Nekromanti TMNT - Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Efter en kortare rast så har röstnings datat annalyserats och systemet verkar ha kört fast. Systemet verkar inte kunna komma fram till vem som ska bli ordförande för den närmasta tiden.
Detta på grund av att det blivit lika mellan två kandidater, Vimes och Tjavva. Den sammanlagda röstningen är enligt följande:

Vimes: 5 Röster
Tjavva: 5 Röster
LJSLarsson: 1 Röster
I och med detta så är det ingen som får ordförande rollen den här rundan.
Där emot så har det gått betydligt snabbare att få fram resultatet på vem som ska åka på en liten tripp till någon främande dimmension. Vinnaren är Möller.
Som inte ens väntar på att stensoldaterna ska ta fast honom utan springer fram och slänger sig in i dimmensionsportalen, innan den ens är helt inställd på någon dimmension. Så vart Möller tar vägen är det ingen som ens kan gissa sig till.
Då alla slagit sig ner vid bordet igen så noterar ni att !Paxen saknas. Efter en stunds letande hittar ni honom utan huvud, helt klart ett svärd som skillt hans huvud från kroppen.


Röst sammanställningen vart enligt följande:
Möller 11
w176 2
Recca 1
Basenanji 1

Vi tackar Möller och !Paxen för deras deltagande och som vanligt får ni skriva ett sista meddelande utan att avslöja något, inte ens "HEJA Skurkarna/HJältarna".

Nästa runda slutar efter 150 inlägg.

Då både Laowai och w176 har meddelat att de inte har tid att spela längre och jag misslyckats med att hitta ersättare så kommer deras roller offentligöras och deras roller kommer fortsätta som bots. Det tar dock emot att göra detta :gremfrown:
Det vill säga de finns kvar och jag kommer posta resultaret av deras förmågor någon gång under runda.

Spelare: Laowai
Namn: Toka
Liv: 2
Förmåga: Ingen
Rykte: Namn avslöjar inte Hjältarna.
---
Spelare: w176
Namn: Shredder
Liv: 1
Förmåga: Kunskapare, får reda på fraktion vid utröstning. (Passiv)
Rykte: Det finns röstmanupulera bland er.

De som finns kvar i spel är:
Lu-kaazh
Brynolf
Basenanji
LJSLarsson
xyas
Konrad Konvalj
Vimes
Recca
Tjavva
w176 (bot)
Laowai (bot)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Oj, nu kommer jag få jobba. Tydligen hade Shreddan samma förmåga som jag.

Dessutom suger jag som vanligt.

Möller var skurk (bybo). Har jag någonsin vänt ett drev mot en varulv, börjar jag undra...

Minst två ulvar kvar, och ingen av w176 och Lao var ulvar. Jävligt knepigt.

Tjavva: vem är grön eller röd?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
w176 förmåga:
Nässe var Skurk.
Anth var Hjälte.
Möller var Skurk.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Oj, nu kommer jag få jobba. Tydligen hade Shreddan samma förmåga som jag.

Dessutom suger jag som vanligt.

Möller var skurk (bybo). Har jag någonsin vänt ett drev mot en varulv, börjar jag undra...

Minst två ulvar kvar, och ingen av w176 och Lao var ulvar. Jävligt knepigt.

Tjavva: vem är grön eller röd?
Jag siade Vimes. Efter de sista tvivlen i runda tre har vi inte råd att ifrågasätta Vimes om han är röd eller grön, och inte heller tvivla hans förmåga. Är han grön så måste han få jobba och inte försvara sig och är han röd så får han inte ges en chans att ljuga om sina resultat. Det skulle vara ödesdigert.

Vimes är skurk. Med andra ord, han står på byns sida, han är grön!

Så, vilka ska vi rikta in oss på nu?
Mina förslag, om jag lyssna på mina erfarna medspelare, är Basse, Larsson och KK.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag ändrade aldrig min vigilante-förmåga från Konrad, och fick svaret från Vic att Konrad är immun mot förmågor.

Kommentar på det Konrad? Konstig förmåga för en bybo att ha måste jag säga.

