Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Ojojoj, nu händer det något.. eller i alla fall lite gran.

Röstläge:

Robert Jonsson (3): Mukwa, Ond bråd död, Konrad Konvalj,
Mukwa (1): Robert Jonsson


START!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Som sagt. Att Cassius var på väg mot galgen det syntes under den tiden du var något aktiv i R2, men du blandade dig aldrig i röstningen eller ens nämnde att du inte ville hetsa fram nån hängning. Alla andra var ju rätt delaktig i det hela med tanke på hur många röster Cassius drog på sig.
Fram tills mitt sista inlägg var det fem röster på Cassius har jag räknat till. Jag kan säga att jag inte hann skapa mig någon uppfattning om att det var slut-på-rundan-tajm direkt. Jag hann svara på några grejer och sedan var det runda 3 när jag loggade in igen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Som sagt. Att Cassius var på väg mot galgen det syntes under den tiden du var något aktiv i R2, men du blandade dig aldrig i röstningen eller ens nämnde att du inte ville hetsa fram nån hängning. Alla andra var ju rätt delaktig i det hela med tanke på hur många röster Cassius drog på sig.
Fram tills mitt sista inlägg var det fem röster på Cassius har jag räknat till. Jag kan säga att jag inte hann skapa mig någon uppfattning om att det var slut-på-rundan-tajm direkt. Jag hann svara på några grejer och sedan var det runda 3 när jag loggade in igen.
Nä men din reaktion i starten på den här rundan var lixom:
Mukwa said:
Ni är tamejfan dumma i huvudet. Varför är vi inne i runda 3?

KK är ulv, men i övrigt är alla sumprunkare.
Vart kom den ifrån? Som jag ser det var inte jag så värst drivande på att fimpa Cassius. Jag var en del av det och du hade även du lagt en röst på honom inom sin tid.

Det stör ju mig att din sista (typ, kan ha varit tredje från slutet) post i runda 2 säger att jag är ulv och din första post i runda 3 säger du att jag är ulv. Och är Tyr röd så är jag också ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag skulle nog inte våga spela vidare utan att hänga dig Mukwa, men det kanske beror på att jag hatar att torska och skulle inte klara av ännu en ulv vinst för din del.
Problemet är ju att byn torskar om du hänger mig i R4 om Robban är grön.

Spekulera fritt då.

Om vi gör det lätt för oss och låter ulvarna fimpa !Paxen. Alltså, vi antar att han väljer att skydda exempelvis Brynolf och ulvarna prickar in !Paxen som oskyddad väktare.

Vilka två hänger du då?
Ja, om Robban är ulv ger det massor, framförallt två rundor till. Det ger en grön OBD, det håller jag med om. Men det scenariot säger sig självt hur vi jobbar efter. Det är viktigare att analysera vad som händer om Robban är grön tycker jag.

Om Robban är bybo så är vi tillbaks på ruta nollkommanoll. Så lyder mitt resonemang just nu... jag ska grubbla lite på det imorgon.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag var en del av det och du hade även du lagt en röst på honom inom sin tid.
Kanske, eventuellt... det kommer vi ju aldrig få reda på nu. Jag gjorde inget avtryck i R2, och det jag vet var angeläget för mig då var att du började babbla om att siaren skulle ut och såg till att ge ulvarna en massa vaniljinformation. Du var högt på min lista, men i övrigt kom jag mest fram till att Vimes var grön.

Vart kom den ifrån? Som jag ser det var inte jag så värst drivande på att fimpa Cassius.
Möjligt. Jag visste att du jäktade med hängningarna i R1, och ditt samband till Cassius i R2 är jag mindre säker på. Det går att kolla, men nu orkar jag inte. Du var den jag hade på min topplista och att du hängde en bybo, samt att du skyddade Tyr när det drevet begav sig, gjorde att du var min toppkandidat. Det och att du var så intresserad av siaren.

