Nekromanti TMNT - Runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Brynolf said:
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
Det enda vi behöver nu är ju att xyas sätter sitt mord på basse. Sen kan vi be SL att avsluta rundan. Jag ser ingen poäng med att dra ut på det här i 150 inlägg.
Redan gjort.

Utröstning: Konrad
Ordförande: Vimes
Vigilante: Basse

Så om folk bara ger sig till tåls till nästa rundan så slipper de mig :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
xyas said:
Recca said:
Brynolf said:
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
Det enda vi behöver nu är ju att xyas sätter sitt mord på basse. Sen kan vi be SL att avsluta rundan. Jag ser ingen poäng med att dra ut på det här i 150 inlägg.
Redan gjort.

Utröstning: Konrad
Ordförande: Vimes
Vigilante: Basse

Så om folk bara ger sig till tåls till nästa rundan så slipper de mig :gremwink:
Men, men... vad tjänar vi på det? Vi kan fortfarande ha så många som 3+1 ulvar kvar. Om du och Basse båda är gröna, kan vi torska nästa runda om utröstningar och nattmord inte går vår väg. Lugna sig lite va.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag vill veta lite varför jag är så populär kandidat till dimensionsportalen?

Sedan är det otroligt skönt att se vem som är vad efter rundans slut. Nu blir alla analyser enklare.

Röst: KK
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har suttit och tänkt hur vi skall göra.

Varulvarna känns inte som det stora hotet längre. Vi har fem tokgröna bybor (Tjavva, Brynolf, Vimes, Laowai, W176) och antagligen bara två ulvar kvar. Även med tre ulvar har vi gott om tid.

Vi har däremot en spelare som påstår sig vara Vigilante och att efter han använder sin förmåga så dör han. Nu kommer han och säger att han använt den på Konrad och att den "inte fungerat". Inte ens en motivering varför han valde Konrad - det fanns flera potentiellt misstänkta att välja på (mig, Vimes, Möller, Luukaz, Basse).

Jag tror inte ulvarna har en chans att vinna, men har vi en DTF kanske han vinner i nästa runda. Därför bör vi rösta ut Xyas. Är han bybo så kommer vi vinna mot ulvarna ändå, är han DTF så har vi hindrat den från att ta segern.

(Angående Basse så är det väl sedan bäst att låta Tjavva checka honom, fast jag har inget emot om hon kollar Recca som är min favoritkandidat som ulv)

Röst Xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack Möller och !Paxen för gott spel!

Jag skall läsa ikapp och sedan kommer det lite tankar om saker och ting från min sida.

Att avbryta rundan nu det skall vi inte göra. Jag har fått indikationer på att någon försökt nacka mig, men eftersom jag har 2 liv så är jag fortfarande i spel.

Min förmåga ger mig namnet på den som försökt nacka mig och det namnet är: Xxxxxxx.

Det finns spelare kvar som ej outat namn, men jag vill inte ta ett beslut hur det skall göras.

Som det ser ut nu ligger jag i hålet för att avrättas så det är ju bättre att övriga berättar hur ni vill ha det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Oj, nu kommer jag få jobba. Tydligen hade Shreddan samma förmåga som jag.
Abosolut.

Tjavva said:
Vimes är skurk. Med andra ord, han står på byns sida, han är grön!
Men du räddas ju upp bra av Tjavva här.

Vad har du för namn Vimes?

Är det --> Xxxxxxx ?

Sen vore det intressant att veta vad Brynolf gjorde med sin förmåga för den delen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
(konstaterar lite lojt att mitt rykte visade sig vara falskt, om någon håller på och räknar på de där 50% fortfarande)

Okaj, det blev plötsligt rätt grönt det mesta, va?
Brynolf
Tjavva
Vimes

Laowai (bot)
w176 (bot)


Då har vi bara följande leffar kvar:

Lukas
Hade han varit padda och ljugit om sin förmåga, hade ju hjältarna vetat om att ingen skyddade Tjavva och således tagit henne av daga. Möjligen är han DTF, men knappast ulv.

LJSLarsson
Känns grön. Verkar helt sjukt ballsy att outa miller under rådande omständigheter. Har dessutom smulat det bra.

Basenanji
Hänger inte med i svängarna och drar emellanåt underliga slutsatser. Inga tokpings, men jag har inte noterat nåt grönande heller.

Konrad Konvalj
Suspekt mjäkig. Men, tja, jag låter honom försvara sig själv. Scenen är din, Klas!

Recca
Tja, vad ska man säga? Hon är ett rött skynke. Men har några grejer som talar för hennes grönhet. Bland annat är hon den överlägset mest aktiva spelaren. Hamnar hon inte i Dimension X denna runda, ska hon definitivt sias.

xyas
Överdrivet anti mot namnoutning när han VISSTE att DTF inte kunde mörda. Udda initiativ att mörda folk på egen hand från första början. Känns lite väl reckless.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Jag ändrade aldrig min vigilante-förmåga från Konrad, och fick svaret från Vic att Konrad är immun mot förmågor.

