Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ni är helt inne i diskussionen om vem som är vem och vem man kan lita på då ni hör Joakim von Anka harkla sig bakom er.
- Så mina vänner...
Han tittar kort bort mot sprickan i bingen som ni alla glömt bort i de heta diskunionerna om vem som ska skickas iväg här näst.
- Har ni kommit fram till vem polisen ska ta med sig denna gång?
Ni ser beslut samt på varandra och efter att ha utbytt ett par nickar så höjer Arvidos MC rösten: Det är xyas som är en del av björnligan.
Var på två kraftiga poliser kommer gående och slår xyas i bojor och kastar in xyas i polisbilen som sedan rullar iväg.

Från polisbilen så kan ni höra xyas's gråtfärdiga röst.
- Varför mig? Jag kommer inte överleva i fängelset. Jag är rädd...
Innan ni hinner hindra polisbilen så försvinner den iväg, ni känner en vis skam över att ha skickat en laglydig medborgare till Sing-Song, men ni intalar er att det var för gruppens bästa och återvänder till arbetsplatsen strax där efter hör ni en duns och när ni undersöker var ifrån dunsen kom så finner ni Arvidos MC liggandes utslagen på marken med en cementsäck över sig. Vid första anblicken verkar den ha ramlat ner från en byggställning. Återigen får ni kalla ditt ambulansen och då de flyttar honom finner ni att han verkar ha klivit på en snubbeltråd, någon har alltså riggat en fälla medan ni sett på medan polisen hämtade den ni pekat ut som skyldig.

Ni har med andra ord fortfarande skurkar bland er och återvänder till det nu mer stilla stående arbetet för att diskutera vidare, vem eller vilka är skurkarna bland er? Joakim von Anka har försvunnit in i bingen igen, någon måste ju vakta turkronan så länge bingen inte är lagad.


Kvar i spel
1. Andersson
2. Brynolf
3. Mukwa
4. Möller
5. !Paxen
6. Stövelkatten
7. Trasapa
8. Vimes

Vi tackar xyas (Stadsbo) och Arvidos MC (Stadsbo) för deltagandet, ni får som brukligt posta ett sista inlägg men utan att det påverkar spelet.

Nästa runda tar slut Torsdag 22:30.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
FUCK YEaa...eh?

Äh, jag suger. Jag tycker xyas suger lite också som inte spelade bättre som bybo, men skitsamma. Det ska bli intressant att se vad det var han skyddade. Hursom, ursäkta xyas, jag är en turd.

Nå, jag tänker inte spekulera i vad det var han skyddade, men däremot tycker jag att xyas i sina sista inlägg har en bra poäng:
Vi måste börja få fram roll-info utöver namnen. Förmågor och information.

Eftersom Möller är varulv kan han börja.

Röst: Möller
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Gött, nu har man tid att plugga också. Jag har haft kul! Tack för en god match. Det här fixar ni!

Vimes, jag ville bara ge dig en fet high five i slutet. Känns som vi kompletterar varandra. Enjoy Kajsa! (Grrrr...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Att Arvidos plockades ut är ju förstås för att han är grön och för att jag ska verka röd. Teorin att en av oss (Kalle och Alexander) är varulv är det som spelas på, tror jag.

Men förstås, också för att han var grönast i stan typ. Dessutom gick han hårt åt varulven Möller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Arvidos MC said:
Vimes, jag ville bara ge dig en fet high five i slutet. Känns som vi kompletterar varandra. Enjoy Kajsa! (Grrrr...)
Ja, jag tänkte föreslå att vi skulle skita i Kajsa och gå all bromance istället... :gremfrown:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Mukwa said:
Vimes said:
Eftersom Möller är varulv kan han börja.
Är du lika säker den här gången?
Jepp. Alla som inte är med i lynchmobben är sumprun... nä, men really. Ingen jävla aning såklart. Det här spelet funkar inte så. Var jag säker på xyas? Nej. Men jag tyckte nog att han var skummast, och att det rent taktiskt för byn vore vettigast att bli av med honom. Möller är högst upp på min lista nu. Det var en del scum tells från honom i förra rundan, och jag ser nog honom som det bästa valet nu.