Det stör ju mig att din sista (typ, kan ha varit tredje från slutet) post i runda 2 säger att jag är ulv och din första post i runda 3 säger du att jag är ulv. Och är Tyr röd så är jag också ulv.
Ja. Ditt samband till Tyr rödar dig. Och det tycker jag fortfarande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Möjligt. Jag visste att du jäktade med hängningarna i R1, och ditt samband till Cassius i R2 är jag mindre säker på. Det går att kolla, men nu orkar jag inte. Du var den jag hade på min topplista och att du hängde en bybo, samt att du skyddade Tyr när det drevet begav sig, gjorde att du var min toppkandidat. Det och att du var så intresserad av siaren.
Jäktade och jäktade. Det är fan +1000 poster. Det är ju rätt mycket och rent tidsmässigt höll vi på ett bra tag.

Sen har jag ju i denna runda lagt fram mitt och Tyrs förhållande så att säga att jag skyddade honom är ju inte rätt. Det har jag ju aldrig gjort. Däremot röstade jag på dig en sväng där innan Tyr hängdes och det kan ju vara det du tänker på med skydd.

Sen vore det ju förträffligt om Vimes hade varit siaren och spillt sina böner på min begäran. Nu var det nog banne mig Recca som var siaren ändå och då fanns det inte mycket att göra åt saken. Mitt siarsnack fick igång lite drag i R2 så jag är rätt nöjd med det. Mindre nöjd att vi inte fick ut nån siare däremot.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Jag tycker att vi hänger Robban och får det gjort. Tråkigt nog kommer vi nog inte hinna ikväll. Brynolf och !Paxen är gone and gone, vilket innebär att vi bara är Elmrig, KK, OBD och Mukwa, dvs 4 av 5 nödvändiga röster. Och en av dessa är dessutom inte så intresserad av att hänga Robban...
Om vi säger så här då Mukwa.

Vi hänger R.J i morgon. Jag såg att du precis fått iväg ett inlägg riktat till Sap men jag hoppar in med lite tankar här ändå.

R.J har som du säger inte frambringat nått av godo sen han klev ut ur garderoben. Han har brunat ner sig allt mer och det kommer inte bli nå bättre om vi väntar en vecka.

Men.. Om R.J är bybo sitter vi lite på pottan.
Här är mitt förslag - vi kör lite "djävulens advokat". Jag är advokaten, för jag har haft svårt att placera Roberts spel.

Försök övertyga mig. Jag argumenterar emot.

Då gör vi något, då har vi en riktning. Håller argumenten för att hänga R.J. så är jag med, då händer det. Men vi minskar också lite grand risken att hänga en bybo som är borta och inte kan försvara sig (om det är så det är).


Konrad Konvalj said:
Det jag skulle få fram innan hängning är !Paxen. Det vore bra med ett inlägg eller två så att vi ser att han är med på notorna. Det vore ju förtäskigt om han inte gjort sitt väktarjobb.
Det bekymrar mig faktiskt mer att Brynolf är borta. Brynolf har spelat bra - men det kan också vara en duktig ulv som skrattar så pälsen håller på att spricka just nu. Och om Brynolf inte ens är här medan vi hänger en bybo (i värsta fall) och kommer tillbaka och säger "Era klantarschlen!" då har vi ingenting att gå på.

Eller även om R.J. är ulv, och Brynolf har varit "frånvarande genom frånvaro" så är det inget som riktigt kan hållas emot honom då heller. Han har varit borta, inte uppträtt mysko.

Så där ser jag ett rätt stort problem faktiskt.

