Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ska vi rösta också..?

Okej, vi ska få folk att claima roller? Då är det väl smartast att börja med folk som är mest misstänka, så Min röst: Möller
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Eh, ja. Detdär var ju inte så bra.

Jag ber om ursäkt för att jag var frånvarande igår kväll. Det var lite strul i familjen och jag kom inte åt datorn förrän väldigt sent.

Så nu ska jag läsa igenom de sista timmarna ordentligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Röstningar och annat smått

I Runda 1 såg det alltså ut så här:

Andersson: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, nedlagd, !Paxen, Xyas, Lu-Kaazh

Arvidos: Stövelkatten, nedlagd, Brynolf, !Paxen, Lu-Kaazh

Brynolf: Arvidos, Mukwa, !Paxen, K.K, Stövelkatten, Mukwa

K.K: Mukwa, Lu-Kaazh, !Paxen, Arvidos, Xyas, Stövelkatten, Andersson, Xyas

Lu-Kaazh: K.K, Mukwa, Arvidos, Xyas, Mukwa, Xyas

Mukwa: !Paxen, Lu-Kaazh, Arvidos, Möller, K.K, Xyas, nedlagd, Xyas

Möller: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, Brynolf, !Paxen, Xyas, !Paxen, Mukwa, Xyas

!Paxen: Mukwa, Arvidos, Brynolf, Arvidos, Stövelkatten, Mukwa

Stövelkatten: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, K.K, Mukwa, Lu-Kaazh

Trasapa: Arvidos, Xyas, !Paxen, K.K, Lu-Kaazh

Vimes: Mukwa, Lu-Kaazh, Xyas, K.K, Lu-Kaazh

Xyas: Lu-Kaazh, Arvidos, nedlagd, Mukwa, Lu-Kaazh

-----------------

Dreven i runda 1 såg ut så här:

1. !Paxen: Mukwa
2. Mukwa: Möller, Stövelkatten, !Paxen, K.K, Vimes, Andersson, Lu-Kaazh
3. Arvidos: Brynolf, !Paxen, Lu-Kaazh, Trasapa, Möller, Xyas, Andersson, K.K, Stövelkatten, Mukwa, !Paxen
4. K.K: Lu-Kaazh
5. Stövelkatten: Arvidos, !Paxen, K.K, Brynolf
6. Lu-Kaazh: Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, K.K, Andersson, Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson, Stövelkatten
7. Brynolf: Arvidos, !Paxen, Möller
8. !Paxen: K.K, Möller, Arvidos, Andersson, Möller, Trasapa, Brynolf
9. Möller: Mukwa
10. Mukwa: Xyas, Brynolf, Stövelkatten, Lu-Kaazh, !Paxen, Brynolf, Möller
11. Xyas: Vimes, K.K, Möller, Andersson, Trasapa, Mukwa, Lu-Kaazh, K.K, Möller, Mukwa, Lu-Kaazh
12. K.K: Stövelkatten, Mukwa, Trasapa, Vimes, Brynolf
13. Andersson: K.K

-----------------

Runda 2 såg ut så här:

Andersson: Möller, Brynolf, Möller
Arvidos: Möller
Brynolf: Xyas
Mukwa: Möller, Brynolf, Xyas
Möller: !Paxen, Brynolf, Xyas
!Paxen: Xyas
Stövelkatten: Brynolf, Xyas
Trasapa: Andersson, Xyas
Vimes: Brynolf, Xyas, Brynolf, Möller, Xyas
Xyas: Möller

----------------

Dreven i runda 2 såg ut så här:

1. Möller: Mukwa, Andersson
2. !Paxen: Möller
3. Andersson: Trasapa
4. Brynolf: Vimes, Mukwa, Vimes, Andersson, Stövelkatten, Möller
5. Xyas: Vimes, Brynolf, Möller, Mukwa, !Paxen, Vimes, Stövelkatten, Trasapa
6. Möller: Arvidos, Vimes, Andersson, Xyas

----------------

Jag skulle vilja ha allas kommentarer runt detta. Vad kan ni utläsa av det här? För mig känns det som att !Paxen och Möller inte kan vara ulvar ihop. De har röstat på varandra hela tiden samtidigt som Lu-Kaazh-drevet var igång och tendensen syns även i runda 2 (Möller röstar på !Paxen för att slippa ett drev mot sig själv).

