Nekromanti TMNT - Runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Chrome Dome, 2 Liv, när någon försöker mörda mig får jag reda på mördarens namn, en snubbe har egna vinstvillkor.
Mer ulv-lögner. Men som tur för byn mejkar den här ingen sense som byförmåga.

En hjälte försöker nacka Konrad, han får reda på att det var Donatello, byn säger "jaha"".
= no sense.

DTF försöker nacka Konrad, han får reda på att det var Xxxxxx, byn säger "Yes, nu vet vi vem DTF är".
= sense. Men, vigilanten och DTF är inte samma person eftersom jag är vigilanten och DTF är någon annan.

Och för de som hävdar att jag är DTF så måste ni ju inse hur illa det rimmar med min spelstil. Alla kan hålla med om att jag slagits tooth and nail mot namnoutande. Och om DTF nu är ute efter specifika mål, varför i helvete skulle jag göra det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Lösa tankar kring detta:

Xyas har ju SAGT att han har pucklat på Konrad. Det vore väldigt udda om han då INTE gjort det, i synnerhet då vi ju vet att törtlarna gav sig på Paxen.

Nåja, förmågan Konrad outar här stämmer väldigt bra med det han hintade om förra rundan.

En annan grej är ju att Vimes är grön som en guttaperka. Lukas är den ende kvarvarande som inte outat namn, och i mina ögon är Lukas också rätt grön. Så om inte namnet Konrad fått har outats än... tja...

Om inte båda herrarna är ulvar som spelar apa inför våra ögon, tror jag Xyas mycket riktigt påkade KK. Sen är det väl ganska ord mot ord. Ska vi tro Konrad, har Xyas ljugit om sitt namn OCH om att KK var immun mot förmågor. Det där påstådda PMet stör mig lite. Konrad är "immun mot förmågor"? Det låter jävligt knasigt. Vilka förmågor skulle det vara? Vi har en fraktionssiare, en röstsiare, en härmapa, en mördare och... tja, det är väl det som skulle kunna påverka honom. Varför i hela mumindalen skulle någon få en sådan förmåga?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Brynolf said:
Varför i hela mumindalen skulle någon få en sådan förmåga?
Han är en ulv som inte kan sias såklart.

Men det är väldigt enkelt den här rundan. Antingen ska Konrad ut, eller jag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Chrome Dome, 2 Liv, när någon försöker mörda mig får jag reda på mördarens namn, en snubbe har egna vinstvillkor.
Mer ulv-lögner. Men som tur för byn mejkar den här ingen sense som byförmåga.

En hjälte försöker nacka Konrad, han får reda på att det var Donatello, byn säger "jaha"".
= no sense.

DTF försöker nacka Konrad, han får reda på att det var Xxxxxx, byn säger "Yes, nu vet vi vem DTF är".
= sense. Men, vigilanten och DTF är inte samma person eftersom jag är vigilanten och DTF är någon annan.

Och för de som hävdar att jag är DTF så måste ni ju inse hur illa det rimmar med min spelstil. Alla kan hålla med om att jag slagits tooth and nail mot namnoutande. Och om DTF nu är ute efter specifika mål, varför i helvete skulle jag göra det?
Bra tänkt, Xyas. Det är tur att jag inte är så pass dum att jag inte inser det, även om det är nära ibland.

Men som jag skrivit ovan här, att vara immun mot förmågor är ju också en udda förmåga. Har du nån bra teori kring det?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Lösa tankar kring detta:

Xyas har ju SAGT att han har pucklat på Konrad. Det vore väldigt udda om han då INTE gjort det, i synnerhet då vi ju vet att törtlarna gav sig på Paxen.

Nåja, förmågan Konrad outar här stämmer väldigt bra med det han hintade om förra rundan.

En annan grej är ju att Vimes är grön som en guttaperka. Lukas är den ende kvarvarande som inte outat namn, och i mina ögon är Lukas också rätt grön. Så om inte namnet Konrad fått har outats än... tja...

Om inte båda herrarna är ulvar som spelar apa inför våra ögon, tror jag Xyas mycket riktigt påkade KK. Sen är det väl ganska ord mot ord. Ska vi tro Konrad, har Xyas ljugit om sitt namn OCH om att KK var immun mot förmågor. Det där påstådda PMet stör mig lite. Konrad är "immun mot förmågor"? Det låter jävligt knasigt. Vilka förmågor skulle det vara? Vi har en fraktionssiare, en röstsiare, en härmapa, en mördare och... tja, det är väl det som skulle kunna påverka honom. Varför i hela mumindalen skulle någon få en sådan förmåga?
Brynolf. Jag antar att du är väktare numer eftersom du inte outat att du siat någon. Sen, alla nattmorden har ju varit på folk som knappt deltagit i spel. Jag börjar tro att det där med att Shredders Rogues ska dö verkligen är ulvarnas mål. o_O
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag tycker Xyas har bra argument. Dock är jag lite förvirrad angående Konrads outning. Han går i princip ut med sin förmåga HÄR, en stund före Xyas, som outar HÄR. Hade Konrad outat efter Xyas, som ju i samma inlägg dessutom säger att han har siktet inställt på KK, hade det varit ytterst suspekt. Men nu gjorde han inte det.