Och lite det samma gäller OBD som visserligen är här, men samtidigt inaktiv i allt som är viktigt i rundan. (DET börjar bli en stor scumtell för mig...)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Möjligt. Jag visste att du jäktade med hängningarna i R1, och ditt samband till Cassius i R2 är jag mindre säker på. Det går att kolla, men nu orkar jag inte. Du var den jag hade på min topplista och att du hängde en bybo, samt att du skyddade Tyr när det drevet begav sig, gjorde att du var min toppkandidat. Det och att du var så intresserad av siaren.
Jäktade och jäktade. Det är fan +1000 poster. Det är ju rätt mycket och rent tidsmässigt höll vi på ett bra tag.
Ja, jag instämmer. 1000+ inlägg är en jäkligt lång runda, även på tolv personer. Är inte det här med "jäkta" samma sak som jag gräver i ovan? Du har fortfarande en beef med att KK var mot anklagelse och kunde tänka sig korta rundor?


Konrad Konvalj said:
Sen har jag ju i denna runda lagt fram mitt och Tyrs förhållande så att säga att jag skyddade honom är ju inte rätt. Det har jag ju aldrig gjort. Däremot röstade jag på dig en sväng där innan Tyr hängdes och det kan ju vara det du tänker på med skydd.

Sen vore det ju förträffligt om Vimes hade varit siaren och spillt sina böner på min begäran. Nu var det nog banne mig Recca som var siaren ändå och då fanns det inte mycket att göra åt saken. Mitt siarsnack fick igång lite drag i R2 så jag är rätt nöjd med det. Mindre nöjd att vi inte fick ut nån siare däremot.
Brynolf skrev en ganska användbar uppsummering i inlägg #802397 (objektet är alltså KK):
Brynolf said:
Gillar först Anklaga-idén men övertalas av Recca. (ingen ping för mig)

Tar avstånd från Tyr i och med Vimes "också" (ingen ping)

Grönish-ar Tyr och är inte jättepå honom. (ping, men jag har inte kollat exakt vad som skrevs)

Mukwa tycker att ulv-Tyr = ulv-KK. KK tycker att ulv-Tyr = ulv-Vimes.

Håller sig undan när Tyr röstas ut (pingar väl, men KK hade förvarnat om att han skulle vara borta)

Och så det här med siar-jakten i runda 2. (kan ses som ping, även om jag ska erkänna att jag själv var inne på liknande tankar)
Det är detta vi ältar.

Här gör du ju ungefär vad jag varnar för att Brynolf kanske håller på med - placerar dig på bekvämt avstånd från allt och alla och rider ut stormen i tysthet. Du tar avstånd från Tyr, innan läget blir alltför hett. Men iom att du är frånvarande så kan du inte ställas till svars för att delvis gröna honom. (För det som ffa riktas mot Tyr, kom ju ungefär när du började fejda ut...)

Det ser rätt skumt ut också i mina ögon. Och jag håller inte direkt med om att du rätt ut det. Du har skrivit om Tyr, men inte om helheten. Inte om ditt beteende i stort. (Och du kan väl knappast göra det, mer än hänvisa till frånvaron..?)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Mukwa said:
Alltså, det är superbra att du gräver, men du kan ju vidga dig lite också. Just nu har du hittat crap-o för att du analyserar en bybo som förvisso har ett par trötta inlägg, men som i övrigt borde vara untouchable med tanke på de pigga inläggen och förhållandet mellan mig och Tyr.
Mmmm, jag tänker så här - det jag gräver fram nu, det är ju skit som jag aldrig hade en chans att mula fast på någon medan det utspelade sig. Det kommer nu istället.

Men å andra sidan är det ju inte så ovanligt att gammalt skit dras upp igen och igen. (Det är ju delvis det jag beskyller dig för...)

Så även om jag HADE varit med från början och nu suttit här och just "dragit upp gammal skit", så hade det inte varit ett dugg annorlunda. Jag gör det, KK gör det, du gör det... So tough it out och svara på frågorna. :gremsmile:

Och jag instämmer med KK om "untouchable". Du är än så länge inte misstänkt i min bok, men ingen står över misstanke och utan fluff måste vi gräva där vi kan gräva.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Sapient said:
Elmrig said:
Jag hinner inte just nu men jag gissar att det finns en del i mina inlägg under andra hälften av R1. Ska försöka få tid imorgon förmiddag.
Gissar du på vad som finns i dina inlägg, när de är gjorda eller vad? (Av vem, kanske?) Du minns väl vem du anklagat?

