Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: KKV

Vimes said:
Faktum är, VildKatt, att du skrev ditt första inlägg innan !Paxen ens outat sig som KVV-lös.
Mitt första inlägg bestod, så vitt jag minns, av:
Jag är med, vänta så ska jag läsa ikapp!

Men säkert så kom mitt KVV efter Paxens, eftersom jag hade det som referens till de två andra Nossarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: KKV

Du skrev 4 inlägg den 28:e, VildKatt.

Nå, det jag säger är att det faktum att du drullade in sent i spelet inte säger ett skit om huruvida du är en ulv som ljuger om KVV.

För det gör det inte.

Kommer du börjar göra någon nytta i det här spelet snart, tror du?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: KKV

Det vore jättebra om någon tittade på mitt samröne med Konrad och !Paxen. Jag känner inte riktigt att är rätt person att göra det =)

Mitt outande av att jag har KKV ligger i det möjliga ulv-spannet. Jag var som bekant först med att berätta att vi Nosferatu har Toreador som fiende. Om ulvarna hade dålig intern kommunikation vid KKV, är det då rimligt att anta att de fick fram informationen om Toreador till mig i tid? Eller har jag i själva verket stenkoll på VtM men har mörkat det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: KKV

Möller said:
Det vore jättebra om någon tittade på mitt samröne med Konrad och !Paxen. Jag känner inte riktigt att är rätt person att göra det =)
Det du däremot kan göra, Möller. är att berätta för oss vem vi borde hänga efter att vi hängt Stöveln. Just nu ligger du bra till för att bli näste man upp för galgbacken, så du har all anledning att formulera misstankar mot någon annan potentiell KVV-lögnare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KKV

Möller said:
Det vore jättebra om någon tittade på mitt samröne med Konrad och !Paxen. Jag känner inte riktigt att är rätt person att göra det =)

Mitt outande av att jag har KKV ligger i det möjliga ulv-spannet. Jag var som bekant först med att berätta att vi Nosferatu har Toreador som fiende. Om ulvarna hade dålig intern kommunikation vid KKV, är det då rimligt att anta att de fick fram informationen om Toreador till mig i tid? Eller har jag i själva verket stenkoll på VtM men har mörkat det?
Du är iaf inte grönad bortom alla tvivel för att du prickat Toreadors fiendeskap med Nosferatu som är jävligt basic. Men du är en bra bit på vägen. För min del ser ju unfair/obd allt mer rödaktig ut ju mer Unfair håller sig undan spelet. Har alla övriga outat sina sianden förresten? Jag tycker att Elmrigs lista är svårläst.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: RAAAWGH!

Vimes said:
Men vafan hallå!?!?

BDGs "tankeexperiment" handlar ju om att det är orimligt* att ha ett KKV själv, läsa det som händer i tråden (BDGs egna citeringar) och sedan gagga om "en eller två klaner".

Det BDG vill visa på är alltså att xyas agerande tyder på att han inte har ett KKV.

Jösses.

*) "orimligt" betyder här inte "omöjligt" så klart. Men jag håller med BDG att det är jävligt märkligt av xyas att agera som han göra och skriva det han skriver om han har ett KKV.
Ahaaaa... :gremblush:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vildkatt...

Jäkligt mysko att Vildkatt sia två pers som dog samma runda som hon siade dem. Det är en bybos absolut sämsta val av siande liksom. Man kunde nästan tro att Vildkatt nattmördat dem och sitter och flinar åt att hon helt öppet formulerat det som "sianden".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: Vildkatt...

Recca said:
Jäkligt mysko att Vildkatt sia två pers som dog samma runda som hon siade dem. Det är en bybos absolut sämsta val av siande liksom. Man kunde nästan tro att Vildkatt nattmördat dem och sitter och flinar åt att hon helt öppet formulerat det som "sianden".
VildKatt said:
Jag siade Recca grön.
Eh?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: Vildkatt...

Men skitsamma, vi kommer nog inte få ut Jacques skit av siandena. Börja jobba.

Vi har i varje fall en ulv som lyckats gömma undan sin brist på KVV i outningarna. Vi ska hitta ulven och göra pälsmössor av den. Chop chop.

