Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

Damnit vad segt det är... Jag har sett både Stövelkatten och Brynolf blinka förbi på inloggadelistan...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Okej, jag har tänkt lite.

Vi har tre knattar, Mukwa, Trasapa och Stövelkatten. Det är 25% av spelarna. Det väldigt många om alla är gröna bara för att de är knattar. Jag får för mig att Vicotnik inte skulle designa ett spel så att en hel hop tidigt ska grönas som bybor.

Så, jag tror att vi har god sannolikhet att hitta en ulv bland de tre.

Efter att lite kort koll av första rundan och mycket minne borde dethär fungera som sammandrag:

Tidigt i rundan hintar Mukwa om en plan att gröna folk, men byn är skeptisk. Det blir inte så mycket.

Tillslut lyckas Mukwa få igång massoutning. Tidigt ut är Trasapa, som outar att han är Tjatte.

Därefter säger Mukwa att han är Fnatte. Stövelkatten outar strax också att han är Fnatte, och har tydligen missat Mukwas outning.

Då ändrar sig Mukwa, säger att han är Knatte och berättar att detta var hans plan. Nu är i princip alla tre gröna, Stövelkatten och Trasapa med säkerhet om vi röstar ut Mukwa.

Jag har varit inne på att detta var en väldigt komplicerad plan från Mukwas sida - samma effekt hade nog kunnat uppnås om tidigt Mukwa hade gått ut och sagtvem han var (på riktigt) och bett de andra knattarna stiga fram. Då hade ulvarna nog inte vågat ljuga.

Men om ulvarna hade information om att de kunde klä ut sig till en av knattarna, utan att veta vem av dem, blir Mukwas plan intressantare.

Mukwa är alltså allt ulv som vet att en knatte-roll är ledig. Planen kläcker han ur sig tidigt men sätter den inte i spel för än långt senare. Mukwa behöver nämligen vänta på att en knatte avslöjar sig. Om han direkt chansat hade han riskerat att behöva ändra sig två gånger - något som hade varit väldigt märkligt.

Eller?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Jag har varit inne på att detta var en väldigt komplicerad plan från Mukwas sida - samma effekt hade nog kunnat uppnås om tidigt Mukwa hade gått ut och sagtvem han var (på riktigt) och bett de andra knattarna stiga fram. Då hade ulvarna nog inte vågat ljuga.
Jepp det här har du rätt i. Jag funderade på det tidigare också, men har lite avfärdat Mukwa som en ambitiös guns blazing-bybo som gick bort sig lite i sina egna ambitioner om grandiosa avslöjanden. Men du har rätt, det här hade varit ett mycket rimligare sätt att göra det på...

Problemet, som jag ser det är att det kräver rätt många konstiga steg: säg att ulvarna vet att en knatteroll är ledig (inte alls omöjligt), är det inte bättre att försöka vänta ut att de två andra outats av bybor än att göra såhär (med flera planteringar)? Jag noterar också att Mukwa inte direkt var jäkligt pressad när han outade, han hade inte ens några röster på sig tror jag.

Men Mukwa, svara gärna på det här!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Nja, jag vet inte. Kanske.

Men visst betraktar vi Mukwa som grön just (delvis) för denhär planens skull? Det är en knasig plan, men Mukwa har ridit på att han hjälpte byn.

Om Mukwa hade väntat på att alla knattarna skulle outas kunde han ha fått vänta länge. Kanske hade drevet vänts mot honom, innan båda andra knattarna outat. Nu skapade Mukwa en anledning till att både propagera för massoutning och kunna ljuga som bybor.

Det är inte mycket. Men om vi antar att Vicotnik inte har eliminerat massor* bybor från misstankar så borde det finnas en ulv bland knattarna. Och då ser det mest ut som Mukwa.

(Ska jag välja en tvåa får det bli Stövelkatten. Då kan jag förvisso inte på ett tillfredställande sätt förklara outningarna, men han har varit väldigt under radarn.)

