Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Var är Brynolf? !Paxen? Robban?

Just nu har vi Mukwa, KK, Sap och OBD som aktiva... det är hälften av deltagarna... Spelet är tämligen dött och det är inte direkt lätt att anpassa sig till nya inhoppare hela tiden (även om ni inhoppare är guld och jag är jättetacksam för att ni ställer upp). Jag börjar känna att vi lika gärna kan köra en dubbelhängning på vinst och förlust. Men sedan inser jag att aktiviteten faktiskt kan bli bättre nu när helgen är över och alla i spel hunnit ta ställning.

Jag är emot KKs förslag. Vi ska rösta ut den som är mest ulvig, vilket i det här fallet mer eller mindre är samma personer som är minst aktiva (bortsett från vår galne väktare).

Robban är den jag helst vill ha ut, och min topp 3 ser ut så här:
Robban
Elmrig
KK/OBD
Motiveringar finner ni elsewhere, för de orkar jag inte redogöra för*

*Så får man bara skriva om de faktiskt finns någon annanstans.
Hehe.

Du håller inte med mig, men du är helt inne på att hänga samma snubbar. Jag tolkar det hela som att du inte vill hålla med mig bara för att jag motiverar min hängning på annat vis än vad du gör.

Förutom att jag lägger fram min häng de som inte har tid så motiverar jag ju även varför det är bra val på andra sätt och vis.

Skillnaden är dock att jag heller ser OBD som alternativ 2 än Elmrig. R.J kan jag lätt hänga nu ikväll eller i morgon eller whatävvers.

Skall jag plussa på min lista för att säkra upp kan jag lägga in dig också Mukwa. Lixom, visar det sig att R.J är bybo då ser det rätt illa ut för oss, och är du en ulv då har du spelat braxan av oss igen.

Du har ju garderat upp en aning genom att lägga in mig i ekvationen. Varför ligger jag där? Vad har du på mig? Troligen en helgardering om vi hänger en bybo. Då är det läge att plocka K.K baföatt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Jag har inte haft tid att bemöta något och kommer inte ha det innan jag åker i morgon. Jag är borta i stort sett en vecka och kommer inte ha någon internetkontakt alls (några miuter på sin höjd, men inte nog för att ägna mig åt varulvsspelet). Är jag levande när jag kommer tillbaka så ska jag motivera mig närmare och min plan är även att göra en (riktig) djupanalys på Mukwa.

Jag räknar dock inte med att vara kvar, utan tror jag kommer vara utröstad. Det finns tendenser till att folk tror jag är ulv och tycker därför det är logiskt att rösta på mig. När det sedan avslöjas att jag är bybo vill jag att ni ska granska Mukwa närmare. Han var först att lägga rösten på mig och jag har pekat ut honom under tidiga rundor.

Tills nästa vecka säger jag tack och hej för mig!

(Pssst... Röst: Mukwa så att det är tydligt.)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Du håller inte med mig, men du är helt inne på att hänga samma snubbar. Jag tolkar det hela som att du inte vill hålla med mig bara för att jag motiverar min hängning på annat vis än vad du gör.
Exakt så.

Förutom att jag lägger fram min häng de som inte har tid så motiverar jag ju även varför det är bra val på andra sätt och vis.
Fast det var mer svåråtkomligt och längre bak i tiden :gremsmile:

Skall jag plussa på min lista för att säkra upp kan jag lägga in dig också Mukwa. Lixom, visar det sig att R.J är bybo då ser det rätt illa ut för oss, och är du en ulv då har du spelat braxan av oss igen.
Jag har ju haft mitt roliga, du har ju ditt kvar :gremsmile:

Skillnaden är dock att jag heller ser OBD som alternativ 2 än Elmrig. R.J kan jag lätt hänga nu ikväll eller i morgon eller whatävvers.
Ja, det är egentligen svårt att välja vem av de tre jag vill ha ut... Du finns med på listan för att det inte går att avfärda de scum tells som du gjort dig skyldig till... I det här spelet går det inte riktigt att ställa upp en plussida och en minussida, och se vilken sida som fått flest rader. Det finns ett par grejer som grönar dig. Att du lade ned din röst på mig och nattmordet på Vimes är dock två saker som är grönande. Det gör inte det andra ogjort, det gör bara att de andra grejerna lite mer troligt kan vara felsteg och inte ulvklavertramp. Därför är du kvar på listan. Och för att jag är långsint.