Nog för att ulvar kan rösta på varann, men inte för att styra av ett drev riktat mot sig själv, och inte för att bli av med ett drev på en tredje ulvkompis.

Jag vill som sagt ha allas synpunkter på röstnings-infon jag postade. Kan ni hitta något?
----------------

Både Arvidos och Xyas ansåg Möller som mest trolig ulv. Det är inte en självklarhet att de har rätt, men om jag röstar på Möller så vet jag att jag har bybor på min sida. Men är det värt att koncentrera sig på bara Möller en hel runda?

Nåja. Det var ju snack om demokratiska rättigheter och jaddijadda. Röst: Möller

----------------

Angående Arvidos - Vimes (Kalle - Alexander Lukas) så tror jag också att det var anledningen till att ulvarna valde Arvidos. Men Jag är inte lika säker som Vimes tycks vara på att de gjorde det för att misstänkliggöra Vimes. De kan ha tänkt att det faktiskt grönar Vimes också. Allt Vimes behöver göra är att slå hål på min teori om bybo vs varulv. Vad är det första Vimes postar i runda 3? Jo, typ det här... Vimes är fortfarande inte grön i min bok.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
Jag skulle vilja ha allas kommentarer runt detta. Vad kan ni utläsa av det här? För mig känns det som att !Paxen och Möller inte kan vara ulvar ihop. De har röstat på varandra hela tiden samtidigt som Lu-Kaazh-drevet var igång och tendensen syns även i runda 2 (Möller röstar på !Paxen för att slippa ett drev mot sig själv).

Nog för att ulvar kan rösta på varann, men inte för att styra av ett drev riktat mot sig själv, och inte för att bli av med ett drev på en tredje ulvkompis.
Alltså, man kan fastna i giftbägarresonamnget där. Liksom, jag kunde ju vara en ulv, Möller försöker bara göra så att jag blir grön.

Själv tror jag mer på att kolla dom som var avgörande röst.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Alltså, man kan fastna i giftbägarresonamnget där. Liksom, jag kunde ju vara en ulv, Möller försöker bara göra så att jag blir grön.
Ja, jag håller med dig. Det var anledningen till att jag ville ha allas åsikter.

Själv tror jag mer på att kolla dom som var avgörande röst.
Ja, det säger inte min information riktigt. Då får du gå tillbaks och kolla dreven (vill bara poängtera så att du inte bygger din analys på min info)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Stövelkatten!

Att du är grönast av alla här betyder inte att du kan göra en runda 2 igen och bara posta ett par inlägg. Faktum är att det är skitviktigt att du tar tag i taktpinnen. Den som är grönast ska ta kommandot, då minskar risken för att en ulv gör det.

Om du inte vet vad du ska skriva så får du svara på lite frågor av mig:

Varför ska vi inte rösta ut Brynolf den här rundan?

Om Möller är ulv, vad ska vi göra runda 4?

Om Möller är bybo, vad ska vi göra runda 4?

Vad tror du om ulvarnas val att döda Arvidos?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Stövelkatten!

Anledningen att arvidos mördades tror jag var för att han var grönast. Om något så ger det vimes en aningen grönare ton, men resonemanget om att bara en av dem är ulv är fortfarande giltigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Stövelkatten!

Noterar att den ende kvarvarande som inte röstade på xyas är andersson.
 
G

Guest

Guest
Re: Stövelkatten!

Mukwa said:
Att du är grönast av alla här betyder inte att du kan göra en runda 2 igen och bara posta ett par inlägg. Faktum är att det är skitviktigt att du tar tag i taktpinnen. Den som är grönast ska ta kommandot, då minskar risken för att en ulv gör det.
Då kan jag redan nu förvarna om att min aktivitet torsdag-fredag samt troligen lördag kommer vara begränsad.
Det finns dock WiFi på hotellet jag kommer på bo under nästa vecka så där är inga problem.

Mukwa said:
Varför ska vi inte rösta ut Brynolf den här rundan?
I min värld så är han inte alls lika misstänkt som Möller och !Paxen. Men någon nämnde att de kanske inte var i maskopi med varandra baserat på röstmönster. Får kika på det. Möller är kvar i min bok.