*Både Vimes och Arvidos MC har ju grönas ju rätt bra av sitt inbördes förhållande. Då är vi uppe i 5 av 12. Om tre ulvar ska gömma sig bland 7 spelare får de det väldigt svårt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Jag har varit inne på att detta var en väldigt komplicerad plan från Mukwas sida - samma effekt hade nog kunnat uppnås om tidigt Mukwa hade gått ut och sagtvem han var (på riktigt) och bett de andra knattarna stiga fram. Då hade ulvarna nog inte vågat ljuga.
Vimes said:
Problemet, som jag ser det är att det kräver rätt många konstiga steg: säg att ulvarna vet att en knatteroll är ledig (inte alls omöjligt), är det inte bättre att försöka vänta ut att de två andra outats av bybor än att göra såhär (med flera planteringar)?
Det här har jag också skrivit om. Jag tänkte på det här, men insåg att min plan skulle vara ännu bättre om de hade info om att en eller två knattar var lediga att outa. Då hade vi med stor sannolikhet hängt en ulv istället (kanske i runda 2 efter att ni röstat ut mig och verifierat det, but still.) Om de visste exakt vilka knattar som var lediga så hade förstås inte min plan gett någonting, men jag spelar hellre efter logik än paranoia-tänk. Anledningen till att jag inte outade mitt riktiga namn och frågade efter de andra knattarna har jag också skrivit om. Om jag hade gjort det så:

1. hade jag ju inte varit säker på att Stövelkatten talade sanning när han outade
2. jag hade inte vetat att Trasapas outning till 66% var sann utan bara vetat det till 33%
3. Jag hade inte haft möjligheten att fånga en ulv som outade sig som Knatte

Vimes said:
Jag noterar också att Mukwa inte direkt var jäkligt pressad när han outade, han hade inte ens några röster på sig tror jag.
Det här har jag redan skrivit om. Jag outade pga tidsbrist, och det var ju faktiskt på håret att jag hann med allt jag ville, Stövelkattens outning kom väldigt sent. Helst hade jag velat se en outning på morgonen när jag kunde vara aktiv och inte när jag var på jobbet. Nu loggade jag in och postade ett snabbt inlägg på jobbet, men jag hann inte förklara mig förrän sista timmen på rundan. När Vimes (tror jag) skrev att det bara skulle ta onödig tid att dreva mig för att få ut ett namn bestämde jag mig att gå ut med det utan press (tror Brynolf hade en ensam röst på mig pga att jag inte ville först). Jag ville egentligen inte outa namn utan press eftersom jag ville att outningen skulle vara så trovärdig som möjligt, men den delen fick jag skippa när jag insåg att jag inte hade hunnit annars.

Angående Massoutning
Möller said:
Tillslut lyckas Mukwa få igång massoutning. Tidigt ut är Trasapa, som outar att han är Tjatte.
Ja, det här hänger visserligen bara delvis ihop med min plan. Jag var bombsäker på att vi alla hade riktigt välkända roller och då skulle det ju vara megasvårt för ulvarna att ljuga ihop namn. Jag hade hoppats på åtminstone nån mer Fnatte-incident (fast att en varulv outade ett namn som nån annan satt med alltså) genom det här.

Med det sagt har jag ingen information om andra spelare överhuvudtaget (ingen info och inget i fluffet som f.ö. är exakt likadan som Arvidos första fluff-outning och anledningen till att jag grönade honom så stenhårt). Jag hade alltså bara mitt namn att gå på, så jag gjorde det och genom att presentera en massoutning hoppades jag på att få respons. Om någon hade annan information att gå på så kunde vi ju skita i det. Det jag säger (till skillnad från Vimes :p) är inte divine law. Det här är alltså största anledningen till att jag tyckte att massoutning var bra.

Den andra anledningen var för att jag ville veta vilket univers vi befann oss i för att möjligtvis kunna göra min plan två gånger (vilket jag fortfarande är glad att jag inte gjorde). Först kom Glittriga Gullan... jaha... skapad av Barks och finns i alla univers, tack för den. Sen kom Kalle Anka, inget där heller alltså... och bang! slog det mig att min efternamnsoutning var skitdum i det här avseendet.

Möller said:
Vi har tre knattar, Mukwa, Trasapa och Stövelkatten. Det är 25% av spelarna. Det väldigt många om alla är gröna bara för att de är knattar. Jag får för mig att Vicotnik inte skulle designa ett spel så att en hel hop tidigt ska grönas som bybor.