Men whatthehell, vi har ju flera dagar på oss. Nu kanske byn kan vara lite mindre dysfunktionell och faktiskt har riktiga drev där det kommer fram något.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Så vimes är en björn i ankkosstym, vem kunde ana.
Skämt åsido, det vore förträffligt om du var ulv vimes, då lyckades du få bort två ankor samma runda.

Tråkigt med Xyas, speciellt då jag faktiskt inte tyckte att han luktade ulv utan det var mer info hållningen som satte min röst. Sorry Xyas.

Så till smutsgörat. Ska vi ta en ulv denna runda?
Möller och paxen ska såklart fram med lite must och likaså brynolf. Jag väntar spänt på om paxen i denna runda har planer på att ta upp sitt andersson drev.

Tackar Xyas och Arvidos för ett bra lir.
(Just som jag hade släppt dig helt arvidos, typiskt)
 
G

Guest

Guest
Fan. Så jäkla kasst. Om du ändå inte varit hållit så hårt på din information. Kommer ligga sömnlös och fundera på vad det kan ha varit. :gremtongue:
 
G

Guest

Guest
Tack förresten, Arvidos. Ditt spel i förra rundan var awesomeland. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
GOTT FOLK!

Nu jävlar i mig röstar vi! Tänk på att det finns de som dör för demokratin runt om i världen, var inte en soffpotatis!

Helst ser jag att Möller när han loggar in imorgon med frukostkaffet i högsta hugg möts av ett fett jävla drev. Men det finns förstås andra också. Inget såsande, full fart framåt!

Vi behöver dreva. Vi behöver att folk ska claima roller och göra bort sig. Nu börjar spelet. Vi hade tur med Lukas, och otur (eller en manisk galning i lynchmobben?) med xyas. Nu måste vi börja sätta igång med ordentliga drev och få in info att casha in på när det är dags att rösta ut.

Kom igen! Hut hut hut!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fan vilken sunkig runda! Björnbusarna måste sitta och fnissa åt oss på lunchrasterna.

Tack för bra lir Xyas & Arvidos!

Jag ska väl ta och börja med att gräva fram länkar åt Paxen så att han kan få se vad han själv ha sagt. Men först ska det monteras bord.
 
G

Guest

Guest
Re: GOTT FOLK!

Kan väl gå tillbaka till min förra röst innan xyaz, dvs Möller.

Röst: Möller

Sen undrar jag vad det är för mörk hemlighet Anki Anka tog med sig i döden. Kan den må hända vara relaterad till hennes farmor/mormor, fru Matilda (Möller)?

Den förra ulven vi tog var Glittriga Gullan, en perifer karaktär.
Fan, i min huvud håller jag på och läser in någon sorts tragisk och riktigt mörk historia. Känns inte riktigt som Ankeborg...

Men vad var det som Anki tog med sig i graven? Vad tror ni?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: GOTT FOLK!

Stövelkatten said:
Men vad var det som Anki tog med sig i graven? Vad tror ni?
APP APP!

Eftersom xyas var bybo och valde att hellre dö för byn än att avslöja det ska vi väl fanimej inte spekulera i det!?

Men, bra att du röstar :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Re: GOTT FOLK!

Vimes said:
Stövelkatten said:
Men vad var det som Anki tog med sig i graven? Vad tror ni?
APP APP!

Eftersom xyas var bybo och valde att hellre dö för byn än att avslöja det ska vi väl fanimej inte spekulera i det!?

Men, bra att du röstar :gremsmile:
True - eller så gjorde han en felbedömning.
Men jag köper det du säger och håller mina tankar för mig sjäv :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: GOTT FOLK!

(Jävla piss, jag råkade posta det här i runda 2 i stället... Blir jag diskad och lynchad nu? Nåväl, here goes...)