Du har ju garderat upp en aning genom att lägga in mig i ekvationen. Varför ligger jag där? Vad har du på mig? Troligen en helgardering om vi hänger en bybo. Då är det läge att plocka K.K baföatt.
Nädå. Jag anklagade ju dig för att göra så mot mig i R3. :gremsmile: Är det dock så att vi hänger en bybo nu så kan vi inte chansa någon mer gång och då spelar inte min priolista särskilt stor roll. Vi kan liksom inte bara ta nästa person från misstänktlistan, vi måste skriva om listan tills vi har prickat en av två ulvar. Ja, det här innebär alltså att du mycket väl kan komma upp på tapeten igen, men just nu finns det åtminstone två stycken som jag ser som troligare ulvar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
När det sedan avslöjas att jag är bybo vill jag att ni ska granska Mukwa närmare. Han var först att lägga rösten på mig och jag har pekat ut honom under tidiga rundor.
Du har ju pekat ut mig under tidiga rundor och lagt crap-motiveringar till rösterna, så även om du skulle vara bybo så finns det ju inte så mycket i det att använda sig av. Om du ska dra imorgon kan du ju få peka ut den andra ulven också åtminstone. Och skriv vilka du håller för gröna, så att vi får stoff att ta hänsyn till.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Jag har pekat ut OBD som den andra ulven tidigare och fortsätter göra det nu också. Jag ser !paxen, Brynolf och Sapient som gröna. Övriga cirkulerar i mittfältet mellan röd än grön.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
STOPP!

Röstar ni kommer ni inte komma vidare i spelet så kom igen nu.

Röstläge:

Elmrig (1): Sapient
Robert Jonsson (1): Mukwa
Mukwa (1): Robert Jonsson

START!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Du ser Sap som grön, efter vadå? fyra-fem inlägg? Vad är grönt? Vad har jag missat?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

En sak jag hade på min lista att gå tillbaka och kolla, var ursprunget till anklagelsen mot KK att ha flip-floppat om anklagelse-metoden.

När jag nu gjort det, börjar jag ana ulvar i mossen...

Alltså, visst _ändrade_ sig herr Kånkelman - men inte var det på något löst eller omotiverat sätt!

För det första utvecklar han sig betydligt mer än de motargument som då redan kommit från Recca, Vimes och Tyr.

KK inlägg #799578 said:
Okay.

Min fråga om Purgatorisk ordningsföljd gällande långa/korta rundor har fått en hel del svar redan innan det har satt igång så att säga så det bästa är ju att slopa bösen jag sagt om det och kötta på med vad vi tycker om långa eller korta rundor.

Samma sak gällande röst/anklagande.
En hel del har redan nu flikat in vad de tycker och det fick även mig att känna efter lite mer.

Mukwas anklagande idé som jag gillade på stört sänktes en aning av Reccas inlägg.

Recca said:
Om vi kör med Röst: X och riskerar att rundan tar slut så kör vi ett högre spel, men vi har möjlighet att analysera rösterna å andra sidan. Röster är Hard Facts om vi hanterar det rätt.
Vimes said:
Jag är inte säker på att jag tycker det här "Anklaga"-systemet är så jävla skönt egentligen. Men för tydlighetens och senare rundors skull tänker jag spela med.
Tyr said:
Jag är inte såld på det heller. Med detta systemet lägger vi lite mer tyngd på dreven men tar helt udden av slutröstningen. Men om vi ska komma någonstans så måste vi köra på samma metod, så jag får ge mig tills vidare och köra på anklaga.
Lite lösa citat för att påminna lite.

Jag själv föll som sagt var pladask för anklagande prylen och ändrade min röst från !Paxen till en anklagelse istället. Efter detta har jag spelat lite one-man-varulvsspel och köttat på till höger och vänster med anklagelser utan att just göra en fetskriven anklagelse.

Med det sagt så tycker jag i nuläget att anklagelse prylen är bra för att hålla koll på var man egentligen vill lägga sin röst, men i övrigt så är den ju inte så bra. Reccas inlägg hjälpte mig att första att det är bra mycket bättre för byn att spela högt och riskera att rösta ut en stackars bybo med tanke på att ulvarna har chans att tippa över röstläget till 7. Det ger oss ju en väldans massa.