Så, jag tror att vi har god sannolikhet att hitta en ulv bland de tre.
Jag tror som sagt inte att ulvarna har fått några namn, det vore på tok för obalanserat. Dessutom ger din påstådda informations-outning mig mer rätt än du. Om du har fått info om att Sigge inte finns med i spelet så innebär det väl förslagsvis att ulvarna behöver ljuga om namn, annars skulle din info vara helkass. PING! Möller PING!

Men OM ulvarna nu har fått namn och om de fått knattenamn så ja. Då säger resultatet av min plan likt förbannat att Stövelkatten inte ljugit om sitt namn (han har ju haft det). Däremot betyder det inte att de är gröna i så fall, men som sagt: Jag spelar hellre på logik än på paranoia.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Men visst betraktar vi Mukwa som grön just (delvis) för denhär planens skull? Det är en knasig plan, men Mukwa har ridit på att han hjälpte byn.
Konstigt nog, ja... men mest har jag ridit på att det har varit skitdålig aktivitet sedan slutet på runda 1. (jag vet, jag kastar lite spjut i trapphus här... men ändå)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

... vad fan är det som händer? Varför skriver ingen något? IG.

Nå, jag tänker byta röst till Paxen för att jag gärna ser att han outar sig lite mer.

Röst: !Paxen - berätta något om dig själv! Och vilka du misstänker!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Röstningar och annat smått

Vimes said:
... vad fan är det som händer? Varför skriver ingen något? IG.

Nå, jag tänker byta röst till Paxen för att jag gärna ser att han outar sig lite mer.

Röst: !Paxen - berätta något om dig själv! Och vilka du misstänker!
Den infon som jag har vill jag hålla på ett tag till. Som Misstänkta som jag har just nu är det förstås Möller, men jag funderar verkligen på om det är helt grönt runt knattarna.

Det skulle ha varit bättre om någon kunde klargöra att alla knattarna fanns med överhuvudtaget, eller tvärtom. Mukwas outning gör det mer självklart att han är grön (och det skulle vara jävligt irriterande om det visade sig vara en vågad varulv.). Stövelkattens outning skulle vara mer grönande om han reagerade på att Mukwa hade outat sig fel. Hans reaktion var ju förvånande, som ett axelryck. Dock vill jag gärna tro att en varulv iaf skulle låtsas reagera mer, dom kunde ju ha tagit en bybo på det sättet "Ja, jag har info om att en knatte saknas, och tydligen visste varulvarna det" osv, osv. Det hade iaf jag gjort om jag hade varit varulv och hamnat i samma sits, då jag hade trott att jag hade åkt ut. Trasapa har jag inget att gå på, tråkigt nog.

Om man går ifrån knattarna så har vi Andersson som var väldigt undvikande första rundan, och fortfarande är det. Han får inte många frågor, men dom han får svarar han på, till slut, och han ger vettiga svar.

Vimes var dom 2 tidigare rundorna i bakgrunden. Nu i denna runda så har han börjat ta kontrollen. Jag är ganska övertygad om att han är bybo, som jag har sagt tidigare så tror jag att han skulle ta kontrollen ganska tidigt om han vore ulv, för det kan han.

Det jag funderar mest på är ang Brynolf. Jag vill inte påstå att medhjälparen har en särskilt liten roll alltid (Iaf i Barks och Don Rosa så har han haft lite större roller /slut-fluff) men jag tror inte att Brynolfs roll är endast "Du är medhjälparen" + settingtext. Det känns som att Andersson och Brynolf borde ha en koppling, då Andersson är Oppfinnar-Jocke (och då är det möjligt att Jocken inte ens vet om det /slut-fluff).


Apropå knattarna igen, och det här är säkert en fånig sak, men jag märkte det att Mukwas redovisning över outningar så har Mukwa bara skrivit sitt efternamn. Finns det något att läsa in där, eller börjar jag bara bli paranoid?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Okej, tack. Bra genomgång, och min teori ser lite svagare ut.