Recca, du brukar ju vara vass på att analysera hård infromation i varulvsspel. Kan du inte kolla på det här med KVV-outningar, klanoutningar och outningar av klanfiender. Vilka grönas och vilka gör det inte?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: KKV

Vimes said:
Det du däremot kan göra, Möller. är att berätta för oss vem vi borde hänga efter att vi hängt Stöveln.
Jo. Jag försökte förra rundan. Letade runt på några stycken utan att hitta så mycket.

I dagsläget misstänker jag Vildkatt och möjligtvis Basenanji.

Vildkatt har hållit sig borta. Inte bidragit så mycket. Visst har inaktiviteten en anledning, men det kan den ha även hos en ulv. Siat konstigt och fiskat endel runt hur siandet går till.

Basenanji är all over the place. Teorierna han kommer med är ibland helt uppåt väggarna. Jag har lite svårt att se det som en duktig pojkscout utan irriteras mest av det.

Finns det någon validitet kvar i symmetrin, att det är en för många i Nosferatu? Behövs inte, men det skulle spä på misstankarna.

Ja, det är inte mycket. Tyvärr, och det stör mig något oerhört. Men jag har ju hela denhär och nästa runda på mig =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Re: KKV

Okej, jag vet att min närvaro har varit sämre än sämst.
Men tyvärr så kommer den inte bli bättre den här rundan.
Jag tar nämligen studenten i morgon.

Det har varit en hel del förberedelser innan och just i.morgon så tvivlar jag att ut kommer kolla in spelet en ända gång.
Sedan i övermorgon så måste jag nog läsa ikapp samtidigt som jag skall vila.ä upp mig.

Jag förstår dock inte varför en del vill att vi alla siar samma perSon, det känns sol.om det bara kommer ge.oss något om det är.så simpelt att man siar rätt eller fel, alltså inga andra variabler
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vildkatt...

Vimes said:
Recca said:
Jäkligt mysko att Vildkatt sia två pers som dog samma runda som hon siade dem. Det är en bybos absolut sämsta val av siande liksom. Man kunde nästan tro att Vildkatt nattmördat dem och sitter och flinar åt att hon helt öppet formulerat det som "sianden".
VildKatt said:
Jag siade Recca grön.
Eh?
Jaha.. jag blandade ihop henne med nån.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KKV

Lu-kaazh said:
Okej, jag vet att min närvaro har varit sämre än sämst.
Men tyvärr så kommer den inte bli bättre den här rundan.
Jag tar nämligen studenten i morgon.

Det har varit en hel del förberedelser innan och just i.morgon så tvivlar jag att ut kommer kolla in spelet en ända gång.
Sedan i övermorgon så måste jag nog läsa ikapp samtidigt som jag skall vila.ä upp mig.

Jag förstår dock inte varför en del vill att vi alla siar samma perSon, det känns sol.om det bara kommer ge.oss något om det är.så simpelt att man siar rätt eller fel, alltså inga andra variabler
Grattis!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ulvarna

Jag tror att att ulvarna är Stövelkatten och OBD/Unfair.

Varför tror vi att Möller är ulv nu igen? Jag har banne mig glömt bort det. Pingade lite i början och så... Jag minns att jag var på honom lite grann men jag minns inte för vad. Suck.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: Ulvarna

Recca said:
Jag tror att att ulvarna är Stövelkatten och OBD/Unfair.

Varför tror vi att Möller är ulv nu igen? Jag har banne mig glömt bort det. Pingade lite i början och så... Jag minns att jag var på honom lite grann men jag minns inte för vad. Suck.
Du tror inte på VildKatt längre? Varför inte?

Möller är misstänkt för dels de scum tells som flera av oss menar att vi sett i början av spelet. Och dels för att hans agerande kring siaroutningarna i början av runda två, det finns ett bra BDG-inlägg på det som jag kan klippa in i tråden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: KKV

Recca said:
Lu-kaazh said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Okej, jag vet att min närvaro har varit sämre än sämst.
Men tyvärr så kommer den inte bli bättre den här rundan.
Jag tar nämligen studenten i morgon.

