Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Röstningar och annat smått

!Paxen said:
Trasapa said:
Har tre bybor plockats? Underlig sak för dig att säga som har stenkoll på vad paxen har skrivit tidigt i runda ett..
Xyas, Arvidos och K.K. var väl ändå bybor (stadsbor om man ska vara petig). Eller, vad menar du?
Och så förklarade du varför du sa så.. Glöm detta inlägg
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningar och annat smått

Trasapa said:
Nej vi vet ju såklart inte om det är lagligt för väktaren att skydda sig själv. Jag var väktare i LoL-liret och då fick jag skydda min egen smutsiga lekamen. Så det är vad jag har att gå på.
Nej du, det stämmer inte Trasapa. I beskrivningen av LoL står det att du kunde skydda en annan spelare. Slutinlägget Lorder och Lodisar

4. Trasapa
Fraktion: Lodis (bybo). Du vinner när alla lorder (varulvar) är ute ur spel.

Namn och titel: Gåspenos Wörtlår, f.d. utbyggdsjägare

Förmåga: Du kan en gång per runda skydda en annan spelare från att bli ”nattmördad” av lorderna. Du skickar ditt val till mig under dagrundan, och spelaren är skyddad under den följande nattrundan. Du kan ändra ditt val hur många gånger som helst, men bara välja en spelare att skydda.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningar och annat smått

Trasapa said:
Har tre bybor plockats? Underlig sak för dig att säga som har stenkoll på vad paxen har skrivit tidigt i runda ett..
Det var en lustig reaktion på att jag uppenbart för anteckningar över vad som händer i spelet...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Trasapa said:
Ulvarna kanske vet att det inte finns någon väktare. Eller att väktaren var albert(kanske lite väl op info för ulvar).
Ulvarna skulle kunna ha information om ämnet som är lite mindre over powered, också. Vi har ankor och icke-ankor, barn (knattarna+Anki) och icke-barn. Vi har kön också, faktiskt. Ulvarna skulle kunna sitta på information om vart powerroller är fördelade enligt dessa parametrar.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Borde inte siaren kunna komma fram nu? Nu vet vi ju att hen kan skyddas och sia åtminatone en gång till, och om hen ryker, vet vi att paxen ljuger.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Borde inte siaren kunna komma fram nu? Nu vet vi ju att hen kan skyddas och sia åtminatone en gång till, och om hen ryker, vet vi att paxen ljuger.
Jag tycker att siaren ska avvakta ett tag till.

Men nu måste någon annan outa något mer. Jag föreslår Andersson.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Bra Paxen! Jag misstänkte att du antingen var ulv eller hade en powerroll. Det här är klockrent. Och att ljuga om en powerroll i det här skedet vore rena dumheterna. Bättre då att säga att man inte har någon förmåga och hänvisa till värdelös information...

Alltså, klart att Paxen inte ljuger.

Jag får ingen ordning alls på Möllers agerande. Han skev för inte så längesedan att "Paxen ser jag inte som så jättemisstänkt", men så reagerar han såhär på denna outning. Nä, Möller är vår ulv i ankfjädrar!

Röst: Möller

(Jag säger fortfarande massoutning nästa runda, men om någon mer vill outa något är Andersson och Brynolf bra alternativ. Brynolf har redan skrivit att han INTE har någon info, och det är ju också en outning. Så Andersson kan gå först.)
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Röstningar och annat smått

Jaha jag visste inte att du var med i LoL liret Andersson. Men jag skickade iaf till Vimes som var SL för det spelet att jag skulle skydda mig själv då ingen annan var värd att rädda den första rundan. Och det var helt ok för Vimes så vad du än tror att du vet är oväsentligt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Röstningar och annat smått

Andersson said:
Trasapa said:
Har tre bybor plockats? Underlig sak för dig att säga som har stenkoll på vad paxen har skrivit tidigt i runda ett..
Det var en lustig reaktion på att jag uppenbart för anteckningar över vad som händer i spelet...
Återigen, läs hela inläggen innan du uttalar dig.
Jag förklarade väl nedanför att jag hade uppfattat dig fel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Röstningar och annat smått

Diskussionen om hur det var i LoL-spelet känns rätt irrelevant. Både Trasapa och Andersson har ju rätt, i rollbeskrivningen står det "annan" spelare men jag godkände Trasapas skydd. Så går det när man slänger ihop varulvsspel över en natt... :gremsmile:

Nä, men som sagt båda varianterna kan ju finnas.

