Nekromanti TMNT - Runda 2

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Ok... siare alltså. Låter ju bra. Varför siade du just Anth? Misstänkte du inte mig mer redan då?

Skulle gärna höra vad Paxen har att säga om din outning. Är teknodromen stor nog för er båda?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Vimes said:
Brynolf said:
Möller said:
Dethär ser ju inte bra, Brynolf. Har du någon anledning till att du inte hakade på mot Nässe?
Klick me, homie! Bra? Bra!

Brynolf - Resten : 20 - 1
Du var alltså sist i ledet. Bah så att du vet liksom.
Och du var den som vände drevet från Anthvidos, som siats som ulv.
När då? Berätta, länka, citera.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Eftersom det inte är nån som helst mening med att dröja med rundan just nu, alla röstar på Anth och så säger vi till Vic att avsluta. Ny runda på lördag. Cool.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Recca said:
När då? Berätta, länka, citera.
Jag tog andrahandsuppgifter från Tjavva, men det tog två sekunder att hitta vad hon syftade på: Clicky-click.
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Recca said:
När då? Berätta, länka, citera.
Jag tog andrahandsuppgifter från Tjavva, men det tog två sekunder att hitta vad hon syftade på: Clicky-click.
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
För mycke text, orkar inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Vimes said:
Brynolf said:
Möller said:
Dethär ser ju inte bra, Brynolf. Har du någon anledning till att du inte hakade på mot Nässe?
Klick me, homie! Bra? Bra!

Brynolf - Resten : 20 - 1
Du var alltså sist i ledet. Bah så att du vet liksom.
Och du var den som vände drevet från Anthvidos, som siats som ulv.
Oh noes! Rösta genast ut mig.

Hey, Brunolf, jag har i varje fall gjort något i det här spelet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
Nop
min röst log på Nässe redan innan Vimes skrev inlägget som startade drevet mot Nässe
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Lu-kaazh said:
Brynolf said:
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
Nop
min röst log på Nässe redan innan Vimes skrev inlägget som startade drevet mot Nässe
Så var det, ja. Nåja, principen är ungefär densamma.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Analys av Nässe del två

Konrad Konvalj said:
Möller said:
Såhär ser läget ut bland de som med fetstil röstat på ordförande:
LJSLarsson: 5 (Basenanji, Brynolf, Spider, LJSLarsson)
Tjavva: 2 (Möller, Lu-kaazh)
Ta bort mig från Vimes och sätt mig på Tjavva efter senaste outningen.

Hinner inte kommentera den mer nu, men helt klart intressant spelat.
Med Vimes och Recca kan vi nå majoritet tror jag. LJSLarsson är också inne, var en stor lirare och stödj någon annan!

Tjavva som ordförande!

Att Tjavva var siare känns ju inte som en jätteöverrasknin. Minst en, troligen två ulvar på två rundor är bra.

Men jag hoppas på lite mindgames från väktar-Lu-kaazh sida. Liksom, vi kan ju anta att ulvarna inte vågar knäppa Tjavva om han vaktas. Så du kan skydda dig själv. Eller, eller ... =)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Möller said:
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Såhär ser läget ut bland de som med fetstil röstat på ordförande:
LJSLarsson: 5 (Basenanji, Brynolf, Spider, LJSLarsson)
Tjavva: 2 (Möller, Lu-kaazh)
Ta bort mig från Vimes och sätt mig på Tjavva efter senaste outningen.

Hinner inte kommentera den mer nu, men helt klart intressant spelat.
Med Vimes och Recca kan vi nå majoritet tror jag. LJSLarsson är också inne, var en stor lirare och stödj någon annan!

Tjavva som ordförande!

Att Tjavva var siare känns ju inte som en jätteöverrasknin. Minst en, troligen två ulvar på två rundor är bra.

Men jag hoppas på lite mindgames från väktar-Lu-kaazh sida. Liksom, vi kan ju anta att ulvarna inte vågar knäppa Tjavva om HON vaktas. Så du kan skydda dig själv. Eller, eller ... =)
:gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Möller said:
Tjavva som ordförande!
Så kan vi göra, absolut. Bara vi blir några stycken så inte paddorna kan fejka till det.
Ordförande: Tjavva
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Analys av Nässe del två

Recca said:
Eftersom det inte är nån som helst mening med att dröja med rundan just nu, alla röstar på Anth och så säger vi till Vic att avsluta. Ny runda på lördag. Cool.
Jo Recca.