Det där verkar, apropå det där med att lova bevis och sedan inte riktigt kunna leverera, väldigt vagt.
Det stämmer att jag inte har 100% koll på vad jag ordagrant skrivit i mina inlägg i runda 1 (det är en hel del inlägg i den rundan, bara så att du vet). Jag har en uppfattning om vad jag skrev och jag vet vem jag var på, därför skrev jag som jag skrev.

Och vad är det för en fråga egentligen? Jag har fullt sjå att hinna hänga med i tråden som det är och klarar mig bra utan en massa snömos som kräver svar (snögubbar?) mellan de intressanta inläggen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Konrad Konvalj Vad har du på OBD? Jag vet vad jag har där said:
Jag tar en runda i taget och går bakåt i kronologin.

Kortfattat och samlat intryck av OBDs tells runda 3:

*Postar en väldig massa korta och intetsägande poster, "är där" men utan att riktigt ta ställning.

*Byter kraftigt åsikt rörande RJs långa inlägg. Det här har behandlats men jag tycker fortfarande att det är lite suspekt.

Runda 2 kommer snart...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jäktade och jäktade. Det är fan +1000 poster. Det är ju rätt mycket och rent tidsmässigt höll vi på ett bra tag.
Ja, men om du fått bestämma hade rundan tagit slut mycket fortare. Det finns några poster som tyder på det.

Däremot röstade jag på dig en sväng där innan Tyr hängdes och det kan ju vara det du tänker på med skydd.
Ja, du hade valet att rösta på mig eller Tyr (de aktiva dreven) och du lade en röst på mig, inte på Tyr. Det är vad jag anser vara beskyddande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jäktade och jäktade. Det är fan +1000 poster. Det är ju rätt mycket och rent tidsmässigt höll vi på ett bra tag.
Ja, men om du fått bestämma hade rundan tagit slut mycket fortare. Det finns några poster som tyder på det.

Däremot röstade jag på dig en sväng där innan Tyr hängdes och det kan ju vara det du tänker på med skydd.
Ja, du hade valet att rösta på mig eller Tyr (de aktiva dreven) och du lade en röst på mig, inte på Tyr. Det är vad jag anser vara beskyddande.
Hade jag fått bestämma hade vi blåst av den här rundan innan helgen också :gremsmile:

Första svängen i R1 som jag var sugen på att avsluta rundan var när du skulle dingla för första gången. Dock så tänkte jag över det hela mycket väl och insåg att det inte var en så bra plan. Mycket på grund av att xyas ännu inte kommit in i matchen. Ju längre rundan gick så insåg jag ju att xyas inte kommer att komma in i matchen så då fanns det inte läge att vänta på honom.

Sen ser jag ju fortfarande dig som en potentiell ulv. Det gjorde jag ju även när jag röstade på dig andra gången istället för Tyr. Jag skyddade aldrig Tyr utan såg det som en bättre vinst att hänga dig (mest för egen räkning och egen noja). Hade jag fått igenom min vilja och hängt dig hade Tyr rykt vilket som oavsett om du var grön eller röd.

Cassius hade till och med haft en större chans att överleva om jag fått hänga dig i R1 och sedan Tyr i R2. Situationen i R3 hade varit den samma om du är grön.

Med en viss brasklapp och det är ju att du är en bättre bybospelare än Cassius så troligen har det varit en större fördel för byn att du är kvar vid liv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

R2:

Inte mycket här men UP-listan är så mellanmjölkig den kan bli.

Återkommer med R1, där det händer så att säga. Lär ta en stund pga textmassan vs tid, men det kommer.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Filar lite på Elmrig i R1.
Mest för att hans korta svar gällande OBD känns otillräckliga. Elmrig var i början av R1 fett skön och jobbade på rätt bra. Nu har Elmrig dekat ner sig.

