Nekromanti TMNT - Runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Ja, och i den här röran så kan det inte finna snågon som manipulerar något?

men okej, Vimes är grön då.

Vad grönade xyas tycker du Recca?
Endast det faktum att Tyr blev dödad i första rundan. Tyr var ulv och dog mystiskt. Bortser man från det så kan han ju vara ulv, men då ska man lyckas konstruera ett sätt som han lyckas vara ulv ändå. Jag kommer inte på nåt sätt. Eller okay, nån annan dödade Tyr och nu låtsas xyas vara den personen? Men vem? Det måste ju vara nån med aktiv förmåga som dött. Det lär ju inte vara någon med passiv förmåga för den som dödade Tyr måste ju varit bybo och det är ju jättedumt att ljuga som bybo.

Nåväl... Cassius outade aldrig förmåga väl? Har inte pappren på jobbet. Alla aktiva förmågor var outade när xyas outade sin förmåga. Så han hade ju alibi för att claima mordförmågan. Å andra sidan har han ju konstant genom spelet visat att han inte tror på att dtf och vigilante är samma person.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Basenanji said:
Ja, och i den här röran så kan det inte finna snågon som manipulerar något?

men okej, Vimes är grön då.

Vad grönade xyas tycker du Recca?
Endast det faktum att Tyr blev dödad i första rundan. Tyr var ulv och dog mystiskt. Bortser man från det så kan han ju vara ulv, men då ska man lyckas konstruera ett sätt som han lyckas vara ulv ändå. Jag kommer inte på nåt sätt. Eller okay, nån annan dödade Tyr och nu låtsas xyas vara den personen? Men vem? Det måste ju vara nån med aktiv förmåga som dött. Det lär ju inte vara någon med passiv förmåga för den som dödade Tyr måste ju varit bybo och det är ju jättedumt att ljuga som bybo.

Nåväl... Cassius outade aldrig förmåga väl? Har inte pappren på jobbet. Alla aktiva förmågor var outade när xyas outade sin förmåga. Så han hade ju alibi för att claima mordförmågan. Å andra sidan har han ju konstant genom spelet visat att han inte tror på att dtf och vigilante är samma person.
Att han legat på om att dtf och vigilante inte är samma person är en form av brödsmula till att han är den ena av de två och där tror jag att han var rätt tidig. Man kan väl mööööjligtvis föra ett resonemang kring att Xyas brödsmulade i jakt på en alibi-roll som han själv ville claima längre fram i spelet... Men eh, its too far fetched.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Han pingar rött för mig, men å andra sidan tycker jag att han alltid spelar konstigt. Det är mannen som lägger ut dimridåer även när han trycker på mistluren.

Men hans förmåga är så förbannat knäpp att det känns vansinnigt att claima den i det här läget. Kan KK spela så kallt som ulv?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Att han legat på om att dtf och vigilante inte är samma person är en form av brödsmula till att han är den ena av de två och där tror jag att han var rätt tidig. Man kan väl mööööjligtvis föra ett resonemang kring att Xyas brödsmulade i jakt på en alibi-roll som han själv ville claima längre fram i spelet... Men eh, its too far fetched.
Hade jag varit dtf hade jag försökt fejka vigilante och brödsmulat om att jag inte trodde de var samma person. Detta får mig inte att lita på Xyas mer.

Utöver Xyas är våra huvudmisstänkta nu Konrad, Basse och i viss mån Recca. Jag röstar hellre ut Xyas först (better safe than sorry), men om jag inte får som jag vill, vem vill du helst se utröstad först? Jag antar att du inte väljer dig själv, så vem av Konrad och Basse?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Var är Xyas?

Vet någon när Xyas brukar vara online? Jag är verkligen nyfiken på att veta vad han själv tycker om bombarplanen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Men eh, its too far fetched.
No shit. Resonemanget om att jag skulle vara DTF ær så retarderat att jag orkar inte ens bemøta det. Har man ens læst mina inlægg?

Men vad som ær intressant om man ser tillbaka på tidigare rundor så ær det faktiskt Konrad och Basse som tryckt mycket på att DTF och vigilanten ær samma person, och vid flera tillfællen har de (vad jag nu børjar misstænka ær medvetet) misstolkat mina besstæma åsikter om att så inte ær fallet och felciterat mig och mina åsikter.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Alltså, varför har Vimes samma förmåga som storvåfflan w176?
Tjavva har ju grönat Vimes. Och du har fått ett nattmord från Anthrax, dvs Vimes. Jag har kollat att Vimes har passiv förmåga. Både jag och Tjavva stärker Vimes' claim.

Det enda som talar emot att det finns två fraktionssiare av den här typen är Brynolfs information att det finns endast en. Men det finns ju felaktiga rykten i spelet. Dessutom borde det finnas mer än en sådan för att balansera upp ifall en av dem dör, enligt mig. För annars ligger ju byn så fruktansvärt illa till, håller du inte med?
Brynolf borde outa vilken förmåga han har, vi behöver gröna spelare.

Att jag fick namnet Anthrax säger ju att nått är fel. Tjavva, Recca och jag lär ju inte ha fel alla tre. Är det som så att inga förmågor funkar på Vimes? Det ger fel utslag så att säga. Vimes är Anthrax det säger han ju själv men om xyas/Vimes är ulvar kan det ju likväl vara så att Vimes är Radoz eller namnlös och xyas är Anthrax.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Okej, nu är det dags att outa det sista lilla jag har kvar. Läget är desperat och jag måste hjälpa till nu.

