Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Gud så skönt det var att gå tillbaks till R1 litegrann. Nämligen till tidpunkten då Vimes och KK räddar mig från galgen. Tyr har lagt den avgörande sjunde rösten, Elmrig hoppar in som åttonde ("Just to make sure") och Robban hoppar in och tycker "Off with his head!". Vi vet att Tyr var ulv, och att han väldigt gärna ville ha ut mig. Att göra som KK och avstyra det drevet är typiskt obra, sett ur ett ulvperspektiv. Jag kom t o m då till slutsatsen att om det rödade någon så var det Vimes som såg brun ut. Så här i efterhand vet vi att räddningsaktionen inte var planerad, eftersom Vimes var bybo. Det här stärker KKs aktier enormt skulle jag vilja påstå. Det buntar dessutom ihop Elmrig och Robban på ett sätt som skriker ulvtabbe. Haha, julafton. Hade det här gåtts igenom i R2 så hade kanske R2 sett annorlunda ut, och R3 hade definitivt tagit en annan vändning.

Röst: Robban

Nu kör vi två drev här så att ulvarna får välja. Jag kommer vara uppbokad resten av dagen tyvärr. Men andra, framförallt Brynolf (dels för att du är jäkligt vass på spelarkopplingar, men också för att du har varit lite väl lågmäld den här rundan), borde gå tillbaks till R1 och analysera Elmrigs och Robbans misstankar mot mig. Sedan vill jag se en röst från Brynolf. Du måste ta ställning nu.

Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
Jag tycker det hela börjar se väldigt intressant ut nu Mukwa. Det du skriver är ju bra skit. (inte för att du skriver att jag ser grönare ut på papper utan för att du jagar ulvar).

Hängning tisdag låter bra för min del också.

Från höften så ligger R.J´s misstankar på dig tack vare att Vimes har sina misstankar mot dig. Förutom Vimes var ju även Recca rätt sugen på att nacka dig och även jag.
Rätt ska vara rätt, Konkelman. Vimes höll mig för grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Gud så skönt det var att gå tillbaks till R1 litegrann. Nämligen till tidpunkten då Vimes och KK räddar mig från galgen. Tyr har lagt den avgörande sjunde rösten, Elmrig hoppar in som åttonde ("Just to make sure") och Robban hoppar in och tycker "Off with his head!". Vi vet att Tyr var ulv, och att han väldigt gärna ville ha ut mig. Att göra som KK och avstyra det drevet är typiskt obra, sett ur ett ulvperspektiv. Jag kom t o m då till slutsatsen att om det rödade någon så var det Vimes som såg brun ut. Så här i efterhand vet vi att räddningsaktionen inte var planerad, eftersom Vimes var bybo. Det här stärker KKs aktier enormt skulle jag vilja påstå. Det buntar dessutom ihop Elmrig och Robban på ett sätt som skriker ulvtabbe. Haha, julafton. Hade det här gåtts igenom i R2 så hade kanske R2 sett annorlunda ut, och R3 hade definitivt tagit en annan vändning.

Röst: Robban

Nu kör vi två drev här så att ulvarna får välja. Jag kommer vara uppbokad resten av dagen tyvärr. Men andra, framförallt Brynolf (dels för att du är jäkligt vass på spelarkopplingar, men också för att du har varit lite väl lågmäld den här rundan), borde gå tillbaks till R1 och analysera Elmrigs och Robbans misstankar mot mig. Sedan vill jag se en röst från Brynolf. Du måste ta ställning nu.

Jag tycker att vi kör en hängning tidigast på tisdag.
Jag tycker det hela börjar se väldigt intressant ut nu Mukwa. Det du skriver är ju bra skit. (inte för att du skriver att jag ser grönare ut på papper utan för att du jagar ulvar).

Hängning tisdag låter bra för min del också.

Från höften så ligger R.J´s misstankar på dig tack vare att Vimes har sina misstankar mot dig. Förutom Vimes var ju även Recca rätt sugen på att nacka dig och även jag.
Rätt ska vara rätt, Konkelman. Vimes höll mig för grön.
Kikar du lite längre upp har jag klistrat in det hela.

R.J R1 said:
Däremot tycker jag det är helt rätt att faktiskt rösta nu för att få hårddata. Jag får säga att jag tagit intryck från de personer som vill peka ut Mukwa som ulv av samma skäl som tidigare etablerats. Och även om det nu skulle visa sig att han är oskyldig, är det även ett mindre offer än !Paxen om det nu stämmer han är väktare så...
Alltså även innefattande Vimes. Men sak samma.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Jag skriver för det första bara (i den första delen av det du citerar) att jag inte är ett dugg förvånad över att han är överallt hela tiden, i centrum för det mesta, för det är han typ alltid. Det ledet håller du väl med om?
Absolut. Det var det här svaret jag ville ha från dig, för jag såg att man kunde tolka din text som det här.

