Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5 / Spelet slut

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
!Paxen said:
såhär i efterhand så önskar jag självklart att det skulle ha varit så. Egentligen så borde jag nog ha kastat en tärning eller två, för då hade jag nog prickat mer rätt. I slutändan så vann byn, även om vi förlorade för många aktiva deltagare.
Paxen, att du snuvade ulvarna på ett nattmord var mer än nog. Det var det som slutligen fällde avgörandet.

Ditt bidrag till byns vinst var större än exempelvis mitt eget. Det enda jag bidrog med var att ta ett nattmord. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
!Paxen said:
såhär i efterhand så önskar jag självklart att det skulle ha varit så. Egentligen så borde jag nog ha kastat en tärning eller två, för då hade jag nog prickat mer rätt. I slutändan så vann byn, även om vi förlorade för många aktiva deltagare.
Paxen, att du snuvade ulvarna på ett nattmord var mer än nog. Det var det som slutligen fällde avgörandet.

Ditt bidrag till byns vinst var större än exempelvis mitt eget. Det enda jag bidrog med var att ta ett nattmord. :gremsmile:
Ja, faktiskt. Det var mitt intryck av dig oxo fast jag inte ville säga det för att det kunde såra dig o då kanske du inte ville sitta på läktaren med mig nåt mer. :gremwink:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Recca said:
Mukwa said:
Recca said:
Vimes och jag har suttit på läktarna under hela spelet och diskuterat. Jag tror vi är ense om att Mukwa är den ulvigaste bybon genom tiderna. xD
Dammit! Jag hade dåligt med tid och så är jag på tok för defensiv... men jag var med på noterna när det kom till ulvarna iaf!
Du och K.K alltså... Ni fick mig att slita mitt hår ibland.

K.K för hans paranoida idéer, bland annat att Paxen inte skulle vara väktare och spelet skulle vara Vicotniks skämt på bybornas bekostnad. What!?!? Hallå??

Var det Brynolf som använde Occams Razor liknelsen flitigt? :gremlaugh:

Du, Mukwa, var på tok för defensiv ja. Jag måste fråga, hur kändes det när Vimes var på dig och trackade dig som värst i runda 1, bland annat med den där vaggvisan? Hur arg var du på riktigt?
Haha, nä. Sånt brukar jag inte bli grinig på. Enda gången jag blev förbannad var när alla (de flesta) tänkte avsluta R1 på tok för tidigt, utan att jag fått bemöta alla anklagelser i ett parti där dålig aktivitet inte nödvändigtvis behöver påverka något. Då var jag arg för det var så jäkla klantigt. Nu fick vi dock ut jävulskt mycket av skenavrättningen av mig, Tyr bl a, men hade inte Vimes och KK tänkt till hade rundan gått förlorad. Jag blev lite förbannad för att R2 tog slut på tok för fort också, men annars har jag varit en glad prick som har njutit av ett trevligt spel som vi dessutom fick vinna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Haha! Det var ju det där om gamla meriter iofs. :gremsmile:

Nä, men jag var rätt ljummen i det här spelet. Jag är kluven till huruvida jag hade gjort nytta om jag fått vara kvar. Jag var visserligen ganska på det klara med vilka som var gröna respektive röda, men KK och Brynolf tänkte ju dreva mig så det kanske hade blivit mer fokus på det än något annat. Dock är det helt riktigt att jag i princip inte gjorde någon nytta de två rundor jag var med i.

Det jag minns från spelet är typ: snabbläsningen, årets mest provokativa barnvisa, fyllan i slutet av R2 (mest gillar jag mitt fnittriga "vad har nihittat :)"). Och skendrevet förstås! (shit ett tag trodde jag ni blivit helt jäkla pantade hela bunten). Summa summarum så vetefasen om byn hade så mycket nytta av mig :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Förresten, det är ingen som fått kontakt med xyas eller?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

!Paxen said:
Fan vad vi (läs:ni) är bra! SAP, jag är så jävla glad över att jag skyddade dig! Kram på dig!

OBD har gett upp, byn vinner. Ska dock se till att jag gör det definitivt
min röst: OBD

Och jag ska outa lite nu när det är över. Först och främst så misstänkte jag OBD fast jag inte hade honom på min officiella misstankelista. KK velade jag väldigt mycket kring och mukwa trodde jag inte var ulv egentligen. Anledningen till att jag skrev så var för att jag skulle gardera mig för att kunna skydda er två om vi hade röstat ut en bybo (SAP kunde jag ju inte skydda). Därför skyddade jag OBD förra rundan. Så, OBD ni hade kunnat ta ut mig.

sen så ljög jag när jag skrev att jag aldrig skyddade mig själv. Det gjorde jag runda 2. Jag spelade kort sagt ett högt spel.

tack för ett trevligt spel, även om det var långt och jag var jävligt inaktiv
Haha, !Paxens 50/50 är ju guld som väktare!

och ja! För att vara säker på att OBD inte gör den snyggaste ulvfinten i mannaminne:

Röst: OBD
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K är ju skitkass på att analysera ett spel så här i efterhand, men en sak kan jag ju säga och det är att långa rundor gynnar då inte mig själv.

Första rundan dekar jag ur totalt mot slutet och det beror på att rundan är för lång för mig. Jag vill nog ha korta rundor med bra tryck. Innan start trodde jag att det här systemet skulle passa mig bättre i och med att vi själva fick avsluta rundorna, men det gav ju oss i byn istället läge att dra ut på det hela.

I bybo synpunkt är det ju skitbra med långa rundor, men det är nog som Vico säger. Hade vi varit fler och haft fler ulvar hade det nog varit mer shyrre lir.