Äuh, vet inte riktigt vart jag vill komma här, men på nåt sätt vill jag tro på Konrads förmåga, samtidigt som Xyas har ett väldigt rimligt case.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En till grej: 2+1 ulvar kvar, eller hur?

Och chrome dome ska vara en Shredders rogue. Vi kanske bör vara väldigt försiktiga med att rösta ut honom?

Nästa runda åker Laowai eller w176 ut. Jag gissar på Laowai.

Basse
Brynolf
KK
Laowai
Larsson
Lu-kaazh
Recca
Tjavva
Vimes
w176
xyas

3 ulvar kvar. 8 bybor.
Hur många rundor får vi bomma?
Ser ju rätt bra ut, nu när jag kikar på det. Och det känns rimligt att en av K.K och xyas är ulvar. Ska man ge xyas nån mer chans att självdö genom nattmord och sedan rösta ut honom om det återigen misslyckas mystiskt?

Då behöver vi leta efter en till ulv. Där ligger Basse högt upp för mig. Sen kanske Tjavva kan ta och gröna mig härnäst. Det vore ju nice. Finns inga skäl att inte göra det, enligt mig.

Brynolf sitter ju på ett väktarskap och Lu-kaazh också så att Tjavva åker ur finns inte på världskartan. Känns lite overpowered för byn dock...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Brynolf. Jag antar att du är väktare numer eftersom du inte outat att du siat någon.
Kanske :gremwink:

Sen, alla nattmorden har ju varit på folk som knappt deltagit i spel. Jag börjar tro att det där med att Shredders Rogues ska dö verkligen är ulvarnas mål. o_O
Njäe, ulvarna har ju sina vinstvillkor specade i Vics startinlägg. Det skulle möjligen vara DTF:en då, men om Xyas har rätt är det ju Shredder hen vill åt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bommar vi denna utröstning helt så ligger vi på 5 bybor och 3 ulvar.

Vi har inte råd att bomma en till sedan. Men hm. Det borde vi ju inte kunna göra nästan. Ska 3 ulvar ha överlevt till sista rundan??

Vi lär ju ta en ulv i femte rundan iaf. Och då har vi en till runda på oss.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Okay men grejen är ju att din tänkta mördare nu vet att du sitter på dennes korrekta namn. Således kommer ju den personen att outa ett annat namn, helt oavsett fallet, eller så har den personen redan ljugit om sitt namn. Det spelar ju ingen roll. Personen i fråga vet ju vad den gjort, alltså kan du ju aldrig lura den i en fälla.
Anthrax

Recca har rätt i det hon säger.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Njäe, ulvarna har ju sina vinstvillkor specade i Vics startinlägg. Det skulle möjligen vara DTF:en då, men om Xyas har rätt är det ju Shredder hen vill åt.
Så det betyder kort och gott att det blir insta-win för DTF:en då i och med att w176 ryker om typ två rundor.

Njae, säger jag. Insta-win finns inte i varulvsspel.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf. Jag antar att du är väktare numer eftersom du inte outat att du siat någon.
Kanske :gremwink:

Sen, alla nattmorden har ju varit på folk som knappt deltagit i spel. Jag börjar tro att det där med att Shredders Rogues ska dö verkligen är ulvarnas mål. o_O
Njäe, ulvarna har ju sina vinstvillkor specade i Vics startinlägg. Det skulle möjligen vara DTF:en då, men om Xyas har rätt är det ju Shredder hen vill åt.
Ajuste... Och ingen av våra dödfraktionssiare har sagt något om någon dtf vilket betyder att den tredje fraktionen är kvar i spel. Awesome.

Så egentligen ser det ut så här: 3 ulvar, 7 bybor 1 dtf.
Nästa runda dör Laowai och en bybo och kanske en ulv.

I värsta fall så ser det ut så här:
3 ulvar, 4 bybor och 1 dtf.

Marginaler.

I bästa fall:
2 ulvar, 5 bybor 1 dtf.

Det är ju bättre odds helt klart. Dtf-hunt i runda 5 någon?

För sen dör ju Shredder, tänker jag. Om vi nu ska lita blint på Xyas. Men jag har liksom svårt att köpa att om Shredder dör så dör både byn och ulvarna. Det känns helt orimligt. o_O
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Ajuste... Och ingen av våra dödfraktionssiare har sagt något om någon dtf vilket betyder att den tredje fraktionen är kvar i spel. Awesome.
Pja, DTF kan ju ha fått en sai mellan ögonen, de nattmördade vet vi inget om.