Min anklagelse mot !Paxen nu ligger ju mest där för att jag vill att han skall snacka lite. Hade det varit så att det varit en röst och en massa andra snubbar/snubbinnor lagt sin röst där och risken fanns för hängning för !Paxens del redan nu under kvällen hade jag lätt dragit bort min röst för att räddat skinnet på honom. Det ger då mig bra mycket mer att höra vad !Paxen har att säga först och komma med in i spel.

Hmm. Mycket löst lull här men så kan det gå när man är lite het. Första rundan är allt som oftast byns runda. Mycket tack vare att den är lång är min gissning. En lång runda ger mycket text att kika på och det är ju där vi skall hitta våra scumtells.

Detta reagerar Mukwa mot:
Mukwa said:
KK vänder kappan efter vinden och det är lite disturbing
KK utvecklar sig då ännu mer...
Ibid said:
2. Mukwas anklagande idé lät vid en första lyssning väldigt nytänkande och hett. Efter det att Recca väckt upp mig och jag själv funderat lite över saken så är det ett iskallt system. Jag tror inte alls att det gynnar byn på något vis. Det är genom att ta rejäl ställning via röstning vi kommer att få fram ulvar. Som bybo är det ju inget att svettas över om man har en drös med röster på sig framåt småtimmarna. Det skapar press och om man verkligen är en bybo då är det ju ens självklara uppgift att komma med bättre motiveringar mot något annat scum. En ulv har svårare att göra det än en bybo. Se på Möller/Murkla i förra liret. Han spelade väldigt bra bybospel när han var nära galgen varenda liten runda.

3. Anglagningsprylen är förhalande. Springer vi runt och kastar fetstilade anklagelser lite då och då är det rätt lätt att softa ur och peka på sin fetmarkerade anklagelse. Lixom; Äh. Kolla där --> jag har ju faktiskt tagit ställning genom att anklaga Kånkelmört! Det är ju helt ofarligt att anklaga någon. En röst är mer definitiv och det är rätt mycket svårare att som ulv slingra bort sin röst om man tidigt valt att peka på en ulvkompis exempelvis.

Först därefter kommer en anklagelse, iom att Mukwa ger en UP-lista (och liksom måste konstruera ett case som motsvarar betyget...?):

[QUOTE="Mukwa är swahili för ulv", #799791]KK 2-3
Jag tenderar att ge de som går hårt åt mig högre pingfaktor trots att de inte har gjort sig förtjänta av det så jag garderar mig med en 2,5:a. KK gör en helomvändning så fort läget presenterar sig, och har ett par rader som förklarar att han inte är så bekymrad över kortare rundor. Jag vet att KK är en smart spelare (den bästa vi har in my book) och därför känns hans motivation till att bojkotta anklagelsestrategin lite mer framtvingad. [/QUOTE]

I ganska rapp följd följer sedan anklagelser om att KK inte spelar som han brukar, är för aggressiv - och i princip det mesta Mukwa sedan dess har riktat mot KK (utom, naturligtvis, agerandet i Runda 2).

Jag tycker dessa anklagelser faller sönder i småbitar. KK motiverar utomordentligt väl (utifrån varulvsspel-synpunkt) varför han tagit intryck av Vimes-Recca-Tyrs argument och lägger till flera egna.

Nu ska det sägas, att när jag strökollat denna runda så har Mukwa inte drivit just dessa anklagelser vidare vad jag kan - varifrån jag ursprungligen fick ingivelsen att kolla just den biten, minns jag inte riktigt. (Möjligen fick jag det serverat som svar på en fråga?) Men väl de anklagelser som ytterst bottnade i denna kontrovers.

(Och jag antar att detta var ett exempel på Mukwas "grinighet"?)

Mukwa - om detta är ursprunget till dina anklagelser, är det väääldigt svagt. Förvånande svagt. Givet att du dessutom i samma andetag (inlägg #799765) fick erkänna att dina flera gånger utlovade "misstänkta vibbar" mot Brynolf helt enkelt rann ut i sanden, så tycker jag det är besvärande för dig.