Det har varit en hel del förberedelser innan och just i.morgon så tvivlar jag att ut kommer kolla in spelet en ända gång.
Sedan i övermorgon så måste jag nog läsa ikapp samtidigt som jag skall vila.ä upp mig.

Jag förstår dock inte varför en del vill att vi alla siar samma perSon, det känns sol.om det bara kommer ge.oss något om det är.så simpelt att man siar rätt eller fel, alltså inga andra variabler
</div>
Grattis! </div></div>

Grattis, Lukas!

(glöm inte bort att rösta bara :gremwink: )
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: KVV

De som pekas ut av KVV-hypotesen är dessa:

VildKatt - är random och har inte koll på när hon började spela.
OBD/unfair - är tyst.
Möller - menar att VildKatt eller Basse är den fjärde ulven. Hur Möller får in Basse, som är tredje person att outa KVV, förstår jag inte.
Recca - misstänker numera OBD/unfair istället för VildKatt. Varför har vi inte fått veta.
xyas - försvarar mest sig själv.

Ni som är bybor, kan ni inte börja spela som sådana istället?

Jag skulle vilja att alla ovanstående berättar vilka de misstänker (Stöveln behöver inte nämnas) och motiverar sig grundligt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
BDG om Möller

Det här är BDGs analys som lyfter fram en scum tell i Möllers hanterande av siaroutandet. Begrunda.

Björn den gode said:
Möller said:
Lu-kaazh said:
Jag siade Möller

han är en skurk
Oj, jävlar!

Du kan knappast vara forumets sämsta varulv längre, för dig har jag inte alls misstänkt.

Nåja, bara en ulv kvar då.
Möller said:
Cassius said:
För det råkar vara så att jag också är Siare. KK är röd.
Äh men bull shit.

Du också? Kom igen, du måste ju reagera på att Lu-kaazh är siare.
Möller said:
Men, jag ska inte vara så aggressiv. Det finns kanske en möjlighet att vi båda är gröna. Att du är naiv siare eller att det har med att vissa klaner kör ihop sig eller nått.
Möller said:
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
Möller said:
Visst.

Det måste komma som en enorm chock för alla att jag också är siare. Min disciplin är Animalism (och jag kan som sagt inte se hur den kopplar till min förmåga.

Jag siade Cassius röd.

Och jag hade faktiskt en plan. Jo. Jag siade Cassius för att jag tyckte att han spelat skumt, särskilt mot slutet av runda 1, han kändes inte som en kandidat för ett nattmord och att sia Basse eller Vildkatt hade inte varit trovärdigt.

Jag var medveten om att mitt förtroende i byn var rätt lågt, så istället för att gå ut direkt ville jag vänta lite. När Lu-kaazh öppnar med att sia mig röd tänkte jag acceptera ett utröstande av mig men försöka se till att rundan inte stannade av bara för att alla bestämt sig. Sen mot slutet hade jag gått ut med att jag var siare och Cassius röd. Jag hade bett er att när ni konstaterat att jag var grön rösta ut Cassius i runda 3 och fundera på om Lu-kaazh kanske vara paranoid siare eller något. När så Konrad också siar mig röd skulle jag möjligtvis indirekt kunnat fälla två ulvar genom att bli utröstad.
Det här hänger inte ihop. Det inte bara inte hänger ihop det är fel på så många plan att det inte är sant och jag vet nästan inte ens vart jag ska börja. Börja med första citatet. Här är han övertygad om att Lu-kaazh är en skurk. Det är nämligen den "normala" byboreaktionen om man blir siad som ulv. Men nu påstår han sen att planen var att föreslå att Lu-kaazh kanske var en paranoid siare eller så. Går inte ihop. Sen om man tar planen i sig, på vilket sätt skulle det vara bättre för byn om han väntade till slutet, skulle diskussionen stanna av om vi plötsligt hade två siare som dessutom båda sagt sig hittat ulvar? Går inte ihop att han ens skulle ha trott det.
Kommentaren om att det inte är helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig går inte heller ihop med att han själv också skulle vara siare.