!Paxen said:
Brynolf said:
Tänker avslöja sin "idé" om settingen förhoppningsvis redan runda 3.
Kan du vara snäll och länka till det inlägget där jag säger det, för jag kommer inte ihåg att jag sa en specifik runda, endast att jag vill vänta senare
Här!

paxen said:
Brynolf said:
Tycker att Arvidos ska gå ut med de två namn han säger sig kunna gröna. Senare påstår han sig tvärt om ha uppmanat honom att vänta med det. Det är inkorrekt.
Vill minnas att jag ville veta, men att jag tyckte det var bäst att vänta med det efter massoutningen. Vill du länka till det så att man kan se vad jag sa, då du verkar a hittat det inlägget?
Aj då, ber om ursäkt för den här frågan, jag missade faktiskt två viktiga bokstäver ("än") i din text här. Så det var ingen motsägelse. Mitt fel! Du sade aldrig att Arvidos borde ha gått ut med de två namnen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
SLUTRÖST RUNDA 2

Förra rundan slutade alltså så här:

Xyas (7) - Brynolf, Möller, Mukwa, Vimes, !Paxen, Stövelkatten, Trasapa
Möller (3) - Arvidos, Andersson, Xyas
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf varning!

Brynolf said:
(Jävla piss, jag råkade posta det här i runda 2 i stället... Blir jag diskad och lynchad nu? Nåväl, here goes...)

!Paxen said:
Brynolf said:
Tänker avslöja sin "idé" om settingen förhoppningsvis redan runda 3.
Kan du vara snäll och länka till det inlägget där jag säger det, för jag kommer inte ihåg att jag sa en specifik runda, endast att jag vill vänta senare
Här!

paxen said:
Brynolf said:
Tycker att Arvidos ska gå ut med de två namn han säger sig kunna gröna. Senare påstår han sig tvärt om ha uppmanat honom att vänta med det. Det är inkorrekt.
Vill minnas att jag ville veta, men att jag tyckte det var bäst att vänta med det efter massoutningen. Vill du länka till det så att man kan se vad jag sa, då du verkar a hittat det inlägget?
Aj då, ber om ursäkt för den här frågan, jag missade faktiskt två viktiga bokstäver ("än") i din text här. Så det var ingen motsägelse. Mitt fel! Du sade aldrig att Arvidos borde ha gått ut med de två namnen.
Nej, jag tänker inte diska dig för det där emot får du en varning, händer det igen där emot så diskas du.
(sker det i samband med slut minuten gör det inget, men om det blir som med posten nu, 2-3 timmar efter stopp då kan du räkna med att du blir diskad.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: GOTT FOLK!

Brynolf said:
(Jävla piss, jag råkade posta det här i runda 2 i stället... Blir jag diskad och lynchad nu? Nåväl, here goes...)

!Paxen said:
Brynolf said:
Tänker avslöja sin "idé" om settingen förhoppningsvis redan runda 3.
Kan du vara snäll och länka till det inlägget där jag säger det, för jag kommer inte ihåg att jag sa en specifik runda, endast att jag vill vänta senare
Här!

paxen said:
Brynolf said:
Tycker att Arvidos ska gå ut med de två namn han säger sig kunna gröna. Senare påstår han sig tvärt om ha uppmanat honom att vänta med det. Det är inkorrekt.
Vill minnas att jag ville veta, men att jag tyckte det var bäst att vänta med det efter massoutningen. Vill du länka till det så att man kan se vad jag sa, då du verkar a hittat det inlägget?
Aj då, ber om ursäkt för den här frågan, jag missade faktiskt två viktiga bokstäver ("än") i din text här. Så det var ingen motsägelse. Mitt fel! Du sade aldrig att Arvidos borde ha gått ut med de två namnen.

Du hade ju iaf rätt om att jag sa runda 3. Och i resten av inlägget som du gjorde så hade jag ju inget att säga nej om, så du gjorde ju ett bra jobb där.
 
Top