Nekromanti TMNT - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf:

Du som kan sno förmågor till höger och vänster, funkar det att sno Lu-kaazh så vi har två väktare till nästa runda? Kan vi ta en vända till och gå igenom dig förmåga. Det känns rätt bra i nuläget vill jag påstå.
Det skulle absolut funka. Vilken aktiv förmåga som helst. Skulle en väktare vara bättre än en siare, menar du?
Nej, ta siarförmågan. Är du varulv är det svårare för oss att komma åt att du har ljugit om du "tar" väktarförmågan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf:

Du som kan sno förmågor till höger och vänster, funkar det att sno Lu-kaazh så vi har två väktare till nästa runda? Kan vi ta en vända till och gå igenom dig förmåga. Det känns rätt bra i nuläget vill jag påstå.
Det skulle absolut funka. Vilken aktiv förmåga som helst. Skulle en väktare vara bättre än en siare, menar du?
Vi har ju trots allt två siare så det bästa vore ju om vi hade täckning för dem båda. Två väktare kan skydda supersiaren Tjavva och i samma runda kan väktare 2 skydda väktare 1 och så vidare. Jag tror det är en fördel, absolut.

Har aldrig varit med om två väktare i ett spel, men det borde vara en boost. Flera siare i spel har jag varit med om, och själva ulv-fraktionen är ju inte det ända vi kan sätta dit en ulv på så mja. Jo jag skulle kört på två väktare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Vimes said:
Brynolf verkar gå hårt ut mot de som var tidiga i Nässedrevet (jag och Recca i det här fallet).

Brynolf said:
Och du var den som vände drevet från Anthvidos, som siats som ulv.
Brynolf said:
Sedan är det som sagt du, Recca, som är först att rösta.
Vet Brynolf att Nässe var bybo eller varför insinuerar han att det var så hemskt av oss?
Nä, jag tror han var bybo. Det vet vi inte. Men ska vi lita på Tjavva så VET vi att Arvidos/Anth är padda. Dock så hoppade enligt din genomgång Recca inte alls från Arvidos (vilket jag fick för mig genom att läsa Tjavvas genomgång ovan), utan från Tyr. Och där är vi inte lika säkra. Så det rödar inte Recca så mycket.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

Äh, nu måste jag sova. Jag ändrade precis min röst för vem som ska bli ordförande till Tjavva (från w176).

Min analys av Nässedrevet är skev som fan tror jag. I varje fall vad gäller vilka som är ulvar. Någon som har lite tänkarkräm kvar i skallen kan kolla på det kanske?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Analys av Nässe del två

Skarpsinnigt, Vimes! Jag vill inte riktigt helt tro på det, för jag tyckte Nässe pingade tidigt och mycket. Defensiv när han kritiserades, mycket blaj. Men okejdå, kanske.

Vimes said:
Vad tror ni om:
ulvarna - Anthvidos, Recca, Tyr, Brynolf?
Antvidos är vi väl närmast 100% att han är röd.

Brynolf har (låg)pingat länge hos många.

Recca pingade i början, det ska vi inte glömma. Jag har tyckt att hon tagit sig denhär rundan, men samtidigt har jag sett (och anmärkt på) brister i hennes resonemang kring spelupplägget. Och det är ovanligt, om än kanske inte omöjligt, för Recca.

Tyr, tja, pingade Tyr? Inte för mig faktiskt. Tyckte Spider var mycket värre.

Det finns inte så många fler som jag tycker pingar. Och det är en sammanhåĺlen teori som förklarar ulvagerande i grupp istället för bara individuellt, vilket är imponerande. Helt klart något att jobba med i nästa runda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Nä, jag tror han var bybo. Det vet vi inte. Men ska vi lita på Tjavva så VET vi att Arvidos/Anth är padda. Dock så hoppade enligt din genomgång Recca inte alls från Arvidos (vilket jag fick för mig genom att läsa Tjavvas genomgång ovan), utan från Tyr. Och där är vi inte lika säkra. Så det rödar inte Recca så mycket.
Alright. Men om Tyr inte var ulv borde Spider vara det, eller hur? Därifrån får Nässedrevet Tjavva och Larsson. Inga av toppkandidater för ulveri direkt. (<- det här stärker alltså för mig att Tyr faktiskt var ulv).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Nä, jag tror han var bybo. Det vet vi inte. Men ska vi lita på Tjavva så VET vi att Arvidos/Anth är padda. Dock så hoppade enligt din genomgång Recca inte alls från Arvidos (vilket jag fick för mig genom att läsa Tjavvas genomgång ovan), utan från Tyr. Och där är vi inte lika säkra. Så det rödar inte Recca så mycket.
Varför tror du förresten att Nässe var bybo? Du röstade ju på honom. När kom du fram till att han var bybo? Som jag visat var det egentligen inte så att drevet vände från Anthvidos till Nässe. Drevet vände från en osäker situation där Anthvidos, Tyr och Spider (och till viss del du själv) var mest misstänkta och troliga kandidater för galgbacken.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

NU ska jag sova. Håller tummarna för att Lukas gör ett bra jobb med väkteriet.

Och att alla andra använder sina förmågor på ett klokt sätt.

