Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5 / Spelet slut

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ulviga bybor tappade jag koll på efter ett tag. De långa rundorna/spelet gjorde det svårt att hålla ordning på alla lämpliga lögner och vad man sagt innan. Det var nog därför jag höll fast vid KK.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Nej, du spelade för bra helt enkelt. :gremsmile:

Har för mig att vi hade kk som alternativ ett tag, men han var mindre fokuserad. Vi hade inte råd att ha dig med en runda till. Samma sak med Sapient sen. Men det gick sämre. :gremfrown:
Ajdå. Jag måste spela sämre som bybo i fortsättningen. Tack för berömmet dock. Men tänkte ni inte på att jag hade Elmrig som grön på min lista? Jag var rena djävulens advokat åt Mukwa i Maffia-spelet. :gremfrown:

Å andra sidan hade jag aldrig släppt att Spider gick i vår fälla så jag hade nog krävt hängning på dig i nästa runda om jag fått folk med mig. Var nog en bra plan att ta ut mig antar jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Ulviga bybor tappade jag koll på efter ett tag. De långa rundorna/spelet gjorde det svårt att hålla ordning på alla lämpliga lögner och vad man sagt innan. Det var nog därför jag höll fast vid KK.
Ja, det blev nog en lite olycklig konsekvens av rundornas längd.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Du var väldigt aktiv också. Vi kan inte ha såna bybor bland oss. Sen hade de flesta Elmrig som grön då tror jag. Han var lite bortglömd ett tag in i spelet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Recca said:
Vimes och jag har suttit på läktarna under hela spelet och diskuterat. Jag tror vi är ense om att Mukwa är den ulvigaste bybon genom tiderna. xD
Dammit! Jag hade dåligt med tid och så är jag på tok för defensiv... men jag var med på noterna när det kom till ulvarna iaf!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Ulviga bybor tappade jag koll på efter ett tag. De långa rundorna/spelet gjorde det svårt att hålla ordning på alla lämpliga lögner och vad man sagt innan. Det var nog därför jag höll fast vid KK.
Det där tyckte iofs jag också, så jag vet inte om det talar för byn :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Givetvis är det stor fördel för byn med långa rundor. Det tycker jag det här partiet visar.

Jäkligt skönt att få knäppa Vico på näsan också :gremsmile: Han var väääldigt osäker på om byn verkligen var så bra som det påstods, och var väldigt övertygad om att byn egentligen bara varit så bra pga allt fluff. Nu fick du det motbevisat, din lilla rackare :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Mukwa said:
Recca said:
Vimes och jag har suttit på läktarna under hela spelet och diskuterat. Jag tror vi är ense om att Mukwa är den ulvigaste bybon genom tiderna. xD
Dammit! Jag hade dåligt med tid och så är jag på tok för defensiv... men jag var med på noterna när det kom till ulvarna iaf!
Du och K.K alltså... Ni fick mig att slita mitt hår ibland.

K.K för hans paranoida idéer, bland annat att Paxen inte skulle vara väktare och spelet skulle vara Vicotniks skämt på bybornas bekostnad. What!?!? Hallå??

Var det Brynolf som använde Occams Razor liknelsen flitigt? :gremlaugh:

Du, Mukwa, var på tok för defensiv ja. Jag måste fråga, hur kändes det när Vimes var på dig och trackade dig som värst i runda 1, bland annat med den där vaggvisan? Hur arg var du på riktigt?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Recca said:
Mukwa said:
Recca said:
Vimes och jag har suttit på läktarna under hela spelet och diskuterat. Jag tror vi är ense om att Mukwa är den ulvigaste bybon genom tiderna. xD
Dammit! Jag hade dåligt med tid och så är jag på tok för defensiv... men jag var med på noterna när det kom till ulvarna iaf!
Du och K.K alltså... Ni fick mig att slita mitt hår ibland.

K.K för hans paranoida idéer, bland annat att Paxen inte skulle vara väktare och spelet skulle vara Vicotniks skämt på bybornas bekostnad. What!?!? Hallå??
Haha, ja jag drogs faktiskt med lite i den nojan. Men jag tänkte till slut att fan, det är visserligen inte osannolikt, men det är en betydligt mer komplicerad förklaring än att Paxen helt enkelt ÄR väktaren och allt är som Vic sagt att det är.

Det jobbiga med Mukwas och KKs duster var att jag blev så förvirrad av det att jag så smått trodde det var fejk. Nu med facit i hand var det nog bara jag som inte orkade fokusera på deras långa inlägg.

Vem hade du tänkt sia R1, Recca?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Högt spel av Paxen att inte skydda sig själv för övrigt. Som ulv tror man ju att han skyddar sig hälften av rundorna men inte vilka, och att det inte är värt att försöka nypa honom. Bra och filurigt där.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Vicotnik said:
Sapient som hittas sönder sliten i sin säng.
Arrrrrgh!

Nå, risken fanns ju där. Go byn!

