Nekromanti Viskningar från kryptan - Ny rollspelspodcast

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Vars kan en hitta avsnitt 2? Letar febrilt! Får la lyssna på nån sportpodd istället..
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den är inte ute ännu (vi spelade in idag), jag måste redigera lite först, men den borde vara uppe inom några dagar :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Hallå på er! Det andra avsnittet av vår podcast är nu ute:

http://viskningarfrankryptan.wordpress.com/2013/11/05/avsnitt-2-gamla-regler-gammal-stil/

I det här avsnittet:

OSR – Vi utvecklar lite mer om vad OSR är och vad det är för oss
Kampanjsnack – Våra kampanjer, dödsfall och hur tydlig man behöver vara med ledtrådar
Döden – Vad händer egentligen vid 0 hit points?
Prylhörnan – Dungeon Geomorphs, Five Ancient Kingdoms och The Fungus that Came to Blackeswell
Nyheter – The Lost Lands: Sword of Air, Stonehell 2 och Castle of the Mad Archmage

Jag hoppas att det hamnar på iTunes inom något dygn eller så. Posta gärna kommentarer, frågor och förslag på ämnen till kommande avsnitt!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil



Äntligen!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

弾幕 said:


Äntligen!
Vi har beslutat oss för att vi i framtiden ska bli smalare, som nobelpriset ungefär; därför kommer nästa podcast att framföras i trestämmig jambisk pentameter på Swahili.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Det är på dragonsfoot som OSR termen föddes. Ska se om jag kan hitta den.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Ja just det inlägget var det jag tänkte på, man tackar för fakta :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Absolut jag har följt den tråden med stort intresse och har även läst en mängd trådar på Knights & Knaves angående megadungeons.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,978
Location
Ludvika
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Ett till jättebra avsnitt! Jag förstår nu lite bättre Robs motvilja mot alla magiska prylar vi har i Anarchclowns Mythskampanj =)

Gillar i synnerhet genomgången av döden och 0 KP. I synnerhet Anths resonemang om att återfå HP och problemet om man har negativa HP.

Jag skulle gärna se att avsnitt som handlar mer om att introducera nya rollpersoner till en befintlig grupp äventyrare, antingen på grund av dödsfall eller på grund tillkomsten av nya spelare.

Ett par grejer jag tänkte på var att volymen på musiken i början var lite för hög i jämförelse med era röster sen. Eftersom ni inte hade någon musik mitt i podcasten den här gången (det hade ni väl i första hade jag för mig?) så var det inget problem. Man jag var tvungen att vrida ner volymen först bara för att sen vrida upp den igen.

Det andra är att jag tycker det vore jättebra om ni skrev ut längden på podcasten i presentationen så man vet vad man ger sig in på när man bara spelar upp direkt, så man vet om man har tid nog att lyssna färdigt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Bortsett från det med volymen på musiken så känns det som att Eksem ibland lutade sig lite nära mikrofonen, och att Rob gärna kunde flytta lite närmare överlag.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Jag tror min röst har nån märklig resonans som tas upp av mikrofonen extra väl, jag satt överlägset längst bort från mikrofonen, medan Rob satt mycket närmare den här gången :gremlaugh: (eller så är jag bara mycket mer högljudd än vad jag själv tror att jag är...). Förhoppningsvis hittar vi en ännu bättre placering av oss själva och micken nästa gång.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Eksem said:
Förhoppningsvis hittar vi en ännu bättre placering av oss själva och micken nästa gång.
Får en bild i mitt huvud av att Rob till slut sitter och trycker ansiktet mot micken och Eksem sitter i ett annat rum och talar. :gremwink:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Eksem said:
Hallå på er! Det andra avsnittet av vår podcast är nu ute:

http://viskningarfrankryptan.wordpress.com/2013/11/05/avsnitt-2-gamla-regler-gammal-stil/

I det här avsnittet:

OSR – Vi utvecklar lite mer om vad OSR är och vad det är för oss
Kampanjsnack – Våra kampanjer, dödsfall och hur tydlig man behöver vara med ledtrådar
Döden – Vad händer egentligen vid 0 hit points?
Prylhörnan – Dungeon Geomorphs, Five Ancient Kingdoms och The Fungus that Came to Blackeswell
Nyheter – The Lost Lands: Sword of Air, Stonehell 2 och Castle of the Mad Archmage

Jag hoppas att det hamnar på iTunes inom något dygn eller så. Posta gärna kommentarer, frågor och förslag på ämnen till kommande avsnitt!
Den dära RSS grejen verkar inte funka för det nya avsnittet.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Så nu har jag lyckats lyssna på hela, mycket bra.
Det jag ser fram emot mest nu är att få höra Rob såga Sword and wizardry någon gång i framtida avsnitt :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Lite fler länkar till produkter som ni nämner skulle vara fint.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Re: Avsnitt 2 - Gamla regler, gammal stil

Underhållande! nu efter 1,5 avsnitt har jag en favorit av er :gremwink:

Mitt enda eventuella klagomål är att det var väldigt långt*. Så jag har bara hunnit lyssna på halva. Men läxan är lärd och nästa kommer helt enkelt tankas ned för smidigare uppdelat lyssnande.

*Men det är kanske vanligt? jag lyssnar inte på pådcasts annars. Bara er.
 
Top