(fan vad jag har varit duktig som har hållt på det här)

Jag (eller Rocksteady) neutraliserar den femte ulven om vi är kvar i spel till slutet.

Jag vet att ni kommer säga att det där är en pasiv förmåga, men det står inte uppskrivet som förmåga, utan som en del av mitt rykte.

Vi får väl se om det här inte leder till att xyas (eller någon annan) kommer nattmörda mig...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
Recca said:
Att han legat på om att dtf och vigilante inte är samma person är en form av brödsmula till att han är den ena av de två och där tror jag att han var rätt tidig. Man kan väl mööööjligtvis föra ett resonemang kring att Xyas brödsmulade i jakt på en alibi-roll som han själv ville claima längre fram i spelet... Men eh, its too far fetched.
Hade jag varit dtf hade jag försökt fejka vigilante och brödsmulat om att jag inte trodde de var samma person. Detta får mig inte att lita på Xyas mer.

Utöver Xyas är våra huvudmisstänkta nu Konrad, Basse och i viss mån Recca. Jag röstar hellre ut Xyas först (better safe than sorry), men om jag inte får som jag vill, vem vill du helst se utröstad först? Jag antar att du inte väljer dig själv, så vem av Konrad och Basse?
Alltså... Jag har ju svårt att se xyas som ulv nu... Det finns ju en vigilante för fan. Och den personen dödade en ulv. Xyas har claimat rollen och han har legat på om att vi inte ska outa namn vilket han anger att dtf'n är ute efter.

Äsch... Det kan ju vara så att Xyas rykte är en lögn...... Det kanske inte ens finns en dtf liksom... Och i så fall är ju xyas i allra högsta grad ett alternativ som ulv.

Gaaaaaaah
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Fast det är bra snurrigt om KK får reda på att det är Vimes som beställt mord samtidigt som xyas claimar att han mördade KK?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Det kanske inte ens finns en dtf liksom... Och i så fall är ju xyas i allra högsta grad ett alternativ som ulv.
Fast det ær ju inte bara i min roll som det funnits indikationer på en tredje intressegrupp væl?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji said:
Jag (eller Rocksteady) neutraliserar den femte ulven om vi är kvar i spel till slutet.

Jag vet att ni kommer säga att det där är en pasiv förmåga, men det står inte uppskrivet som förmåga, utan som en del av mitt rykte.
Vaaaaaaaa? Det är inte en passiv förmåga, utan en del av ditt rykte? Qué? Starkt ping på dig.

Har du brödsmulat detta?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Okej, nu är det dags att outa det sista lilla jag har kvar. Läget är desperat och jag måste hjälpa till nu.

(fan vad jag har varit duktig som har hållt på det här)

Jag (eller Rocksteady) neutraliserar den femte ulven om vi är kvar i spel till slutet.

Jag vet att ni kommer säga att det där är en pasiv förmåga, men det står inte uppskrivet som förmåga, utan som en del av mitt rykte.

Vi får väl se om det här inte leder till att xyas (eller någon annan) kommer nattmörda mig...
Sorry men det här låter som en ulvlögn i mina öron... En desperat åtgärd för att få va kvar i spel.

Vem är Rock-steady (har inte min tabell på jobbet)? Har du brödsmulat att han är grön tidigare i spelet?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
KK? Tänker du gömma dig nu som den ulv du är eller har du något vettigt att bidra med?

Kånkeldimmor kanske?

Vad säger du om xyas och hans mördarförmåga? Om DTF?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Recca said:
Det kanske inte ens finns en dtf liksom... Och i så fall är ju xyas i allra högsta grad ett alternativ som ulv.
Fast det ær ju inte bara i min roll som det funnits indikationer på en tredje intressegrupp væl?
Fast både mitt och Lu-kaazh rykte verkar ju ha visat sig vara fel, så varför inte två till rykten som stärker varandra? Han har att det bara finns en miller vilket gör att Larsson inte kan va miller. Miller har ju visat sig vara en förmåga och mitt rykte säger att det inte finns två likadana förmågor i spel. Så med Larsson som miller så är det fel på både mitt och Lu-kaazh rykte.

K.K's rykte har jag för mig säger att en snubbe har egna intressen i spelet.

Ditt rykte säger att det finns nån som har speciella vinst conditions.

Och så finns det en som pratar om mördare bland oss. Mördaren är ju du.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Vem är Rock-steady (har inte min tabell på jobbet)? Har du brödsmulat att han är grön tidigare i spelet?
Rocksteady var noshörningen som var kompis med Bebop.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
LJSLarsson said:
Recca said:
Vem är Rock-steady (har inte min tabell på jobbet)? Har du brödsmulat att han är grön tidigare i spelet?
Rocksteady var noshörningen som var kompis med Bebop.
*facepalm*

Nässe var Rocksteady var ju självklart svaret du ville ha.

*extra facepalm for good measure*
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
LJSLarsson said:
Recca said:
Vem är Rock-steady (har inte min tabell på jobbet)? Har du brödsmulat att han är grön tidigare i spelet?
Rocksteady var noshörningen som var kompis med Bebop.
*facepalm*

Nässe var Rocksteady var ju självklart svaret du ville ha.

*extra facepalm for good measure*
Ähh... Vad jag minns så har inte Basse skyddat mr Nässe.

Kommentar på det, Basse?

Röst: Basenanji
 
Top