Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ond Bråd Död!

Röst: Unfair

För att stressa dig att hoppa in i spelet. Du har ju garanterat redan följt runda 1, det är därför du hoppat på det här gamet. Så varför tar det dig så lång tid att få tummen ur? Måste du få en uppdatering från dina wolfmates? :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Lu-kaazh Ja (ventrue, 11) Ja -> Möller (nosferatu, 11, animalism) -> Röd
Cassius Ja (tremere, 7, thaumaturgy) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Röd
KK Nej (malkavian, 13, dementation) Ja -> Möller (Nosferatu, 11, animalism) -> Röd
Elmrig Ja (toreador, 8, auspex) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Röd
Vimes Ja (toreador, 9, Presence) Ja -> Elmrig (toreador, 8, auspex) -> Röd
BDG Ja (brujah, 13) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Grön
Basenanji Ja (nosferatu, 10, obfuscate) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Grön
Måns Ja (, 7, presence) Ja -> xyas (toreador, 10) -> Röd
Recca Ja (malkavian, :gremcool: Ja -> Vildkatt (nosferatu, 9) -> Grön
Tyr Ja (malkavian, 12, obfuscate)
Vicotnik Ja (brujah)
Stövelkatten Nej (tremere, 12)
Vildkatt Ja (nosferatu, 9) Ja -> Vicotnik (brujah) -> Död
!Paxen Nej (ventrue, 9)
OBD Ja (Brujah,11,)
Möller Ja Möller (nosferatu, 11, animalism)
xyas Ja xyas (toreador, 10)


Tidsbrist, hiner itne mer nu! Ser skit ut här, bra ut i mitt excel. Kolla gärna er själva, påpeka det jag missat så gör jag en stor sammanställnign av allt ikvöälL!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Pilarna ska indikera vem man siat samt resultat, men KVV för den man siat hamnade nu på fel sida om pilen, fixar ikväll.,

Formen öär:
[namn], [KVV], [klan, generation, disciplin]
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Okej, Stövelkatten lär ju åka på onsdag. Så frågan är vem som är nästa kandidat efter katten?

Recca har inlett med en röst på Unfair/OBD och jag vill gärna se ett drev mot dem – tex så saknar jag uppgift om vem som siades.


Röst: Unfair/OBD


Bubblare: Möller, xyas, VildKatt (i den ordningen).

Jag undrar just om inte VildKatt körde en elegant bluff i början på runda två för att få oss bybor att avslöja hur siandet går till...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
KKV

Så. Nu har jag spenderat på tok för mycket av min minst sagt intressanta fritid på att gå igenom i vilken ordning folk outade KKV.

Runda 1 said:
27:e
Spelstart 13:41
Vimes 19:34
Cassius 19:48

28:e
Basenanji 13:39
xyas 19:39
Tyr 20:11
Elmrig 20:15
Basenanji (igen) 20:29
!Paxen 20:35
Konrad Konvalj 21:26
Cassius (igen) 21:30
Måns 21:32
Möller 21:46
Lu-Kaazh 22:20
Björn den gode 22:23
Recca 22:31
Stövelkatten 22:58
Ond bråd död 23:40

29:e
Vicotnik 08:15
VildKatt 21:17-ish
Nu tänker jag rulla med teorin om att ulvarna inte har KKV. KKV-hypotesen har stärkts i två raka utröstningar, och det mesta pekar väl mot att Stövelkatten kommer bli nästa offer.

En viktig sak att göra nu är att försöka utröna hur det gick till när KKV outades. Om vi ponerar att Stövelkatten också är ulv så är det bara en (kanske två) ulv som kom på att ljuga. Det här är ett försök att ta reda på vilken.

Vi kan ju ställa upp några olika scenarion (hjälp gärna till!):
1. Ulvarna kom inte på att ljuga förrens efter att tre av dem redan outat sig som KKV-lösa.
2. Ulvarna hade helt enkelt för dålig intern kommunikation för att lyckas samordna sig.

Om vi börjar i scenario 1 så är de tre som outar sig efter Stövelkatten möjliga lögnare. Där har vi (idag levande) VildKatt och OBD/unfair.

Om vi antar att ulvarna helt enkelt har failat i sin kommunikation kan ulven gömma sig lite var som helst. Antagligen inte i de tidiga namnen dock. Däremot har BDG lyft upp ett case mot xyas som handlar om KKV, detta ligger i spoilern nedan och bör begrundas.

