Varulv Utkante - SPELET SLUT: Ulvvinst!

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Tycker det är lite svagt att INGEN demon eller bybo reagerade på Anthrox i början av R2. OM han är bybo vet han inte att nattmorden är lokala, men tar honom 2 minuter att anklaga Impetigo för det uteblivna nattmordet. Vimes hängde på, och nu när jag vet att han är ulv är det ju självklart. Min läsning av det hela var att Octa och Anthrox skippat nattmord medvetet och ställt sig på samma plats, och hoppats att detta skulle uppkomma (någon ensam stackare och inget nattmord).
Ja, jag var lite väl het på gröten där när jag såg min chans, och sen hakade ju Vimes på med exakt samma sak. Så det var nog något som borde ha uppmärksammats :)

Men det var Vimes som hade vårt nattmord. Resonemanget bakom att jag och Octa ställde oss på samma plats var snarare för att det luftats i R1 att ulvarna ville sprida ut sig. Vi räknade ju aldrig med att Vimes nattmord skulle bli vaktat.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Och nej, mitt spel kommer sannolikt inte vara balanserat. Jag har försökt tänka igenom det, men fan vet om det lyckas.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och när jag skrev att "jag trodde praxis var att rösta ut Vimes i R2 om han inte blivit nattmördad R1 får man något autistiskt inlägg från Impetigo om att det var oklart och att han inte kände till någon sådan praxis.
Du fortsatte genomgående att uttrycka dig som att bevisbördan låg på alla andra trots att du hela tiden fick det påpekat från många håll att du lästes som rödast i tråden.

Vimes försvar av dig var obegripligt, han fick ju drev på sig för det, och när du då plötsligt också gick in och försvarade Vimes ringde förstås precis alla röda klockor i hela stan.

Så mitt inlägg var helt ärligt menat: Jag förstår fortfarande inte om du skojade lite om att man inte fick rösta ut Vimes eller om det var ett allvarligt svar på caset att Vimes skulle röstas ut för att han försvarade dig på ett obehripligt sätt.

Hade du svarat på sådana raka frågor hade jag kanske lagt röst på Octa i stället i r1. Det var först när Fjodor skrev sin formulering om att hans röst inte gjorde nån skillnad som jag verkligen i panik ville ha ut dig i stället för Octa (och då pga att jag löste Fjodors röst som een klantig scumräddning av Octa (vilket det ju inte alls var)).
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Ja, jag var lite väl het på gröten där när jag såg min chans, och sen hakade ju Vimes på med exakt samma sak. Så det var nog något som borde ha uppmärksammats :)

Men det var Vimes som hade vårt nattmord. Resonemanget bakom att jag och Octa ställde oss på samma plats var snarare för att det luftats i R1 att ulvarna ville sprida ut sig. Vi räknade ju aldrig med att Vimes nattmord skulle bli vaktat.
Jag gick upp i affekt igår natt när jag läste igenom spelet, var så självklart att du och Octa var ett ulvlag. Trodde inte på tre ulvar så missade Vimes helt. Postade tom mina tankar till SL och Vimes (med en notes-fil som han INTE fick öppna förrän han åkt ut eller vunnit.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Du fortsatte genomgående att uttrycka dig som att bevisbördan låg på alla andra trots att du hela tiden fick det påpekat från många håll att du lästes som rödast i tråden.

Vimes försvar av dig var obegripligt, han fick ju drev på sig för det, och när du då plötsligt också gick in och försvarade Vimes ringde förstås precis alla röda klockor i hela stan.

Så mitt inlägg var helt ärligt menat: Jag förstår fortfarande inte om du skojade lite om att man inte fick rösta ut Vimes eller om det var ett allvarligt svar på caset att Vimes skulle röstas ut för att han försvarade dig på ett obehripligt sätt.

