Varulv Utkante - SPELET SLUT: Ulvvinst!

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
I detta spel blev även tidiga röster avgörande där Anthrox avgjorde både R2 och R4 med första rösten!
Just det, det var också en grej som jag trodde att någon skulle snappa upp, jag bytte i princip inte röst en enda gång under hela spelet (förutom lite komigång röster i början). Annars var det i alla fyra rundor så att jag la en röst i ett drev och låg kvar där tills rundans slut.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Skrev detta i formaliserade emoji-tråden men upprepar här: Jag tar på mig en rätt stor del av ansvaret för att byn misslyckades. Mitt inlägg om platsbaserat förmågeanvändande var väldigt oövertänkt och när det blev kritiserat av Anthrox borde jag backat. Jag var brusig, absolut. Men jag såg verkligen rött när han klippte sönder en mening i citat av mig, tyckte det var scummigt som tusan (och hade rätt! Men det visste jag inte då, var bara arg). Sen kändes det verkligen som allt jag skrev lästes med vinklade glasögon av alla, tom när jag föreslog hybrid-mord och hänvisade till ett gammalt spel tyckte @Sidd det var rimligt att fråga Vimes hur jag möjligen kunde känna till det. Och när jag skrev att "jag trodde praxis var att rösta ut Vimes i R2 om han inte blivit nattmördad R1 får man något autistiskt inlägg från Impetigo om att det var oklart och att han inte kände till någon sådan praxis. Så ja jag var rätt sur och irriterad. Sammanställde min emoji-analys sista natten och fick ett så ulvigt svar att klockorna stannade av Octagonal. Där vill jag be om ursäkt @Octagonal du förtjänade inte min hårda ton, och jag tror den skadade byn också. Hade jag varit mer sansad hade jag nog kunnat övertyga fler om att Octa var scum och fått honom utröstad. Men allvarligt alla potentiella bybor, läs detta och förstå att det är typexempel på ulv-blaj.
Medge att det är lite special-info om ett spel från 2013 där spelmekanik ligger bakom spoilertaggar (jag vart tvungen där att kolla upp).
Inte så konstigt att jag höjde på ögonbrynen.
Varför jag ville ha svar av Vimes var ju för att jag var lite på hugget där å då mot just Vimes och du refererade till ett spel med honom och jag då ville ha just hans syn på dina påståenden.
Inte lätt för dig när det i efterhand visar sig vara 3 ulvar som jiddrar där med dig.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag sänker stämningen genom att lägga en generell uppmaning att inte använda NPF-diagnoser för att göra retoriska poänger.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tycker det är lite svagt att INGEN demon eller bybo reagerade på Anthrox i början av R2. OM han är bybo vet han inte att nattmorden är lokala, men tar honom 2 minuter att anklaga Impetigo för det uteblivna nattmordet. Vimes hängde på, och nu när jag vet att han är ulv är det ju självklart. Min läsning av det hela var att Octa och Anthrox skippat nattmord medvetet och ställt sig på samma plats, och hoppats att detta skulle uppkomma (någon ensam stackare och inget nattmord).
Fasiken. Uselt av oss faktiskt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Fasiken. Uselt av oss faktiskt.
Jag reflekterade där och då över att det tog väldigt kort tid från att jag droppade ryktet om slumpade mord till @Vimes "Boom" (<2 minuter, där man borde behövt tänka lite på implikationerna i alla fall) men jag hittade inget bra sätt att skriva det som inte implicerade mig av samma anledning. Sen försvann den misstanken i allt annat flöde.

Och ska jag vara ärlig var det kanske 40% misstanke och 60% demonighet till att jag ville skriva det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag sänker stämningen genom att lägga en generell uppmaning att inte använda NPF-diagnoser för att göra retoriska poänger.
Ja, det var väl rätt onödigt från min sida. Sorry 'bout that.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Sluta teasa!

(eller för all del, sluta inte för min skull, nån kanske har jätteroligt och letar nu)
Jag kollade ett varv under spel, eftersom både Sidd och Fjodde kunde vara väktaren, men hittade inget.
Grävde igen nu och hittade inget.
Sidd är ett enigma.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nixpix.
Roliga poster dock.
Impe och jag fantiserar mest med paranoian fullt utblommad i sin sköra vackra skönhet. 😇
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Medge att det är lite special-info om ett spel från 2013 där spelmekanik ligger bakom spoilertaggar (jag vart tvungen där att kolla upp).
Inte så konstigt att jag höjde på ögonbrynen.
Ok, man kan tycka det är överraskande att jag har ett spel från 2013 i arbetsminnet. Men jag kan inte fatta hur det på något vis är en ulvtell.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ok, man kan tycka det är överraskande att jag har ett spel från 2013 i arbetsminnet. Men jag kan inte fatta hur det på något vis är en ulvtell.
Jag fiskade förstås efter om du och Vimes var i samma scum-lag.
Du lyfte ett exempel på spelmekanik som jag inte tänkte på där.
Du argumenterade för att Nattmord kunde vara både lokala OCH på nått sätt globala och kom alltså med ett spelförslag som jag misstrodde du skulle ha koll på då jag gissade att du inte var med då.
Tänkte att du fått infon där å då i hemlig PM-chatt av Vimes.
Jag tyckte det var synd att du var så het på där å svarade för jag ville verkligen höra Vimes svar först.
Vimes svarade inte alls vilket jag tyckte var skumt men glömde bort att följa upp.
@Vimes Är Varulvsdisco i Nora ett favvo-spel?
Jag var paranoid bybo som försökte gräva.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Fråga: När var @fjodorsenuba senast ulv? Jag tyckte han spelade lite annorlunda detta spel, men har inget spel där han verkligen var ulv att analysera. Eller är han alltid bybo?
Jodå jag har varit ulv ett par gånger. Blir beskylld för lågflygnming även då :D

Tycker det är lite svagt att INGEN demon eller bybo reagerade på Anthrox i början av R2. OM han är bybo vet han inte att nattmorden är lokala, men tar honom 2 minuter att anklaga Impetigo för det uteblivna nattmordet. Vimes hängde på, och nu när jag vet att han är ulv är det ju självklart. Min läsning av det hela var att Octa och Anthrox skippat nattmord medvetet och ställt sig på samma plats, och hoppats att detta skulle uppkomma (någon ensam stackare och inget nattmord).
Tycker jag ganska tydligt sa att Impetigo var felaktigt implecerad. Men det var inte många kvar som kunde hålla med :p

I Fjodors senaste Alien-spel outade han sig iofs som siare direkt i första inlägget. Men ja, det bidrar väl också till hans gåtfullhet!
Detta spel hade varit lättare om han gjort det runda 1 :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Vimes Är Varulvsdisco i Nora ett favvo-spel?
Det vet jag inte, men jag tror det är det första varulvsspelet med "platser och förflyttning" på forumet. Man kunde antingen dansa eller stå och äta godis. Förmågor fungerade bara på dansgolvet. Om jag minns rätt hade ulvarna det svårt trots att jag gav dem ett begränsat antal "globala" nattmord (2?). Det bästa var nog flufftexterna och att varje runda inleddes med en låt som skulle ha kunnat spelas på ett mellanstadiedisko runt mitten av 90-talet.
 
Top