Tjing!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Vimes said:
Brynolf said:
Nä, jag tror han var bybo. Det vet vi inte. Men ska vi lita på Tjavva så VET vi att Arvidos/Anth är padda. Dock så hoppade enligt din genomgång Recca inte alls från Arvidos (vilket jag fick för mig genom att läsa Tjavvas genomgång ovan), utan från Tyr. Och där är vi inte lika säkra. Så det rödar inte Recca så mycket.
Alright. Men om Tyr inte var ulv borde Spider vara det, eller hur? Därifrån får Nässedrevet Tjavva och Larsson. Inga av toppkandidater för ulveri direkt. (<- det här stärker alltså för mig att Tyr faktiskt var ulv).
Just det, bra tänkt. Mindre bra i och för sig i så fall att du hoppade från ulv-Tyr till stackars griseknoen.

Nåja, snyggt jobbat Vimes, det där tror jag vi kan jobba vidare på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Just det, bra tänkt. Mindre bra i och för sig i så fall att du hoppade från ulv-Tyr till stackars griseknoen.
Don't insult my omdöme. Jag hoppade från Anthvidos. (This is Ankeborg all over again... Hej xyas!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Analys av Nässe del två

By the way kan rundan gott stängas för min del. God natt!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Vimes said:
Brynolf said:
Nä, jag tror han var bybo. Det vet vi inte. Men ska vi lita på Tjavva så VET vi att Arvidos/Anth är padda. Dock så hoppade enligt din genomgång Recca inte alls från Arvidos (vilket jag fick för mig genom att läsa Tjavvas genomgång ovan), utan från Tyr. Och där är vi inte lika säkra. Så det rödar inte Recca så mycket.
Varför tror du förresten att Nässe var bybo? Du röstade ju på honom. När kom du fram till att han var bybo? Som jag visat var det egentligen inte så att drevet vände från Anthvidos till Nässe. Drevet vände från en osäker situation där Anthvidos, Tyr och Spider (och till viss del du själv) var mest misstänkta och troliga kandidater för galgbacken.
Jag hade egentligen ingen misstänkt alls runda 1. Det var ditt resonemang här i kombination med att jag ville minska ulvarnas chanser att väga över någon annanstans som fick mig att rösta över huvud taget.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Vimes said:
Brynolf said:
Just det, bra tänkt. Mindre bra i och för sig i så fall att du hoppade från ulv-Tyr till stackars griseknoen.
Don't insult my omdöme. Jag hoppade från Anthvidos. (This is Ankeborg all over again... Hej xyas!)
Urk, sorry, jag menade Recca.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Re: Analys av Nässe del två

Möller said:
Men jag hoppas på lite mindgames från väktar-Lu-kaazh sida. Liksom, vi kan ju anta att ulvarna inte vågar knäppa Tjavva om han vaktas. Så du kan skydda dig själv. Eller, eller ... =)
tyst med dig.
kan folk sluta säga saker högt som uppenbarligen ulvarna tjärnar på.
men principen är sann, ulvarna vet inte vem av mig eller tjavva jag skyddar, så vem de än tar så är det en chans att de misslyckas
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Re: Analys av Nässe del två

Enligt min uträkning så har vi 25inlägg kvar den här rundan.
är det någon som vill tilläga något innan rundan tar slut?
jag börjar känna mig nöjd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Lu-kaazh said:
Enligt min uträkning så har vi 25inlägg kvar den här rundan.
är det någon som vill tilläga något innan rundan tar slut?
jag börjar känna mig nöjd
Nä, det känns ok så här. För att få tiden att gå, har du lust att förklara lite om hur din väktarförmåga hänger ihop med antalet liv vi begåvats med?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Analys av Nässe del två

Brynolf said:
Lu-kaazh said:
Enligt min uträkning så har vi 25inlägg kvar den här rundan.
är det någon som vill tilläga något innan rundan tar slut?
jag börjar känna mig nöjd
Nä, det känns ok så här. För att få tiden att gå, har du lust att förklara lite om hur din väktarförmåga hänger ihop med antalet liv vi begåvats med?
Precis när du möjligtvis börjat se grönare ut så är du där och fiskar efter info igen. Vad är du för något?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Information

Kommer inte kolla till forumet något mer ikväll. Kommer titta in runt 10 tiden imorgon skulle jag tro.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Analys av Nässe del två

Möller said:
Brynolf said:
Lu-kaazh said:
Enligt min uträkning så har vi 25inlägg kvar den här rundan.
är det någon som vill tilläga något innan rundan tar slut?
jag börjar känna mig nöjd
Nä, det känns ok så här. För att få tiden att gå, har du lust att förklara lite om hur din väktarförmåga hänger ihop med antalet liv vi begåvats med?
Precis när du möjligtvis börjat se grönare ut så är du där och fiskar efter info igen. Vad är du för något?
Lite nyfniken på hur ett spel med "liv" som attribut hänger ihop med väktare, bara.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Information

Vicotnik said:
Kommer inte kolla till forumet något mer ikväll. Kommer titta in runt 10 tiden imorgon skulle jag tro.
Det går inte att avsluta rundan nu då? Även om de saknas några inlägg?
 
Top