Nekromanti TMNT - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Deadline är nådd

Det finns en mördare bland oss
Rykten betyder något
Vi har 4+1 hjältar
Någon kan sia fraktion
Hjältarna har inga namn*
En spelare har eget vinstvillkor
Hjältarna har alias*
Det finns en spelare som inte har ett namn
Det finns bara en Miller
De flesta hjältar har en aktiv förmåga
Titlar är viktiga
Det finns inte två som har samma förmåga
Hälften av ryktena är sanna
Det finns spelare som inte har förmåga
TYR?
Någon/några kan röstmanipulera
Det finns en namngiven grupp i byn
Byn förlorar om nyckelpersoner dör

Två rykten vet vi är sanning.

Sätter jag mig ner och kikar lite så får jag fram de kursiverade ryktena + de fetade som sanning + någon av*

Det är 9 stycken inklusive Spiders.

Vilka tror ni är sanna?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Deadline är nådd

Vimes said:
Recca said:
xyas said:
Brynolf said:
Är vi alla överens om att vi vill avsluta rundan ikväll? Vi kan sätta en tid till och med så Vic hinner med i sitt rollspelande. Kl 22 brukar väl vara bra?
Medhåll!
Medhåll!
Nej tack. Varför det? Jag saknar fortfarande en massa grejer av den här rundan. W176 tex. Analys av utröstning av Nässe.

Har svårt att se vad vi vinner på att döda den här rundan ikväll. Det är ju inte som att det kommer avslutas några fler rundor under helgen. Alltså, alldeles oavsett kommer R3 antagligen inte avslutas innan måndag.
Fast den 25'e är ju sista dagen. Vi får väl avsluta rundan i helgen, whats the big deal? Anth fyller faktiskt inget syfte i spelet just nu. Han saknar förmåga, han är inaktiv, han är misstänkt av alla (mig med fast inte för att det är 25% chans att han är ulv/mördare, thats just stupid). Utan för att Arvidos gjorde ulviga grejer.

/Recca, som ursäktar sig för sitt osammanhängande sett med att hon druckit en drink för mycket ikväll.... En drink totalt >.<' ......Och hånglat med en het libanes. ^^
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Deadline är nådd

Konrad Konvalj said:
Det finns en mördare bland oss
Rykten betyder något
Vi har 4+1 hjältar
Någon kan sia fraktion
Hjältarna har inga namn*
En spelare har eget vinstvillkor
Hjältarna har alias*
Det finns en spelare som inte har ett namn
Det finns bara en Miller
De flesta hjältar har en aktiv förmåga
Titlar är viktiga
Det finns inte två som har samma förmåga
Hälften av ryktena är sanna
Det finns spelare som inte har förmåga
TYR?
Någon/några kan röstmanipulera
Det finns en namngiven grupp i byn
Byn förlorar om nyckelpersoner dör

Två rykten vet vi är sanning.

Sätter jag mig ner och kikar lite så får jag fram de kursiverade ryktena + de fetade som sanning + någon av*

Det är 9 stycken inklusive Spiders.

Vilka tror ni är sanna?
Understrukna tror jag är sanna.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Analys av Nässe del två

Nässe said:
Nu kanske min uselhet ställer till det men: Som jag tolkar Xyas så innebär hans rykte att namnen spelar roll. (Vilket väl är allt annat än extremt?)

En teori som Xyas lägger fram är att det kan finnas insta-win.

En annan teori är ju självklart att mitt rykte stämmer- tex då titlar kanske innebär viktiga krafter. När turtlarna får namnen kan de döda viktiga personer.

Jag har inte tolkat det som att Xyas sagt att byn automat-förlorar om namnen avslöjas.

Vimes, Xyas, har jag fel?
Här börjar Nässe fundera i nya banor, om risken att outa för att det kan ringa in powerroller. Han verkar påverkad av resten av startfältet som inte vill outa och backar.
Sen använder han några inlägg till att jaga Basses ark, fundera över Basses rykte och påminner oss om att rösta då han saknar fem röster.
Hittills i spel så ligger det och väger mellan Arvidos och Brynolf, några misstankar riktas mot Vimes också men det blir aldrig diskussion om det.

Cassius hade ett starkt case på Brynolf och dör sedan. Vad tror vi om det?
Vidare…

Nässe said:
Hur tänker ni som inte röstar? Hur är det taktiskt för byn?

Arvid- du säger att vi självklart ska visa våraröster, men röstar inte?