Mukwa said:
Om Möller är ulv, vad ska vi göra runda 4?
Dreva !Paxen i brygga. :gremwink: (det kan vi iofs göra redan den här rundan)

Mukwa said:
Om Möller är bybo, vad ska vi göra runda 4?
Leta ulv i Brynolf och Andersson.
Jag håller den duon på nivån under Möller-Paxen just nu, det vore intressant om vi kunde lägga lite press på dem två. Vi kan alltid falla tillbaka på Möller om det inte skulle ge något. De verkar dock, liksom jag, vara sporadiskt aktiva.

Mukwa said:
Vad tror du om ulvarnas val att döda Arvidos?
De plockar de aktiva och drivande helt klart. Arvidos hade en lite oortodox stil i runda ett men runda två var kanon. Känns som det kom mycket vettigt från honom - bra frågor med en tanke bakom.

Konrad Konvalj producerade mycket och mastigt. Kan inte säga något om hur mycket av vikt som kom ur honom men det kändes som att ett någorlunda sammanhållet tänk låg bakom det.

Om jag redan nu skulle gissa vem de kommer plocka nästa runda så är det Vimes baserat på premissen att de försöker skjuta bort ledarskapet.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Om vi ska dreva..

Vad vill vi ha ut av folk? Liksom, om Möller är den som är mest misstänkt enligt alla och ändå ska röstas ut, se till att försöka gröna åtminstone två andra, förslagsvis genom just drev.

Som jag förstår så är jag ett av valen då och även Andersson.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
För mig känns det som att !Paxen och Möller inte kan vara ulvar ihop. De har röstat på varandra hela tiden samtidigt som Lu-Kaazh-drevet var igång och tendensen syns även i runda 2 (Möller röstar på !Paxen för att slippa ett drev mot sig själv).
Det här håller jag med om. Det är åtminstone mycket osannolikt att både !Paxen och Möller är varulvar. Och i valet mellan de båda är Möller klart mest misstänkt.

Bara Möllers nästan obefintliga engagemang i slutet på förra och början på denna runda talar sitt tydliga språk.

Mukwa said:
Allt Vimes behöver göra är att slå hål på min teori om bybo vs varulv. Vad är det första Vimes postar i runda 3? Jo, typ det här... Vimes är fortfarande inte grön i min bok.
Nej Vimes är inte helt grön för att Arvidos är ute. Dock är jag säker på att det fanns någon form av fluffmässig koppling mellan Vimes och Arvidos. Det går att läsa av hur de båda reagerade på varandra och varandras outningar i runda 1.

Samt det Arvidos (regelvidriga men ändå) säger i sin slutkommentar i denna runda
Arvidos MC said:
Vimes, jag ville bara ge dig en fet high five i slutet. Känns som vi kompletterar varandra. Enjoy Kajsa! (Grrrr...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: Röstningar och annat smått

Jag undrar varför Paxen skriver att vi ska rösta ut Möller, som om det vore bestämt... Det är det förstås inte. Men nu vill jag att vi drevar. Vi drevar Möller, han har inte varit något vidare och har spelat slappare och slappare anser jag. Dessutom sket han hur sig några scum tells i förra rundan. Han får gärna outa något, eller börja bli nyttig. Karln är ju klipsk, så jag vill gärna se lite av det nu.

F.ö. vet jag inte alls om vi har speciellt mycket att gå på angående utröstningarna mer än det redan noterade: det ser jäkligt osannolikt ut att Möller och Paxen är ulvar tillsammans. Detta noterades dock redan i förra rundan. Jag tolkade detta som att Paxen var ulv tillsammans med Xyas, men det var ju fel. Vilket får mig att misstänka Möller aningen mer. Dock är det ju fortfarande möjligt att Möller är grön och Paxen ond.

Det andra paret: Andersson och Brynolf bör vi också kolla på.

Så här sser jag det:
1. En av Möller-Paxen, och en av Andersson-Brynolf.
2. Ingen av Möller-Paxen, men både Andersson-Brynolf.

Så, dunno, ev är det bättre att knipa någon av Andersson och Brynolf. Spontant känns faktiskt Brynolf grönare, Andersson får jag känslan av att han skulle vara en jäkligt lurig varulv.

