Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5 / Spelet slut

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Tack byn, ulvarna och Vicotnik för kul spel, synd bara att det tog sån djävulusisk tid. Det var kul att ha testat men varulvsspel är nog inget för mig, jag lämnar det i fortsättningen åt experterna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Äh, jag ger upp här. TAck för bra spel hörrni. Jag nöjer mig med att vara sist att bli häng iaf.

Jag har inte orken att kämpa emot helt enkelt. Byn är bra.
Du skall ha stort tack varulvsersättare!

Om Mukwa nu inte har fört över en hunka på ditt konto och du bajsar i byn och blir hängd som bybo och ger segern till Mukwa förstås :gremsmile:

Kämpa byn!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Brynolf said:
Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
Tja, jag tyckte, precis som de flesta vad det verkar, att de båda var ungefär lika skumma. Skillnaden var att OBD/SJ ulvade sig ordentligt i första rundan, och nu lugnat ner sig medan Elmrig var på min grönish-lista i början men sket ner sig mer och mer allt eftersom. De största enskilda pingarna låg (och ligger) fortfarande på OBD.
Du vet att det här innebär att du seglar upp några pinnhål på ulvstegen tills... tja... tills partiet är över faktiskt... Är OBD ulv så går det förstås över :gremsmile: Är han det inte så ja... då är jag inte lika säker på att KK är den som ska nackas. Han och jag gjorde valet att hänga Elmrig, jag framförallt, men KK var väl medveten om vad jag gjorde när jag bytte röst. Hade han varit ulv med Elmrig så hade han lätt kunnat byta till OBD och då hade jag inte bytt röst, eftersom det inte spelade så stor roll för mig vem av OBD och Elmrig som åkte. Frågan är iofs om en ulv hade mått så bra av att ta ut en bybo (eftersom OBD måste vara bybo för att KK ska vara ulv), men hursom så stod det mellan två kandidater som var lika misstänkta och då är det ju ingen höjdare om ulv no 2 (3) röstar på sin kompanjon. Nä. Brynolf får ta KKs plats som nr 2 på listan för hängning, efter OBD.

Den här hängningen är så jävulskt skön att ha avklarad. Framförallt för att det var en ulv som dinglade, men också för att vi bara har EN kvar att jaga.

Vad betyder det här EN nu då? Jo, det betyder t ex att ni övriga kan konstatera att jag och KK inte har gjort upp nåt bråk via mail, att OBD inte har tagit rygg på mig för att vi skulle vara mästerulvar ihop... ja, och så vidare. Så grymt skönt. Nu har vi en kvar och vi har en felmarginal. Det är så gudomligt skönt det här byn!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Äh, jag ger upp här. TAck för bra spel hörrni. Jag nöjer mig med att vara sist att bli häng iaf.

Jag har inte orken att kämpa emot helt enkelt. Byn är bra.
Haha! Så jävla gött!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Du ska bara veta hur nära jag var att börja sätta ihop en Mukwa-bajskastningskampanj. Jag hade så klart röstat ut dig ändå, men Mukwa var näste man.
Jag gick t o m på den :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Äh, jag ger upp här. TAck för bra spel hörrni. Jag nöjer mig med att vara sist att bli häng iaf.

Jag har inte orken att kämpa emot helt enkelt. Byn är bra.
Du skall ha stort tack varulvsersättare!

Om Mukwa nu inte har fört över en hunka på ditt konto och du bajsar i byn och blir hängd som bybo och ger segern till Mukwa förstås :gremsmile:

Kämpa byn!
Haha, så mycket är alltså bybofreden värd. Good to know :gremsmile:

Tack alla för ett superkul spel som har tagit superlång tid. Men det var det supermycket värt!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Det var både lättare och svårare att vara ulv. Lättare att slippa ljuga om fluff, men eftersom rundorna inte tog slut om inte alla var överens så blev det svårare med motivation.

Snygg jag var föresten som röstar ut Elmrig och sen är nöjd med att vara sista ulv kvar. :gremtongue:

Jag hade gett upp redan när Sapient kom in och briljerade.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Får jag skriva i tråden nu? Annars blir jag ledsen... Vad tror ni? <.<
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Coolt. :gremsmile:

Kul spel. Jag pekade ju ut Spider i runda 1 efter vår fälla och sedan har jag suttit och bitit på naglarna. xD
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Elmrig said:
Det var kul att ha testat men varulvsspel är nog inget för mig, jag lämnar det i fortsättningen åt experterna.
Synd, jag tycker du skötte dig bra. Du borde vara en bra bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Men jag blev jätteförvånad av Elmrig faktiskt. Jag trodde inte han var ulv. Han kändes byboig i början av spelet och jag ville absolut gröna folk tidigt för att kunna fokusera på några få. Det gav mig fyra rödish namn varav de jag hade högst på listan också var ulvarna Spider och Tyr. Men Elmrig var jag helt blind för så tidigt. Första rundans spel av Elmrig var bra.

Måste säga att byn är väldigt hjälpt av långa rundor.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Det var både lättare och svårare att vara ulv. Lättare att slippa ljuga om fluff, men eftersom rundorna inte tog slut om inte alla var överens så blev det svårare med motivation.

Snygg jag var föresten som röstar ut Elmrig och sen är nöjd med att vara sista ulv kvar. :gremtongue:

Jag hade gett upp redan när Sapient kom in och briljerade.
Haha, ja det är schysst :gremsmile: Sap briljerade helt klart, men kandidaterna var spikade innan hans Elmrig-inlägg tror jag. Det som verkligen vände det för oss var att Sap briljerade :gremsmile: Så att !Paxen kunde skydda honom! Det var det som avgjorde. Att vi fick ett par gröna namn i byn. Och att Brynolf är jävligt bra på att hitta samband på folk, gröna som röda och sådana samband gör inte ulvar om de inte dels pressas till det och dels lägger ned ruskigt mycket tid på att få dem bra. Därför grönade åtminstone jag Brynolf. KK var också en tapper kämpe som fått stå ut med mig hela spelet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Var du siare?
Ja det var jag.

Och det var så nesligt för i slutet av runda 1 när Tyr gick ut som siare så frågade Cassius mig om vi skulle rösta på Tyr ändå. Och jag svarade: "Hur ska jag veta vad du ska göra?" Skrev det för att försöka gardera mig från nattmordet eftersom ulvarna då skulle ta nån annan byboig individ, typ Brynolf eller nåt som ju också var först med att säga att Tyr ljög om siarskapet. Men tydligen hjälpte inte det. :/
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag följde tråden lite innan och hade Spider som ulv, och möjligen Tyr, men Elmrig var en överraskning.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Vimes och jag har suttit på läktarna under hela spelet och diskuterat. Jag tror vi är ense om att Mukwa är den ulvigaste bybon genom tiderna. xD
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Nej, du spelade för bra helt enkelt. :gremsmile:

Har för mig att vi hade kk som alternativ ett tag, men han var mindre fokuserad. Vi hade inte råd att ha dig med en runda till. Samma sak med Sapient sen. Men det gick sämre. :gremfrown:
 
Top