Varulv Utkante - SPELET SLUT: Ulvvinst!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
”Haha!” väser den kvicka ulven Anthrox innan demonen Biobunker VII eller nån bybo hinner reagera! Och vips lyser månen kallt över Utkante som hädanefter skys av alla som inte har silvervapen. Ulvarna tog över byn med ett mäktigt vrål!

***

Tack alla för denna omgång! Väl kämpat av samtliga inblandade, även om Andersson från och med nu borde kallas för siaren no 1!

Designen var följande:

Bybor
Andersson, fraktionssiare
Brynolf
Fjodorsenuba
Impetigo
Sidd, väktare
Waterhouse

Ulvar
Anthrox
Octagonal, förmågesiare
Vimes, nattmord varje runda

Demoner
Biobunker VII, utför nattmord jämna rundor, Hägerstrand

PLATSER skulle spela en stor betydelse då alla förmågor var lokala. Jag trodde att deltagarna skulle göra en större sak av förflyttningarna, men så blev det väl aldrig. En innovation (?) var att nattmorden kunde utföras på en plats utan att säga vem man ville nattmörda (anonymt).
SAMTALSÄMNEN var den info om spelet LJS gav alla i sitt spel ”Varulvarnas kyrkogård”. Också här blev jag förvånad över att folk direkt outade vad man fått reda på, jag trodde att det skulle bli mer utdraget.

Mycket slump i spelet och jag använde random.org konsekvent. Tycker att ulvarna kämpade väl i ett spel som jag trodde skulle bli ganska balanserat med tanke på de tre fraktionerna.

TACK ALLA FÖR DELTAGANDET!
😀💪😘
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Tack för spel allihopa! Ber om ursäkt för orsakat kaos.

Tack till @Basenanji för arr.

Med den här skillnaden i både förmågor och medlemsantal mellan demoner och ulvar känns förlusten plötsligt mycket lättare att ta :LOL:
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Tack för ett fantastiskt spel Basse! Det här var roligt!
Spelet hade ju sett radikalt annorlunda ut om inte Andersson räddat oss där i slutminuten.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Eller att Octa lyckades pricka in att sia förmåga på BB7. Jag var helt säker på att BB7 var grön innan dess.

Ulvlaget borde kanske köpa sig varsin lott?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tack @Basenanji för fint arrangemang och grattis till ulvarna! Bra kämpat byn, jag tyckte att särskilt Sidd och Fjodor gjorde ett mycket bra byboarbete och Andersson var ju magisk som siare!

Jag noterar så här i efterhand att i stort sett alla som röstade ut mig var scum och med Octa som reservröst om de skulle tappa en röst från drevet. Den ögonblicksbilden ger för handen att det var rätt kört för byn redan i r2 och att det avgjordes på min olyckliga slumpning till Tempelklippan.

Så långt känns det rätt hopplöst för byn från the get go men det hade iofs kunnat se helt annorlunda ut om vi fått träff på en ulv i r1 (vilket ju var snuddande nära).

Med tanke på informationsövertaget, en av de två siarrollerna och hur mycket byns arbete försvåras av att det finns två scumfraktioner är nog ändå min uppfattning att ulvarna ganska solklart gynnas av upplägget.

Undrar om min plan hade flugit om den sattes i verket… hur resonerade scummen? Blev ni oroliga över förslaget?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Snyggt ulvat!

Jag satt och analyserade det hela igår natt, och blev helt säker på att Anthrox var Octas ulvkompanjon. Att snälle lillebror som skriver så tydligt och försvarar sin flummige storebror skulle ha päls fanns inte i min bok. Trodde Anthrox och Octa medvetet skippat första nattens mord och ställt sig på samma plats.
Hägerstrand var väl demon också, inte med i inlägget Basse? Jag trodde Brynolf var hans partner.

Noterar med viss tillfredsställelse att de tre som interagerade ordentligt med min emoji-analys var ulvar. Och ALLA jag röstade på i R1 var scum.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Och finns det något pris för bäste siare på varulvsgalan så har ju Andersson vunnit det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Tack @Basenanji för fint arrangemang och grattis till ulvarna! Bra kämpat byn, jag tyckte att särskilt Sidd och Fjodor gjorde ett mycket bra byboarbete och Andersson var ju magisk som siare!

Jag noterar så här i efterhand att i stort sett alla som röstade ut mig var scum och med Octa som reservröst om de skulle tappa en röst från drevet. Den ögonblicksbilden ger för handen att det var rätt kört för byn redan i r2 och att det avgjordes på min olyckliga slumpning till Tempelklippan.