Björn den gode said:
Låt oss göra ett tankeexperiment. Xyas har fått ett klanvinstvillkor, sen läser han under en period bland annat följande inlägg:


Mukwa said:
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Cappadocian överlever, samt att det inte får finnas någon Giovanni kvar i spel.
!Paxen said:
Klan vinstvillkorna! Okej, det här ska tydligen passa in i lore, men det kan också vara ett sätt för Mukwa att se till så att byborna kan bråka sinsemellan, för att göra så att deras klan vinner.
Recca said:
En spontan gissning är att klaner som är independent inte har vinstvillkor som säger att en klan måste ut innan man kan vinna. Det skulle fluffmässigt maka mycket sense men jag kan också se det som att klaner inom reapektive indelning har vinstkriterier inom indwlningen.
vimes said:
4. Klanernas vinstvillkor
Fuck 'em, i'd say. Jag tillhör Camarillan, att vinna med byn är vad som intresserar mig. Är det så att jag vinner som klan också så är det en fjäder i hatten. Men jag tänker göra noll och intet för att min klans vinstvillkor ska uppfyllas (utöver att Camarillan ska vinna). Jag hoppas att andra också är solidariska på detta vis.
Cassius said:
Tack för ett bra inlägg! Jag klurade som fan på det där men klanernas vinstvillkor och funderade på hur man skulle förhålla sig gentemot det. Men jag tänker inte vara fast i arvsynden, jag ska inte döda min broder! Camarillan är död! Länge leve Camarillan!
Måns said:
Vad är det du tycker är intressant med klan-vinsterna? Alla andra som har kommenterat dem har sagt saker i stil med "jag är bybo i första hand, och skiter i klanvinst!"

Nu efter att exempelrollpersonen, Vimes och Cassius har sagt att dom har klan-villkor som går lite på tvärs mot vinstvillkoret för camarillan, och som stämmer oerhört bra med både fluffet och xyas egen roll. Och till och med om man missat Vimes och Cassius inlägg eller inte uppmärksammat dom så var ju Måns snäll att sammanfatta det i sin fråga (även om "alla" nu kanske är lite överdrivet om de bara var två + exemplet). Nu tänker xyas:

xyas said:
Men vi vet ju inte vem eller vilka som har de hær klan-villkoren. Personligen gissar jag att det bara ær en eller två av de mer prominenta klanerna, motiverat med att de vill stanna kvar på toppen.
e n e l l e r t v å? Räknar han med sig själv så blir det liksom automatiskt minst 3...Dessutom så har han sen i samma stund som han medger att han har klanvillkor sagt en hel del om sin klan, helt utan att vara misstänkt, och helt opåkallat.


När han sen hittar försvaret:
xyas said:
Om du ær så extremt nyfiken på om jag har ett klanvillkor kan du ju fråga "har du ett klanvilkor xyas?". Att dra slutsatsen att jag inte har något sådant kriteri utifrån det jag skrivit hitintills kænns långssøkt och påhittat.

Det sammanfattar før øvrigt hur jag tycker du spelar: långsøkt. Min røst sitter bra på dig.
så kan jag liksom bara sitta och känna mig nöjd, det där känns typiskt som en reaktion från någon som inser att han gjort bort sig, inte som någon som konstruktivt försöker hitta varulvar. Just nu är jag mest förvånad över att inte fler röstat på honom, brukar xyas hänga med dåligt i trådar och sen bli förnärmad om någon påpekar hur skumt det ser ut? Är det därför han inte har fler röster. Jag är inte alls bekväm i att bara tag-teama med Måns, för Måns är en lurig jävel, ni som plockat ulvar fem senaste partierna, är jag helt fel ute? Annars tycker jag vi ska dreva nu, finns inget att vänta på egentligen.

Vi kan tänka oss ett scenario där Paxen och KK outar, en annan ulv hinner emellan och ljuger innan Stövelkatten som inte har koll på varulvsdiskussionen outar sig som KKV-lös. Mellan KK och Stövlis finns alltså dessa nu levande deltagare: Måns, Möller, Lukas, Recca.

Eftersom Måns och Lukas rimligtvis måste vara gröna kvarstår Möller och Recca.

För att summera då - dessa kan tänkas vara KKV-lögnare:
VildKatt
OBD/unfair
Möller
Recca
xyas

Om jag ska välja vilka jag håller för mest troliga ulvar är det, i ordning:
1. Möller
2. OBD/unfair
3. xyas

Det finns ett ganska bra case på Möller från förra rundan där det ser ut som om han hittar på sin siarförmåga, dessutom såg vi en del scum tells och konstigheter i runda 1. Möllers relation till KK och Paxen bör granskas!