Sen snackas det ju så mycket om att jag skyddade Tyr i R1 och det håller jag ju som sagt var inte med om. Kikar vi lite på Elmrigs snack här så får man ju lite vibbar av att han velar som fan med rösten på Tyr.

Alla citat: är såklart Elmrig

Och. Det kan vara lite luddigt att förstå vad jag menar, men jag får då lite dåliga vibbar av det hela.

Tyr, kom med något mer, ge oss skit på någon och svara gärna på mina frågor om vilka samband du kan se kring de andra kandidaterna som kan vara till hjälp om vi hänger dem!
Röstar Tyr
-->

Men det där är svagt Cassius, berätta för oss varför allt snömosande och alla lama medhåll Purgatory ägnat sig åt inte pekar på att han är en ulv. Visst, du kanske inte har flest röster just nu men Tyr producerar iaf någonting mer än spam.
En konkret fråga då:

Vad är det Purgatory skrivit som gör att vi misstänker dig tror du? Varför tror du att Purgatory skrivit så?

Röst: Cassius
Den här rösten känns ju lite så där motiveringsmässigt. Hur skall Cassius kunna veta hur Purgatory har tänkt? Och vad har Tyr producerat förutom lite grin om att han inte är ulv. Tyrs snack från Recca´s röst och framåt är ju bara gojja. Inte ett rätt eller ens ett försök att spela byboigt. Han spelar rätt ulvigt på slutet om man går igenom hans poster.

Vad sägs om att lägga oss 5/5 ett tag? Jag är inne på att hänga Tyr i nuläget men om Cassius skiter i att försvara sig för att han känner sig safe sätter jag gärna lite press på honom!

Cassius, svara på mina frågor!
Tyr said:
Ok, jag hittade inget som inte redan tagits upp om Purgatory/Cassius. Är det någon som har någon fråga medan jag överväger andra taktiker / skriver ett avskedsinlägg?
Du kan plocka upp några av skälen till att han är i blåsväder och be honom svara. Cassius tiger ihjäl det här just nu och har egentligen inte gett något försvar alls. Till du sätter press på honom:

Röst: Tyr
Flyttar rösten till Tyr igen med lite små hot. Sätt press på Cassius är Elmrigs motto här.

Cassi said:
Jag misstänker att Purg var väldigt dålig på att hantera att bli anklagad i kombination med ett ganska svagt intresse. Purg hade inte riktigt koll på spelet och precis som han påpekar så tycker han det är svårt med spel utan fluff(som jag då, fast jag har bara spelat varulv 2 gånger tidigare). Han skriver De istället för Vi och svarar unflyende på det. Men han har rätt, det är korrekt svenska att skriva så. Sedan så försvinner han hux-flux, utan att ha tagit ställning. De flesta av hans inlägg är "både-och", vilket upplevs som klassiskt ulvigt, när jag snarare tror att de har att göra med att han hade svårt att greppa spelet.

I ett spel utan fluff är det naturligt att man gör som Recca och hugger på minsta lilla. Denna gången högg man fel, det kommer med spelet.
Cassius förklarar sig och efter detta postar han några till inlägg, men Elmrig kommenterar inget av detta.

Tyr=Siare

Ja, vad gör vi nu? Jag har dig som ulv och jag tror och hoppas att det här är ett sista försök att slingra sig. Caset är dock långt ifrån vattentätt och jag vill inte chansa i det här läget.

Röst: Ingen

Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ om ingen mer grön kommer ut som siare.
Det känns brådstörtat att rösta ut TYr just nu och vi förlorar inget på att vänta tills imorgon. Jag tror att Tyr är ulv men jag vill hinna titta på det här innan vi går vidare!
Snyggt fångat så snabbt, det rödar honom ordentligt. Det känns jobbigt att det går så fort just nu men jag ser ingen bättre kandidat för hängning.