Någonstans tycker jag att det kan finnas viktigare saker att ägna text och inlägg åt än detta.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Röstningar och annat smått

Jag håller med om det. Finns ingenting att diskutera heller för den delen. Vi vet inte hur Vic har bestämt att reglera väktaren och det kommer vi inte på svar på förns det är slut, så det finns ingen mening annat än att spekulera i saker som vi ändå inte kommer ha nytta utav.

Jag vill se fler outningar från skumraskens typer nu. Andersson tycker jag kan börja outa lite info som andra har påpekat. Du har lågflygit tillräckligt länge nu.
Din roll borde ju innehålla någon sorts info, iaf om din kamrat brynolf. Behöver inte vara så men kan lika gärna.

Röst: Andersson

Fram med skit!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Röstningar och annat smått

Ok. Jag byter till Andersson för att få lite drevmomentum. Om inget spektakulärt händer kommer min slutgiltiga röst hamna på Möller dock.

Röst: Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstningar och annat smått

Paxens förmåga känns rimlig i förhållande till hans namn. Fan vad svårt det här ska vara... Jag hakar på Andersson-drevet så får vi se vad det ger (tycker fortfarande knattarna kommer undan för lätt, for the record).

Röst: Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
RÖSTLÄGE

Då ser det väl ut så här just i dagsläget då:

Möller (4) - Stövelkatten, Paxen, Andersson, Mukwa
Andersson (3) - Trasapa, Vimes, Brynolf
Paxen (1) - Möller
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
Då ser det väl ut så här just i dagsläget då:

Möller (4) - Stövelkatten, Paxen, Andersson, Mukwa
Andersson (3) - Trasapa, Vimes, Brynolf
Paxen (1) - Möller
Och så lägger väl jag till då så att det blir lite mer kraft

Min röst : Andersson

Jag vill bara ha en outning.
 
G

Guest

Guest
Re: Röstningar och annat smått

Instämmer. Jag yppade tidigare att jag var nyfiken på Andersson/Brynolf-spåret och ett drev i den riktningen är bara positivt i min värld.

Information om varandra?
Tankar om den andre?
Bacon - gudars föda eller icke?

Röst: Andersson
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes said:
(Jag säger fortfarande massoutning nästa runda, men om någon mer vill outa något är Andersson och Brynolf bra alternativ. Brynolf har redan skrivit att han INTE har någon info, och det är ju också en outning. Så Andersson kan gå först.)
Ska du dreva Brynolf igen, och be honom outa mer, eller?

Nå, såhär mycket monument har vi inte haft i ett drev på länge.
Röst: Andersson
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Andersson comes clean

Ingen idé att hålla på något här - jag är rätt övertygad om att vi har en ulv på kroken i Möller i vilket fall som helst. Det innebär att vi borde vara nere på en ulv efter denna runda. Och dessutom gissar kanske ulvarna fel på vem de ska nattmörda.

Jag är siare.

Runda 1 siade jag Mukwa (grön) - motivet var självklart att få någon klarhet i hans hiskeliga outningsmanöver

Runda 2 siade jag !Paxen (grön) - motivet var att jag starkt misstänkte Möller, Brynolf och !Paxen - men det är inte troligt att Möller (eller Brynolf) är ulv om !Paxen är det.

Med det sagt, kan vi laglydiga medborgare nu äntligen skicka Möller i finkan någon gång?
 
G

Guest

Guest
Re: Andersson comes clean

Andersson said:
Ingen idé att hålla på något här - jag är rätt övertygad om att vi har en ulv på kroken i Möller i vilket fall som helst. Det innebär att vi borde vara nere på en ulv efter denna runda. Och dessutom gissar kanske ulvarna fel på vem de ska nattmörda.

Jag är siare.

Runda 1 siade jag Mukwa (grön) - motivet var självklart att få någon klarhet i hans hiskeliga outningsmanöver

Runda 2 siade jag !Paxen (grön) - motivet var att jag starkt misstänkte Möller, Brynolf och !Paxen - men det är inte troligt att Möller (eller Brynolf) är ulv om !Paxen är det.

Med det sagt, kan vi laglydiga medborgare nu äntligen skicka Möller i finkan någon gång?
Kan vi väl :gremsmile:

Röst: Möller
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Andersson comes clean

På mobilen. kommer ej vara inloggad så mycket mer denna runda. avvaktar med outning. Andersson - varför är brynolf grön för att paxen är det? Din motivation verkar knepig. att du siade mig kan jag köpa, men varför paxen? Och vad tror du om vimes? Min röst ligger fint på möller känner jag.
 
Top