Varulv Utkante - SPELET SLUT: Ulvvinst!

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Grymt svårt spel @Basenanji !
Jag hade kul även om jag inte förstod hur jag skulle göra mer som bybo. Efter första rundan så kändes spelet rätt över för jag kunde inte se hur vi skulle få med oss DTF:er mot ulvar i en omröstning. Hade fel på @Andersson i R1 men annars så kändes det som jag hade hittat de flesta skummisarna. Men det gick liksom inte för mig att formulera nått vettigt och övertyga en by om att vända spåret när man har mästarna av stora poster och skitsnack som kan fylla 4-6 sidor med blaj mot de andra skummisarna. Jag måste bli bättre på att påpeka när man läser brunsmetandet av skummisar. Mycket sådant skedde under R1 och R2.

Sen är det trista i att man har ett jobb/liv utanför tråden och blir lidande av att man kan göra punktinsatser aldeles för sent. R1 hade jag hoppats på att komma in tidigre för att kunna justera och fixa. Nu blev det sent men det gjorde ju att det blev lite kaos som kanske kunde ha varit bra mot senare rundor.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Och ni fortsätter att ge mig inspiration till mitt nästa Varulvspel, tyvärr har jag inte landat i något namn på det ännu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Här snackar vi hängivenhet. :)
Hört vid middagsbordet här hemma i tisdags:
- Men pappa, nu ska vi ju umgås...
- Mmh...
- Vad gör du egentligen?
- *mummel mummel* varulvsspel...
- Sitter du och spelar varulvsspel när vi ska prata?
- Jag måste bara få iväg det här inlägget så dom inte röstar ut Octa
- Octa? Vem är Octa? Äh, här har din 16-åriga dotter lämnat mobilen på rummet för att umgås och så sitter du och spelar varulvsspel!?
- Tyst! Annars startar jag ett drev mot dig istället!!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Hört vid middagsbordet här hemma i tisdags:
- Men pappa, nu ska vi ju umgås...
- Mmh...
- Vad gör du egentligen?
- *mummel mummel* varulvsspel...
- Sitter du och spelar varulvsspel när vi ska prata?
- Jag måste bara få iväg det här inlägget så dom inte röstar ut Octa
- Octa? Vem är Octa? Äh, här har din 16-åriga dotter lämnat mobilen på rummet för att umgås och så sitter du och spelar varulvsspel!?
- Tyst! Annars startar jag ett drev mot dig istället!!
Jag ryckte till igår när min dotter lyssnade på ljudbok och jag plötsligt hörde "Jag tycker Andersson verkar misstänkt" från hennes rum.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
AvP har jag jobbat på... det är kanske 50% klart... men AvPvDoD kanske ligger lite längre bort :D
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Tack för et bra spel @Basenanji

Det var grymt svårt för byn och det blev inte bättre av att jag snajpräddade @Octagonal . Lite snopet att det tog slut så fort (särskitl som R1 kändes väldigt långdragen).

Egentligen var det kört redan R2 när det bestämdes att det var @Impetigo som skulle hängas. Kändes ett tag som att jag lajvade Kassandra, som förgäves påpekade riskerna med att göra så. Byn hjälptes inte riktigt åt den här gången heller, men det var kanske inte så konstigt när de olika scumsen var så pass många.

Jag får väl trösta mig med att jag prickade rätt bra på vilka som var scum i alla fall. Synd bara att det inte hjälpte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Egentligen var det kört redan R2 när det bestämdes att det var @Impetigo som skulle hängas.
Ja, min analys av spelet nu när man har hela facit var nog att det avgjordes i uppstarten av R2:
  • Waterhouse var bybo
  • Det uteblivna nattmordet och Impetigos placering
  • Siandet träffade en demon istället för en ulv
Vi ulvar hade det i princip i egna händer därifrån. Sen tycker jag vi spelade bra efter R1, men det var nog så att så länge vi spelade bra från den positionen skulle vi inte förlora. Demonerna och byborna hade nog behövt bilda sig en allians för att stoppa oss, men när varken demonerna eller byborna visste att vi var tre när demonerna bara var två, så var det osannolikt att det skulle hända. (Jag tror att den lilla scum-fraktionen i ett sådant här spel behöver ha fullständig information om upplägget.)

Sen hade saker ju kunnat gått annorlunda. Typ att Octa hade åkt ut istället för WH. Och att du hade siat en ulv istället för Hägerstrand, och att ingen bybo hade hamnat ensam i början av R2 och sådär.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Demonerna och byborna hade nog behövt bilda sig en allians för att stoppa oss, men när varken demonerna eller byborna visste att vi var tre när demonerna bara var två, så var det osannolikt att det skulle hända. (Jag tror att den lilla scum-fraktionen i ett sådant här spel behöver ha fullständig information om upplägget.)
Håller helt med om detta. Som upplägget var hade byn och demonerna behövt gadda ihop sig de första rundorna för att inte köras över helt. Det kräver nog nästan att demonerna har ett informationsövertag över ulvarna. Om de också famlar efter mekaniken i två rundor så går det inte. Demonerna hade dessutom en nackdel bara i det faktum att alla visste att det fanns en DTF i spel så att byborna och ulvarna var på sin vakt från början.
 
Top