Brynolf skall ju plussas för sitt lir på bybosidan. Sapient plussas för sitt inhopp som absolut var avgörande.

Alla ersättare är ju också guld värd för utan dom hade spelet blivit avföring.

Elmrig var en riktigt bra ulv och hade han inte varit så jävla på med sitt "vad var det jag sa" och Sapients rätt hårda kontroll av honom hade det kanske sett lite annorlunda ut. Jag tror fortfarande att byn hade vunnit då, men mest tack vare !Paxens väktande av Sap. Bra !Paxen.

Äh. Nu laddar vi inför en ny drabbning mot ulvarna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Förresten, det är ingen som fått kontakt med xyas eller?
Jag har mailat, men inte fått nått svar ännu. Jag har ingen koll på vem han är i verkliga livet så..

Har dragit iväg nått mail till hans vänner på wurrnu också.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Vimes said:
Förresten, det är ingen som fått kontakt med xyas eller?
Jag skickade honom ett pm för ett tag sen, men inte fått något svar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Grattis byn!

Jag kan tänka mig att det är svårt att tro det, men jag är rätt nöjd med mitt spel ändå. Som bybo hade jag varit helt värdelös i detta liret. Men hur som helst så var min ursprungliga plan att på gott och ont spela som en bybo. Bara vara för idéer som gynnar byn och så vidare. Men tyvärr hade jag svårt för den här sortens varulvslir, och dessutom så rödades jag av superparanoida bybor. Jag hade varit röd även som bybo kan jag ju säga.

Jag tror det var när !Paxen gick ut med att han var väktare som jag bestämde mig för att revidera min plan något. Det såg rätt brunt ut för ulvarnas vinstchanser och något behövde göras. Jag fortsatte att jobba för byns bästa, men jag började också röda mig själv (gnället). Tanken var att eftersom jag spelat för byns bästa, varit mest aktiv av ulvarna och därmed hade relationer till de flesta så var jag en bra kandidat till att offra sig själv. Så mycket riktigt så offrade jag mig själv när jag gick ut med att jag var siare, men det började långt tidigare.

Recca gjorde den bästa första rundan, Brynolf var bästa bybo overall, Sapient var bästa inhoppare och OBD var bästa ulv.

Lite trivia:

* Ulvarna diskuterade tidigt i runda 1 vem som skulle hängas. Det var jag som valde Recca med motiveringen att hon brukar vara bra, men till skillnad från KK och Vimes så brukar hon inte skyddas från nattmord. När spelet väl kom igång så visade hon sig också vara bäst i runda 1. Det enda misstaget hon gjorde var att hon avslöjade sig som siare (tyckte jag iaf) då jag gick ut med det. Skulle rösten inte redan legat på henne så skulle jag flyttat den utan att tveka.

* Jag hade övervägt att gå ut med att jag var siare i slutet, men tyckte att det inte fanns en chans att byn skulle falla för det. Det var Elmrig som övertygade mig om att ändå försöka, och så här i efterhand så ångrar jag det inte.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Hej! Jag fick vara med en liten sväng. Jag måste säga att upplägget med rundorna inte passar mig, mest för att jag helt enkelt inte har så mycket tid att lägga på ulv-lir, sen så var det ett helvete att försöka hänga med när man kom in så pass sent.

Jag hade en riktigt tråkig position när det började och jag hann inte reda ut det innan jag blev hängd. Fick aldrig någon riktig överblick och det var svårt när det mesta av tiden gick till att svara på anklagelser. Byn var sjukt grym överlag men det var lite konstigt när ni slentrian hängde mig, lustigt att jag pekade ut Elmring i R1 och R2.

Tack för ett lir, jag är på nästa gång!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Inte för att jag hade så mycket att bidra med denna gången, men jag är ändå glad att byn vann :gremsmile:

Jag trodde att jag skulle ha ett par veckor med ganska mycket ledighet, men så blev det inte. Hade inte tid att sätta mig in i spelet ordentligt, så då var det bättre att hoppa av. Särskilt när jag skulle bort 1,5 veckor.

Som spelare gillar jag att arbeta utifrån fluff snarare än personanalyser, så detta partiet var extras vårt för mig, vilket märktes den korta tid jag var med.

Får se om jag har tid till fler varulvsspel i framtiden :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Någon som vet vart xyas bor eller hans riktiga namn? Kan ni isf försöka kolla upp det, hellre än att försöka spamma alla möjliga anv på wrnu.

och det var absolut inte menat som skäll, jag vill bara få veta om han mår bra
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
* Ulvarna diskuterade tidigt i runda 1 vem som skulle hängas. Det var jag som valde Recca med motiveringen att hon brukar vara bra, men till skillnad från KK och Vimes så brukar hon inte skyddas från nattmord. När spelet väl kom igång så visade hon sig också vara bäst i runda 1. Det enda misstaget hon gjorde var att hon avslöjade sig som siare (tyckte jag iaf) då jag gick ut med det. Skulle rösten inte redan legat på henne så skulle jag flyttat den utan att tveka.
Jaha. Hur avslöjade jag mig då, menar du?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vad heter xyas i verkligheten då? Vet vi inte det blir det väl svårt? Eller möjligtvis om man kan be nån med access till servern på wrnu att kolla hans ip på nåt vis, I don't know.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Jaha. Hur avslöjade jag mig då, menar du?
Du reagerade starkt när jag skrev att jag låtsats som om jag inte vore siare. Lite för starkt. Men det kanske bara var en slump. Innan det så hade jag inte en aning om att du var siare. Jag misstänkte Brynolf, men inte tillräckligt för att flytta rösten.
 
Top