Men jag håller nog inte med om att det blir »på tok för obalanserat« om ulvarna har information om namn.

Det jag säger i dethär exemplet riktat mot dig är att ulvarna har till gång till, och inte behöver ljuga ihop, ett namn. Det ser ju fortfarande ut som om Lu-kaazh behövde ljuga om sitt Glittriga Gullan.

Om vi betraktar alla 3 knattar som gröna, så borde väl ulvarna ha börjat kackat ihjäl dem? Okej, de tog ut väldigt gröna Arvidos MC. Men Konrad var helt klart en möjlig kandidat för att vara ulv. Hade det tagit en knatte hade de alltså haft fler att gömma sig bland - om nu inte en av dem är en knatte.

Alltså, jag är långt ifrån säker. Men jag tycker som sagt att det verkar rätt obalanserat om minst 25% av spelarna grönas som bybor i första rundan. (Någon lite mer erfaren spelare får gärna hojta till med en åsikt om dethär).

Men du Mukwa skriver att du bara är 33% säker på Trasapa. Om du skulle behöva välja en knatte som en möjlig varulv, blir det Trasapa då?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Röstningar och annat smått

På vilket sätt skulle ulvarna ha mer plats att gömma sig om dom hade tagit ut en knatte?

Det vore ju fantastiskt obra om ulvarna har fått gedigna namn. Hur är det tänkt att vi ska kunna hitta dom då. Då behöver ulvarna aldrig dra en lögn och göra bort sig. Det enda vi skulle ha att gå på är isf psykoanalyser ála Arvidos(var det därför han dräptes?) för att luska fram fulingar. Nej det finner jag högst otroligt.

Sen håller jag med dig angående Konrad, varför plockade ni honom?

Ett tecken för mig att mukwa och stövelkatten är grön är att ulvarna inte har skändat mukwa än. För om dom skulle nattröva mukwa så skulle det gröna stövelkatten(och mig) ännu mer. Visst skulle mukwa vara en ulv, en riktigt dumdristig ulv, som lurat hela byn sen start. Men då har han spelat ett djärvt och aningen onödigt högt spel.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Trasapa said:
På vilket sätt skulle ulvarna ha mer plats att gömma sig om dom hade tagit ut en knatte?
Runda 2 är vi 10 spelare, varav 2 ulvar och 3 gröna knattar. Ulvarna kan alltså bara finnas bland 7 spelare.

Hade Konrad inte tagits ut, utan en av knattarna, hade det varit 10 spelare, 2 ulvar och 2 knattar. Då hade ulvarna kunnat finnas bland 8 spelare.

Trasapa said:
Det vore ju fantastiskt obra om ulvarna har fått gedigna namn. Hur är det tänkt att vi ska kunna hitta dom då. Då behöver ulvarna aldrig dra en lögn och göra bort sig. Det enda vi skulle ha att gå på är isf psykoanalyser ála Arvidos(var det därför han dräptes?) för att luska fram fulingar. Nej det finner jag högst otroligt.
Återigen, jag föreslår att en ulv inte behöver ljuga (lika mycket*) om sitt namn.

I Maffia spelar man helt utan namn eller annan information. Då går man bara på beteende, och det tycks ju fungera. Visst, man har ansiktsuttryck att analysera. Men vi har i runda 2 eller 3 inte direkt lyckats rota ut några ulvar på lögner om namn.

Min teori är alltså:
- En ulv, Lu-kaazh, var tvungen att ljuga och ljög dåligt.
- En ulv lyckades ljuga bättre. Vi har inga uppenbara namn-lögner.
- En ulv hade ett alias - en av knattarna.

Trasapa said:
Sen håller jag med dig angående Konrad, varför plockade ni honom?
Jätteroligt =) Men jag ska skriva vad jag tror om morden.

Både Konrad och Arvidos var aktiva, så att ulvarna försöker kväva byn känns rimligt. Men det behöver inte vara så. Vi kan ju åtminstone fråga oss varför, av de aktiva spelarna, det blev just Konrad och Arvidos. Vimes, och i runda 2 Andersson, skulle ha kunnat ha rykt istället.

