Nekromanti TMNT - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jo mitt rykte säger mig att en snubbe har egna win-con. Inget snack om att det är insta-win dock.

Jag är mobil nu och det är svårt att delta i SEB grad jag känner att jag skulle villa göra. Vi får lixom inte fela så värst mycket och hänger ni mig är vi en bybo mindre.

Varför får jag indikation på att Anthrax försökt backa mig? Är det ens rimligt att jag "chansar" in ett namn som inte outats? Jag ville ju att det skulle stå Razor när xyas väl gått ut med att han meckat med mig på nått vis.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Grejen var att jag tyckte att hans spel var så himla skumt i runda ett, inte minst mot slutet där han inte försvarade eller förklarade sig. Så då var jag övertygad om att mitt rykte var falskt.

Nu med tanke på den här senaste förvirringen är jag helt säker på att xyas kör fult spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Och var är Lukas, var är Brynolf, var är xyas, var är Vimes?

Det är rackartyg i görningen!

KK är på mobil. Jojo. Larsson?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Jo mitt rykte säger mig att en snubbe har egna win-con. Inget snack om att det är insta-win dock.

Jag är mobil nu och det är svårt att delta i SEB grad jag känner att jag skulle villa göra. Vi får lixom inte fela så värst mycket och hänger ni mig är vi en bybo mindre.

Varför får jag indikation på att Anthrax försökt backa mig? Är det ens rimligt att jag "chansar" in ett namn som inte outats? Jag ville ju att det skulle stå Razor när xyas väl gått ut med att han meckat med mig på nått vis.
Ja... Jag vet inte... Verkar skumt som bara den. Å andra sidan så anser jag som sagt att du chansar in ett namn med vetskapen om att Anthrax antagligen finns i spel eftersom shredders Rogues finns i spel. Det är ju ingen vild chansning. Snarare är det ju ett sätt att bara visa att du är grön eftersom din förmåga funkar korrekt som du sagt. Om du är ulv vill du ju gröna dig själv. Och då är ju en "vild chansning" ett bra kort att köra på. Men som jag visat så är det ju ingen "vild chansning" utan en ganska rimlig chansning.

Basenanji said:
Grejen var att jag tyckte att hans spel var så himla skumt i runda ett, inte minst mot slutet där han inte försvarade eller förklarade sig. Så då var jag övertygad om att mitt rykte var falskt.

Nu med tanke på den här senaste förvirringen är jag helt säker på att xyas kör fult spel.
Men ditt rykte säger att om du inte är kvar så vinner ulvarna. Då borde du ju vilja skydda den person som du grönar med ditt rykte. Du gör ju inte detta. Försöker du ens utforska möjligheten att Nässe inte är ulv? o_O

Jag pallar inte gå tillbaks och kolla. Larsson? :gremwink:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Jag tänkte direkt när jag läste det att det var Vic som hittade på ett falskt rykte.

Då tyckte jag att et var jeteskumt att det fanns dels:

1) FEM ulvar?

2) En ulv som inte hörde ihop med de andra ulvarna?

Dessutom var jag inte alls säker på att Nässe verkligen var Rocksteady.

Men man ska visst VETA hur det ligger till för att du ska visa nåden?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
...sedan Recca, redan tidigt under runda ett säger Spider att hälften av alla rykten är sanna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Aaaargh!

Just nu är vi elva spelare kvar. Det som gör mig så jävla nervös är att av dessa elva så är det förmodligen fyra ulvar kvar, varpå det står
7-4 till oss i byn just nu.

Men en av w176/Lao kommer förrsvinna automagical, varpå det egentligen står:

6-4,

varpå om xyas är med i hjältegänget och dödar nån så kommer hjältarna vara i majoritet!

Eller räknar jag galet?

VI MÅSTE TA XYAS DEN HÄR RUNDAN!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Jag tänkte direkt när jag läste det att det var Vic som hittade på ett falskt rykte.