Du var då under press och du kunde inte redovisa några konkreta misstankar bakom dina suspects (varför du plötsligt satte Brynolf som tre på din första UP-lista, utan motivering) och då har du plötsligt ett nytt case mot KK - bara baserat på att smutskasta hans tydligt motiverade omsvängning.

Och, såvitt jag kan avgöra, är det fortfarande det du driver - eftersom nästan allt du radar upp om KK (utom stress-hängningen i R2) bottnar i detta.

Här finns alldeles för lite för att motivera så höga poäng som du gett KK.

Hur förklarar du det?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Som du säker vet kan folk givetvis gå från röd till grön och så vidare. Just nu känns dock Sapient väldigt grön för mig, eftersom han verkar föra just de argument jag skulle vilja göra och eftersom jag vet att jag inte är ulv så...

Nu försvinner jag strax iväg på 91 mils bilresa, så häng inte byn medan jag är borta!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Gammal lort...

Mukwa said:
KK gör en helomvändning så fort läget presenterar sig, och har ett par rader som förklarar att han inte är så bekymrad över kortare rundor.
Nu har jag inte gått tillbaks och kollat, men jag tror att det jag reagerade på var att KK skrev att korta rundor inte var någon biggie, vilket är BS. Det är alltså det han skriver ett par rader om, inte att han kritiserar anklaga-systemet med bara ett par rader.

Alltså, det du gör i det här inlägget är att kolla på en väldigt liten del i korrespondensen mellan mig och KK. Du drar på tok för stora växlar på en så liten grej:

Sap said:
Mukwa - om detta är ursprunget till dina anklagelser, är det väääldigt svagt. Förvånande svagt.
Det var inte där det började, för jag gav KK lägre UP senare, och du tar själv upp att jag inte ordar något om det här längre - Alltså finns inte det här med i min bedömning av KK, även om jag fortfarande tycker att det där med korta rundor är suspekt.

Du var då under press
Nä... det var jag inte alls, tror jag. Det kom långt senare.

Och, såvitt jag kan avgöra, är det fortfarande det du driver - eftersom nästan allt du radar upp om KK (utom stress-hängningen i R2) bottnar i detta.
Då är det för att du inte läser mitt case ordentligt, och att du inte har läst mina svar till dig. Det är nästan ingenting om KK som person, det är bara ett helhetsintryck baserat på de andra anklagelserna. Det har jag redogjort för och jag har redan smällt dig på fingrarna för att du försöker förvrida mitt case till vad du vill/tror att det handlar om.

Här finns alldeles för lite för att motivera så höga poäng som du gett KK.
Kom med i matchen nu, Sap! Du kan inte försöka dig på att dissikera en liten grej som jag inte använt som underlag i ett case för att förklara hela caset dött. Det fungerar inte, det är bara suspekt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Sap said:
Gammal lort
Hur kommer det sig att du ser allt sånt härnt Sapient? Alltså, alla mina fellow bybor tycks ha missat att jag var rätt skarp i runda 1´s begynnelse. Sen att jag velat rätt hårt på vem som är ulv är ju inte särledes konstigt. Mukwa/Vimes var två av mina ulvar lite så där från och till. Tyr/Purga+Vimes var en liten trekant. Tyr/Vimes/Mukwa var en annan, Tyr/Cassius/Vimes var en sjunde..Sen har jag måttat in Tyr/Mukwa/OBD en sväng också och nu på slutet Tyr/OBD/R.J. Ja fyvale. Jag har inte den bästaste av ulvnäsor, men får jag medhåll om att Mukwas runda 1 är tillräckligt ulv så kommer jag återgå till Tyr/Mukwa/? (den där ? är OBD eller R.J just nu i mina tankar.)

Jag har efter det försvarat mina rättigheter som bybo, men fått dåligt med medhåll, men jag börjar se en liten ljusning i det hela i och med ditt inhopp.

Tycker du att vi har tillräckligt på Mukwa för att hänga honom för hans spel i runda 1?

Och för att stilla pöbeln..

Grejen är fortfarande den att vi måste (eller helst) hänga en ulv den här rundan. Skulle det vara så att R.J är den bybo han påstår sig vara trots det han pysslat med i R3 ser det brunt ut för oss.

Vi kommer då gå in i R4 med två mindre bybor.

Min högst personliga lista (beroende på vem som nackas av ulvarna så klart?)