Röst: Tyr
Fetade några stycken som jag tycker är lite konstigt. Caset mot Tyr tycker i alla fall jag var vattentätt. Han pingade ju rätt hårt genom hela rundan och du påpekar flera gånger att Tyr är din ulv.

När väl Vimes fångar upp citatet tar det 10 minuter för dig att lägga tillbaka din röst till Tyr. Innan det har du mest inriktat dig på att förhala avrättningen genom din osäkerhet gällande Tyrs outande att han är siare.

Den här linan får jag inte alls ihop: "(1)Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? (2)Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ (3)om ingen mer grön kommer ut som siare."

1. Menar du här att vi skall gå vidare med andra kandidater; typ Cassius 20 minuter innan stoppet eller?
2. Du vill vänta med att hänga Cassius för andra alternativ? Typ; Mukwa då eller? Eller vill du vänta med att hänga Cassius som 2:a alternativ?
3. Fiskar du efter den riktiga siaren här?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Gammal lort...

Sapient said:
Mukwa said:
Alltså, det är superbra att du gräver, men du kan ju vidga dig lite också. Just nu har du hittat crap-o för att du analyserar en bybo som förvisso har ett par trötta inlägg, men som i övrigt borde vara untouchable med tanke på de pigga inläggen och förhållandet mellan mig och Tyr.
Mmmm, jag tänker så här - det jag gräver fram nu, det är ju skit som jag aldrig hade en chans att mula fast på någon medan det utspelade sig. Det kommer nu istället.

Men å andra sidan är det ju inte så ovanligt att gammalt skit dras upp igen och igen. (Det är ju delvis det jag beskyller dig för...)

Så även om jag HADE varit med från början och nu suttit här och just "dragit upp gammal skit", så hade det inte varit ett dugg annorlunda. Jag gör det, KK gör det, du gör det... So tough it out och svara på frågorna. :gremsmile:

Och jag instämmer med KK om "untouchable". Du är än så länge inte misstänkt i min bok, men ingen står över misstanke och utan fluff måste vi gräva där vi kan gräva.
Jag har svarat på det du har kommit med, och kag fortsät detter svara på du kommer med, givetvis. Men det finns annat att koncentrera sig på. /mob
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort kommer fram under snön

Åh Brynolf är tillbaka från sin skogspromenad!

Heja Brynte! Häng en ulv åt oss.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Konrad Konvalj said:
Filar lite på Elmrig i R1.
Mest för att hans korta svar gällande OBD känns otillräckliga. Elmrig var i början av R1 fett skön och jobbade på rätt bra. Nu har Elmrig dekat ner sig.

Sen snackas det ju så mycket om att jag skyddade Tyr i R1 och det håller jag ju som sagt var inte med om. Kikar vi lite på Elmrigs snack här så får man ju lite vibbar av att han velar som fan med rösten på Tyr.

Alla citat: är såklart Elmrig

Och. Det kan vara lite luddigt att förstå vad jag menar, men jag får då lite dåliga vibbar av det hela.

Tyr, kom med något mer, ge oss skit på någon och svara gärna på mina frågor om vilka samband du kan se kring de andra kandidaterna som kan vara till hjälp om vi hänger dem!
Röstar Tyr
-->

Men det där är svagt Cassius, berätta för oss varför allt snömosande och alla lama medhåll Purgatory ägnat sig åt inte pekar på att han är en ulv. Visst, du kanske inte har flest röster just nu men Tyr producerar iaf någonting mer än spam.
En konkret fråga då:

Vad är det Purgatory skrivit som gör att vi misstänker dig tror du? Varför tror du att Purgatory skrivit så?