Då tyckte jag att et var jeteskumt att det fanns dels:

1) FEM ulvar?

2) En ulv som inte hörde ihop med de andra ulvarna?

Dessutom var jag inte alls säker på att Nässe verkligen var Rocksteady.

Men man ska visst VETA hur det ligger till för att du ska visa nåden?
Men du, Basse. För det första är min röst intet värd för jag lär ju inte lägga den på någon som jag tror kommer åka ut. För det andra så har jag framlagt att tre av er fyra måste vara ulv. Jag tycker att ditt rykte luktar jättemycket sköldpadda. Hela outningen luktar ju padda.

Om jag hade ett sånt rykte så skulle jag åtminstone i huvudet utforska möjligheten att min polare som hjälper till att stoppa the end of the world för byn, är bybo. Men du verkar ju inte ha gjort det... Så tidigt i spelet bara avgjorde du att ditt rykte var falskt. Men nu i slutskedet av spelet så vill du att du att det ska gröna dig, samma rykte som du själv tror är falskt och som inte fick dig att ens tänka tanken att Nässe kunde vara bybo. Det är ju helt bisarrt. o.o

Och att det dessutom inte är formulerat som en passiv förmåga får mig att tro att det är bullshit, faktiskt. Och bullshit betyder ju ulv.

Är det därifrån du fått ditt rykte att ulvarna är 5 stycken? (det är du som har det ryktet va?)

Nu ser jag att inläggen börjar tryta på den här rundan... >.<
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Aaaargh!

Just nu är vi elva spelare kvar. Det som gör mig så jävla nervös är att av dessa elva så är det förmodligen fyra ulvar kvar, varpå det står
7-4 till oss i byn just nu.

Men en av w176/Lao kommer förrsvinna automagical, varpå det egentligen står:

6-4,

varpå om xyas är med i hjältegänget och dödar nån så kommer hjältarna vara i majoritet!

Eller räknar jag galet?

VI MÅSTE TA XYAS DEN HÄR RUNDAN!
Nä, du räknar fel, Basse. Anth+Tyr var ju ulvar.

Max 3 ulvar kvar, förutsatt att din info om 5 ulvar stämmer, vilket vi inte kan räkna med med tanke på att du är ulv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
xyas, vem är du sugen på att (själv-)mörda?
Dig, før du ær ulv tillsammans med Konrad.

Och såhær. Jag kommer att førsøka vigilante-nacka Basse. Lyckas jag med det och vi røstar ut Konrad har vi plockat två ulvar. Vill ni hindra mig får ni røsta ut mig innan jag hinner mørda Basse. Då kommer Vimes att se att jag ær grøn och ni kan gøra er av med konrad och Basse i de påføljande rundorna. Win før byn oavsett.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Grejen är ju att det är xyas som är skurken?!

Kan inte förstå varför du inte ser det av alla.

Recca said:
Om jag hade ett sånt rykte så skulle jag åtminstone i huvudet utforska möjligheten att min polare som hjälper till att stoppa the end of the world för byn, är bybo. Men du verkar ju inte ha gjort det... Så tidigt i spelet bara avgjorde du att ditt rykte var falskt. Men nu i slutskedet av spelet så vill du att du att det ska gröna dig, samma rykte som du själv tror är falskt och som inte fick dig att ens tänka tanken att Nässe kunde vara bybo. Det är ju helt bisarrt. o.o
Mm, men kliv ur ditt eget huvud och kom in i min skalle nu Recca. Jag tänker inte som du.

Framförallt tänkte jag inte så mellan rundorna. Med tanke på hur Nässe spelade under runda ett (försvann, försvarade sig märkligt mm) så var det för mig uppenbart att vi hade med en nybörjarulv att göra.

Och nu den här röran med Vimes/xyas/Tjavva/Brynolf där alla grönar varandra kors och tvärs.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Basenanji said:
xyas, vem är du sugen på att (själv-)mörda?
Dig, før du ær ulv tillsammans med Konrad.