Trasapa said:
Ett tecken för mig att mukwa och stövelkatten är grön är att ulvarna inte har skändat mukwa än. För om dom skulle nattröva mukwa så skulle det gröna stövelkatten(och mig) ännu mer. Visst skulle mukwa vara en ulv, en riktigt dumdristig ulv, som lurat hela byn sen start. Men då har han spelat ett djärvt och aningen onödigt högt spel.
Om Mukwa är ulv spelar han väldigt djärvt, ja. Men det finns ju fördelar med ett sådant spel.

Att Mukwa inte är mördad är iochförsig intressant. En sådan handling skulle gröna Stövelkatten och dig, Trasapa. Om en av er var ulv så skulle ni nog gjort det, ja.

*Mukwa kan ha haft informationen »du är en knatte«, utan att veta vem av dem. Stövelkatten och du Trasapa behöver mer exakt information än så, om en av er ska vara ulvar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Apropå knattarna igen, och det här är säkert en fånig sak, men jag märkte det att Mukwas redovisning över outningar så har Mukwa bara skrivit sitt efternamn. Finns det något att läsa in där, eller börjar jag bara bli paranoid?
Då får du läsa inlägget i din länk en gång till. Jag försökte skriva outningarna kronologiskt och då började jag med min efternamnsoutning (de första outningarna kan ju ha färgat övriga outningar). Jag satte in mig själv i slutet av outningarna också då jag gjorde min definitiva Knatte-outning.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Det jag säger i dethär exemplet riktat mot dig är att ulvarna har till gång till, och inte behöver ljuga ihop, ett namn. Det ser ju fortfarande ut som om Lu-kaazh behövde ljuga om sitt Glittriga Gullan.
Visst, men vad tyder på att det skulle vara just en av knattarna de fått?

Om vi betraktar alla 3 knattar som gröna, så borde väl ulvarna ha börjat kackat ihjäl dem? Okej, de tog ut väldigt gröna Arvidos MC. Men Konrad var helt klart en möjlig kandidat för att vara ulv. Hade det tagit en knatte hade de alltså haft fler att gömma sig bland - om nu inte en av dem är en knatte.
Arvidos var grönad av många fler än mig. Eftersom jag inte dog så kan ju ni andra inte vara säkra på mina intentioner och därmed kan ni inte vara säkra på Stövelkattens namn heller. Därför har ulvarna inte behövt gå lös på oss knattar än.

Alltså, jag är långt ifrån säker. Men jag tycker som sagt att det verkar rätt obalanserat om minst 25% av spelarna grönas som bybor i första rundan. (Någon lite mer erfaren spelare får gärna hojta till med en åsikt om dethär).
För att gröna dessa 25% för EN spelare krävdes det att en bybo ljög, för att gröna dem för alla så behövde denna bybo dö också. Jag tror inte att Vicky har räknat med hur jag agerade om jag ska vara ärlig, men det är inte direkt lätt att gröna dem... och visst kan ulvarna ha fått en av knattarna, och då funkar inte min plan. Motiveringen till att jag gjorde så här ändå har jag redan skrivit och jag tycker fortfarande att min plan är bra. Som jag skrivit spelar jag hellre på logik än på paranoia. Logiken sade att knattarna var med, att jag kunde gröna en och semigröna en till alternativt att jag kunde ha avslöjat en ulv. Logiken säger också att den ulv som fått ett namn är grönad mer eller mindre genom hela spelet. Paranoian reflekterar över sånt jag inte vet, dvs tänk om ulvarna har namnet Tjatte eller Fnatte, eller tänk om Trasapa hade 33% chans att välja rätt namn och gjorde det (självklart spelar jag på paranoia också, men om jag får välja så spelar jag hellre på logik).

Men du Mukwa skriver att du bara är 33% säker på Trasapa. Om du skulle behöva välja en knatte som en möjlig varulv, blir det Trasapa då?
Nej, jag skriver att jag är 66% säker på Trasapa, Trasapa hade 33% chans att välja rätt namn om han är ulv och om han behövde välja.