Hade du svarat på sådana raka frågor hade jag kanske lagt röst på Octa i stället i r1. Det var först när Fjodor skrev sin formulering om att hans röst inte gjorde nån skillnad som jag verkligen i panik ville ha ut dig i stället för Octa (och då pga att jag löste Fjodors röst som een klantig scumräddning av Octa (vilket det ju inte alls var)).
Vi får nog vara överens om att inte vara överens helt enkelt. Men lärorikt, jag har förstått mer om hur du tänker och fungerar inför kommande spel.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Vimes försvar av dig var obegripligt
Här hade du ju bevisligen rätt och jag fel, men tycker Vimes uttryckte sig väldigt klart och tydligt. 1. Förmågefiskande är inget riktiga ulvar gör 2. Anklaga andra för förmågefiskande är något ulvar gör.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag gick upp i affekt igår natt när jag läste igenom spelet, var så självklart att du och Octa var ett ulvlag. Trodde inte på tre ulvar så missade Vimes helt. Postade tom mina tankar till SL och Vimes (med en notes-fil som han INTE fick öppna förrän han åkt ut eller vunnit.
Ja, de tär himla skönt att stå på sidlinjen och slippa pressen av att vara delaktig i spelet. Blir så himla mycket enklare att se saker då, än när en är mitt uppe i allt. Märkte det förra spelet när en togs upp i spöktråden, det blev det bästa av båda världarna där; en kunde slippa pressen från spelet och se saker mycket tydligare, men samtidigt vara med och spela. Har helt klart fått en ny respekt för spöktrådar sen dess.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ja, det är sant. Jag var också rädd för det. Hade Impes plan kommit i R1 hade vi nog varit körda.
Det hade nog varit för mycket hoppas på för byn tyvärr.

Jag kan tänka mig att detta spelet såg diametralt annorlunda ut med ulvögon, från byns perspektiv så kände man sig helt blind med bara en känsla av att det var många scum att gå på och varje gång man försökte en manöver, röstförflyttning eller vad det var, så fick man ”nej” vilket ju sen visade sig bero på att halva ”byn” var scum och därmed destruerade.

Den plan som såg ut att kunna gå igenom var ju att alla gick till samma ställe men det hade ju visat sig vara en än värre sits än att bara slumpa.

Och det faktum att planen med massförflyttning ändå vann lite gehör fick åtminstone mig att tvivla på den. Jag ville mest se vilka som kunde tänkas gå med på den och sätta upp dem på min orangelista.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Så mitt inlägg var helt ärligt menat: Jag förstår fortfarande inte om du skojade lite om att man inte fick rösta ut Vimes eller om det var ett allvarligt svar på caset att Vimes skulle röstas ut för att han försvarade dig på ett obehripligt sätt.
Jag förstår inte hur detta kan vara oklart? Vimes är betraktad som en väldigt stark spelare, när han är ulv röstas han ut, när han är bybo nattmördas han. Det finns givetvis ingen praxis huggen i sten om hur man behandlar Vimes. Mitt inlägg var en enkel uppmaning att inte rösta ut starka spelare R1. Tycker det är att spela funktionsvariation att missförstå det, och bet mig själv i läppen och svarade inte.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hade all info funnits med i samtalsämnena med (dvs att ena fraktionens nattmord bara funkade jämna rundor) hade ju också Impe överlevt, eftersom det då hade nollat mina argument. Som det var nu så framstod det som att samtalsämnena lossade på hela spelupplägget och jag spelade ju på att det också var så. Sen så gjorde jag nog en hel del tells om att jag visste mer än jag borde (samt att jag konsekvent av misstag pratade om misstankar mot andra spelare som att jag trodde de var demoner, eftersom jag visste att de inte var ulvar) och hoppades innerligt att ingen skulle snappa upp det.
Fast nä, demonerna måste ju rösta ut mig för att rädda Hägern så byn kan inte rädd mig i r2.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det är väl sant, den andra scumfraktionen (ulvarna) hade behövt ansluta. Men alla scumfraktioner verkade nöjda med att ta ut dig.
Demonernas händer var bundna iom att Hägern var siad.

Det innebar också att ulvarna kunde lita på att Hägern skulle ryka nästa runda så där var det schack matt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Demonernas händer var bundna iom att Hägern var siad.

