Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Sapient in da village!

KK said:
Mukwa har varit en Spider-motståndare från start och det har varit ett litet horn i sidan på mig. Spider var ju inte helt fel ute med att agera som han gjorde mot random 50/50 !Paxen, men det var något Mukwa pekade på som ulvigt.
SJ pingade i R1, det tyckte nästan alla. Få det inte till att det är något unikt med att jag tycker det. Det överdrivna påhoppet på !Paxen är en tell, tycker jag. För mycket drama. Men jag har aldrig tyckt att SJ har pingat tillräckligt mycket för att våga ta ut honom, OBD tangerar den bedömningen och jag är lite mer för en OBD-hängning nu än vad jag har varit innan, men det är fortfarande väldigt osäkert från min sida. Det har alltid funnits andra som jag har hållit för mer troliga, åtminstone fram tills för ett par dagar sedan.
KK said:
Sen körde Spider med sin genomgång där Mukwa går från 50/50 ulv till icke ulv och Vimes går från icke ulv till 25/75 ulv. Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis.
Att SJ inte klarat av att motivera sina röster och bedömningar gör inte mig till ulv, men det är ett bra och logiskt resonemang du framför. Ha dock med i beräkningarna att det även kan vara en ulvfint. Att pola med en bybo är bra för det känns byboigt (om man motiverar sig ordentligt vilket kanske inte har varit fallet här) och det kastar brunt ljus på en bybo om man åker ut.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Sapient in da village!

Konrad Konvalj said:
Sapatory said:
Min slutsats är därför att KK är fel ute. (Och KK verkar vara inne på att det är så, eller hur?) Då tycker jag att vi kan avstyra Mukwa för tillfället.
Jo jag är rätt öppen för att omvärdera Mukwa. Min rätt grova 5:a i början var ju ärligt inte helt berättigad, men jag ville inte offra en 5:a på OBD som jag tycker är en liten skummis som skummar till det ännu lite hårdare så snart R.J kommer igång med sin K.K-hets.

En 5:a på OBD hade inte varit riktigt rätt eftersom OBD´s spel inte varit så pjåkigt. Det är lite av Spiders spel som lägger grunden till 4:an. Dock skall det återigen påpekas att Spider inte var en värdig ulvkandidat förens han röstade på Vimes med en motivering från helvetet.

Mukwa har varit en Spider-motståndare från start och det har varit ett litet horn i sidan på mig. Spider var ju inte helt fel ute med att agera som han gjorde mot random 50/50 !Paxen, men det var något Mukwa pekade på som ulvigt. Sen körde Spider med sin genomgång där Mukwa går från 50/50 ulv till icke ulv och Vimes går från icke ulv till 25/75 ulv. Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis.

Så åter till Mukwa. Du har helt rätt i att han skött sina bybokort väldigt bra i R3 och i R1 skötte han dem väldigt dåligt tycker jag.

Men..

Vi måste hänga en ulv den här rundan och jag kommer inte satsa mina kort på Mukwa. Skulle jag göra en ny up-lista nu skulle jag sjunta upp R.J men det har jag ju redan nämnt.

Din 5:a på Elmrig känns ju lite fresh den också Sapient. Det får i alla fall mig att tänka efter en extra gång gällande Elmrig. I mina ögon har han spelat rätt byboigt, men med tanke på R.J´s spel så är jag rätt intresserad av att föra dem samman rent ulv-mässigt.
Tror jag släpper ett inlägg med hur jag tänker bara för att.
Vad menar du med "Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis." Rödande eller grönande?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa tar itu med Sap

Sap said:
Jag lutar mer åt att anklagelserna mot Vimes och att dreva hårt mot honom, grönar KK när Vimes visar sig vara grön. Det är alltför raffinerat ulvspel att skapa ett "negativt alibi" åt sig själv.
Tanken var att lyckas hänga Vimes, när det misslyckades fick det bli ett nattmord. Jag tycker inte att det är farfecthed eller någon epic ulvstrategi. Den har använts förr, och är inte ovanlig. Nu har många trott att jag grönar KK och Brynolf i mitt inlägg, när jag egentligen säger att Vimes-debaclet varken grönar eller rödar dem.