Funderar på vem som uppfann/ avslöjade gruppen fotsoldater. Har jag missat något eller är det taget ur luften?
Funderingar igen. Sedan följer ytterligare korta, korta inlägg där Nässe berömmer Basse för hans ark, frågar Spider om hans textanalysator och annat blaj. Mer för att synas i tråden?
Möller följer upp sina tidigare misstankar med att återigen misstänkliggöra Nässe, men Nässe kommer först efter Brynolf och Spider i Möllers lista. Inget drev ännu.

Blir lite frågande till den här sortens resonemang. Inte för att det handlar om mig utan för att det är... luft. Kvaliten på spelet vet ingen förrän spelet är slut. Kvaliten beror på om jag är ulv eller bybo. Om mina misstankar stämmer eller är fel. Om du är bybo eller ulv. Det är en märklig grej att slänga in.

(Om någon haft skiftande kvalitet på sitt spel så är det väl Vimes- det säger han till och med själv. Uppfinner en gruppering, anklagar till höger och vänster, drar sig tillbaka etc. Men det är inte skumt?)

En ulv kan vara tyst mycket.
Verka dum och naiv (körde jag första vändan, då vann jag)
Prata mycket
Sätta igång många drev

En bybo kan hålla en låg profil och samla på sig ledtrådar
Försöka hålla igång diskussionen
Undersöka saker
Gå på magkänsla
Logiskt lägga ihop ett plus ett

Och du vet att det är såhär. Så jag blir undrande över den sortens resonemang. Sen rödar du Spider- frikänner honom i nästa mening. Markerar Arvid, men säger sen att du tror honom.

Ok? Så vilka av dina misstankar står du för och varför?
Nässe reagerar dock på det här med ytterligare karaktärsexempel. Och försöker igen skjuta över misstankar på Vimes. Sedan ett kort inlägg där han är på Tyr för att Tyr inte lagt sin röst.
Ger sen medhåll till att försöka avsluta rundan runt kl 22.

Tankar i övrigt

Jag tycker vi ska avsluta rundan idag.

Alla ska outa sina rykten innan rundan ärt slut! Vi vill inte sitta med tomma rader i Basses Block.

Brynolfs rykte är extremt intressant. Jag tycker att vi håller inne på våra krafter, så länge.


Hur rimligt är det att Vimes stavar fel till Rogues? Jag gör det hela tiden, men jag vet att det är ett ord som är lurigt, så jag är uppmärksam på det. Och jag har aldrig i mitt liv ens spelat D&D, där det ju är en klass som förekommer ofta. I ett annat sammanhang skulle jag trott på det men här så känns det, inte som en lögn, men lite udda. Någon som vet om Vimes spelar D&D?

Också att det råkar vara en grupp som är jätteobskyr, där dock flera medlemmar finns ute.

Någon pratade om att vi bör vara i överväldigande majoritet när vi röstar ut någon- så att inte Ulvarna i hemlighet tar någon annan. Det tycker inte jag.

Jag tycker vi bybor ska rösta på den vi misstänker. Jag tycker vi bybor ska vara genomärliga med vad vi röstar på. När det sedan diffar- någon vi röstat ut stannar kvar- då kan vi analysera rösterna. Om alla röster på samma så har vi ingenting att gå på, och ulvarna kan jättelätt flyga in under radarn.

Fram med ryktet Recca!
Fem personer har inte lämnat sina rykten:

Tyr
Möller
Recca
!Paxen
Tjavva

Kan vi få dem?

Håller med dig om Arvidos, faktiskt. Han har också det konstigaste ryktet.
"Rykten är viktiga"
ååååooookej....

I skrivande stund skulle min turtles-soppa bestå av: Spider, Vimes, Basse, Larsson

Kryddat med någon av dessa:
Brynolf, w176, Arvidos, ! Paxen
Nässe vill ha ut ryktena och jag följer honom i det men kontrar med att jag vill att alla outar huruvida ni har förmågor eller inte. Hit har Nässe betett sig ganska samlat och bara fräst ifrån en gång, sen har han hållit sig lugn och nästan lite ironisk i sina inlägg. Bara en röst ligger på honom fortfarande och ingen har mer än gjort honom lätt röd. Drevet ligger på Arvidos.

Ingen och inget har grönat Spider. Det är antingen såsiga bybor eller ulvar som påstår detta.

(Vimes grönade Spider eftersom Vimes fel-googlade rykte ju inte kunde stämma. Sen fick han stav-hjälp, och då föll allt på plats)

I god spam-anda ska jag berätta några av de saker jag tycker är skumt med Spider.