OBD
Mukwa
Sen kommer nog en tredje få haka på in här lite beroende på vad som händer. Jag är alltså rätt osäker på hur vi skall lyckas vinna om vi nackar en bybo igen.

Jag svajar lite här som ni ser och det beror nog främst på att om vi hänger en bybo så måste jag nacka Mukwa nästa runda hur som. Mukwa du kommer väl flippa totalt nu när du läser det här (+ att Man U torskade big time igår :)) men din ulvstatus från R1 kommer aldrig att rinna av dig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Gammal lort...

Jag svajar lite här som ni ser och det beror nog främst på att om vi hänger en bybo så måste jag nacka Mukwa nästa runda hur som. Mukwa du kommer väl flippa totalt nu när du läser det här
Ja, jag flippar totalt. Det tog inte lång tid för dig att haka på gammalt stoff... igen. Presentera ett case, samla dina (och Saps) anklagelser så kan jag gå igenom allting ännu en gång, så att ni kan avskriva mig en gång för alla. Jag tycker inte att jag svajade så hårt i runda 1, men även det har jag svarat på om ni läser om mina poster.

Fun fact - det jag anklagades för i början av R1 är det KK gör nu. Så fort jag snackar KK-tells blir KK mer misstänksam mot mig. Eftersom Sap anklagar mig med att anklaga KK måste jag ju redogöra för mina misstankar. KK ligger ändå relativt lågt ned på listan, eller ja. Det finns ett par grejer som gör att han är mindre misstänkt. Sluta noja och börja jaga nu istället, KK.

(och storstryk är att ta i, men det lämnade helt klart en del att önska... och Evertons 11 + domare spelade riktigt bra)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Mukwa said:
Jag svajar lite här som ni ser och det beror nog främst på att om vi hänger en bybo så måste jag nacka Mukwa nästa runda hur som. Mukwa du kommer väl flippa totalt nu när du läser det här
Ja, jag flippar totalt. Det tog inte lång tid för dig att haka på gammalt stoff... igen. Presentera ett case, samla dina (och Saps) anklagelser så kan jag gå igenom allting ännu en gång, så att ni kan avskriva mig en gång för alla. Jag tycker inte att jag svajade så hårt i runda 1, men även det har jag svarat på om ni läser om mina poster.

Fun fact - det jag anklagades för i början av R1 är det KK gör nu. Så fort jag snackar KK-tells blir KK mer misstänksam mot mig. Eftersom Sap anklagar mig med att anklaga KK måste jag ju redogöra för mina misstankar. KK ligger ändå relativt lågt ned på listan, eller ja. Det finns ett par grejer som gör att han är mindre misstänkt. Sluta noja och börja jaga nu istället, KK.

(och storstryk är att ta i, men det lämnade helt klart en del att önska... och Evertons 11 + domare spelade riktigt bra)
Bra att du flippar!

Vi gör så här tycker jag..

Nån måste dingla. Jag är inte på det klara med någonting.
Mukwa said:
Sluta noja och börja jaga nu istället, KK
Alltså, jag har jagat sen R1 och har inget mer att jaga. Därför börjar jag noja. Det finns inget nytt att föra upp till ytan så mitt deltagande från nu och framåt lär inte bli nått nytt. Vi måste hänga en till och förhoppningsvis hänger vi en ulv.

Annars är det lite ruta 1 igen. Det flufflösa spelet och avsaknaden av en Siare är inte det lättaste att jobba med. Lägg där till att vår väktare dyngade ur sig det i R1 helt utan press för att slippa just press. Efter det har vi inte sett så mycket av !Paxen. Byn är kraftigt krypplad och aktiviteten är så där lagom kass att inget nytt kommer upp till ytan.

Jag erkänner villigt att jag hoppar med Sap i hans tankar eftersom han ändå kommer med något. Ingen annan gör det så..

Min bästa plan i nuläget har jag presenterat.

Häng någon som inte är aktiv och på samma gång misstänkt för ulveri.

På min lista kan vi välja R.J
På Sap´s lista kan vi välja Elmrig
Övriga listor har jag inte lika stor koll på förutom din då Mukwa. Den ser ut som min förutom att jag är med på ett hörn.

Alternativ kandidat för min del är OBD.

