad över KKs försvar, även efter allt pekade på att han var ulv.

Basenanji said:
Nu ska det bli kul att se hur snacket har gått tidigare och hur folk har siat. Jag siade BDG, med förväntat resultat.
Vad är det förväntade resultatet? Själva poängen med att att vi försöker hitta ett system här är ju för att vi inte vet vad det förväntade resultatet är. Dessutom lyckades du sia någon som nattmördades är ju enormt... Varför gjorde du inte en stor grej av det? Eller var resultatet att det misslyckades? Nu är du ju hur skum som helst...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Vad snackar du om? Fyrtal i bajs? Lägg ner den metaforen snabbare än du hinner säga 'Kålle bor i majjorna' för det var Risings metafor för en spelare som bokstavligen talat struntade i spelet. Det gör INTE jag.

Jag ville testa mitt siande. BDG var av högre generation, inte konkurrerande klan och framstod för mig som grönare än grönast.

Vad var det som var så fel med att välja honom?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
F U C K Y E S!

KKV, nån? :gremsmirk:

Röst: Stövelkatten

(Jag siade Stövelkatten röd, btw.)
Jag siade stövelkatten grön. Spännande va?

Röst: Stövelkatten
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Känns ju som vi kommer få vår kontrollomgång på siande nu i och med att flera stycken valt att sia stövlis.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
xyas said:
Känns ju som vi kommer få vår kontrollomgång på siande nu i och med att flera stycken valt att sia stövlis.
Jo. Är det möjligtvis nån som har uppgifter på vad folk hade för generation, klan etc?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Och, tja KVV verkar ju vara en bra grej att gå på i fortsättningen. Nu ska det bli kul att se hur snacket har gått tidigare och hur folk har siat. Jag siade BDG, med förväntat resultat.
Förväntat resultat? Att han var grön alltså?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Okay... Kan det vara så att Stövelkatten ser grön ut för mig som hatar hans klan för att han inte är med i den klanen alls utan tillhör nån Sabbatklan men att han ljugit in sig i Tremere?

Jag försöker lista ut det här med siarhärvan men det går inte så himla bra. :/
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Kan det vara så att Vimes siar alla röda och jag siar alla gröna? Jag är ju en galen malkav... >.<'
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
"fyrtal i bajs" har jag bara sett dig (i Varulv666) och BDG (i UA, kanske) använda. Jag har tolkat det som "jasså! du har triss, men kolla jag har fyrtal i bajs! whohoho! (=bybo som gör något spelförstörande på grund av att han eller hon har dålig koll på vad som händer i byn, typ förstöra en smart outningsplan med en egen outning eller så)"

Men ok.

Basenanji said:
Vad var det som var så fel med att välja honom?
Förutom att han blev nattdödad, menar du?

Vad hade det sagt dig om du fått ett rött svar? Ett grönt svar? Det kommer fortsätta kännas random. Det enda sättet för att få fram något som liknar ett möster är att samla så många sianden som möjligt på en och samma person. Och då gärna en person vi kommer få kvitto på inom kort. Nu kommer vi med största sannolikhet rösta ut Stövelkatten. Och det hade ju varit fint om det hade sagt något om byns möjligheter att sia.

Sen är du säkert inte den ende som gjort "fel", så vi kanske ska släppa hela tanken på att få ut något av siandet (om det ens går to begin with).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag siade stövelkatten röd

Röst: Stövelkatten

Dåligt av mig att ha så dåligt med tid men ser mycket fram emot att få sätta tänderna i lite teorimeck kring siandet imorgon!

...och ja, KVV verkar ju vara the way, ska bli intressant att se vilka som argumenterade emot den strategin när jag kollar tillbaka på runda 1.
 
Top