Så egentligen ser det ut så här: 3 ulvar, 7 bybor 1 dtf.
Just "4+1" är väldigt förvirrande. Det hintar om att ulvarna ÄR 5st, men att den femte är annorlunda, exempelvis genom egna vinstvillkor. I absolut värsta fall räknas DTF som ulv, och i så fall är vi nu 7 bybor mot 4 ulvar, varav en DTF. Tyr lär ju knappast ha varit ulv i så fall (om inte special-ulven har i uppdrag att ha ijäl en ulv eller två också. Men det har hen ju inte enligt Xyas). Fan vad rörigt det är, det här. Bäst att fokusera på ulvjakten i stället annars blir man ju nipprig.

För sen dör ju Shredder, tänker jag. Om vi nu ska lita blint på Xyas. Men jag har liksom svårt att köpa att om Shredder dör så dör både byn och ulvarna. Det känns helt orimligt. o_O
Nejnej, inte en chans. DTFen måste överleva till slutet också eller nåt, nåt annat vore helt sjukt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
Nejnej, inte en chans. DTFen måste överleva till slutet också eller nåt, nåt annat vore helt sjukt.
Hur har det varit med andra spel här på forumet? Har DTF kunnat vinna i förtid?

Jag tror fortfarande DTF och den påstådda Vigilanten är samma person. Xyas argument för detta är "Jag har varit emot namnouting". Men hade jag varit DTF med ett mål mot specifika namn hade jag också tagit det lugnt i början eftersom DTF är en svår roll att ro i hamn.
Namnotouting kommer förr eller senare. Du säger det själv i runda 1:

xyas said:
Och det ær ju oundvikligt att vi kommer att ægna oss åt namn-outning. Jag vill bara att vi ær førsiktiga med det och håller koll på eventuella reaktioner folk har på de namn som outas.
Det som får det att ringa varningsklockor hos dig är att du på en gång hoppar på Reccas förslag att självmordsbomba dig tills nästa runda. Bara om vi var 100% säkra hade detta varit en bra idé och knappt ens då (vi tjänar inget eftersom vi offrar en bybo för att ha ihjäl en ulv). Det låter som ett knep för att överleva en runda till, för nästa runda så skulle din bluff synas.

Du har motiverat dig dåligt. Varför tyckte du att Tyr var ett bra val? I alla fall jag propsade för att han var grön och då visste ingen av oss med säkerhet om han eller Spidde var den bluffade ulven. Spelet har rent av blivit svårare tack vare din "insats" eftersom vi inte vet hur många ulvar som rykt.

Xyas said:
Jag ändrade aldrig min vigilante-förmåga från Konrad, och fick svaret från Vic att Konrad är immun mot förmågor.
Varför la du förmågan på Konrad förra rundan? Varför ansåg du dig värt att offra dig denna runda för att ha ihjäl honom?

Jag litar inte alls på Konrad längre och tycker vi hänger honom nästa runda. Men vi måste hänga vår potentiella DTF först.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Okay men grejen är ju att din tänkta mördare nu vet att du sitter på dennes korrekta namn. Således kommer ju den personen att outa ett annat namn, helt oavsett fallet, eller så har den personen redan ljugit om sitt namn. Det spelar ju ingen roll. Personen i fråga vet ju vad den gjort, alltså kan du ju aldrig lura den i en fälla.
Anthrax

Recca har rätt i det hon säger.
Det går fan troll i det här spelet. Det där är alltså namnet på den som klubbat ihjäl ett av dina liv? Sory, KK, din förmåga är trasig.

Anthrax är jag, och jag har inte klubbat dig.

Nu är alla Shredders Rogues outade?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
En sak som jag inte fattar är varför xyas lever? Skulle inte han brinna upp när han använde sin förmåga för andra gången?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Okay men grejen är ju att din tänkta mördare nu vet att du sitter på dennes korrekta namn. Således kommer ju den personen att outa ett annat namn, helt oavsett fallet, eller så har den personen redan ljugit om sitt namn. Det spelar ju ingen roll. Personen i fråga vet ju vad den gjort, alltså kan du ju aldrig lura den i en fälla.
Anthrax

Recca har rätt i det hon säger.
Det går fan troll i det här spelet. Det där är alltså namnet på den som klubbat ihjäl ett av dina liv? Sory, KK, din förmåga är trasig.

Anthrax är jag, och jag har inte klubbat dig.

Nu är alla Shredders Rogues outade?
Som om inte Vimes var grön nog så är det här namn-erkännandet det som understryker hans grönhet.

K.K, känns lite kört?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
En sak som jag inte fattar är varför xyas lever? Skulle inte han brinna upp när han använde sin förmåga för andra gången?
Han menar ju att eftersom K.K var immun mot förmågan så funkade det inte.