Utöver detta så tycker jag !Paxen kan offra sig själv och försöka rädda en bybo från ett nattmord. Eller i alla fall tänka över det hela innan han kör på default och skyddar sig själv. Det skulle ju ge ulvarna lite mer att fundera över i sitt val av offer. Nu är det ju jävligt lätt att vara ulv i och med att byn inte har någon siare och väktaren skyddar sig själv.

Ge mig ett klartecken på hur ni andra vill göra så rockar vi igång en hängning. Ser ni det som en ulv tell att jag vill jobba fram ännu en hängning får ni göra det på ett villkor och det är att ni kommer med en bättre lösning och lägger fram den på bordet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Elmrig said:
Mukwa 4 UP
Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa. Recca var på och hackade på Mukwas poster till frukost, lunch och middag och Mukwa har ständigt varit och är i konflikt med övriga spelare. Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon men nu vill jag se annat än grälsjuka från den här mannen.
Recca har haft bajs och crap-o på mig, men visst. Hon är bekräftat grön och det är inte jag, så den biten förstår jag, och kan t o m sympatisera med. Vi ska ha med de grönas tankar i våra analyser. Jag har varit i konflikt med många, men det gör mig väl inte röd, eller? Jag tycker att jag har grävt fram annat än gräl det här partiet.

Asså... nu håller ju jag både KK och Elmrig för ganska troliga ulvar, men låt oss utgå från att jag har fel i det här inlägget och att ni båda är gröna.

Jag tror att ni tycker att jag är misstänkt för att jag var inaktiv, vilket inte borde vara någon scum tell i det här partiet. Dessutom borde det vara överspelat nu. Jag var tydlig med att jag ville hjälpa byn att rentvå mig, men att jag inte skulle ha tid till det. Jag tror också att ni baserar era misstankar på paranoia över vad jag gjorde med Lu-Kaazh i Familjen, och ni är rädda för att det har upprepats med Tyr i det här spelet. Och sedan två ofrånkomliga grejer - att Recca höll mig högt misstänkt och att jag länge höll Vimes högt misstänkt. Angående Recca kan jag inte göra så mycket, mer än att vara tydlig med att hon inte varit särskilt bra i det här partiet då hon uteslutande har haft fel om typ alla. Hon var inte på Tyr speciellt mycket och när hon var det klumpade hon ihop honom med Vimes, hon var övertygad om att Purga var ulv, och hon hade mig som högst misstänkt genom hela rundan. Fine. Det sistnämnda kan bara jag veta att hon hade fel om, men ändå. Att ge mig 4-5 UP med den motiveringen håller inte, En trea kan jag köpa, om det krisar. Angående Vimes hade jag fel i runda 1 och väldigt rätt i runda 2, och sedan var det några djärva spelare som såg till att jag inte hann skriva mer i runda 2 :gremsmile:.

Slutligen - nojan om det snygga ulvspelet av mig och Tyr... den här gången var det bybo mot ulv. Antingen blir jag grön eller semigrön av att ha drevat ut Tyr och för att han ville fälla bilan över mig, eller så väljer ni att inte gröna mig. Men röda mig kan ni för fasen inte göra pga det.

/Mukwa, som tagit sitt försvarstal till en helt ny nivå genom att svara på anklagelser som inte ens har skrivits ned :gremsmile:
Jag har nu snabkollat ditt spel från slutet av runda 1 fram till nu och det finns inte mycket hård fakta att hänga upp mina anklagelser på.
Din grälsjuka såg jag, som sagt, i början som en aning grönande men jag har börjat undra om det är en medveten taktik att hela tiden pitcha fighter för att verka mindre ulvig. Du har sett till att hålla dig sysselsatt med munhuggande med bland annat KK sedan R1 och det har fungerat även om du nästan åkte dit en gång (räddad av KK).

Ovanpå detta kommer en del motsägelser så som spekulationer om varför Vimes nattmördades följandes ett antal inlägg efter uttalandet att

"Elmrig analyserar varför Recca mördades, något som alla ulvar vill ta på sig, för det går aldrig att dra några ordentliga slutsatser kring det och det är dessutom lätt att tänka ut (nä, det är ingen auto-scum tell, men det är ungefär som att posta en rösträkning). "

där du ger uttryck för din åsikt att det är värdelöst att analysera skäl till nattmord. Ditt grönande av Vimes innan hans nattmord är också något som smakar lite illa i munnan på mig men det har jag inget konkret på.