I övrigt grönar du KK genom att se till vem det är, något jag inte riktigt kan köpa. Dessutom har jag en helt annan bild av hur KK brukar vara än vad du tycks ha. KK är väldigt sällan i hetluften, han brukar vara ett av de grönaste namnen i byn, typ alltid. De flesta gånger KK brukar diskuteras är när vi andra får knäppa honom på fingrarna angående nojan, annars brukar han göra ett gediget bybojobb. Eftersom det här är min bild och din bild angående att KK nämns ofta i R3 istället lyder så här:
Sap said:
Det är som sig bör, ska ni veta. Något annat hade förvånat mig storligen.
Och ditt KK-omdöme är:
Sap said:
Men granskningen säger mig ingenting, vad gäller KK. KK är en person som, om han fick Nobels fredspris, omedelbart efter tacktalet skulle ha skeppats till krigsförbrytartribunalen i Haag, för oavsett vad han gör, så får han det att framstå som en suspekt aktivitet.
Det är sällan en spelare uppfattas så annorlunda. Det du har gjort här är att gå i borgen för KKs grönhet, pga att han är suspekt. Välformulerat inlägg, men jag tycker att den här delen är suspekt. Sapients försvar av KK känns mjäkig, felaktig och inställsam. Dessutom är inlägget ett försök till ett tveeggat svärd där Sap både tar upp positiva och negativa sidor med KK men får alltig att låta som mer grönt än rött. Ulvar i lag, månne?

I övrigt är inlägget riktigt bra, och jag håller med om att det är suspekt av Elmrig att byta röst 9 gånger. Sap är mer bybo än ulv, men alldeles för tidigt för att avskriva honom så lägre än en 3:a på UP-listan kan jag inte sätta.
Med lite metatänkande så kan jag t o m få det till att Sap är ulv. Xyas har varit inaktiv länge, och Vico gick ut med att inaktiva inte kommer SL-dödas. Den här behandlingen är mycket mer av förhållandet SL - ulv än SL - bybo. Att bli av med 2 ulvar på en runda dödar spelet, det är inte lika farligt om det är en extra bybo som ryker. En svag indicie, men ändock en indicie.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Gud så skönt det var att gå tillbaks till R1 litegrann. Nämligen till tidpunkten då Vimes och KK räddar mig från galgen. Tyr har lagt den avgörande sjunde rösten, Elmrig hoppar in som åttonde ("Just to make sure") och Robban hoppar in och tycker "Off with his head!". Vi vet att Tyr var ulv, och att han väldigt gärna ville ha ut mig. Att göra som KK och avstyra det drevet är typiskt obra, sett ur ett ulvperspektiv. Jag kom t o m då till slutsatsen att om det rödade någon så var det Vimes som såg brun ut. Så här i efterhand vet vi att räddningsaktionen inte var planerad, eftersom Vimes var bybo. Det här stärker KKs aktier enormt skulle jag vilja påstå. Det buntar dessutom ihop Elmrig och Robban på ett sätt som skriker ulvtabbe. Haha, julafton. Hade det här gåtts igenom i R2 så hade kanske R2 sett annorlunda ut, och R3 hade definitivt tagit en annan vändning.

Röst: Robban

Nu kör vi två drev här så att ulvarna får välja. Jag kommer vara uppbokad resten av dagen tyvärr. Men andra, framförallt Brynolf (dels för att du är jäkligt vass på spelarkopplingar, men också för att du har varit lite väl lågmäld den här rundan), borde gå tillbaks till R1 och analysera Elmrigs och Robbans misstankar mot mig. Sedan vill jag se en röst från Brynolf. Du måste ta ställning nu.

Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Förtydligande: Att jag vill se en röst från Brynolf är förstås för att jag håller honom som grön, och för att jag inte tycker att han har haft någon ordentlig toppkandidat den här rundan. Led vägen Brynolf!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Jag tänkte lyfta fram det här citatet:

