Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Som en kaka! :gremlaugh: tack björn och konrad! Den här rundan ska jag vara mer aktiv.

Jag siade Björn, för jag ville testa det där med klanfiender. Återkommer imorgon
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Tack för kampen byn!
Tack BDG!

Konrad Kanalj said:
Funk på dig med KK! Tack för gott spel!

Så vad lärde vi oss av det här? För det första så känns det rätt sannolikt att KK började med en disciplin (Dementation) men inte en förmåga. Han tvingades att ljuga ihop en historia baserat på detta vilket resulterade i en begränsad siare. Det känns också rätt klart nu att åtminstone en del av ulvarna saknar KVV och att avsaknad av just detta är en ulvstämpel. Fattar fortfarande hur de kunde göra det misstaget... Men en eller två antingen har KVV eller saknar det och lyckades ljuga. Att några av dem har KVV och några inte har det skulle kunna ha varit det som fick dem att gå i fällan.

Ulvarna visste alltså antagligen inget om den drös av siare som vi har och hoppade på tåget. Det gör Lu-kaazh fortsätter att se grön ut och Cassius får nu samma stämpel av mig. Ulvarna hör antagligen inte till de allra första som outade. De lär inte outat förrän det står klart att de kan gömma sig i mängden. Om inte någon av dem var riktigt vågad alltså.
 
G

Guest

Guest
Tack KK och BDG! :gremsmile:
(Tacksamt med sådana namn som går så bra att förkorta ^^)

Jahapp, ny runda.
Jag siade Vildkatt - röd.

Olyckligt att jag måste dela ett attribut med de äckligt ludna ulvarna - bristen på KVV.

Någon som förresten har en uppdaterad sammanställning av fluff och sianden?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Stövelkatten said:
Olyckligt att jag måste dela ett attribut med de äckligt ludna ulvarna - bristen på KVV.
Det är väldigt olyckligt om du råkar vara bybo. Om du är det så bör du tänka efter länge och väl på varför du är den enda spelaren i spelet som inte är varulv och som saknar ett KVV. Jag tror att bara en briljant förklaring kan rädda dig från en vässad påle genom hjärtat och din sista soluppgång. Kanske inte ens det, men det är värt ett försök. Sedan behöver du förstås försvara dig genom att peka ut de riktiga varulvarna osv. Låt oss se lite analyser!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Jag skulle vilja se Lu-kaazh, Cassius och Unfair/OBD rapportera sina sianden.

Bifogar bild, men se upp, jag har gjort några 'klipp-och-klistra'-manövrar som kan ha ställt till det.
 

Attachments

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Recca said:
Basenanji said:
Och, tja KVV verkar ju vara en bra grej att gå på i fortsättningen. Nu ska det bli kul att se hur snacket har gått tidigare och hur folk har siat. Jag siade BDG, med förväntat resultat.
Förväntat resultat? Att han var grön alltså?
Nej, jag fick inte reda på något alls. Mukwa skrev att jag inte hann sia BDG innan han blev nattdödad.

Jag utgår från att Måns har fått ett likadant svar (om vi nu ska hålla på att dilla om hur konversationen spelare-spelledare går till).

Det stämmer också med den förhandsinfomation jag har fått om mina sianden. Grejen är att jag blev jätteförvånad att ulvarna inte tog ut BDG första rundan. Sedan under andra rundan tycker jag nog att Måns, Vimes och kanske framförallt Recca gjorde sig förtjänta av ett nattmord. Därför kändes inte BDG så självklar som måltavla för nattmord i mina (korkade) ögon.

Men visst, jag kunde ha valt en annan kandidat, det kunde jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vad gör vi nu

Angående varför ulvarna inte ljög om klanvinstvillkor tror jag berodde på att många fann det orimligt att alla bybor skulle ha klanvinstvillkor. Jag och xyas invände mot rimligheten, vet jag. Jag kan mycket väl tänka mig att ulvarna också såg det som orimligt.

Vi kan "antagligen" utgå från att våra Sabbat-ulvar har alibi-discipliner och alibi-klaner. De saknar naturligtvis Klanvinstvillkor eftersom deras vinstvillkor är knutet till Sabbat. Minst en ulv måste därför ljugit om sitt vinstvillkor. Rösten på stövelkatten är ju i det här läget självklar.

Vem vi ska sikta på i runda 4 är vad vi måste ägna den här rundan åt att lista ut. Vi måste börja analysera siandena och jämföra med förra rundans.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Jag skulle vilja se Lu-kaazh, Cassius och Unfair/OBD rapportera sina sianden.

Bifogar bild, men se upp, jag har gjort några 'klipp-och-klistra'-manövrar som kan ha ställt till det.
Snyggt. Tur att nån gör de här tabellerna åt oss annars hade vi varit helt lost.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag siade Recca grön.

Tack BDG och KK för ert deltagande, hoppas vi ses igen!