Jag vill ställa en fråga mitt i allt det här: Varför börjar du diskutera detta nu och inte i runda 2? Det stjäl uppmärksamhet. Jag tycker att dina frågor (många iaf) är berättigade, men det här är sånt som vi kunde ha diskuterat redan förra rundan. Jag bjöd t om in till det förra rundan för jag ansåg att jag hade skyldighet att besvara eventuella frågor angående min plan. Den här rundan känns det som ett lätt sätt att dölja sig och få oförtjänta bybopoäng.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Jag missade att svara på det här:

Om du skulle behöva välja en knatte som en möjlig varulv, blir det Trasapa då?
Om ulvarna har fått hitta på namn helt själva, ja. Absolut. Ingen varulv är så dum att denne inte läser tråden innan en sådan outning i så fall och det tokgrönar (alltså mer eller mindre permanent-grönar) Stövelkatten.

Om ulvarna har fått namn så grönar det iallafall Stövelkatten. Sett ur ett varkattsperspektiv: Om jag av en händelse outade Fnatte som Stövlis hade fått så hade det inte varit så klyftigt att gå ut med Fnatte. Stövlis hade varit tvungen att dreva ut mig, bara för att låta byn se att jag var grön och då vetat att jag inte ljög om Fnatte. Vilken kotte som helst hade ju förstått att Stövlis hade varit rökt i runda 2 då. // Ni måste ha i åtanke att Stövlis inte visste att jag ljög.

Svaret på din fråga är alltså: Ja. Då hade jag valt Trasapa. Som tur är finns det andra som är mer misstänkta nu så jag behöver inte hänga nån jag tror är grön.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
När måste vi ta vinsten?

Det i rött är kritiska rundor att hänga en ulv på:

Runda 3: 8 spelare varav 2 ulvar
Runda 4: 6 spelare varav 2 ulvar
Runda 5: 4 spelare varav 2 ulvar = förlust

Vi får alltså ha fel den här rundan (runda 3), men då måste vi ha rätt i nästa.

---------

Har vi rätt nu (runda 3) blir det:

Runda 3: 8 spelare varav 2 ulvar
Runda 4: 6 spelare varav 1 ulv
Runda 5: 4 spelare varav 1 ulv
Runda 6: 2 spelare vavav 1 ulv = förlust

Då har vi köpt oss lite tid och kan ha fel i runda 4.
------------------------

Helst ska vi förstås avsluta det här runda 4 med en hängd varulv runda 3 och den sista i runda 4, men det är nog att hoppas på lite för mycket.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
Det jag säger i dethär exemplet riktat mot dig är att ulvarna har till gång till, och inte behöver ljuga ihop, ett namn. Det ser ju fortfarande ut som om Lu-kaazh behövde ljuga om sitt Glittriga Gullan.
Visst, men vad tyder på att det skulle vara just en av knattarna de fått?/quote] Inte så mycket. Men det är en möjlighet - jag vill inte gröna någon bara på ett namn.

Mukwa said:
Jag vill ställa en fråga mitt i allt det här: Varför börjar du diskutera detta nu och inte i runda 2? Det stjäl uppmärksamhet. Jag tycker att dina frågor (många iaf) är berättigade, men det här är sånt som vi kunde ha diskuterat redan förra rundan. Jag bjöd t om in till det förra rundan för jag ansåg att jag hade skyldighet att besvara eventuella frågor angående min plan. Den här rundan känns det som ett lätt sätt att dölja sig och få oförtjänta bybopoäng.
Förra rundan var jag inne på samma sak - att någon förhållandevis grön faktiskt skulle kunna vara ulv. Då misstänkte jag så smått Arviods MC, vilket ju visade sig vara fel. Vimes kvarstår enligt det resonemang jag förde i runda 2 - men jag tycker Vimes har spelat grönt. Jag är inte lika säker på dig och Stövelkatten.

Och vadå stjäl uppmärksamhet? Från vem? Mig eller kanske !Paxen . Självklart tänker jag fortsätta spela, även om ni misstänker mig. Att göra något annat vore dumt, även om jag var ulv. Och !Paxen ser jag inte som sådär jättemisstänkt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Nu tycker jag att vi har harvat fast i ett spår och det är möller/paxen. Jag skulle vilja utnyttja tiden i den här rundan för att pressa några fler ankor.

