Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

För övrigt, med tanke på det sega speltempot föreslår jag massoutning nästa runda. Oavsett om vi kniper en ulv i den här eller inte. Det är max tre rundor kvar, och vi har gått lite i stå, så det är dags anser jag.
Ja, sure... om inte annat måste siaren (om vi ens har någon) skriva vilka han grönat/rödat senast (tidigt) nästa runda. Om vi hänger en bybo den här rundan så kommer vi vara tvungna att blint lita på siaren nästa runda. Fan... är det inte bättre att siaren gör det den här rundan? Varför har vi inte haft den här diskussionen tidigare?!

Om Möller röstas ut vill jag att siaren siar Andersson eller Brynolf. Oavsett om Möller är ulv eller inte säger det en hel del om !Paxen så honom tycker jag inte att vi behöver sia. Andersson, Brynolf och Vimes hade mina picks varit så här i efterhand och om siaren har gjort samma sak är jag superglad.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Är Vimes varulv?

Du grönades felaktigt av mig i runda 1. Jag blev så bombsäker på att du hade exakt samma fluff som Arvidos eftersom du grönade honom, men du grönade honom egentligen på att det var din rival.

Som jag skrev tidigare betyder inte era wincons nödvändigtvis att båda är bybor.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Men det är en möjlighet - jag vill inte gröna någon bara på ett namn.
Well. Det vill jag. Precis som Vimes skrev i början av spelet så kan man aldrig helgröna någon förrän de har åkt ut. Det håller jag med om. Det finns alltid variabler man inte har tänkt på. Jag anser att det vore orättvist om ulvarna har fått ett namn. Det var orättvist sist jag var med om det och det skulle vara det nu också. Visst, det kan vara så ändå och därför är ingen helgrön. Varken jag eller någon annan heller, mig veterligen, kan peka på några tells hos Trasapa eller Stövelkatten, men om du hittar nåt så kommer jag naturligtvis ompröva min gröning.

Att du grönar Vimes tycker jag däremot är konstigt. Du har själv skrivit att Vimes helt klart kan agera alfahane som varulv (eller var det !Paxen som skrev det?) och då borde du inte gröna honom bara för att han gör det nu.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Är Vimes varulv?

Som du säger så har jag inga riktiga scum tells på dig. Och det är faktiskt något som stör mig. Japp så fungerar jag, paranoian brukar ta överhand och jag hittar smuts hos alla. Men inte hos dig, du spelar förvånansvärt rent och oulvigt. Fan ta dig.

Varför bör vi vänta till nästa omgång med massoutning däremot? Vi behöver mer att gå på redan nu. Möller och paxen är tydligen dom som vi kommer dreva mot denna rundan, och det har hitills inte gett mig särskillt mycket som vi inte redan hade. Varför inte outa skit på stört?

Komigen Paxen och Möller, trycket är på er. Någon av er kommer ryka denna rundan och nästa i rundan efter om det här fortsätter. Är ni ulv så är det dags för ett effektivare försvar. Och är ni bybor så är det fanimig dags att ni hjälper oss ur våra mörka tankar.

Ge oss något, vadsomhellst. Info, fluff, tankar och filosofiska värderingar angående användandet av penisfodral som ögonlapp. Vi kan fortsätta slänga på er scum-tells och ni försvarar er med samma jargong.

Få oss att rikta in oss på någon annan. Är ni bybo så borde det ligga i erat intresse.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Är Vimes varulv?

Är det inte dags för dig att rösta, Trasapa?
Jag tycker att vi ska outa nu, och jag tycker att vi ska börja med de mest misstänkta. Jag vill se outningar i denna följd:

Mest misstänkt är Möller
Näst mest misstänkt verkar !Paxen vara

Nu blir min lista personlig:

Brynolf står sedan på tur
Andersson får följa efter
Vimes är näste ulv att raka sig
Trasapa nästa
Stövlis näst sist
och så sist jag.

Jag kan outa när som helst, men det ovan är min lista.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Är Vimes varulv?

Mukwa said:
Är det inte dags för dig att rösta, Trasapa?
Jag tycker att vi ska outa nu, och jag tycker att vi ska börja med de mest misstänkta. Jag vill se outningar i denna följd:

Mest misstänkt är Möller
Näst mest misstänkt verkar !Paxen vara

Nu blir min lista personlig:

Brynolf står sedan på tur
Andersson får följa efter
Vimes är näste ulv att raka sig
Trasapa nästa
Stövlis näst sist
och så sist jag.

Jag kan outa när som helst, men det ovan är min lista.
Alltså, jag vill helst vänta med att outa det jag har, men om alla är på så absolut. Men då måste alla outa vad dom är
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Är Vimes varulv?

Alltså, jag vill helst vänta med att outa det jag har, men om alla är på så absolut. Men då måste alla outa
Givetvis. Jag tänker inte outa om ingen annan gör det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Är Vimes varulv?