Det är ju av rätt stor vikt att Vico inte bryter rundan i det här skedet. Tjavva behöver fler röster som ordförande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf:

Du som kan sno förmågor till höger och vänster, funkar det att sno Lu-kaazh så vi har två väktare till nästa runda? Kan vi ta en vända till och gå igenom dig förmåga. Det känns rätt bra i nuläget vill jag påstå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Nässe del två

Men okej. Seriöst. Yes, jag vände drevet från Anthvidos till Nässe. Nu har Anth blivit siad som ulv.

Om man däremot kollar på Nässes sista rösträkning (ingen röstar mellan den och min drevvändning) ser vi detta:

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos, Brynolf
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos, Ingen
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca, Spider Jerusalem
Recca: Vimes, Tyr
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf, Spider
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos, Tyr
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos, Ingen
Laowai: Brynolf
Lu-kazzh: Nässe
Arvidos: Spider-Jerusalem
Spider: Tyr

Spider har alltså 3 röster, Tyr 3, Arvidos 3, Brynolf klockar in på 2. Nässe själv har 1 röst på sig.

Enter Vimes (det är min jävla förbannelse att vända drev på lösa grunder i sådana här spel...). Rösterna hamnar i den här ordningen:
(Lukas sedan tidigare)
Recca
Vimes
Tyr
Spider
Laowai
Möller
Tjavva
Basenanji
LJSLarsson
Cassius
w176
Brynolf

Nässe ryker.

Det vi kan konstatera är att det fanns FLERA alternativ innan Nässe. Däremot fick vi en väldigt snabb uppslutning på Nässe. Detta beror delvis på att det fanns ett case, och tror jag, delvis på att några av de andra alternativen var ulvar. Jag tror alltså att Nässe var bybo.

De som flyttar från Anthvidos till Nässe är, i ordning: Vimes, Cassius och w176. Jag ska överväga huruvida jag kan tänka mig att w176 är ulv. Detta kan sägas vara en scum tell, och aktiviteten talar inte till hennes fördel.

Jag tror, som sagt, att Tyr var ulv, och de som flyttar från honom var i ordning: Recca och Spider (xyas flyttar aldrig). Var Tyr ulv, tror jag att Recca också är det. Var Tyr ulv, är förstås inte Spider det. Men jag tror inte Spider var ulv; de två som flyttar från honom till Nässe var Tjavva och Larsson, i mina ögon bybor båda två. Och att Tyr är en av de första att haka på Nässedrevet tycker jag är ett tecken på att han är ulv.

Sen är det ju såhär: om både Anthvidos och Tyr är ulvar har ulvarna en jobbig sits innan Nässedrevet. Drevet blir en skänk från ovan, och att folk hoppar på det från andra håll kan också tolkas som ulveri. Laowai och Möller.

Jag vet inte jag är för trött för att tänka. Det är svårt när vi inte vet Tyrs fraktion. Men det här kan vi konstatera: det var en jävlig situation för ulvarna, Anthvios var misstänkt (om vi säger att Tyr eller Spider är ulv blir det en till ulv som ligger risigt till; är Brynolf ulv ytterligare en som det surras om). Nässedrevet är jättejättebra för ulvarna, därför blir det sådan snabb uppslutning. Alla hoppar på, även ulvarna (som har facit). Hence Nässe = bybo. Situationen desarmeras: jag tror att de som är tidigt på är ulvar. Ingen motiverar sig alls i princip.

Vad tror ni om:
ulvarna - Anthvidos, Recca, Tyr, Brynolf?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Konrad Konvalj said:
Brynolf:

Du som kan sno förmågor till höger och vänster, funkar det att sno Lu-kaazh så vi har två väktare till nästa runda? Kan vi ta en vända till och gå igenom dig förmåga. Det känns rätt bra i nuläget vill jag påstå.
Det skulle absolut funka. Vilken aktiv förmåga som helst. Skulle en väktare vara bättre än en siare, menar du?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf verkar gå hårt ut mot de som var tidiga i Nässedrevet (jag och Recca i det här fallet).

Brynolf said:
Och du var den som vände drevet från Anthvidos, som siats som ulv.
Brynolf said:
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
Vet Brynolf att Nässe var bybo eller varför insinuerar han att det var så hemskt av oss?
 
Top