Kommentar på det Konrad? Konstig förmåga för en bybo att ha måste jag säga.

Röst: Konrad
Immun mot avrättning är jag ju, men bara en gång.

Saken är den att snubben som försökte nacka mig inte hette Razor så jag vet inte hur jag skall tolka det här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
eftersom jag har 2 liv så är jag fortfarande i spel.
Ok, så Xyas ljuger alltså? Du är inte IMMUN mot förmågor? Du har bara torskat ett liv?

Min förmåga ger mig namnet på den som försökt nacka mig och det namnet är: Xxxxxxx.
Det var måttligt lätt att googla (om än icke särdeles obehagligt). Larsson?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
eftersom jag har 2 liv så är jag fortfarande i spel.
Ok, så Xyas ljuger alltså? Du är inte IMMUN mot förmågor? Du har bara torskat ett liv?

Min förmåga ger mig namnet på den som försökt nacka mig och det namnet är: Xxxxxxx.
Det var måttligt lätt att googla (om än icke särdeles obehagligt). Larsson?
Jag är inte immun.

Jag har namnet på den som försökt nacka mig.

Jag vill veta vad övriga tycker gällande om jag skall presentera det eller ej.

Att googla det gav fel namn, men nått gav det ju i alla fall.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
eftersom jag har 2 liv så är jag fortfarande i spel.
Ok, så Xyas ljuger alltså? Du är inte IMMUN mot förmågor? Du har bara torskat ett liv?

Min förmåga ger mig namnet på den som försökt nacka mig och det namnet är: Xxxxxxx.
Det var måttligt lätt att googla (om än icke särdeles obehagligt). Larsson?
Jag är inte immun.

Jag har namnet på den som försökt nacka mig.

Jag vill veta vad övriga tycker gällande om jag skall presentera det eller ej.

Att googla det gav fel namn, men nått gav det ju i alla fall.
Jaha, det är alltså inte de facto nån som heter "Xxxxx" som påkat dig? Det är bara du som är lite hemlig? Tja, om du ser någon anledning att inte gå ut med det så förklara gärna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
(sorry för spam)

Konrad Konvalj said:
Jag är inte immun.
Så att Xyas fick ett PM av Vic där det står att du är "immun mot förmågor" är alltså hellt uppåt väggarna?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jaha, det är alltså inte de facto nån som heter "Xxxxx" som påkat dig? Det är bara du som är lite hemlig? Tja, om du ser någon anledning att inte gå ut med det så förklara gärna.
Alla har väl inte outat namn eller?

Det är anledningen till att jag inte gått ut med vilket namn jag fick.

Alltså, Lu-kaazh och Vimes är fortfarande namnlösa så för min del vore det intressant att se deras namn. Mina x hintar om namnet så klart och visst kan jag lägga fram det, men det känns som att jag målas in i ett hörn här och alla vill se mig hängd.

Det bästa hade ju så klart varit om det stod Razor i mitt protokoll, men nu gjorde det inte det. xyas har ju tydligen gjort något med mig påstår han i och med att han säger att jag är immun vilket jag inte är.

Med det sagt så håller jag det inte för en omöjlighet att xyas verkliga namn inte är Razor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
brynolf said:
Basenanji
Hänger inte med i svängarna och drar emellanåt underliga slutsatser. Inga tokpings, men jag har inte noterat nåt grönande heller.
Jag vet inte vilka svängar du pratar om, men näh idag har jag inte varit så aktiv. Jag har försökt förklara att jag till skillnad från många andra har en annan "datarytm" vilket innebär att när ni kan dra på så är jag ofta frånvarande. Det påverkar ju förstås hur väl jag kan hålla mig a jour med vad som händer.

Sedan tycker jag dessutom att en del grejer som kommer fram ointe alls är så gröna som andra tycker.

1) xyas konstiga namnskräck i relation till hans mördarförmåga. Att det är dumt att gå ut med namnet Shredder förstår jag, men hur hänger det ihop med insta-win? Så då skulle ulvarna kunna vinna på bara ett drag?

Det vore ett brutet spel om nåt.

Dessutom claimar han detta EFTER att Vic gått ut med w176 alias.

2) Vimes konstiga förmåga som dubbleras av w176. Hur kommer det sig att Vimes inte alls har varit speciellt intresserad av att hjälpa byn tex i runda 2?

Där gör han skitkonstiga grejer som tyder på att han inte alls har en sådan förmåga. och så dyker det upp en snubbe som är garanterat fraktionssiare post-mortem.

