Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5 / Spelet slut

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Röstläget slutade enligt följande:

Ond bråd död (2): Brynolf, Elmrig,
Elmrig (4): Sapient, Konrad Konvalj, Ond bråd död, Mukwa,

Till slut kommer ni fram till att Elmrig ska dingla i galjen, men tyvärr så blir det på bekostnaden av Sapient som hittas sönder sliten i sin säng.

Elmrig (Ulv)
Sapient (Bybo)

Vi tackar Sapient och Elmrig för deras deltagande, ni får posta ett sista avsked i tråden men de får inte påverka spelet på något sätt.

START!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Kempegreit! Tack för ett trevligt parti, Elmrig och Sapient. Nu är Mukwa och KK ännu mer av kroken. Var lite skraj innerst inne att de skulle vara ulvar båda två men nu slipper vi det.

Röst: OBD
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
Tja, jag tyckte, precis som de flesta vad det verkar, att de båda var ungefär lika skumma. Skillnaden var att OBD/SJ ulvade sig ordentligt i första rundan, och nu lugnat ner sig medan Elmrig var på min grönish-lista i början men sket ner sig mer och mer allt eftersom. De största enskilda pingarna låg (och ligger) fortfarande på OBD.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Brynolf said:
Kempegreit! Tack för ett trevligt parti, Elmrig och Sapient. Nu är Mukwa och KK ännu mer av kroken. Var lite skraj innerst inne att de skulle vara ulvar båda två men nu slipper vi det.

Röst: OBD
Bra jobb byn!

Tack för gott spel Sapient och jag kan erkänna att jag ligger lite bakom din död. Hade jag hållit mig på matta och förlitat mig på !Paxens goda (random) omdöme så hade du inte behövt "offrats".

Mukwa är inte off the hook förens OBD dinglat och visat sig varit röd.

Jobba byn!

Och tack Elmrig för gott spel!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Brynolf said:
Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
Tja, jag tyckte, precis som de flesta vad det verkar, att de båda var ungefär lika skumma. Skillnaden var att OBD/SJ ulvade sig ordentligt i första rundan, och nu lugnat ner sig medan Elmrig var på min grönish-lista i början men sket ner sig mer och mer allt eftersom. De största enskilda pingarna låg (och ligger) fortfarande på OBD.
Brynte. Var god gå tillbaka till R4 och kolla läget på de inlägg jag bumpat fram och tillbaka gällande Elmrig och OBD.

Jag vill ha utlåtanden utifrån och nu är Sap borta så det lär bli du.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Tack för gott spel Elmrig och Sap! Ni kämpade på tappert båda två tycker jag!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Konrad Konvalj said:
Röst: OBD

23 timmar kvar till hängning.
Haha, nu tar vi det inte så förbaskat snabbt ändå va? Min röst ligger givetvis där också, men vi behöver inte stressa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Mukwa said:
Vi är så jeffla bäst!
Skall vi båda börja lägga fram anklagelser nu inför R6 om det blir någon eller sluter vi bybo-fred tillsvidare?

Deal?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Röst: OBD

23 timmar kvar till hängning.
Haha, nu tar vi det inte så förbaskat snabbt ändå va? Min röst ligger givetvis där också, men vi behöver inte stressa.
Jopp! Det finns fler spel att deltaga i och vad skall vi vänta på egentligen?

Har du nån bättre kandidat än OBD blir jag ju mäkta förvånad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Betänk att Elmrig varit rätt het på att hänga OBD.

Av något av följande själ antagligen:

Peka ut sin ulvpolare och vinna by cred genom att dyka upp och säga "Vad var det jag sa"

Peka ut en bybo för att skydda sin ulvpolare Mukwa som i slutet av R5 hängde ulv-Elmrig för den goda sakens skull.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Äh, jag ger upp här. TAck för bra spel hörrni. Jag nöjer mig med att vara sist att bli häng iaf.

Jag har inte orken att kämpa emot helt enkelt. Byn är bra.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Konrad Konvalj said:
Brynte. Var god gå tillbaka till R4 och kolla läget på de inlägg jag bumpat fram och tillbaka gällande Elmrig och OBD.

Jag vill ha utlåtanden utifrån och nu är Sap borta så det lär bli du.
Kan jag väl.

OBD, nu får du jobba lite. Du kan nog inte rädda dig från att hängas, men vem av oss kvarvarande är brunast om du skulle visa dig vara en snäll kille?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Ond bråd död said:
Äh, jag ger upp här. TAck för bra spel hörrni. Jag nöjer mig med att vara sist att bli häng iaf.

Jag har inte orken att kämpa emot helt enkelt. Byn är bra.
Nää... vadfalls?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag fick panik när Vimes nattmördades för jag fick för mig att han var siaren plus att jag inte vågade nacka Brynolf för att han kanske skulle skyddas. Det var synd. Annars hade det kanske gått liite bättre.

När jag tog över såg det väldigt risigt ut också, både jag och Tyr skulle antagligen ryka två rundor i följd, så det var lite flyt att vi drog ut på det med två bybohängningar emellan.

Det är svårt att spela ulv när man är misstänkt också. Ska man spela seriöst eller försöka rikta misstankar åt nåt håll tills man åker ut. Jag valde det fega mellantinget.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Du ska bara veta hur nära jag var att börja sätta ihop en Mukwa-bajskastningskampanj. :gremcool: Jag hade så klart röstat ut dig ändå, men Mukwa var näste man.

Men visst, det hade nog varit en svår sista runda att vara ulv också. Mukwa och KK var de enda hängningskandidaterna, och vem skulle man nattmörda då? Paxen skulle liksom få 50/50 att pricka rätt mellan mig och honom.

Oh well, bra lirat OBD, särskilt med tanke på uppförsbacken du började i.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5

Jag, och antagligen Elmrig också, blev rätt knäckta när Sapient dök upp och belyste Elmrig och sen inte dog på natten. :/

Men det är svårt att vara ulv, man får inte göra misstag och måste vara mer driven än vad vi var. Vore intressant att se hur de väldigt aktiva, typ Rekka och KK skulle funka som ulvar. KK var det iofs nyss, men då åkte vi dit på rollerna.
 
Top