Röst: Cassius

Den här rösten känns ju lite så där motiveringsmässigt. Hur skall Cassius kunna veta hur Purgatory har tänkt? Och vad har Tyr producerat förutom lite grin om att han inte är ulv. Tyrs snack från Recca´s röst och framåt är ju bara gojja. Inte ett rätt eller ens ett försök att spela byboigt. Han spelar rätt ulvigt på slutet om man går igenom hans poster.
Just under de där timmarna när vi närmade oss hängning så upplevde jag Cass som väldigt lam i sitt spel. Han såg säkerligen samma sak som jag, att Tyr var den som skulle hänga, och samtidigt som jag försökte använda drevet, som tyvär var allt för svagt för att få honom att reagera kraftigt, mot Cassius för att få ut så mycket jag kunde så kände jag att han lutade sig tillbaka och slappnade av. Jag ville få fram reaktion och sätta press på dem båda även om Tyr var min ulv och tänkte att vi kanske inte får en till chans att fokusera ordentligt på Cass. Tyr var redan där och skrev även om det han skrev inte var så vettigt (vilket var skönt och precis vad jag hoppades på) så det fanns ingen anledning att pressa honom mer, jag var nöjd med att hänga Tyr.

KK said:
Vad sägs om att lägga oss 5/5 ett tag? Jag är inne på att hänga Tyr i nuläget men om Cassius skiter i att försvara sig för att han känner sig safe sätter jag gärna lite press på honom!

Cassius, svara på mina frågor!
Tyr said:
Ok, jag hittade inget som inte redan tagits upp om Purgatory/Cassius. Är det någon som har någon fråga medan jag överväger andra taktiker / skriver ett avskedsinlägg?
Du kan plocka upp några av skälen till att han är i blåsväder och be honom svara. Cassius tiger ihjäl det här just nu och har egentligen inte gett något försvar alls. Till du sätter press på honom:

Röst: Tyr
Flyttar rösten till Tyr igen med lite små hot. Sätt press på Cassius är Elmrigs motto här.
Givetvis, hela idén var att spela ut dem mot varandra, få dem att slita med paniken i maggropen.

KåKå said:
Cassi said:
Jag misstänker att Purg var väldigt dålig på att hantera att bli anklagad i kombination med ett ganska svagt intresse. Purg hade inte riktigt koll på spelet och precis som han påpekar så tycker han det är svårt med spel utan fluff(som jag då, fast jag har bara spelat varulv 2 gånger tidigare). Han skriver De istället för Vi och svarar unflyende på det. Men han har rätt, det är korrekt svenska att skriva så. Sedan så försvinner han hux-flux, utan att ha tagit ställning. De flesta av hans inlägg är "både-och", vilket upplevs som klassiskt ulvigt, när jag snarare tror att de har att göra med att han hade svårt att greppa spelet.

I ett spel utan fluff är det naturligt att man gör som Recca och hugger på minsta lilla. Denna gången högg man fel, det kommer med spelet.
Cassius förklarar sig och efter detta postar han några till inlägg, men Elmrig kommenterar inget av detta.
Nej, jag var nöjd med att fått ett ordenltigt svar och tänkte att det nog inte skulle bli mer när betongklumpen kring Tyrs fötter i princip brunnit kart.

KråKrå said:
Tyr=Siare

Ja, vad gör vi nu? Jag har dig som ulv och jag tror och hoppas att det här är ett sista försök att slingra sig. Caset är dock långt ifrån vattentätt och jag vill inte chansa i det här läget.

Röst: Ingen

Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ om ingen mer grön kommer ut som siare.
Det känns brådstörtat att rösta ut TYr just nu och vi förlorar inget på att vänta tills imorgon. Jag tror att Tyr är ulv men jag vill hinna titta på det här innan vi går vidare!
Snyggt fångat så snabbt, det rödar honom ordentligt. Det känns jobbigt att det går så fort just nu men jag ser ingen bättre kandidat för hängning.

Röst: Tyr
Fetade några stycken som jag tycker är lite konstigt. Caset mot Tyr tycker i alla fall jag var vattentätt. Han pingade ju rätt hårt genom hela rundan och du påpekar flera gånger att Tyr är din ulv.