Tack alla för kul spel. Kanske särskilt Elmrig, du var ingen dålig ulv! :gremwink:
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Elmrig said:
Tack byn, ulvarna och Vicotnik för kul spel, synd bara att det tog sån djävulusisk tid. Det var kul att ha testat men varulvsspel är nog inget för mig, jag lämnar det i fortsättningen åt experterna.
Äsch, testa ett vanligt spel först - det har var lite speciellt. Och du spelade definitivt inte nybörjaraktigt eller dåligt!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag siade Mukwa. Åhhh. Om jag hade varit kvar så hade det varit en enad front i runda 2 liksom. <.<
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Sapient said:
Elmrig said:
Tack byn, ulvarna och Vicotnik för kul spel, synd bara att det tog sån djävulusisk tid. Det var kul att ha testat men varulvsspel är nog inget för mig, jag lämnar det i fortsättningen åt experterna.
Äsch, testa ett vanligt spel först - det har var lite speciellt. Och du spelade definitivt inte nybörjaraktigt eller dåligt!
Jag håller med. Elmrig, du var jätteduktig. Om det inte varit för Sapient... Och de långa rundorna förstörde ju för dig märktes ju.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag fattade inte att det var Elmrigs första gång. Att börja som ulv tror jag dessutom är jäkligt mkt svårare. Jag gjorde det en gång i tiden och det var väldigt skakigt. Sen är det roligare att vara bybo också, iaf när spelet blir så pass långt. Som ulv är det jobb att söka och analysera, medan det för en bybo finns en pussellösaraspekt som gör det kul.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag hade en teori när jag följde spelet. Jag grönade ju Elmrig i första rundan och alla verkade ganska tillfreds med att ha en grönad bybo och Elmrig flöt med ganska länge och kunde därför komma undan med ett gediget men ganska anonymt spel. När Sapient kom in i spelet så var hade han ju inte R1's gröning och rödning av spelarna i ryggen. Jag tror det var bra för byn.

Det är ju förstås omöjligt att veta vad som hade hänt om ulvarna tagit ut xyas, fanns det någonsin planer på det i runda 2? Kanske i hopp om att ta ut en eventuell siare?

Vimes började ju bli misstänkt av en övernitisk K.K som var duktig i runda 1 och blev lite knäpp i runda 2. Sen så tror jag definitivt att en bybo-Vimes skulle kunnat försvara sig väl från K.K's angrepp så det är ju absolut inget dåligt nattmord att ta ut Vimes. Men det måste ju stått mellan Brynolf och Vimes ändå. Brynolf var ju helt grön, Vimes var det inte.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Fan vad vi (läs:ni) är bra! SAP, jag är så jävla glad över att jag skyddade dig! Kram på dig!

OBD har gett upp, byn vinner. Ska dock se till att jag gör det definitivt
min röst: OBD

Och jag ska outa lite nu när det är över. Först och främst så misstänkte jag OBD fast jag inte hade honom på min officiella misstankelista. KK velade jag väldigt mycket kring och mukwa trodde jag inte var ulv egentligen. Anledningen till att jag skrev så var för att jag skulle gardera mig för att kunna skydda er två om vi hade röstat ut en bybo (SAP kunde jag ju inte skydda). Därför skyddade jag OBD förra rundan. Så, OBD ni hade kunnat ta ut mig.

sen så ljög jag när jag skrev att jag aldrig skyddade mig själv. Det gjorde jag runda 2. Jag spelade kort sagt ett högt spel.

tack för ett trevligt spel, även om det var långt och jag var jävligt inaktiv
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Jag fattade inte att det var Elmrigs första gång. Att börja som ulv tror jag dessutom är jäkligt mkt svårare. Jag gjorde det en gång i tiden och det var väldigt skakigt. Sen är det roligare att vara bybo också, iaf när spelet blir så pass långt. Som ulv är det jobb att söka och analysera, medan det för en bybo finns en pussellösaraspekt som gör det kul.
Det jobbiga med långa rundor är att man måste stöta och blöta samma teorier flera gånger för folk kommer liksom inte ihåg vad man skrivit. Jag själv kommer inte ens ihåg mina teorier och grejer alltid. T.ex. tycker jag ju att vår fälla av Spider var klockren, men sen så mojnade dess relevans på något sätt, kanske delvis på grund av att när rundorna blir så långa så blir det förut dagsfärska beviset inte lika fräscht längre. Sen så var det kanske bara jag som såg det som nästan 100% säkert att Spidde måste varit ulv efter de inläggen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Recca said:
Jag hade en teori när jag följde spelet. Jag grönade ju Elmrig i första rundan och alla verkade ganska tillfreds med att ha en grönad bybo och Elmrig flöt med ganska länge och kunde därför komma undan med ett gediget men ganska anonymt spel. När Sapient kom in i spelet så var hade han ju inte R1's gröning och rödning av spelarna i ryggen. Jag tror det var bra för byn.

Det är ju förstås omöjligt att veta vad som hade hänt om ulvarna tagit ut xyas, fanns det någonsin planer på det i runda 2? Kanske i hopp om att ta ut en eventuell siare?

Vimes började ju bli misstänkt av en övernitisk K.K som var duktig i runda 1 och blev lite knäpp i runda 2. Sen så tror jag definitivt att en bybo-Vimes skulle kunnat försvara sig väl från K.K's angrepp så det är ju absolut inget dåligt nattmord att ta ut Vimes. Men det måste ju stått mellan Brynolf och Vimes ändå. Brynolf var ju helt grön, Vimes var det inte.
Ja, det stod mellan Vimes och Brynolf. Jag tror vi spekulerade i Xyas som siare, men vi trivdes med bybor som hade vett att hålla käft så det var aldrig aktuellt att nacka honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Spelet slut

Eftersom Ond bråd död ger upp så avslutar jag spelet i förtid.

Byn har åter igen lyckats vinna spelet. Så ett stort grattis till er. Men framför allt ett stort tack till samtliga Ersättare, ni räddade spelet från att bli en katastrof. Tusen tack.

Nu är jag nyfiken på att höra era åsikter och tankar om spelet och dess upplägg.
De som var ulvar var:
Elmrig
Ond bråd död
Tyr

Siaren var:
Recca

Väktaren var:
!Paxen

Så alla roller som jag postade i start inlägget fanns med.

Återkommer lite senare med mina tankar om spelet.
 
Top