R.J said:
Som jag skrev tidigare, efter att gått igenom dina poster i första rundan Elmrig så minskade mina misstankar mot dig. Dina svar här känns också rimliga och betydligt mer konkreta än KK:s "svar" och lyckas därmed sänka mina misstankar mot dig istället. Kudos för det.
Så R.J, hur ser det ut för Elmrigs del nu? Alltså, efter det att du har avslöjat din fejk-manöver?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Mukwa said:
Gud så skönt det var att gå tillbaks till R1 litegrann. Nämligen till tidpunkten då Vimes och KK räddar mig från galgen. Tyr har lagt den avgörande sjunde rösten, Elmrig hoppar in som åttonde ("Just to make sure") och Robban hoppar in och tycker "Off with his head!". Vi vet att Tyr var ulv, och att han väldigt gärna ville ha ut mig. Att göra som KK och avstyra det drevet är typiskt obra, sett ur ett ulvperspektiv. Jag kom t o m då till slutsatsen att om det rödade någon så var det Vimes som såg brun ut. Så här i efterhand vet vi att räddningsaktionen inte var planerad, eftersom Vimes var bybo. Det här stärker KKs aktier enormt skulle jag vilja påstå. Det buntar dessutom ihop Elmrig och Robban på ett sätt som skriker ulvtabbe. Haha, julafton. Hade det här gåtts igenom i R2 så hade kanske R2 sett annorlunda ut, och R3 hade definitivt tagit en annan vändning.

Röst: Robban

Nu kör vi två drev här så att ulvarna får välja. Jag kommer vara uppbokad resten av dagen tyvärr. Men andra, framförallt Brynolf (dels för att du är jäkligt vass på spelarkopplingar, men också för att du har varit lite väl lågmäld den här rundan), borde gå tillbaks till R1 och analysera Elmrigs och Robbans misstankar mot mig. Sedan vill jag se en röst från Brynolf. Du måste ta ställning nu.

Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
Jag tycker det hela börjar se väldigt intressant ut nu Mukwa. Det du skriver är ju bra skit. (inte för att du skriver att jag ser grönare ut på papper utan för att du jagar ulvar).

Hängning tisdag låter bra för min del också.

Från höften så ligger R.J´s misstankar på dig tack vare att Vimes har sina misstankar mot dig. Förutom Vimes var ju även Recca rätt sugen på att nacka dig och även jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

R.J R1 said:
Däremot tycker jag det är helt rätt att faktiskt rösta nu för att få hårddata. Jag får säga att jag tagit intryck från de personer som vill peka ut Mukwa som ulv av samma skäl som tidigare etablerats. Och även om det nu skulle visa sig att han är oskyldig, är det även ett mindre offer än !Paxen om det nu stämmer han är väktare så...
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Mukwa tar itu med Sap

Mukwa said:
Sap said:
Jag lutar mer åt att anklagelserna mot Vimes och att dreva hårt mot honom, grönar KK när Vimes visar sig vara grön. Det är alltför raffinerat ulvspel att skapa ett "negativt alibi" åt sig själv.
Tanken var att lyckas hänga Vimes, när det misslyckades fick det bli ett nattmord. Jag tycker inte att det är farfecthed eller någon epic ulvstrategi. Den har använts förr, och är inte ovanlig. (...)
Ja, det är möjligt att det har, men är det inte rätt ovanligt? Jag tyckte kedjan av resonemang som pågick där detta sades, var väl snabb att vända "det kan ha hänt" till "det har hänt om inte KK kan bevisa motsatsen". Även om det kanske har hänt i vissa spel, tycker jag inte det är ett särskilt starkt argument mot KK utan andra indicier. (Men jag är också genuint osäker på hur ofta det använts - är det vanligare än jag tror, kanske jag behöver omvärdera den delen i mitt resonemang...)

Mukwa said:
I övrigt grönar du KK genom att se till vem det är, något jag inte riktigt kan köpa. Dessutom har jag en helt annan bild av hur KK brukar vara än vad du tycks ha. KK är väldigt sällan i hetluften, han brukar vara ett av de grönaste namnen i byn, typ alltid. De flesta gånger KK brukar diskuteras är när vi andra får knäppa honom på fingrarna angående nojan, annars brukar han göra ett gediget bybojobb. Eftersom det här är min bild och din bild angående att KK nämns ofta i R3 istället lyder så här:
Sap said:
Det är som sig bör, ska ni veta. Något annat hade förvånat mig storligen.
Och ditt KK-omdöme är:
Sap said:
Men granskningen säger mig ingenting, vad gäller KK. KK är en person som, om han fick Nobels fredspris, omedelbart efter tacktalet skulle ha skeppats till krigsförbrytartribunalen i Haag, för oavsett vad han gör, så får han det att framstå som en suspekt aktivitet.
Det är sällan en spelare uppfattas så annorlunda. Det du har gjort här är att gå i borgen för KKs grönhet, pga att han är suspekt. Välformulerat inlägg, men jag tycker att den här delen är suspekt. Sapients försvar av KK känns mjäkig, felaktig och inställsam. Dessutom är inlägget ett försök till ett tveeggat svärd där Sap både tar upp positiva och negativa sidor med KK men får alltig att låta som mer grönt än rött. Ulvar i lag, månne?
Nja, förvisso pläderar jag för att till stor del gröna KK, men jag håller inte riktigt med om din analys här. Jag menar inte att KK är grön enbart för att han skulle spela som han alltid gör (för det gör han inte helt och hållet) och att ni andra bara skulle ha missuppfattat något.