När väl Vimes fångar upp citatet tar det 10 minuter för dig att lägga tillbaka din röst till Tyr. Innan det har du mest inriktat dig på att förhala avrättningen genom din osäkerhet gällande Tyrs outande att han är siare.

Den här linan får jag inte alls ihop: "(1)Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? (2)Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ (3)om ingen mer grön kommer ut som siare."

1. Menar du här att vi skall gå vidare med andra kandidater; typ Cassius 20 minuter innan stoppet eller?
2. Du vill vänta med att hänga Cassius för andra alternativ? Typ; Mukwa då eller? Eller vill du vänta med att hänga Cassius som 2:a alternativ?
3. Fiskar du efter den riktiga siaren här?
Du tyckte att caset mot Cass också var bra, men det visade sig vara helt fel. Jag var rätt säker men att utesluta möjligheten att Tyr skulle vara grön är bara dumt. Vi har ingen tidspress och att vänta 24h hade inte skadat oss.

Vad jag försökte, väldigt otydligt, uttrycka:

Jag vill vänta tills imorgon men om vi tvunget måste hänga någon (vilket vi inte var tvungna att göra) så tycker jag att det är bättre att hänga Cass så länge vi inte har någon indikation alls på att Tyr inte är siaren. Otydligheten är på grund av stress, jag blev riktigt nervig när Tyr outade och ingen verkade sugen på att flytta bort sina röster. Att mitt svar kom sent berodde på att jag hade annat för mig paralellt med spelet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Gammal lort...

Elmrig said:
Du tyckte att caset mot Cass också var bra, men det visade sig vara helt fel. Jag var rätt säker men att utesluta möjligheten att Tyr skulle vara grön är bara dumt. Vi har ingen tidspress och att vänta 24h hade inte skadat oss.

Vad jag försökte, väldigt otydligt, uttrycka:

Jag vill vänta tills imorgon men om vi tvunget måste hänga någon (vilket vi inte var tvungna att göra) så tycker jag att det är bättre att hänga Cass så länge vi inte har någon indikation alls på att Tyr inte är siaren. Otydligheten är på grund av stress, jag blev riktigt nervig när Tyr outade och ingen verkade sugen på att flytta bort sina röster. Att mitt svar kom sent berodde på att jag hade annat för mig paralellt med spelet.
Tack för alla svar och för ditt förtydligande.

Varför tyckte du att det var bättre att hänga Cassius än exempelvis Mukwa när Tyr gick ut med sitt siarskap?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Gammal lort...

Häjhäj, ledsen att jag varit borta. Mycket att stå i och så vidare. På't igen då...

Hur jag än vrider och vänder på det tycker jag RJ luktar canis lupus. Att försöka sig på en håningsfälla på ett ganska udda sätt, och sedan inte följa upp det utan dra sig tillbaka i apati när folk börjar ifrågasätta... nä, det mesta talar för att RJ faktiskt ville ha ut KK. Därmed är "fejk"-uttalandet lögn, därmed är han scum.

Röst: Robert Jonsson

Och vad får vi då ut av det?

RJKK
RJs stora attack mot KK kan inte gärna vara en fejk-uppgörelse mellan två ulvar. Och att RJ sedan drar tillbaka sina claims går inte heller ihop med en röd Konrad tycker jag, om han inte ämnade offra sig själv för att gröna KK, men vad var planen då bra för till att börja med?

RJOBD
Om hetsandet mot KK vore en ulvtaktik skulle det ju vara idiotiskt om en annan ulv kom in och sade emot (vilket OBD faktiskt gjorde till största delen). Plus att RJ ju senare ville få det till att det var en fälla som OBD fastnade i.

Vi noterar också att dessa två herrar just nu ligger och vill ha ut RJ. De som inte röstat än är Elmrig och Sapient (och Paxen dårå).
 
Top