Det innebar också att ulvarna kunde lita på att Hägern skulle ryka nästa runda så där var det schack matt.
Tja, men vi kanske kan vara överens om att det inte hjälpte byn att du gav upp direkt i R2 och köpte Anthrox resonemang?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Känns som jag även brusar eftersnacket som ska vara trevligt och berömma alla. Stänger ner nu!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Här hade du ju bevisligen rätt och jag fel, men tycker Vimes uttryckte sig väldigt klart och tydligt. 1. Förmågefiskande är inget riktiga ulvar gör 2. Anklaga andra för förmågefiskande är något ulvar gör.
Jag svarade Vimes direkt att jag inte höll med. Det gör jag fortfarande inte. Klart att ulvar vill hitta siare och väktare, sen är ju direkta frågor inte den uppenbart bästa taktiken men ulvar är ju också människor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag förstår inte hur detta kan vara oklart? Vimes är betraktad som en väldigt stark spelare, när han är ulv röstas han ut, när han är bybo nattmördas han. Det finns givetvis ingen praxis huggen i sten om hur man behandlar Vimes. Mitt inlägg var en enkel uppmaning att inte rösta ut starka spelare R1. Tycker det är att spela funktionsvariation att missförstå det, och bet mig själv i läppen och svarade inte.
Då lärde jag mig nåt om hur du fungerar också.

Jag förstår fortfarande inte alls vad du menar men det spelar nog ingen roll.

Jag röstade på Vimes i r1 för att han var bland de rödaste på banan där och då och inte ville/kunde förklara varför han spelade passivt och märkligt. Det spelar ingen roll om han heter Vimes eller inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Jag svarade Vimes direkt att jag inte höll med. Det gör jag fortfarande inte. Klart att ulvar vill hitta siare och väktare, sen är ju direkta frågor inte den uppenbart bästa taktiken men ulvar är ju också människor.
Som sagt, klart de vill hitta siare. Men om man ser till alla spel vi spelat händer det i princip aldrig att ulvarna aktivt försöker fiska efter powerroller. (Vilket väl förklaras av att det känns för riskabelt för ulvarna.) Du kan tycka vad du vill om det, och jag hade förstås ulv-skäl att försvara WH. Men i sak tycker jag inte det finns något att diskutera här.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tja, men vi kanske kan vara överens om att det inte hjälpte byn att du gav upp direkt i R2 och köpte Anthrox resonemang?
Från mitt perspektiv köpte jag inte Anthrox resonemang, jag noterade knappt vilka som la röster på mig tidigt. Jag hade ju utgått från lokala nattmord sedan r1 och fick det bekräftat i inledningen av r2. Att det var nattmord jämna rundor för demoner, att den infon var dold för byn och att Sidd lyckades med ett osannolikt väktande gjorde att min situation blev osannolikt dålig.

Hade jag fått mer gehör för mina tankar om hur byn ändå kunde vinna om jag försökte försvara mig blir den stora frågan (för jag hafe som sagt var aldrig kunnat rädda mig kvar)?

Jag tror inte det. Men kanske. Min tanke var att skippa att fylla tråden mwd mitt försvarstal och (som jag då trodde) 4 scum och typ 2 bybor som segervisst upprepar ”huur förklarar du dååå att du står sjäääälv?!” för att i stället kunna prata om framtiden.

Sen vändes det på huvudet när Andersson pekade ut Hägerstrand. Då var jag ju tvungen att påpeka att byn måste ta ut scum (det fanns ju en liiten möjlighet att vända på steken för byn och demonerna genom att titta på listan på personer som föredrog att rösta ut mig framför Hägern, men den möjligheten var nog mer av matematisk natur iom att Hägern var så upplagd för hängning i r3).

Det var en bajsmacka helt enkelt!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Som sagt, klart de vill hitta siare. Men om man ser till alla spel vi spelat händer det i princip aldrig att ulvarna aktivt försöker fiska efter powerroller. (Vilket väl förklaras av att det känns för riskabelt för ulvarna.) Du kan tycka vad du vill om det, och jag hade förstås ulv-skäl att försvara WH. Men i sak tycker jag inte det finns något att diskutera här.
Ok. Agree to disagree!
 
Top