K.K menar att han inte alls var immun mot förmågan utan förlorade ett liv. Men om K.K förlorar ett liv så innebär det att Xyas skulle ha dött. Om det är som K.K säger så är ju xyas ulv.

Det känns som att det är 50/50 att knäppa en ulv här.

Ärligt talat så tycker jag ju att det känns orimligt att det finns en kraft som gör K.K immun mot förmågor. Men okay. Om vi föreställer oss att xyas är ulv så har ju han ljugit rätt mycket. Kanske säger hans förmåga: "Du kan nattmörda en person och få det att se ut som att någon annan gjort det."

Det skulle även förklara giftmordet. Och om vi kikar på Razar så är ju han långt från en traditionell giftmördare enligt TMNT.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Vimes said:
En sak som jag inte fattar är varför xyas lever? Skulle inte han brinna upp när han använde sin förmåga för andra gången?
Han menar ju att eftersom K.K var immun mot förmågan så funkade det inte.

K.K menar att han inte alls var immun mot förmågan utan förlorade ett liv. Men om K.K förlorar ett liv så innebär det att Xyas skulle ha dött. Om det är som K.K säger så är ju xyas ulv.

Det känns som att det är 50/50 att knäppa en ulv här.

Ärligt talat så tycker jag ju att det känns orimligt att det finns en kraft som gör K.K immun mot förmågor. Men okay. Om vi föreställer oss att xyas är ulv så har ju han ljugit rätt mycket. Kanske säger hans förmåga: "Du kan nattmörda en person och få det att se ut som att någon annan gjort det."

Det skulle även förklara giftmordet. Och om vi kikar på Razar så är ju han långt från en traditionell giftmördare enligt TMNT.
Sen måste jag säga att det är ju inte så himla svårt att chansa på Anthrax när vi vet att Shredders Rogues finns i spel... Anthrax är ju med i Shredders Rogues. Det betyder att K.K har en chans att pricka Lu-Kaazh med sin namnoutning. Och Lu-kaazh hade han ju lätt kunnat dreva mot. K.K har ju tidigare visat att han har Lu-kaazh som en av sina favoriter. För en pressad ulv som ska namnge en person är det fifty fifty att namnge den person som är mindre grön av de två som inte outat namn än, dvs. Lu-kaazh.

Men kan både Xyas och K.K vara ulvar? Det är banne mig svårsväljt. Det känns ju som en ganska vettig taktik för dem, däremot. Att försöka få ut den andra av de två och därmed gröna sig själv.

För mig finns det tre ulvar bland Basse, Larsson, Xyas och K.K.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Recca said:
Vimes said:
En sak som jag inte fattar är varför xyas lever? Skulle inte han brinna upp när han använde sin förmåga för andra gången?
Han menar ju att eftersom K.K var immun mot förmågan så funkade det inte.

K.K menar att han inte alls var immun mot förmågan utan förlorade ett liv. Men om K.K förlorar ett liv så innebär det att Xyas skulle ha dött. Om det är som K.K säger så är ju xyas ulv.

Det känns som att det är 50/50 att knäppa en ulv här.

Ärligt talat så tycker jag ju att det känns orimligt att det finns en kraft som gör K.K immun mot förmågor. Men okay. Om vi föreställer oss att xyas är ulv så har ju han ljugit rätt mycket. Kanske säger hans förmåga: "Du kan nattmörda en person och få det att se ut som att någon annan gjort det."

Det skulle även förklara giftmordet. Och om vi kikar på Razar så är ju han långt från en traditionell giftmördare enligt TMNT.
Sen måste jag säga att det är ju inte så himla svårt att chansa på Anthrax när vi vet att Shredders Rogues finns i spel... Anthrax är ju med i Shredders Rogues. Det betyder att K.K har en chans att pricka Lu-Kaazh med sin namnoutning. Och Lu-kaazh hade han ju lätt kunnat dreva mot. K.K har ju tidigare visat att han har Lu-kaazh som en av sina favoriter. För en pressad ulv som ska namnge en person är det fifty fifty att namnge den person som är mindre grön av de två som inte outat namn än, dvs. Lu-kaazh.

Men kan både Xyas och K.K vara ulvar? Det är banne mig svårsväljt. Det känns ju som en ganska vettig taktik för dem, däremot. Att försöka få ut den andra av de två och därmed gröna sig själv.

För mig finns det tre ulvar bland Basse, Larsson, Xyas och K.K.
En tanke jag har är att Xyas inte har något namn och att han namnger andra när han nattmördar. Han outade sitt namn väldigt sent och då valde han en person som inte ingick i Shredders Rogues. Också han smart chansning om det skulle vara så att han saknar namn.

Kan Lu-kaazh outa om det är så att han saknar namn eller inte?
 
Top