Vidare trodde han verkligen att hans trovärdighet skulle öka om han väntade med att gå ut med att han var siare och gjorde det precis innan slutet? Skulle verkligen en bybosiare tycka det vore rimligt att bli utröstad bara för att han hittat en ulv, det vore ju sjukt dåligt spel av någon som var siare i ett någorlunda normalt spel. Jag tror inte att Möller skulle spela så, så det hänger inte heller ihop.

Nä, jag är lika säker på att Möller är ulv som jag var säker på att !Paxen var det, sen kan man inte säga att ulvarna har haft det lätt men som du själv säger Möller.
Möller said:
Nu föll det pladask.
. Därmed inte sagt att inte KK är ulv den åsikten känner jag mig nämligen också väldigt trygg i (jag har ju tom redan pekat ut våra fyra ulvar dag 1, om dom stämmer tänker jag vara kaxig minst en vecka). Jag har inget emot att ta KK först, bara ingen imorrn får för sig att Möller skulle vara grön för att KK är röd, det är nämligen inte sant, båda är ulvar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,172
Location
Ereb Altor
Re: BDG om Möller

Jag har fn inte så mycket att tillägga. Min främsta kandidat till den fjärde ulvposten är fortfarande xyas, vilket jag har redogjort för några gånger. Möller spelar som en bybo bör spela med snaran runt halsen. Är han ulv kommer vi att knipa honom, men hans spel talar emot det just nu.

Röst: Stövelkatten
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Vem ska vi sia?

1) Stöveln är ulv. Punkt.

Hans låga deltagandegrad skvallrar om hans skuld. Jag förstår honom, jag hade inte orkat köra på som KK eller !Paxen.

2) Vem är den fjärde eller femte ulven?
Jag tycker nog att vi ska vara beredda på att det finns två till efter Stöveln. Tycker mig minnas att KK skriver nå't roligt om det här i runda ett (typ som att han inte riktigt vill skriva att det kan finnas fem ulvar, utan håller sig till fyra).

Just nu är mina misstänkta: VildKatt, Möller, xyas, OBD/Unfair.

VildKatt tycker jag är skummisch pga hennes försåtliga frågor kring siandet i runda två:

VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Det här är en fråga som hon ställer generellt, inte som en del i ett drev mot någon! Lite senare så hamnar hon i ordväxling med Cassius, men det känns ändå lurigt med den där första frågan.

Det kan ju förstås vara så att VildKatt (som inte har fått något svar från Mukwa eftersom Vicotnik nattdödades) verkligen inte vet hur svaren är ställda, men ändå? Vill man veta hur svaren ser ut på det där sättet?

Möller är iofs skum också och när jag läser genom runda två får jag för mig att KK försöker gröna sig genom att peka på Möller.

xyas har legat rätt lågt, men svalnar i mina ögon vartefter. Men BDG:s fynd är otvivelaktligen intressant.

OBD/Unfair...HALLÅ? Är du/ni med öht?

Sedan måste ju någon vara oskyldig av de där om vi har fyra/fem ulvar, vilket får mig att fundera på hur Mukwa har tänkt. Tänk om man har sex varulvar med i spel? Jamen varför inte? När man nu kan tänka sig att ha med 10+ siare, varför inte sex ulvar?

3) Siandet.

Suck. Jag inser ju att Vimes har rätt med att vi borde sia en och samma person, även om min fåniga stolthet vill hålla den sanningen ifrån sig.

Min svaghet är att jag är egoistisk: först vill jag förstå mitt siande, innan jag kan tänka mig att testa tillsammans med gruppen.

Därför var jag aldrig riktigt med på det där med att sia samma person.

Därtill: jag tycker att det är lite knasigt att tala om vem man ska sia, eftersom ulvarna då får förhandsinfo.

Men ok, träskallig är jag inte att jag inte förstår vad vi gick miste om förra rundan. Jag är definitvt på att sia en och samma person. Mitt förslag är i såfall Möller, som redan tidigare har siats av flera personer (varpå vi kan se om Mukwa slår tärning eller något).

Till sist cred till Vimes och Recca som håller igång spelet! Bra jobbat!
 
Top