Kan vi därmed anta att Möller är grön? Vilka siade på vad utöver vad som redan outats?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Alltså, kan inte vi kolla lite på vad VildKatt skriver i sina först inlägg i början på andra rundan.

Jag får lite feeling att hon inte greppar vad siarförmågan går ut på att och att hon behöver hjälp att förstå det.

Första frågan...

Andra frågan

Det KAN ju vara så att hon vill kolla vad andra vet om siarförmågan, men känns det inte mer som att VildKatt typ sonderar terräng?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
VildKatt said:
Jag siade Recca grön.

Tack BDG och KK för ert deltagande, hoppas vi ses igen!

Kan vi därmed anta att Möller är grön? Vilka siade på vad utöver vad som redan outats?
Jag tycker att alla ska outa sina siande-resultat omgående så att vi kan fundera på resultaten. Jag vet inte varför vi ska anta att Möller är grön. Han har dock varit först med att outa att hans hatklan är toreador (men det är rätt så uppenbart i fiktionen), han har väl också outat sin disciplin och den har då stämt med övriga i klan nosferatu? I vilken ordning outade ni disciplin?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag siade Vimes.
Eftersom jag inte kan släppa att jag tycker att hans spel är ovimesigt( jag vet att Vimes inte håller.med om det) jag fick svaret att han är ond
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har en teori om siandet men jag vill att alla outar sina resultat först.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Möller -> Stövelkatten -> Grön
Vimes -> Stövelkatten -> Röd
Basenanji -> BDG -> Död
xyas -> Stövelkatten -> Grön
Recca -> Stövelkatten -> Grön
Elmrig -> Stövelkatten -> Röd
Måns -> BDG -> Död
Stövelkatten -> Vildkatt -> Röd
Vildkatt -> Recca -> Grön
Lu-kaahz -> Vimes -> Röd


Ska lägga in klan, generation och förra rundans sianden under dagen, kolla gärna om jag gjort någon miss
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Jag lämnar över arbetet med siandet med varm hand till vem som helst som orkar bry sig. Jag tänker inte slösa tid på att försöka komma fram till något när allt vi har bara är spridda skurar med slumpmässiga resultat.

Tänk vad bra det hade varit om vi hade fått ett kollektivt siande på Stövelkatten. Då hade vi haft material att arbeta med nästa runda.

Däremot finns det en del intressanta saker att göra den här rundan. Vi ska ha minst en ulv till efter Stövlis. Och jag har lite idéer på hur vi ska hitta denne. Ska återkomma under dagen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Vimes said:
Jag lämnar över arbetet med siandet med varm hand till vem som helst som orkar bry sig. Jag tänker inte slösa tid på att försöka komma fram till något när allt vi har bara är spridda skurar med slumpmässiga resultat.

Tänk vad bra det hade varit om vi hade fått ett kollektivt siande på Stövelkatten. Då hade vi haft material att arbeta med nästa runda.

Däremot finns det en del intressanta saker att göra den här rundan. Vi ska ha minst en ulv till efter Stövlis. Och jag har lite idéer på hur vi ska hitta denne. Ska återkomma under dagen.
Jag håller med, datan är väldigt ofullständig just nu.¨
Jag gör ett ryck under lunchen och listar allt, om jag hinner kör jag lite kollar då också men annars får hypotesmakandet vänta tills ikväll.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
BDG hade ju rätt så långt han var med och han blev uttagen så det lär vara en god idé att sammanställa hans teorier utifall att det var de ulvarna försökte göra sig av med.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ond Bråd Död!

Elmrig said:
Möller -> Stövelkatten -> Grön
Vimes -> Stövelkatten -> Röd
Basenanji -> BDG -> Död
xyas -> Stövelkatten -> Grön
Recca -> Stövelkatten -> Grön
Elmrig -> Stövelkatten -> Röd
Måns -> BDG -> Död
Stövelkatten -> Vildkatt -> Röd
Vildkatt -> Recca -> Grön
Lu-kaahz -> Vimes -> Röd


Ska lägga in klan, generation och förra rundans sianden under dagen, kolla gärna om jag gjort någon miss
Var fan är Ond Bråd Död? Spelar han det här spelet eller vad?

Jag vill se Cassius och Möllers resultat av sina sianden också. Sen har jag som sagt en teori men jag vill gärna ha alla resultat på bordet först, comprende?
 
G

Guest

Guest
Re: Ond Bråd Död!

Var fan är Ond Bråd Död? Spelar han det här spelet eller vad?[/QUOTE]

Mukwa said:
OBD har meddelat att han inte kan vara med längre. Unfair ersätter honom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ond Bråd Död!

Stövelkatten said:
Var fan är Ond Bråd Död? Spelar han det här spelet eller vad?
Mukwa said:
OBD har meddelat att han inte kan vara med längre. Unfair ersätter honom.
[/quote]
Ajuste....................
 
Top