Angående diskussionen om Knattarna, har jag fnulat lite på det också. Det mesta har väl sagts, men en grej... Konsensus verkar vara att det är tre elakingar, varav Magica de Hex är en. Det innebär två björnbusar, vilket fluffmässigt är för få oavsett setting. De är tre i de flesta "vanliga" storys och fyra i Duck tales. Minst en björnbuse har alltså utelämnats. Att en eller ett par Knattar inte heller är med (och därmed up for grabs för banditerna) är inte alls osannolikt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstningar och annat smått

Möller said:
Mukwa är alltså allt ulv som vet att en knatte-roll är ledig. Planen kläcker han ur sig tidigt men sätter den inte i spel för än långt senare. Mukwa behöver nämligen vänta på att en knatte avslöjar sig. Om han direkt chansat hade han riskerat att behöva ändra sig två gånger - något som hade varit väldigt märkligt.
Om Mukwa är bov, är det troligen så här det gått till. Jag var tidigare inne på att han måste ut för att vi ska kunna gröna de andra knattarna. Men det behöver inte vara så enkelt. Mukwas plan kan ha gått till precis så som han beskriver den och med goda intentioner, men om björnbusarna redan kände till att Fnatte var "up for grabs" så visste de ju om att Mukwa ljög. Att Stövelkatten väntade så länge med sin outning (och låtsades inte ens ha märkt den andra fnatten) är lite orovarslande, det är som om banditerna tagit sig tid att fnula över hur de skulle hantera situationen (vilket är logiskt med tanke på hur förvirrande situatioen var)). För mig känns nog Trasapan grönast av de tre.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
om inte annat måste siaren (om vi ens har någon) skriva vilka han grönat/rödat senast (tidigt) nästa runda. Om vi hänger en bybo den här rundan så kommer vi vara tvungna att blint lita på siaren nästa runda. Fan... är det inte bättre att siaren gör det den här rundan? Varför har vi inte haft den här diskussionen tidigare?!
Nu är jag ingen expert på sånt här, men... Om siaren kommer ut den här rundan har två av åtta siats, förutsatt att ingen av dem redan åkt ut. Inte tillräckligt för att avgöra spelet åt oss, men å andra sidan, för varje runda som går ökar risken att siaren försvinner. Vilket som är bäst just nu vete fan, men OM vi vill ha fram siaren nu bör vi först konfirmera att vi har en väktare kvar så siaren får en runda till på sig. Finns ingen väktare, är det nog bäst att vänta med sierierna en rond.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Är Vimes varulv?

Ok nog kan jag lägga röst.

Som det ser ut just nu:

Vimes: Möller, Paxen
Stövelkatten: Möller
Brynolf: Möller
Paxen: Möller
Andersson: Möller
Möller: Paxen
Mukwa: Möller

Alltså

Möller = 5 röster.
Paxen = 2 röster.

Jag tycker att möller har nog med röster för att känna sig lite pressad. Speciellt då han har gått om Paxen rejält som faktiskt har varit i hetluften ett bra tag.
Därav om någon ska börja outa något så är det möller.

Så för att ytterligare visa på situiationens allvar möller.

Röst: Möller
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
Jag tror som sagt inte att ulvarna har fått några namn, det vore på tok för obalanserat. Dessutom ger din påstådda informations-outning mig mer rätt än du. Om du har fått info om att Sigge inte finns med i spelet så innebär det väl förslagsvis att ulvarna behöver ljuga om namn, annars skulle din info vara helkass. PING! Möller PING!
Bra fångat, Mukwa! Låt oss fnula lite över Möllers påstådda info. Om bovarna FÅTT namn att använda sig av och ett av dessa skulle vara Sigge, lär Vic ha givit dem ganska många namn att välja bland; om en av bovarna fått ett tilldelat alias "Sigge" blir nog Matildas info lite väl bra. Men om ulvarna INTE fått några namn alls är det ju inte mycket som säger att de skulle välja Sigge, och Matildas info blir tämligen värdelös.

Det här ger i min bok två alternativ: Ulvarna har fått en hög namn med Duck tales-tema som de vet är lediga (Sigge, Dufus, kanske nån knatte, Gullan etc etc). Att välja Sigge i ett Duck tales-tema känns ju lockande då han är rätt framträdande där. Men samtidigt riskabelt iom Matildas förmåga.

Eller så är Möller helt enkelt bov.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Som jag redan skrivit har vi bara den här och nästa runda på oss att hitta en ulv och fortsätta spelet. Nästa runda kommer vara fylld av varulvslögner om vi hänger en bybo nu. Då kommer vi ha svårare att lita på siaren. Även om vi får ut 3 namn nästa runda så är det inte värt det. Vi har inte det vapen som vi har den här rundan. Vi följer siaren den här rundan, har siaren fel hänger vi honom i runda 4.