Nå, bla bla. Jag ser gärna att Möller outar något och skriver något smart!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Vimes said:
Så, dunno, ev är det bättre att knipa någon av Andersson och Brynolf. Spontant känns faktiskt Brynolf grönare, Andersson får jag känslan av att han skulle vara en jäkligt lurig varulv.
Jag är nyfiken. Brynolf håller jag inte för sådär jättemisstänkt. Han har varit förhållandevis dold och kanske inte kommit med så mycket - men jag tycker mig inte ha sett några direkt skum tells heller.

Andersson har jag inte heller sett något misstänkt i, och visst har han väl varit mer aktiv än Brynolf? Så av de två tycks Brynolf skummare.

Vimes said:
Nå, bla bla. Jag ser gärna att Möller outar något
Jag har inte så mycket att komma med. Min roll nämner Sigge McKvack är ute och flyger (och alltså inte är i bingen).

En outning av Sigge skulle alltså ha tytt på varulveri, men det är ingen som gjort.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Jag har inte så mycket att komma med. Min roll nämner Sigge McKvack är ute och flyger (och alltså inte är i bingen).

En outning av Sigge skulle alltså ha tytt på varulveri, men det är ingen som gjort.
Ok, det var ju en väldigt safe outning. Nåt annat? Vem tycker du är skummast just nu och varför?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Jag har inte så mycket att komma med.Min roll nämner Sigge McKvack är ute och flyger (och alltså inte är i bingen).
Det var inte sådan information som vi ville ha. Vill dukunna rentvå dig måste vi ha mer analytiska inlägg, hur ser du på anklagelserna mot dig, vilken är din uppfattning av läget. Sigge McKvack-informationen är ju helt meningslös.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: Röstningar och annat smått

Andersson said:
Möller said:
Jag har inte så mycket att komma med.Min roll nämner Sigge McKvack är ute och flyger (och alltså inte är i bingen).
Det var inte sådan information som vi ville ha. Vill dukunna rentvå dig måste vi ha mer analytiska inlägg, hur ser du på anklagelserna mot dig, vilken är din uppfattning av läget. Sigge McKvack-informationen är ju helt meningslös.
Ja, jösses. Det här är inte grönande alls. Jag kollade igenom dina inlägg under runda ett, Möller, och jag hittade ingen antydning om att du skulle ligga inne på den här typen av information. Hade jag haft den här informationen hade jag nämnt Sigge i något spekulerande inlägg för att brödsmula och för att eventuellt inspirera någon varulv. Men jag ser inget sådant från dig.

Hjälp byn nu, Möller. Bygg ett case mot någon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: Röstningar och annat smått

Jag är nyfiken. Brynolf håller jag inte för sådär jättemisstänkt. Han har varit förhållandevis dold och kanske inte kommit med så mycket - men jag tycker mig inte ha sett några direkt skum tells heller.

Andersson har jag inte heller sett något misstänkt i, och visst har han väl varit mer aktiv än Brynolf? Så av de två tycks Brynolf skummare. [/QUOTE]

Okej, Möller. Om du är bybo, varför börjar du inte hårddreva mot !Paxen? Alltså, jag håller med om att varken Brynolf eller Andersson är skummast i bingen, vilket borde innebära att i varje fall någon av dig och Paxen är ulvar, håller du inte med?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstningar och annat smått

Vimes said:
Okej, Möller. Om du är bybo, varför börjar du inte hårddreva mot !Paxen?
Jag tycker inte !Paxen har spelat sådär jättekonstigt. Fast det är klart, han har spelat aningen märkligt.

Röst: !Paxen

Förövrigt börjar jag tro att du Vimes är grön. Han kommer in som frälsaren och pekar er mot Xyas. Om vi vore varulvspolare ihop skulle handlingen vara vettig. Men det är vi ju inte, jag är bybo. Och varför då riskera rampljuset för att rösta ut en bybo över en annan?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: Röstningar och annat smått

Vimes said:
Hjälp byn nu, Möller. Bygg ett case mot någon.
Äh va fan. Hjälp byn nu, Möller! Gör något grönande! Presentera en analys att gå på. Nu röstar du ju bara på !Paxen för att jag säger det, jag vill se dig resonera dig fram till en väl underbyggd röst. Enda anledningen till att du ska känna dig uppgiven över situationen är om du är varulv.
 
Top