Sedan vill jag poängtera att jag inte har beblandat mig med Robbans analyser. Jag har haft ett eget case med substans (tycker jag) mot KK. Att KK har svarat väl på Robbans genomgångar grönar honom inte för det jag har tagit upp.

Så långt kan jag hålla med om att resonemanget delvis stödjer sig på "vem KK är". Men slutsatsen är ju inte att rentvå honom pga. det...
Nä, men när jag ser skillnader i hur folk spelar tar jag det som en hård scum tell, inte som ett "mjäh, han är grön för han spelar annorlunda". Och jag tyckte att du gick mer åt det senare.

När du gav honom 4UP motiverade du det så här:

Mukwa genom Sap said:
Skrivet av: Mukwa #802023
Min magkänsla säger ulv, och han sladdrar och flamsar om skitgrejer och har faktiskt inte haft så många motiverade röster. (1) Han var inte på Tyr särskilt mycket, bara tillräckligt för att det inte ska vara uppenbart, fast jag tycker att det är för lite. (2) KK stressade fram en hängning i R2, (3) och har försökt stressa fram hängningar innan dess. (4) Han gör även bort sig genom att klistra fast sig på Vimes, rösta ut en bybo (5) och inte veta vart rösten ska läggas i R3, utan faller tillbaks på någonting som egentligen borde vara överspelat. (6) Dessutom lever KK efter två nätter. Bara det är suspekt. (7) KK har annars stannat upp i 3 diskussioner under det här partiet: 1. !Paxens väktarclaim, 2. hängandet av mig, 3. Siarclaimandet. KK stannar inte upp annars, KK dundrar fram. Varför dundrar du inte fram, KK? (8)
-------
Jag har lagt in siffror för att kunna hänvisa till det som jag uppfattar som olika argument. 1, delvis 2 och delvis 4, 6, 7 och 8 ovan handlar alla om KK som person och hans spelsätt. Även om vi räknar bort "delvis" ovan, så är hälften av de olika argument jag urskiljer att du baserar dig på, baserade på hur KK är eller brukar vara.
1 handlar om att KK inte har motiverat sina röster särskilt väl genom partiet, och inte på hur KK brukar agera. 2 handlar om ett samband till en ulv, inte alls om KKs person. 3 handlar om KKs agerande i R2, inte person. 4 är en förlängning som syftar tillbaks på ett par drev och uppmanande poster i R1, och inte en anklagelse baserad på KK som person. 5 behandlar KKs relation till en bekräftad bybo, samt att han var delaktig i utröstningen av Cassius, och alltså inte om hur KK brukar spela. 6 tar upp att KK har svårt att hitta någon att lägga rösten på i R3 och tar till gammalt groll. 7 drar paralleller till tidigare spel, och är till stor del kopplad till hur KK brukar spela. 8 är en anklagelse över att KK inte har gjort så mycket vettigt i det här partiet eftersom han har begränsat sig till de nämnda diskussionerna. Det sista som du har involverat i nr 8 sammanfattar att KK inte spelar som han brukar, vilket givetvis är en tell. Nr 7 och 8 behandlar KK som person, men de andra är anklagelser i sak, och genom dem en KK som jag inte riktigt känner igen.

---------------
Angående nattmorden... Ett nattmord bestäms ofta efter att man ser vem som kommer åka ut. En runda är lång från start till nattmord och ulvarna omprioriterar sina nattmordskandidater utefter hur rundan utvecklas. Det är inget snack. Det jag tog upp är en del av det. Kunde de få stöd av byn att hänga Vimes skulle de inte behöva slösa bort ett nattmord på det, och det finns ingen väktare som kan sätta P för en hängning. Det är alltså mycket bättre att dreva ut någon än att nattmörda samma person. Nattmorden används oftast till de som inte kan drevas ut, Recca = grön, Vimes = tillräckligt grön... Brynolf/!Paxen = nästa troliga offer just nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa tar itu med Sap

Robert Jonsson said:
Mest det, och nu, så här i efterhand då jag studerar var folk skriver, så rödar sig Mukwa mer och mer. Jag kommer troligen lägga min röst på honom av det som han skrivit under de senaste dagarna (och därmed återgå till min tidigare misstankar om Mukwa). Eller jag kan lika gärna göra det nu så jag inte glömmer det innan jag åker:

Röst: Mukwa.
Eller så skriver du vad som är suspekt med "det som [jag] skrivit under de senaste dagarna" för att förtydliga varför jag skulle vara ulv. Nej. Kass motivering och det har du inte råd med nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Sapient in da village!