Så långt känns det rätt hopplöst för byn från the get go men det hade iofs kunnat se helt annorlunda ut om vi fått träff på en ulv i r1 (vilket ju var snuddande nära).

Med tanke på informationsövertaget, en av de två siarrollerna och hur mycket byns arbete försvåras av att det finns två scumfraktioner är nog ändå min uppfattning att ulvarna ganska solklart gynnas av upplägget.

Undrar om min plan hade flugit om den sattes i verket… hur resonerade scummen? Blev ni oroliga över förslaget?
Ska jag vara helt ärlig så läste jag aldrig din plan tillräckligt noga. Den såg på håll ut som typiskt Anthrox-hysteri, så jag visste ju hur jag skulle tackla den och jag ville ju verkligen inte att vi skulle göra något som stoppade vårt momentum oavsett. Dessutom så jobbade jag ju aktivt med att försöka få ut dig, och det medför ju även att skjuta ner dina idéer.
Men jag är ju rätt säker på att det fanns en sån möjlighet med styrda placeringar som skulle resultera i automatisk bybovinst, eller som tvingar fram scumm som bryter mönstret och jag vet ju vad du går för så rimligtvis var ju planen långt mycket mer solid än vad jag gjorde sken för.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Snyggt ulvat!

Jag satt och analyserade det hela igår natt, och blev helt säker på att Anthrox var Octas ulvkompanjon. Att snälle lillebror som skriver så tydligt och försvarar sin flummige storebror skulle ha päls fanns inte i min bok. Trodde Anthrox och Octa medvetet skippat första nattens mord och ställt sig på samma plats.
Hägerstrand var väl demon också, inte med i inlägget Basse? Jag trodde Brynolf var hans partner.

Noterar med viss tillfredsställelse att de tre som interagerade ordentligt med min emoji-analys var ulvar. Och ALLA jag röstade på i R1 var scum.
Jag tyckte vi var väldigt duktiga i R1 på att distansera oss från varandra, utan att det såg ut som skojbråk (ärligt talat, det är fan jobbigt att Vimes skäller på en TROTS att en vet att vi är i samma lag). Men sen släppte vi ju den bollen helt, och jag var orolig att vi i R3 var alldeles för tydliga med att vi spelade tillsammans.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tyckte vi var väldigt duktiga i R1 på att distansera oss från varandra, utan att det såg ut som skojbråk (ärligt talat, det är fan jobbigt att Vimes skäller på en TROTS att en vet att vi är i samma lag). Men sen släppte vi ju den bollen helt, och jag var orolig att vi i R3 var alldeles för tydliga med att vi spelade tillsammans.
Jag var helt övertygad om att du och Octa var ett item när jag analyserade i R3, men att Vimes var en del av ert ulveri fanns inte på kartan.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tror byn tappade detta i R2. Den köpte rakt av Anthrox resonemang att Impe var superröd för han stod ensam och inget nattmord utfördes. Det resonemanget kom på 2 minuter INNAN Anthrox ens visste (om han var bybo) att nattmord var lokala. Impetigo gjorde ju inte saken bättre genom att lägga sig på rygg och visa strupen och sedan komma med en 4D-schackplan ingen förstod. Röstar man ut siade demonen Hägerstrand där är det nog spel fortfarande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Basenanji Hur såg Roll-PM ut till ulvar, demoner, väktare etc?
Så här såg ulvarnas PM ut:


Varulv
Du är en vanlig varulv. En av er ulvar har förmågan att nattmörda.

Du får kommunicera med de andra i ditt lag utanför speltråden. Dina medulvar är Vimes och Anthrox.

Förmåga: Varje runda kan du sia en annan spelare och får då reda på om spelaren har en förmåga. Du kan bara sia någon lokalt dvs du kan bara sia någon som befinner sig på samma plats som du. Vem som sias slumpas av SL.

(Denna förmåga kan finnas i olika fraktioner.)

Lycka till!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Då här såg demonernas PM ut:


Demoner

Du är en utsänd demon som tjänar Sothmog och vill göra kaos med Utkantes invånare oavsett om de är bybor, ulvar eller drakar! Din demonkompis är Hägerstrand.
Ni får kommunicera med varandra utanför speltråden.

Förmåga: Demonoffer. Varje jämn runda (2, 4,, 6, ...) får ni offra en deltagare till Sothmog!

Vinstvillkor: Ni vinner när ingen annan fraktion kan vinna över er!

Lycka till!
 
Top