Mestadels bygger min 4:a på magkänsla och möjliga samband där det mesta just nu är luft men jag kan ta mig friheten att citera dig:

"Magkänslan säger 3:a eller 4:a och att han pingar, men jag har inget att hänga upp anklagelserna på, så just nu får ni tro mig eller se det här som nåt populistiskt skitsnack."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Jag svajar lite här som ni ser och det beror nog främst på att om vi hänger en bybo så måste jag nacka Mukwa nästa runda hur som. Mukwa du kommer väl flippa totalt nu när du läser det här
Ja, jag flippar totalt. Det tog inte lång tid för dig att haka på gammalt stoff... igen. Presentera ett case, samla dina (och Saps) anklagelser så kan jag gå igenom allting ännu en gång, så att ni kan avskriva mig en gång för alla. Jag tycker inte att jag svajade så hårt i runda 1, men även det har jag svarat på om ni läser om mina poster.

Fun fact - det jag anklagades för i början av R1 är det KK gör nu. Så fort jag snackar KK-tells blir KK mer misstänksam mot mig. Eftersom Sap anklagar mig med att anklaga KK måste jag ju redogöra för mina misstankar. KK ligger ändå relativt lågt ned på listan, eller ja. Det finns ett par grejer som gör att han är mindre misstänkt. Sluta noja och börja jaga nu istället, KK.

(och storstryk är att ta i, men det lämnade helt klart en del att önska... och Evertons 11 + domare spelade riktigt bra)
Bra att du flippar!

Vi gör så här tycker jag..

Nån måste dingla. Jag är inte på det klara med någonting.
Mukwa said:
Sluta noja och börja jaga nu istället, KK
Alltså, jag har jagat sen R1 och har inget mer att jaga. Därför börjar jag noja. Det finns inget nytt att föra upp till ytan så mitt deltagande från nu och framåt lär inte bli nått nytt. Vi måste hänga en till och förhoppningsvis hänger vi en ulv.

Annars är det lite ruta 1 igen. Det flufflösa spelet och avsaknaden av en Siare är inte det lättaste att jobba med. Lägg där till att vår väktare dyngade ur sig det i R1 helt utan press för att slippa just press. Efter det har vi inte sett så mycket av !Paxen. Byn är kraftigt krypplad och aktiviteten är så där lagom kass att inget nytt kommer upp till ytan.

Jag erkänner villigt att jag hoppar med Sap i hans tankar eftersom han ändå kommer med något. Ingen annan gör det så..

Min bästa plan i nuläget har jag presenterat.

Häng någon som inte är aktiv och på samma gång misstänkt för ulveri.

På min lista kan vi välja R.J
På Sap´s lista kan vi välja Elmrig
Övriga listor har jag inte lika stor koll på förutom din då Mukwa. Den ser ut som min förutom att jag är med på ett hörn.

Alternativ kandidat för min del är OBD.

Utöver detta så tycker jag !Paxen kan offra sig själv och försöka rädda en bybo från ett nattmord. Eller i alla fall tänka över det hela innan han kör på default och skyddar sig själv. Det skulle ju ge ulvarna lite mer att fundera över i sitt val av offer. Nu är det ju jävligt lätt att vara ulv i och med att byn inte har någon siare och väktaren skyddar sig själv.

Ge mig ett klartecken på hur ni andra vill göra så rockar vi igång en hängning. Ser ni det som en ulv tell att jag vill jobba fram ännu en hängning får ni göra det på ett villkor och det är att ni kommer med en bättre lösning och lägger fram den på bordet.
Jag tycker förvisso att Sap har spelat bra hitintills och injicerat lite aktivitet i spelet (något jag själv verkligen inte har åstadkommit) men hänger mig inte på hans anklagelser utan att ens gett mig en chans att visa att jag är grön! Jag har efterfrågat att han ska konkretisera sin anklagelser en aning som just nu bygger mest på "antal röstbyten" och "apat efter kk 8/10 ggr" och liknande. Om jag missar något stort här så påpeka gärna vad det är så att jag kan bemöta det men i mina ögon är det konstigt att någon skulle vara röd för att den bytt röster flest gånger (särskilt som jag har en i mina ögon bra förklaring till antalet byten i varje enskilt fall).