Fetat av Ond bråd död said:
Mukwa har varit en Spider-motståndare från start och det har varit ett litet horn i sidan på mig. Spider var ju inte helt fel ute med att agera som han gjorde mot random 50/50 !Paxen, men det var något Mukwa pekade på som ulvigt. Sen körde Spider med sin genomgång där Mukwa går från 50/50 ulv till icke ulv och Vimes går från icke ulv till 25/75 ulv. Det sticker ut lite och vidrör ju Mukwa på alla sätt och vis.
Nusavise.

Jo, det jag menar måste jag ju förklara på smidigt vis.

1. Jag misstänkte Mukwa väldigt hårt i R1.
2. Mukwa tyckte Spider var ett storscum. Jag var lite mer osäker på det.
3. Eftersom jag hade Mukwa som en potentiell stor-ulv tyckte jag att det var fel att misstänkta Spider på grund av hans reaktion över !Paxen. Det var no biggie för mig.
4. När Spider gör sitt drag där han sätter Mukwa som 50/50 ulv och sedan ingen ulv tycker jag det är en scum.
5. När Spider gör sitt drag med att pricka in sin röst på Vimes som inte var så väldigt misstänkt till 25/75 ulv reagerar jag på att det är lite udda.

Av Spiders handlande där klossade jag ju så klart ihop att Spiders agerande var för att skydda Mukwa. Han hade först Mukwa som nr 1 ulv och Vimes som en bra kille, men när det väl kom till kritan skiftade han som fan. Därav tyckte jag att det vidrörde Mukwa på alla sätt och vis.

Du hajar. Kanske..?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sapient said:
Ond bråd död said:
Elmrig får gärna svara lite i tråden. Jag har påpekat hans otydlighet tidigare. Men han har blivit allt tystare sen dess.
Han har mina anklagelser också - men han väljer att flyga under radarn.

Jag påpekade igår att han var inne en bra stund utan att svara, idag när jag satte mig ned och kollade medan jag åt, syntes Elmrig i småpraten - men fortfarande inte några svar...
Nej, inga svar. Jag har skrivit i tråden att jag kommer på måndag vilket betyder att jag kommer på måndag!

Härligt att du tar över efter xyas, ska läsa ikapp imorgon och se vart jag hamnar. Än så länge har jag sett att jag blivit anklagad med bland annat ett regelrätt faktafel från KK och sedan en spännande (märklig?) koppling mellan antal röständringar och ulveri, äntligen händer det något :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Än så länge har jag sett att jag blivit anklagad med bland annat ett regelrätt faktafel från KK
?
Det är även det troligen och delvis kopplat till mitt antal röstbyten men mestadels till ett citat taget ur sitt sammanhang och dålig research, jag ska peka med hela handen imorgon.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Än så länge har jag sett att jag blivit anklagad med bland annat ett regelrätt faktafel från KK
?
Äh, du har så rätt, det var Muwka. "Just to make sure" var att jag förstärkte min röst, inte att jag lade till nr8.

Jag hinner tyvärr inte med det här just nu, ska möjligen se om Vic kan hitta en ersättare.

Antal röstbyten jag gjort har att göra med dels förstärkningen och dels att jag röstade "varannan" i samband med mina frågor för att få reaktioner från cass och tyr.

Att jag apat efter KK? Mannen är över allt, det är svårt att trampa någonstans där han inte steppat fram. Jag tror att det här, precis som i fallet med antal röstbyten, skulle ge en annan bild om man behandlade fallen i sin kontext istället för att rycka ut dem och i vakuum säga "i åtta fall av tio".

Jag ska försöka tvinga mig att hitta tid till det här och jag vet att jag fortfarande, en vecka senare, inte svarat Mukwa. Som det är just nu har jag fått två deadlines flyttade tills imorgon och på lördag, rollspel onsdag och torsdag, kräftfiske fredag och en jävla massa skit. Det är mitt fel, ledsen för det, jag borde ha insett att jag inte skulle ha tid och backat ur innan vi började.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay.

Då har vi en Elmrig på g att hoppa av.

Låt mig spekulera. Först Spider --> OBD sen Purgatory --> Cassius.

R.J har varit rätt sugen på att avbryta det hela och !Paxen är inte delaktig. Det bästa för byn vore ju om !Paxen lade sin röst och sedan använde sin förmåga på bästa vis. Skydda någon annan än sig själv vore ju föredömligt, men en sån sak är det ju rätt dumt att avslöja för ulvarna, men att missta !Paxen i ett nattmord är ju bättre än att ha en väktare kvar i spel som inte är det minsta delaktig i byns göromål.