Och såhær. Jag kommer att førsøka vigilante-nacka Basse. Lyckas jag med det och vi røstar ut Konrad har vi plockat två ulvar. Vill ni hindra mig får ni røsta ut mig innan jag hinner mørda Basse. Då kommer Vimes att se att jag ær grøn och ni kan gøra er av med konrad och Basse i de påføljande rundorna. Win før byn oavsett.
Vänta lite här. Om det på nåt jäkla vänster skulle visa att vi är fel ute här så ser det plötsligt väldigt kört ut, Xyas. Jag föreslår att du håller på förmågan en runda till, röstningen är fortfarande byns bästa vapen och jag tycker vi har ringat in våra alternativ tillräckligt mycket för att kunna greja segern med en runda till godo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Vänta nu Recca...vem sa att Tyr var ulv? Blev inte han nattmördad av någon?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Vänta nu Recca...vem sa att Tyr var ulv? Blev inte han nattmördad av någon?
Men Basse för fan! Vimes är ju fraktionssiare som ser vilka de döda är. Han har ju sagt att Tyr var ulv. Du har ju inte huvet i spelet.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
xyas said:
Basenanji said:
xyas, vem är du sugen på att (själv-)mörda?
Dig, før du ær ulv tillsammans med Konrad.

Och såhær. Jag kommer att førsøka vigilante-nacka Basse. Lyckas jag med det och vi røstar ut Konrad har vi plockat två ulvar. Vill ni hindra mig får ni røsta ut mig innan jag hinner mørda Basse. Då kommer Vimes att se att jag ær grøn och ni kan gøra er av med konrad och Basse i de påføljande rundorna. Win før byn oavsett.

DET HÄR!

Vi gör såhär! Vi röstar ut Basse, hans försvarstal känns ganska panikartat just nu. Xyas sparar sig till nästa omgång och då vet vi om Basse var ulv eller inte och det kan vara så att jag lyckats hitta en till ulv den här rundan, sökfältet har ju barjat smalna av nu.

Det här med att Vimes är miller som siars grön och ljuger om sitt namn är jävligt jobbigt att tänka på. Men vi måste lugna oss. Ingen panik. Vi måste köpa oss tid och oavsett vad måste så få spelare som möjligt ut den här rundan.
Sen är jag beredd att plocka Xyas och KK, men inte förrän sen!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Recca said:
Basenanji said:
Vänta nu Recca...vem sa att Tyr var ulv? Blev inte han nattmördad av någon?
Men Basse för fan! Vimes är ju fraktionssiare som ser vilka de döda är. Han har ju sagt att Tyr var ulv. Du har ju inte huvet i spelet.
Nej nej nej!!!
vimes kan se fraktion på de vi röstar UT!
Tyrs vara eller icke vara är en god chansning!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Vänta lite här. Om det på nåt jäkla vänster skulle visa att vi är fel ute här så ser det plötsligt väldigt kört ut, Xyas. Jag föreslår att du håller på förmågan en runda till, röstningen är fortfarande byns bästa vapen och jag tycker vi har ringat in våra alternativ tillräckligt mycket för att kunna greja segern med en runda till godo.
Visst, men bara om vi røstar ut Konrad. Før hans rød/grøn status kommer att ge er antingen mig (som anklagar Konrad) eller Basse (som førsvarar honom och førsøker ha ut mig).

Mindre æn 40 inlægg nu. Gløm inte lægga era røster. Dags att ta stællning byn!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Basenanji said:
Vänta nu Recca...vem sa att Tyr var ulv? Blev inte han nattmördad av någon?
Men Basse för fan! Vimes är ju fraktionssiare som ser vilka de döda är. Han har ju sagt att Tyr var ulv. Du har ju inte huvet i spelet.
w176 säger inte att Tyr är ulv? Eller booten säger inget om det och det är ju rätt märkligt om shreddar har fel, men Vimes rätt.

Eller har jag fel nu?
 
Top