Jag är inte alls säker på att Möller är den vi ska plocka egentligen, men det är min bästa gissning. Jag vill dock inte sabba våra chanser att vinna bara på grund av en felgissning. Hellre 2 gröna namn från siaren nu än 3 gröna eller 2 gröna och eventuellt en ulv i nästa.

Som bäst har siaren grönat två som är kvar i spel. Som bäst dör ingen av dem den här rundan. Då har vi 4 kvar, varav 1 siare. 66% att hitta en ulv. Det är bra odds. Men det här är best case scenario (genom endast gröna).

Siaren får bestämma hur vi ska göra... gå ut med info om du tycker att det är värt det. Du kan ju posta ett inlägg 22:29:55 med dina sianden också, ifall du skulle nattdödas. På den tiden hinner inte ulvarna skicka ett nytt förslag till Vicky.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Röstningar och annat smått

Nu ska jag dessvärre jobba... tillbaks efter 21.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Röstningar och annat smått

Mukwa said:
Siaren får bestämma hur vi ska göra... gå ut med info om du tycker att det är värt det. Du kan ju posta ett inlägg 22:29:55 med dina sianden också, ifall du skulle nattdödas. På den tiden hinner inte ulvarna skicka ett nytt förslag till Vicky.
Jepp, siaren får gärna göra en outning precis innan stägning. men jag tycker inte vi ska massouta den här rundan, jag ser hellre att vi väntar till nästa. Då får vi ett siande till antagligen.

Sedan är det ju inte självklart att vi ens har en siare. Vilka borde ha siats i första rundan? Arvidos eller Xyas antar jag, kanske Mukwa. I andra rundan borde rimligtvis Möller ha siats.

Hade jag varit siare och siat Möller som varulv hade jag inte sagt något den här rundan om det inte såg ut som om någon annan var på väg ut. Sedan är ju frågan hur man gör om man har siat någon som bybo. Det är inte självklart att man kommer ut med det även om denne är på väg ut tror jag. Så jag vet inte, men jag tror inte vi kan vara bergsäkra på att vi har en siare (men låt oss verkligen hoppas det).

Hur som helst, om du finns i spel. Outa gärna precis innan deadline imorgon.
 
G

Guest

Guest
Snabbt inlägg från mobilen angående namn:
Brynolf och Anderssons karaktärer har en tydligt fluffmässig koppling.
Samtliga knattar likaså.
Glittriga Gullan är allena.
Anki och Matilda har en viss koppling även om jag fortfarande funderar om fru Matilda verkligen använder rent mjöl när hon bakar...
Alexander Lukas information är bedömt sann även om det inte grönar honom helt.
Vem var !Paxen? Fenton va?

Hur som helst, med bäring på diskussionen om påhittade namn så tycker jag att vi kan hitta en ulv i uppfinnar-jockes verkstad och någon av dessa herrar bör drevas ut lite info när vi är nöjda med Möller.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Snabbt inlägg från mobilen angående namn:
Brynolf och Anderssons karaktärer har en tydligt fluffmässig koppling.
Samtliga knattar likaså.
Glittriga Gullan är allena.
Anki och Matilda har en viss koppling även om jag fortfarande funderar om fru Matilda verkligen använder rent mjöl när hon bakar...
Alexander Lukas information är bedömt sann även om det inte grönar honom helt.
Vem var !Paxen? Fenton va?

Hur som helst, med bäring på diskussionen om påhittade namn så tycker jag att vi kan hitta en ulv i uppfinnar-jockes verkstad och någon av dessa herrar bör drevas ut lite info när vi är nöjda med Möller.
Intressant. Men Oppfinnar-Jocke och Medhjälparen har ju en tydlig koppling till varandra. Då återstår !Paxen med Fenton Spadrig.
 
G

Guest

Guest
Mukwa said:
Intressant. Men Oppfinnar-Jocke och Medhjälparen har ju en tydlig koppling till varandra. Då återstår !Paxen med Fenton Spadrig.
Precis. (brynolf och andersson är oppfinnar-jocke och medhjälparen va? Hade inte mitt excelark tillgängligt...)

!Paxen är lite "the odd one out". Han har inte på långa vägar pingat lika fishy för mig som Möller dock.
Men för att han är så udda så kan jag inte hjälpa att jag misstänker "något". Jag är iofs total nybörjare här och har ingen koll alls på hur spelets struktur kan se ut ur ett generellt perspektiv...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag är iofs total nybörjare här och har ingen koll alls på hur spelets struktur kan se ut ur ett generellt perspektiv...
Skit i det då och koncentrera dig på analyser av spelare! *slap* Jag är helt tom i bollen, men nån måste komma med info... det är 24 h kvar på rundan.
 
Top