Som det ser ut kommer ju byn att falla på grund av avhopp och sånt därnt och det är ju inte fair. Vi måste hänga rätt snubbe ikväll (eller i morgon? eller whatevvars) för att det skall finnas en chans till seger.

Hur menar jag nu. Jo, jag tycker vi hänger någon som vi har högt rankad som ulv och dessutom onyttig för byns existens i kommande rundor.

R.J har klättrat upp på min lista bland misstänkta. Det har jag varit inne på tidigare. Sen att han lökar ur och inte ens tänker försvara sig eller hjälpa till bybomässigt gör ju saken lättare för min del. Om R.J är bybo däremot då ligger vi ju brunt till framöver.

Sapient har listat Elmrig som en av ulvarna så varför inte ställa dem båda mot varandra?

Ingen av dem har för avsikt att vara särledes aktiv och med tanke på att vi har råd att fimpa en till bybo måste det vara bäst för byn att ta bort någon som inte tänker (eller har tid) att vara aktiv för byns räkning.

Vilka tycker K.K´s idé är supernice?

Häng R.J eller Elmrig
Offra !Paxen i hopp om att han skyddar någon aktiv bybo.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Eller varför inte kk mot Elmrig eller KK mot Rj?

"edit" Eller, nu läste jag noggrannare. Du har en poäng att de inaktivare/ointresserade är lämpligare alternativ. Det kan ju till och med få fart på dem lite.

Just nu lutar jag mest åt RJ, dock.

Det vore jättebra om !Paxen skyddade nån oavsett om han blir mer aktiv eller ej. Ulvarna skulle börja oroa sig för att missa ett nattmord och börja tänka kring mindre uppenbara mål nu när vi är färre. Ulvarna är nog mer sugen på att ta ut någon aktiv än !Paxen så om han vaknade till vore allt super. Tyvärr har jag inte ens sett !paxen i lådan på evigheter. Nån?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Eller varför inte kk mot Elmrig eller KK mot Rj?

"edit" Eller, nu läste jag noggrannare. Du har en poäng att de inaktivare/ointresserade är lämpligare alternativ. Det kan ju till och med få fart på dem lite.

Just nu lutar jag mest åt RJ, dock.

Det vore jättebra om !Paxen skyddade nån oavsett om han blir mer aktiv eller ej. Ulvarna skulle börja oroa sig för att missa ett nattmord och börja tänka kring mindre uppenbara mål nu när vi är färre. Ulvarna är nog mer sugen på att ta ut någon aktiv än !Paxen så om han vaknade till vore allt super. Tyvärr har jag inte ens sett !paxen i lådan på evigheter. Nån?
Jag ser ju din edit OBD, men vad har du på mig? Jag är inte en kandidat för hängning.

För sakens skull kan jag tänka mig att hänga dig eller ställa dig emot någon annan för att se hur det ter sig, men jag är inte ett alternativ för hängning.

Det finns indikationer på att Spider var ulv i och med sitt handlande ikring Vimes. Hans inlägg luktar ju rätt brunt då han varken tar ställning till det ena eller det andra utan gör pannkaka av hela motiveringen. Jag har varit inne på det förr: Spider har en förmåga att trassla in sig i sitt eget spelande och se ut som en ulv. Han brukar stämplas som ulv tack vare rätt luddigt bybo spel.

Efter det har du själv velat till höger och vänster gällande mig. Du var rätt snabb på att följa R.J´s fejk och du var ännu snabbare att hoppa av R.J´s fejk och ta avstånd till det hela.

Hur har du det nu OBD? Är jag med på din ulvlista och i så fall varför?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ja, du är med på min lista. Problemet är att jag ser det som sannolikare att RJ är ulv och att det inte känns vettigt att ni båda är ulvar.

Mina grejer: Ineffektivt spel i första rundan, där du var överallt. Snäll mot Tyr. Jakten på Mukwa, som känns ogrundan eller grundad på att han var grinig/lättprovocerad. En del konstiga inlägg, så som förslag att hänga eventuell siar-Xyas och önskan till siaroutande som lite elakt kan tolkas ulvigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Ja, du är med på min lista. Problemet är att jag ser det som sannolikare att RJ är ulv och att det inte känns vettigt att ni båda är ulvar.