Jag skriver för det första bara (i den första delen av det du citerar) att jag inte är ett dugg förvånad över att han är överallt hela tiden, i centrum för det mesta, för det är han typ alltid. Det ledet håller du väl med om?

Och jag vidhåller mitt intryck av vad det gör - det är rätt ofta i rätt många spel som någon eller några får det beteendet till att bli misstänkt. Byn som helhet kanske inte är det, men åtminstone någon eller några brukar reagera på det KK gör med misstänksamhet. Och det är det som, på sin höjd, sägs i RJ:s granskning (tycker jag iaf.).

Därefter går jag ju över till att granska mer substansiella saker än så - även om den första slutsatsen (ang. granskningen) är delvis den samma. Dvs. att på grund av att KK spelar som han gör, finns det inte mer än spridda och svaga indicier i det RJ hade grävt fram.

Så långt kan jag hålla med om att resonemanget delvis stödjer sig på "vem KK är". Men slutsatsen är ju inte att rentvå honom pga. det...

Sen är frågan hur KK försvarar sig mot anklagelserna. Jag tycker han gör det bra. Här är en ocean av tillfällen att påvisa att jag har fel i sak - för detta är ändå sak-baserat.

(Och jag måste visserligen medge att jag mycket väl har en usel grund att analysera hur KK hanterade de anklagelser som gällde första rundan. Även om jag går tillbaka och kollar att hans svar någorlunda stämmer i sak, i de fall RJ hänvisade till ett konkret inlägg, så finns det så mycket annat som är svårbedömt i efterhand för den som inte var med - tajming, väntetiden på svar, osv.)

Men mitt intryck av KK:s försvar är genuint, solitt. Har du något exempel på motsatsen?

Därefter (inte före, som ditt citat ger sken av) tar jag upp två specifika omständigheter - dels hetsen under runda två, dels attackerna mot Vimes.

Vimes-affären vet vi av ovanstående att vi tycker olika. Hetsen är jag ambivalent inför, eftersom jag inte riktigt har lyckats få en klar bild (än) av runda två.

Så påståendet att mitt grönande av KK bara skulle handla om hans person är larv. Jag nämner det, eftersom det spelar roll, men också andra omständigheter i sak.

Att KK:s person och hur han spelar, var betydelsefullt för era anklagelser (och RJ:s analys) är enkelt att bevisa.

När du gav honom 4UP motiverade du det så här:
Mukwa #802023 said:
Min magkänsla säger ulv, och han sladdrar och flamsar om skitgrejer och har faktiskt inte haft så många motiverade röster. (1) Han var inte på Tyr särskilt mycket, bara tillräckligt för att det inte ska vara uppenbart, fast jag tycker att det är för lite. (2) KK stressade fram en hängning i R2, (3) och har försökt stressa fram hängningar innan dess. (4) Han gör även bort sig genom att klistra fast sig på Vimes, rösta ut en bybo (5) och inte veta vart rösten ska läggas i R3, utan faller tillbaks på någonting som egentligen borde vara överspelat. (6) Dessutom lever KK efter två nätter. Bara det är suspekt. (7) KK har annars stannat upp i 3 diskussioner under det här partiet: 1. !Paxens väktarclaim, 2. hängandet av mig, 3. Siarclaimandet. KK stannar inte upp annars, KK dundrar fram. Varför dundrar du inte fram, KK? (8)
Jag har lagt in siffror för att kunna hänvisa till det som jag uppfattar som olika argument. 1, delvis 2 och delvis 4, 6, 7 och 8 ovan handlar alla om KK som person och hans spelsätt. Även om vi räknar bort "delvis" ovan, så är hälften av de olika argument jag urskiljer att du baserar dig på, baserade på hur KK är eller brukar vara.