Röst: Konrad
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Jag är förstås med Röst: KK

Vicotnik said:
Röst sammanställningen vart enligt följande:
Möller 11
w176 2
Recca 1
Basenanji 1
Vi är nio som röstade. 10 med ordföranderösten. 12 med Krangs (RIP! :gremfrown: ) röst. Ovan ser jag 15 röster? Även om w176 och Lao skulle röstat så stämmer det inte. Recca, var röstade du?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Jag är förstås med Röst: KK

Vicotnik said:
Röst sammanställningen vart enligt följande:
Möller 11
w176 2
Recca 1
Basenanji 1
Vi är nio som röstade. 10 med ordföranderösten. 12 med Krangs (RIP! :gremfrown: ) röst. Ovan ser jag 15 röster? Även om w176 och Lao skulle röstat så stämmer det inte. Recca, var röstade du?
Jag röstade på w176. Ville veta om hon var ulv. Nån annan måste också ha röstat på henne för ljugit om att hon har passiv har hon ju inte gjort iaf.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
xyas said:
Kommentar på det Konrad? Konstig förmåga för en bybo att ha måste jag säga.
Eller nä, det finns ingen förklaring. Denna rundan ska vi:
- Rösta ut Konrad
- Väktaren ska skydda w176 (det är nämligen Shredders liv som är hotat enligt mitt rykte)
- Bestämma om/vem jag ska försöka slakta (det gäller framförallt om ni misstänker mig för att vara ulv, jag vill inte se några röster på mig. Istället skriver ni "jag tycker xyas ska döda X så vi blir av med de båda")
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag är med på det här drevet.

Röst: KK

Dock ser jag ett mönster här, och det har jag påpekat länge!
Vigilanten vinner om alla i SR dör!!!

Jag sa redan tidigt i runda tre att KK och Paxen hänge löst och nu är Paxen död.
Om vi inte ska ge bort det här till Xyas så får vi vara lite coola för jag är fortfarande inte säker på att han är helt grön eller står på byns sida. Så vitt jag vet kan han ju ljuga nu.

Han dödade Paxen, försöker få oss att rösta ut KK och ulvarna misslyckades med sitt nattmord. Det är inte helt omöjligt!

Finns det några teorier om det här bland er? Jag är idel öra!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
xyas said:
xyas said:
Kommentar på det Konrad? Konstig förmåga för en bybo att ha måste jag säga.
Eller nä, det finns ingen förklaring. Denna rundan ska vi:
- Rösta ut Konrad
- Väktaren ska skydda w176 (det är nämligen Shredders liv som är hotat enligt mitt rykte)
- Bestämma om/vem jag ska försöka slakta (det gäller framförallt om ni misstänker mig för att vara ulv, jag vill inte se några röster på mig. Istället skriver ni "jag tycker xyas ska döda X så vi blir av med de båda")

I så fall, om du är grön och vill visa att du står på vår sida...

Vi tar ut KK.
Du tar ut Basse.

Vad säger resten av byn om det?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tråkigt med w176 och Laowai. :-(
Och tack för gott spel Paxen och Möller. :)

Tjavva said:
Mina förslag, om jag lyssna på mina erfarna medspelare, är Basse, Larsson och KK.
Konrad och Basse kan jag förstå, men hur hamnade jag på din lista över misstänkta? Jag trodde vi var supergröna buddies for life? Du hade i alla fall mycket fint att säga om mig förra rundan.

Som jag sagt flera gånger har Konrad inte varit sitt vanliga paranoida ledarjag. Jag har inget emot att sälla mig med byn i detta.