OBD har jag inte så mycket att säga om, tyvärr. Om det är så att ulvarna kom på att KKV var sprängstoff på tok försent är han högintressant dock (VildKatt bör förstås granskas också).

xyas har jag som bekant jättesvårt att förhålla mig till, men jag tycker nog att BDG har valida poänger i det inlägg jag klistrade in ovan.

Andra hugade (gärna dom som blir utpekade i det här inlägget) får gärna arbeta med det här och formulera misstankar på den fjärde ulven efter Stöveln.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: KKV

Så, nu ska jag gå ut med hundar, laga mat, umgås med min bättre hälft och ha trevligt resten av kvällen.

Jag kommer dock kika in och för att se efter vilka fantastiska teorier som satts i rullning efter att jag tänt denna fyrbåk av analytisk konstruktivitet och konkretion i tråden.

Heja!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: KKV

Vimes said:
xyas har jag som bekant jättesvårt att förhålla mig till, men jag tycker nog att BDG har valida poänger i det inlägg jag klistrade in ovan.
Jag läser återigen BDG:s resonemang om att jag är ulv, och jag förstår fortfarande inte. Var är scum tellens? Vad är det som är så konstigt?

Men jag kan bomba den ändå. Vi arbetar efter modellen att ulvarna inte har KVV, eller hur (något jag tror vi kommer få ytterligare bekräftat när Stövlis åker ut)? Men BDG hävdar ju bestämt i sitt resonemang (redan i andra meningen) att jag har ett KVV. Inte att jag hittat på ett, utan att jag är en ulv med ett KVV.

Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KKV

xyas said:
Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
Men Vimes bevisade just för oss att du kunde ha ljugit om KVV. Borde i så fall inte BDG's övriga resonemang ha mer bäring NU än innan när han menade att du var ulv MED KVV.

Du argumenterar mot någonting som du inte ställs till svars för, och du argumenterar mot någon som är ute ur spelet. Det är väldigt konstigt beteende. Du har missat poängen med Vimes inlägg. Gör om.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: KKV

Recca said:
xyas said:
Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
Men Vimes bevisade just för oss att du kunde ha ljugit om KVV. Borde i så fall inte BDG's övriga resonemang ha mer bäring NU än innan när han menade att du var ulv MED KVV.

Du argumenterar mot någonting som du inte ställs till svars för, och du argumenterar mot någon som är ute ur spelet. Det är väldigt konstigt beteende. Du har missat poängen med Vimes inlägg. Gör om.
Alltså mitt inlägg är inte ett svar till Vimes precis. Det är ett svar på BDG:s resonemang om varför jag är en ulv, som många fortfarande verkar hålla fast vid (starstruck någon?). Inte så konstigt att jag väljer att bemöta det tycker jag.

Antingen är jag en ulv för att man tror att jag ljugit om mitt KVV (finns det några scum tells associerade med det?) eller så tror man att jag är en ulv baserat på BDG:s resonemang (och accepterar då att det finns ulvar med KVV och ulvar utan). Bägge två håller inte samtidigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KKV

xyas said:
Recca said:
xyas said:
Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
Men Vimes bevisade just för oss att du kunde ha ljugit om KVV. Borde i så fall inte BDG's övriga resonemang ha mer bäring NU än innan när han menade att du var ulv MED KVV.

Du argumenterar mot någonting som du inte ställs till svars för, och du argumenterar mot någon som är ute ur spelet. Det är väldigt konstigt beteende. Du har missat poängen med Vimes inlägg. Gör om.
Alltså mitt inlägg är inte ett svar till Vimes precis. Det är ett svar på BDG:s resonemang om varför jag är en ulv, som många fortfarande verkar hålla fast vid (starstruck någon?). Inte så konstigt att jag väljer att bemöta det tycker jag.

Antingen är jag en ulv för att man tror att jag ljugit om mitt KVV (finns det några scum tells associerade med det?) eller så tror man att jag är en ulv baserat på BDG:s resonemang (och accepterar då att det finns ulvar med KVV och ulvar utan). Bägge två håller inte samtidigt.
Jag borde ha läst den där spoilertaggen som Vimes la in va?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
RAAAWGH!

Men vafan hallå!?!?