Så visst spelar det roll.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Mukwa tar itu med Sap

Mukwa said:
Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
Medhålles, det borde ge lagom tid - lagom länge för att hinna diskutera, lagom kort för att inte ulvarna ska hinna gömma sig bortom glömskans slöja.

Dessutom har jag tvättid på tisdag kväll, så jag måste vara hemma ändå. :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,317
Location
Örebro
Re: Mukwa tar itu med Sap

Oavsett hur jag svarar på det där, kommer det knappast att hjälpa mig eller byn. Säger jag att jag tycker Elmrig är ren, så får Mukwa vatten på sin kvarn. Säger jag att Elmrig är skyldig så säger jag emot vad jag sagt tidigare och då kommer KK skrika "ULV!!!". Båda kommer byn få betala för. Så jag håller käften istället och säger ingenting, vilket för all del också säkert ses som ulvigt så jag är körd oavsett vad jag gör. Så vill ni hänga mig (och byn) tänker jag inte ge er mer rep att göra det med. Det enda jag tänker sig är att jag blir allt mer säker på att Mukwa är rätt person att hänga på tisdag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Robert Jonsson said:
Oavsett hur jag svarar på det där, kommer det knappast att hjälpa mig eller byn. Säger jag att jag tycker Elmrig är ren, så får Mukwa vatten på sin kvarn. Säger jag att Elmrig är skyldig så säger jag emot vad jag sagt tidigare och då kommer KK skrika "ULV!!!". Båda kommer byn få betala för. Så jag håller käften istället och säger ingenting, vilket för all del också säkert ses som ulvigt så jag är körd oavsett vad jag gör. Så vill ni hänga mig (och byn) tänker jag inte ge er mer rep att göra det med. Det enda jag tänker sig är att jag blir allt mer säker på att Mukwa är rätt person att hänga på tisdag.
Du har ju trots allt satt dig i den här sitsen själv. Det du fått ut är att OBD numera är mer röd än innan har jag för mig.

Är det nått mer?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,317
Location
Örebro
Re: Mukwa tar itu med Sap

Mest det, och nu, så här i efterhand då jag studerar var folk skriver, så rödar sig Mukwa mer och mer. Jag kommer troligen lägga min röst på honom av det som han skrivit under de senaste dagarna (och därmed återgå till min tidigare misstankar om Mukwa). Eller jag kan lika gärna göra det nu så jag inte glömmer det innan jag åker:

Röst: Mukwa.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Mukwa tar itu med Sap

Robert Jonsson said:
Så jag håller käften istället och säger ingenting, vilket för all del också säkert ses som ulvigt så jag är körd oavsett vad jag gör. Så vill ni hänga mig (och byn) tänker jag inte ge er mer rep att göra det med.
Se så, snäsigt och surigt är det byn tjänar allra minst på.
Rob Roy said:
Jag spelar spel gnerellt för att vinna, inte för att ha kul.
Lev upp till det, svara vad du tycker och tror. Håller du inne med det, är det bara ulvarna som skrattar hela vägen till galgen.


Robert Jonsson said:
Det enda jag tänker sig är att jag blir allt mer säker på att Mukwa är rätt person att hänga på tisdag.
Du satte en tvåa på Mukwa i UP-listningen. Sedan, när du kommer ut med att KK-granskningen mest var en smoke screen, så konstaterar du att det bara var OBD och Mukwa som tycktes plocka upp det (vilket jag noterar att Mukwa aldrig riktigt svarar på, han diskuterar en hel del hur din slutsats påverkar OBD, men aldrig något direkt svar - men å andra sidan hade han redan KK i siktet, vad jag kan se, så det gör väl inte så stor skillnad annat än att det är lite slarvigt av Mukwa).

Men nu tycks du ha gått ännu längre. Nu säger du att Mukwa börjar bli redo att hängas. Det är alltså way up på listan...

Har du konkreta indikationer? Vad har du kletat fast på Mukwa, mer i detalj? Utveckla...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Robert Jonsson said:
Mest det, och nu, så här i efterhand då jag studerar var folk skriver, så rödar sig Mukwa mer och mer. Jag kommer troligen lägga min röst på honom av det som han skrivit under de senaste dagarna (och därmed återgå till min tidigare misstankar om Mukwa). Eller jag kan lika gärna göra det nu så jag inte glömmer det innan jag åker:

Röst: Mukwa.
Fast Mukwa spelar ju ett gediget bybospel. Han är riktigt bra nu tycker då jag.