Mina grejer: Ineffektivt spel i första rundan, där du var överallt. Snäll mot Tyr. Jakten på Mukwa, som känns ogrundan eller grundad på att han var grinig/lättprovocerad. En del konstiga inlägg, så som förslag att hänga eventuell siar-Xyas och önskan till siaroutande som lite elakt kan tolkas ulvigt.
Okay. Bra då har jag koll.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Äh, du har så rätt, det var Muwka. "Just to make sure" var att jag förstärkte min röst, inte att jag lade till nr8.
Ja, det har du rätt i, nr 4. Elmrigs hela försvar är alltså att han inte lade sin röst efter Tyr, utan före :gremsmile: Ordningen var KK, Vimes, Purga, Elmrig, Recca, Robban, Tyr, (Elmrig), (Robban).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Var är Brynolf? !Paxen? Robban?

Just nu har vi Mukwa, KK, Sap och OBD som aktiva... det är hälften av deltagarna... Spelet är tämligen dött och det är inte direkt lätt att anpassa sig till nya inhoppare hela tiden (även om ni inhoppare är guld och jag är jättetacksam för att ni ställer upp). Jag börjar känna att vi lika gärna kan köra en dubbelhängning på vinst och förlust. Men sedan inser jag att aktiviteten faktiskt kan bli bättre nu när helgen är över och alla i spel hunnit ta ställning.

Jag är emot KKs förslag. Vi ska rösta ut den som är mest ulvig, vilket i det här fallet mer eller mindre är samma personer som är minst aktiva (bortsett från vår galne väktare).

Robban är den jag helst vill ha ut, och min topp 3 ser ut så här:
Robban
Elmrig
KK/OBD
Motiveringar finner ni elsewhere, för de orkar jag inte redogöra för*

*Så får man bara skriva om de faktiskt finns någon annanstans.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Elmrig said:
Antal röstbyten jag gjort har att göra med dels förstärkningen och dels att jag röstade "varannan" i samband med mina frågor för att få reaktioner från cass och tyr.
Hmmm, jag lovar att gå tillbaka och kolla skedet "i original". Men jag är fortfarande skeptisk. On du är ulv, är det fet-klart att du inte bara bytte röst (om det gällde att skydda en ulvkollega) utan också försökte få maximal uppmärksamhet & uppföljning på det - målet var ju då att vända drevet medan tid var.

Allt du säger här & nu, är förenligt med ulvaspel. Men du har en poäng i att jag inte bara kan baseras på andras återberättande. Jag avstår för tillfället från att tända bålet under dina tassar, tills jag undersökt saken...

Elmrig said:
Att jag apat efter KK? Mannen är över allt, det är svårt att trampa någonstans där han inte steppat fram.
Aj, det där var inte mycket till förklaring. Jag är ju inte den ende (eller ens förste) som nämner beteendet, så lite mer hade jag nog väntat mig.

Men även det ska jag presentera närmare.


]
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sapient said:
Elmrig said:
Antal röstbyten jag gjort har att göra med dels förstärkningen och dels att jag röstade "varannan" i samband med mina frågor för att få reaktioner från cass och tyr.
Hmmm, jag lovar att gå tillbaka och kolla skedet "i original". Men jag är fortfarande skeptisk. On du är ulv, är det fet-klart att du inte bara bytte röst (om det gällde att skydda en ulvkollega) utan också försökte få maximal uppmärksamhet & uppföljning på det - målet var ju då att vända drevet medan tid var.

Allt du säger här & nu, är förenligt med ulvaspel. Men du har en poäng i att jag inte bara kan baseras på andras återberättande. Jag avstår för tillfället från att tända bålet under dina tassar, tills jag undersökt saken...

Elmrig said:
Att jag apat efter KK? Mannen är över allt, det är svårt att trampa någonstans där han inte steppat fram.
Aj, det där var inte mycket till förklaring. Jag är ju inte den ende (eller ens förste) som nämner beteendet, så lite mer hade jag nog väntat mig.

Men även det ska jag presentera närmare.


]
Att vända drevet var aldrig min intention, vi hade bestämt att vi skulle köra dubbelt mot tyr/cass men cass fick så lite fokus att han inte behövde försvara sig alls och visade direkt ointresse (vilket han själv påpekade i en post i anslutning till det). Jag ville försöka få ut maximalt av dem båda innan någon av dem gick mot galgen, hade fler hakat på hade vi kanske inte hängt Cass lika brådstörtat.

Ang KK, nej det är inte så mycket till förklaring men din anklagelse är också extremt diffus, ge mig något konkret så ska jag försöka skapa tid!

Kommentar rörande min UP-lista har jag på min "att göra"-lista, men du får vänta på din tur, Mukwa ligger först i kön.
 
Top