BDGs "tankeexperiment" handlar ju om att det är orimligt* att ha ett KKV själv, läsa det som händer i tråden (BDGs egna citeringar) och sedan gagga om "en eller två klaner".

Det BDG vill visa på är alltså att xyas agerande tyder på att han inte har ett KKV.

Jösses.

*) "orimligt" betyder här inte "omöjligt" så klart. Men jag håller med BDG att det är jävligt märkligt av xyas att agera som han göra och skriva det han skriver om han har ett KKV.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Vad jag vet har jag aldrig ljugit, men har däremot varit sen med att outa klantillhörighet och istället varit pigg på att outa generation.

Vad gäller siandet har det sin förklaring i att jag aldrig varit siare, inte ens i originalspelet där man sitter i en cirkel och stirrar ut folk - än mindre här igenom. Frågan kom snarare av att KK lyckades skriva det så att han framstod som att han jagade siare snarare än var en - vilket kändes himla skumt.

Vad gäller stövelkatten tycker jag att vi har röster nog för att kunna göra några antaganden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Tack KK och BDG! :gremsmile:
(Tacksamt med sådana namn som går så bra att förkorta ^^)

Jahapp, ny runda.
Jag siade Vildkatt - röd.

Olyckligt att jag måste dela ett attribut med de äckligt ludna ulvarna - bristen på KVV.

Någon som förresten har en uppdaterad sammanställning av fluff och sianden?
Du tänker bara försöka tiga ihjäl det här eller?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: RAAAWGH!

Ngh. Här sitter jag å bah "Jag är sjukt smart å fatar allt" å sådär. Så... KKV? Wtf.

KlanVinstVillkor.

Pinsamt.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: KKV

Vimes Om vi börjar i scenario 1 så är de tre som outar sig efter Stövelkatten möjliga lögnare. Där har vi (idag levande) [B said:
VildKatt och OBD/unfair[/B].
Japp, jag outade inte förrän den 29:e, men jag var inte aktiv innan den 29 överhuvudtaget heller eftersom jag helt glömt att jag skulle spela. Vicotnik hämtade upp mig!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: KKV

VildKatt said:
Vimes said:
Om vi börjar i scenario 1 så är de tre som outar sig efter Stövelkatten möjliga lögnare. Där har vi (idag levande) VildKatt och OBD/unfair.
Japp, jag outade inte förrän den 29:e, men jag var inte aktiv innan den 29 överhuvudtaget heller eftersom jag helt glömt att jag skulle spela. Vicotnik hämtade upp mig!
Om vi bortser från att du egentligen skrev ditt första inlägg den 28:e så har det ingen betydelse att du var sen in i spelet. Om vi antar att ulvarna kom på att KVV var bad shit först efter Stövelns outning så pekas du tillsammans med OBD fortfarande ut som potentiella lögnare. Det spelar liksom ingen roll när du ramlade in i spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: KKV

Faktum är, VildKatt, att du skrev ditt första inlägg innan !Paxen ens outat sig som KVV-lös.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Här är förresten vad lite ändring jag hade:

Lu-kaazh Ja (ventrue, 11) Ja -> Möller (nosferatu, 11, animalism) -> Röd
Cassius Ja (tremere, 7, thaumaturgy) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Röd
KK Nej (malkavian, 13, dementation) Ja -> Möller (Nosferatu, 11, animalism) -> Röd
Elmrig Ja (toreador, 8, auspex) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Röd
Vimes Ja (toreador, 9, Presence) Ja -> Elmrig (toreador, 8, auspex) -> Röd
BDG Ja (brujah, 13) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Grön
Basenanji Ja (nosferatu, 10, obfuscate) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Grön
Måns Ja (ventrue, 7, presence) Ja -> xyas (toreador, 10) -> Röd
Recca Ja (malkavian, Ja -> Vildkatt (nosferatu, 9, potence ) -> Grön
Tyr Ja (malkavian, 12, obfuscate)
Vicotnik Ja (brujah)
Stövelkatten Nej (tremere, 12)
Vildkatt Ja (nosferatu, 9, potence) Ja -> Vicotnik (brujah) -> Död
!Paxen Nej (ventrue, 9)
OBD Ja (Brujah,11,)
Möller Ja Möller (nosferatu, 11, animalism)
xyas Ja xyas (toreador, 10)
Vildkatt Ja (nosferatu, 9, potence) Ja-> Recca Ja (malkavian, Ja ) -> Grön

Men det var någon som sett mig som röd, bland annat, så det borde finnas en del ändringar och tillägg till.
 
Top