Möller är absolut inne och petar i intressanta saker. Mukwa skulle kunna vara magica de hex och har då fått tagit rollen som en av knattarna. Den äkta knatten ligger såklart foffad och bakbunden i städskrubben. Men han fick inte veta vilken av knattarna han var, dom är ju svår att särskilja för joakim så magica lär ju ha nada koll.

Då blir hans plan perfekt utförd, han outade att han hette Anka, för det visste han ju såklart. Sen sådde han den här planen redan tidigt för att kunna rentvå sig utifall han skulle behöva outa förnamn innan dom andra två knattarna. Fortfarande djärvt men troligen enda sättet att spela en sådan roll på om man inte helt vill lita på tur. Som mukwa säger, han spelar heldre på logik än något annat.

Men det är lite underligt att du inte har varit på det här i runda 2 möller. Du har haft en hel runda tidigare att dra upp det här på, speciellt då diskussionen redan var uppe.

Och det känns såhär i nuläget som att om det här vore fallet så är vi lite torsk. Då måste vi börja om helt från början och röda allihopa och den tiden har vi knappast.

Nej vi får nog helt enkelt tro på ockhams rakknivar, den simplaste lösningen är den rätta. Scumtells är vad vi ska gå på och där är mukwa jävligt grön för mig medans andra är värre.

Men till sak. Jag skulle vilja skifta fokus till någon annan än möller/paxen ett tag. Vi har redan dom två som huvudmisstänkta(många iaf) och jag tror inte vi får så mycket mer av att höra dom försvara sig. Snarare skulle jag vilja se hur dom reagerar mot andra drev och vem dom skulle vilja ha ut annars.

Vimes är en luring. Jag är inte alls lika säker på att den fula ankan är grön längre. Hans attityd har ändrats från runda till runda. Hans senaste utspel kan vara för att dölja sin ulvighet, "åhmäh jag fick er att rösta ut en bybo, nämendå! aja nu hugger vi nästa kille och det är möller!". Vem skulle tro att en ulv håller så hög profil? Jag skulle kunna ana att vimes kan vara rävig som få om när han spelar ulv.

Så vimes fram med musten nu! Vad har du för info, du är alexander, mer då? Hur vet vi att magica inte har foffat den äkta alexander? Du är ju ett tydligt rötägg så det skulle passa om du vore en häxa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Och !Paxen ser jag inte som sådär jättemisstänkt.
Oops! DET var intressant. Du har din röst på honom nu, mig veterligen. Och de flesta (många i varje fall) vill mena att du eller !Paxen är varulv. Är det så att du, för att du är varulven, vill plantera att du inte misstänker Paxen om utifall han blir utröstad istället för dig och visar sig vara bybo?

Vilka misstänker du då Möller? Jag skulle vilja se dig presentera två namn och en teori kring varför dessa är ulvar.

Btw, du har ingen förmåga?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

För övrigt, med tanke på det sega speltempot föreslår jag massoutning nästa runda. Oavsett om vi kniper en ulv i den här eller inte. Det är max tre rundor kvar, och vi har gått lite i stå, så det är dags anser jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Är Vimes varulv?

Hej Trasapa! Kul att någon äntligen ifrågasätter min byboighet, med tanke på hur mycket sämre jag spelat i det här spelet än i Supernaturalgate-omgången var det på tiden.

Jag tänker dock inte outa förrens byn kräver det av mig (för att, så klart, jag hellre ser att det är ulvarna som får outa först och göra bort sig). Jag skulle dock gärna se att vi drar igång ett drev till (PAxen har två röster på sig, vad jag vet), innan imorgon kväll. Hur som helst börjar det bli dags för massoutning (se ovan).

Sen är det förstås riktigt att jag skulle försöka spela högt och vara aktiv även som varulv (det kommer bli ett svettigt helvete den gång jag blir det...). Men så länge jag inte konfronteras med några scum tells så är det lite svårt att svara dig. Jag anser att jag grönas huvudsakligen av mitt agerande kring Arvidos information. Om det är av intresse att kolla in mig som varulv så var jag det i Western-spelet (innan jag åkte ut i runda 3).
 
Top