Lixom, din plan att bygga upp ett case kring K.K som är en vandrande honingsfälla känns ju rätt ovärt för att gripa ulv Mukwa som du från runda 1 varit säker på att han är ulv.

I bybo synpunkt så hade det ju varit rätt smart att fortsätta jobba mot Mukwa istället för att lägga ner sån tid på att hänga K.K.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Robert Jonsson said:
Mest det, och nu, så här i efterhand då jag studerar var folk skriver, så rödar sig Mukwa mer och mer. Jag kommer troligen lägga min röst på honom av det som han skrivit under de senaste dagarna (och därmed återgå till min tidigare misstankar om Mukwa). Eller jag kan lika gärna göra det nu så jag inte glömmer det innan jag åker:

Röst: Mukwa.
Kan du peka vart Mukwa rödar ner sig djupare.

Kan du lista upp dina tidigare misstankar du haft mot Mukwa som inte är någon annans misstanke. Alltså, nått nytt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Sapient in da village!

Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Sapatory said:
Min slutsats är därför att KK är fel ute. (Och KK verkar vara inne på att det är så, eller hur?) Då tycker jag att vi kan avstyra Mukwa för tillfället.
Jo jag är rätt öppen för att omvärdera Mukwa. Min rätt grova 5:a i början var ju ärligt inte helt berättigad, men jag ville inte offra en 5:a på OBD som jag tycker är en liten skummis som skummar till det ännu lite hårdare så snart R.J kommer igång med sin K.K-hets.

En 5:a på OBD hade inte varit riktigt rätt eftersom OBD´s spel inte varit så pjåkigt. Det är lite av Spiders spel som lägger grunden till 4:an. Dock skall det återigen påpekas att Spider inte var en värdig ulvkandidat förens han röstade på Vimes med en motivering från helvetet.

Mukwa har varit en Spider-motståndare från start och det har varit ett litet horn i sidan på mig. Spider var ju inte helt fel ute med att agera som han gjorde mot random 50/50 !Paxen, men det var något Mukwa pekade på som ulvigt. Sen körde Spider med sin genomgång där Mukwa går från 50/50 ulv till icke ulv och Vimes går från icke ulv till 25/75 ulv. Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis.

Så åter till Mukwa. Du har helt rätt i att han skött sina bybokort väldigt bra i R3 och i R1 skötte han dem väldigt dåligt tycker jag.

Men..

Vi måste hänga en ulv den här rundan och jag kommer inte satsa mina kort på Mukwa. Skulle jag göra en ny up-lista nu skulle jag sjunta upp R.J men det har jag ju redan nämnt.

Din 5:a på Elmrig känns ju lite fresh den också Sapient. Det får i alla fall mig att tänka efter en extra gång gällande Elmrig. I mina ögon har han spelat rätt byboigt, men med tanke på R.J´s spel så är jag rätt intresserad av att föra dem samman rent ulv-mässigt.
Tror jag släpper ett inlägg med hur jag tänker bara för att.
Vad menar du med "Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis." Rödande eller grönande?
Påminner.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
RJs försvar gör honom rödare i mina ögon. Luktar velig nybörjarvarulv som blivit lite grinig.

Jag trivs dock inte superbra med att KK är på honom också.

Elmrig får gärna svara lite i tråden. Jag har påpekat hans otydlighet tidigare. Men han har blivit allt tystare sen dess.

Kk har svängt om Mukwa, vilket är bra. Istället har RJ tagit upp den tråden. Jag ser fortfarande inget skumt med Mukwa, varken r1 eller senare och vill gärna få lite förklaringar till caset.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Elmrig får gärna svara lite i tråden. Jag har påpekat hans otydlighet tidigare. Men han har blivit allt tystare sen dess.
Han har mina anklagelser också - men han väljer att flyga under radarn.

Jag påpekade igår att han var inne en bra stund utan att svara, idag när jag satte mig ned och kollade medan jag åt, syntes Elmrig i småpraten - men fortfarande inte några svar...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
STOPP!

Röstläge:

Elmrig (1): Sapient
Robert Jonsson (1): Mukwa
Mukwa (1): Robert Jonsson

START!
 
Top