Saken är ju den att ulvarna VET vilka som är vilka, redan från början. Därför är det inte speciellt svårt att claima fraktionssiarförmåga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
(sorry för spam)

Konrad Konvalj said:
Jag är inte immun.
Så att Xyas fick ett PM av Vic där det står att du är "immun mot förmågor" är alltså hellt uppåt väggarna?
Ja det är helt uppåt väggarna.

Mycket spammande nu, men många vill ju redan nu blåsa av rundan så jag kan hjälpa till.

Mina kort ligger på bordet, men för sakens skull förtydligar jag mig själv:

Chrome Dome, 2 Liv, när någon försöker mörda mig får jag reda på mördarens namn, en snubbe har egna vinstvillkor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Alla har väl inte outat namn eller?

Det är anledningen till att jag inte gått ut med vilket namn jag fick.
Visstja. Bra. Jag kan inte se någon kvarvarande anledning att sitta och hålla på namnen längre, så då tycker jag det är dags för Lukas & Vimes att outa det.


Det bästa hade ju så klart varit om det stod Razor i mitt protokoll, men nu gjorde det inte det. xyas har ju tydligen gjort något med mig påstår han i och med att han säger att jag är immun vilket jag inte är.

Med det sagt så håller jag det inte för en omöjlighet att xyas verkliga namn inte är Razor.
Ja, alltså vi har ju knappast flera vigilanter. Ulvarna kan förstås ha nån special-extra-mord-förmåga, men...

Jag röstar för namnoutning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Men.

Innan vi outar namn måste jag få klart för mig hur vi skall göra. Lixom, jag sitter med ett namn på fickan. Outar jag det efter de som inte outat har outat då finns det ju fortfarande en rätt stor chans att jag ses som brun.

Går jag ut med namn före de andra har de chansen att ändra namn.

Alternativet är att namnet jag sitter på tillhör någon som redan har gått ut med ett felaktigt namn.

Svår sits.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
(sorry för spam)

Konrad Konvalj said:
Jag är inte immun.
Så att Xyas fick ett PM av Vic där det står att du är "immun mot förmågor" är alltså hellt uppåt väggarna?
Ja det är helt uppåt väggarna.

Mycket spammande nu, men många vill ju redan nu blåsa av rundan så jag kan hjälpa till.

Mina kort ligger på bordet, men för sakens skull förtydligar jag mig själv:

Chrome Dome, 2 Liv, när någon försöker mörda mig får jag reda på mördarens namn, en snubbe har egna vinstvillkor.
Okay men grejen är ju att din tänkta mördare nu vet att du sitter på dennes korrekta namn. Således kommer ju den personen att outa ett annat namn, helt oavsett fallet, eller så har den personen redan ljugit om sitt namn. Det spelar ju ingen roll. Personen i fråga vet ju vad den gjort, alltså kan du ju aldrig lura den i en fälla. Lika bra du går ut med namnet på en gång och slutar förhala. Förväntar du dig att vi ska dreva ut Vimes' och Lu-kaazh namn nu och så tar du och väljer någon av de namn som de outar och säger att just den personen är mördaren? Så funkar det ju inte. Det var väldigt dumt att säga att du faktiskt fick reda på namnet, med andra ord.

Det här stärker ju misstankarna mot dig, K.K.

Hur är statistiken? Kan vi vinna om det finns tre ulvar kvar i nuläget och vi råkar bomma dem helt den här rundan?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jag skulle vilja att Konrad elaborerar sitt case mot Lukas, och så klart försöker förklara varför Xyas inte kan påka honom.
Mina misstankar mot Lu-kaazh baseras så klart på att det finns minst 1 spelar (jag) med 2 liv.

Det gör lixom väktaren till ännu ett vapen för byn.

Med en supersiare, en förmågetjyv, en röstsiare och sedan de med extra liv bör balansen var bra. Jag är ingen speluppbyggare, men nån kan säkert svara på det.

Mitt extraliv tillsammans med min förmåga gör ju mig till en halvdassig siare med 2 liv.

Den som försöker fimpa mig ger mig ju dennes rätt namn, men det betyder ju inte per garanti att det fäller en ulv eftersom det finns lägen att bluffa sitt namn. Jag får ju namnet som står på protokollet, inte det namn som uppgetts så att säga.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Att avbryta rundan nu det skall vi inte göra. Jag har fått indikationer på att någon försökt nacka mig, men eftersom jag har 2 liv så är jag fortfarande i spel.

Min förmåga ger mig namnet på den som försökt nacka mig och det namnet är: Xxxxxxx.
Bullshit! Men en väldigt passande ulv-lögn som grönar dig och rödar mig. Du påstår implicit att jag har ljugit om mitt namn.

"Jag har inte hunnit läsa igenom tråden" <-- mera bullshit.
 
Top