Röst: Konrad

Tycker fortfarande inte att vi skall offra Xyas. Vi har tagit minst en ulv, antagligen två. Nu - särskilt med de två grönade botarna - ligger fördel hos byn. Att offra ger fortfarande +/-0 i bästa fall - i värsta fall förlorar vi två bybor.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tjavva said:
xyas said:
xyas said:
Kommentar på det Konrad? Konstig förmåga för en bybo att ha måste jag säga.
Eller nä, det finns ingen förklaring. Denna rundan ska vi:
- Rösta ut Konrad
- Väktaren ska skydda w176 (det är nämligen Shredders liv som är hotat enligt mitt rykte)
- Bestämma om/vem jag ska försöka slakta (det gäller framförallt om ni misstänker mig för att vara ulv, jag vill inte se några röster på mig. Istället skriver ni "jag tycker xyas ska döda X så vi blir av med de båda")

I så fall, om du är grön och vill visa att du står på vår sida...

Vi tar ut KK.
Du tar ut Basse.

Vad säger resten av byn om det?
Låter som en plan.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Först och främst verkar det som jag har lyckats med att förstöra spelet. På grund av att jag var för snabb med att posta mitt start inlägg utan att ha läst igenom det ordentligt.
Har inte så mycket till lösning på detta tyvärr och kan endast beklaga det hela. Det jag kommer göra är att alla som räknas som Botar kommer elimineras 1 per runda fram över tills det inte finns några kvar. Detta sker i den ordning som de meddelat mig att de inte längre kan.
Åter igen ber jag tusen gånger om ursäkt för detta.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
LJSLarsson said:
Tråkigt med w176 och Laowai. :-(
Och tack för gott spel Paxen och Möller. :)

Tjavva said:
Mina förslag, om jag lyssna på mina erfarna medspelare, är Basse, Larsson och KK.
Konrad och Basse kan jag förstå, men hur hamnade jag på din lista över misstänkta? Jag trodde vi var supergröna buddies for life? Du hade i alla fall mycket fint att säga om mig förra rundan.

Som jag sagt flera gånger har Konrad inte varit sitt vanliga paranoida ledarjag. Jag har inget emot att sälla mig med byn i detta.

Röst: Konrad

Tycker fortfarande inte att vi skall offra Xyas. Vi har tagit minst en ulv, antagligen två. Nu - särskilt med de två grönade botarna - ligger fördel hos byn. Att offra ger fortfarande +/-0 i bästa fall - i värsta fall förlorar vi två bybor.
Om jag ska lyssna på mina erfarna medspelare, sa jag. :gremwink:
Jag skulle vilja gräva lite i Lukaz också JAG tycker fortfarande att Recca pingar lite men ville hellre sia Vimes för han har gjort en del för byn.

Jag röstade på mig själv som ordförande. Den här rundan röstar jag på Vimes med varm hand.

Ordföranderöst: Vimes

Jag har lagt röster och siat igen. Men jag orkar inte jobba mer på det här ikväll. Återkommer kanske i morgon bitti annars på lunchen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
Det enda vi behöver nu är ju att xyas sätter sitt mord på basse. Sen kan vi be SL att avsluta rundan. Jag ser ingen poäng med att dra ut på det här i 150 inlägg.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Recca said:
Brynolf said:
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
Det enda vi behöver nu är ju att xyas sätter sitt mord på basse. Sen kan vi be SL att avsluta rundan. Jag ser ingen poäng med att dra ut på det här i 150 inlägg.
Jag skulle vilja att Konrad elaborerar sitt case mot Lukas, och så klart försöker förklara varför Xyas inte kan påka honom.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Brynolf said:
GGGNNNFFFF........ :gremmad:

Ok, vi har i alla fall en bra tvist mellan KK och Xyas att rota runt i.

Röst: Konrad
Det enda vi behöver nu är ju att xyas sätter sitt mord på basse. Sen kan vi be SL att avsluta rundan. Jag ser ingen poäng med att dra ut på det här i 150 inlägg.
Nu tycker jag du lugnar dig. Du är fortfarande röd i mångas ögon och jag kan tänka mig att det skulle vara väldigt skönt för dig att avsluta rundan på en gång med xyas offer.

Xyas skall inte offra sig. Punkt

Låt oss utnyttja de inläggen vi har istället bara för att lita blint på den som skriker högst. Xyas är ju med i brunish-klubben han också, och jag har ännu inte släppt mina farhågor gällande att han är DTF och inte vigilante.
 
Top