OBD är i mina ögon en bra ulvkandidat just nu, han flyger under radarn i de här diskussionerna, men jag har svårt att se det röda i RJs spel. Magen säger även att Mukwa är röd men det finns få konkreta bevis för det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mukwa said:
Äh, du har så rätt, det var Muwka. "Just to make sure" var att jag förstärkte min röst, inte att jag lade till nr8.
Ja, det har du rätt i, nr 4. Elmrigs hela försvar är alltså att han inte lade sin röst efter Tyr, utan före :gremsmile: Ordningen var KK, Vimes, Purga, Elmrig, Recca, Robban, Tyr, (Elmrig), (Robban).
Det var väl också det hela anklagelsen byggde på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Elmrig said:
OBD är i mina ögon en bra ulvkandidat just nu, han flyger under radarn i de här diskussionerna, men jag har svårt att se det röda i RJs spel. Magen säger även att Mukwa är röd men det finns få konkreta bevis för det.
RJ´s K.K attentat som var fejkat brunade ju honom mer än grönade honom. Hans försvar och snack efter det han kommit ut är ju inte på nått vis grönande heller.

Min mage har också Mukwa på en röd stol och det har jag haft sen R1´s inledning, men det finns inte tillräckligt med tryck för att hänga Mukwa. Sen får jag ju ge Mukwa att han har spelat väldigt bra sen de första misstankarna från min sida dök upp.

R.J är inne på att hänga Mukwa, men eftersom R.J nu dragit iväg för ett bra tag och hans motivering för en hänging av Mukwa är kass så hänger jag hellre honom.

Med kass motivering menar jag att han inte har något på Mukwa. Han har snott det jag lagt fram tidigt i R1 och sedan tagit del av Reccas och Vimes misstankar under R1. Mina misstankar räcker inte för en hängning av Mukwa så då räcker absolut inte R.J´s misstankar.

Sen har R.J gjort klart för oss att han inte tänker försvara sig eller lägga fram några konkreta misstankar mot någon annan än Mukwa (och möjligen OBD). Han kommer inte lägga ner tid på det. I mina ögon lade han ner väldigt mycket tid på att brunmåla mig med sin fejk attack för att få fram att Mukwa är röd? Nått sånt snack var det. Hade han gjort ett bra bybo jobb hade han i så fall försökt hitta en ulv istället för att kämpa för att hänga mig och på så vis hitta Mukwa som redan hade mig som eventuell ulv. Njae. R.J´s fejk är inte bra spel för byn.

Vad har du på OBD?

Jag vet vad jag har där, men är intresserad av att veta vad du har.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Konrad Konvalj said:
Vad har du på OBD?

Jag vet vad jag har där, men är intresserad av att veta vad du har.
Jag hinner inte just nu men jag gissar att det finns en del i mina inlägg under andra hälften av R1. Ska försöka få tid imorgon förmiddag.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Gammal lort...

Jag flyger under radarn?

Oavsett om du menar "ligger lågt" eller "glöms bort" så har du fel. Alla verkar ivriga att peka ut mig som ulv och vad gäller aktivitet så har jag varit mer aktiv än både dig och RJ. Vilka båda varnat för minskad aktivitet.

Hur du kan missa det röda i RJs spel är förunderligt. De senare inläggen av RJ känns ju så ulviga de kan bli. Han verkar snaraste försöka få oss att tänka "så ulvigt skulle väl inte en ulv spela".

Jag håller med om att dina röstbyten inte är rödande. Det är mer spelstil än något annat. Däremot har du legat lågt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Elmrig said:
Konrad Konvalj said:
Vad har du på OBD?

Jag vet vad jag har där, men är intresserad av att veta vad du har.
Jag hinner inte just nu men jag gissar att det finns en del i mina inlägg under andra hälften av R1. Ska försöka få tid imorgon förmiddag.
Toppen!

Jag tipsar om första hälften av R1 också. Där tyckte jag att det pingade en del av Spider, men inte alls tillräckligt som andra påpekat.

I R3 har OBD gjort typ två saker som är lite underlig i mina ögon och det är: Haka på R.J´s fejk och hoppa av så snart det började brännas.

Men. Det är mer förlåtligt att göra så än att göra som R.J.
 
Top