Vi har ett spel där byborna har mindre info än vanligt. Vi kan inte se vem folk egentligen röstar på.
I det läget slänger Vic då in rykten, som tycks innehålla info men som är helt opålitligt, eftersom 50% är falska och vi vet inte vilka.

Jag skulle säga att resultatet av det är ett spel som byborna inte kan vinna.

Jag tror inte på att Vic satt ihop ett sådant spel.
Jag tror Spider ljuger.
Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.

Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?

Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.

Ditt rykte är inget världsomvändande men du kommer inte berätta det förrän alla säger om de har förmåga. Rimligt? 13 personer ska nu enligt dig pressas på ja och nej om förmåga.

Eller så plockar vi fram de sista ryktena.

(Mitt namn var faktiskt också felstavat, så jag var tvungen att fråga Vic om det…)
Flera följer direkt och outar ja/nej. Nässe reagerar på detta sätt. Han blir direkt offensiv och försöker återigen röda Spider. Han har nu gått helt emot sitt första inlägg där han tyckte vi skulle outa allt för att powerroller inte spelar någon roll.
Jag hugger tillbaka på det här, har hittills inte haft en tanke på Nässe som annat än orange möjligen. Fortfarande inget drev på honom så han borde kunna hålla sig lugn. Rösterna ligger på Arvidos och Spider.

Jag pressar sedan Nässe om hans förmåga. Drevet tippar mot Spider. Arvidos kliver av.

Skrivet av: Nässe
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.


Men du har en förmåga??? Det var allt jag ville veta.


Det var Vimes som sa att vi skulle chansa.

Jag har inte sagt något om förmåga, varken att jag har eller inte har.

Får det här svaret. Och pressar honom igen.

Skrivet av: Tjavva
Nässe said:
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.


HÄR Nässe, har du sagt att du inte kommer outa något om din förmåga. Jag tolkar det som att du har en förmåga. Har jag tolkat det fel då så att du inte har en förmåga eller är det så att du har en förmåga men inte vill erkänna det eller att du inte har en fömåga och vill jiddra bort oss andra. Det brunar dig ordentligt måste jag säga.
Efter det här går diskussionen vidare. Fortfarande ingen press på Nässe, annat än att han för andra gången sagt emot sig själv. Diskussionen ligger nu på Tyr vs Spider i Miller-frågan.
Jag lägger upp en sammanställning över rösterna där Nässe hamnar under ”vägrar svara”. Vimes konfronterar Nässe med det här. Anth kommer in i spelet efter Arvidos. Till slut outar Nässe också, under protest.

Ok- gör ni det så hänger jag på, även om jag som sagt tycker det är en dålig idé.

Jag har inte en förmåga.
Gud vad du klär av mig- oj vad begåvat....


eller, är, och, eller, är och, eller är och, eller är och = BRUN!!!!!

Känn på den logiken...

(Vad sägs om att tolka det som det jag skrev tidigare--> jag tycker inte egentligen vi ska berätta våra förmågor, eller om vi har eller inte har förmågor, lite tips kring en bra tolkningsnyckel...)
Det här är det konstruktiva svaret jag fick på att jag några gånger påpekade att han hintat att han hade förmåga. Jag sammanställer listorna och publicerar dem. Diskussionerna går fortfarande runt Spider och Tyr. Rösterna ligger på Arvidos och Spider. Än så länge bara Möller som tydligt rödad Nässe. Några andra har svara misstankar. Jag bland annat. Sedan lyfter Vimes på locket till den puttrande grytan.

Vimes said:
Nässes agerande tycker jag är JÄTTESPÄNNANDE! Han vill inte outa om förmåga (om jag minns rätt för att han var rädd för nattmord). Han forumlerar sig som att han har en förmåga (really, det gör du, Nässe). Sen outar han att han inte har en förmåga. Det mejkar väl sådär med sense egentligen. Eller, om vi ponerar att Nässe är ulv, och att hans förmåga heter "DÖDA SHREDDERS POLARE!!!" mejkar det förstås sense.

Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?
Nässe said:
Kan någon som har Shredders Rogues i sitt PM bekräfta detta? Helst allihop- så man slipper sitta och tro att Vimes hittat på alltihop.
Jag är alltså inte ute efter samma som Vimes, att de som är rollerna ska säga ja. Jag vill höra att någon har Shredders R skrivet i sitt PM.


Skulle ju vara förbaskat trevligt om de som jagar efter info också kommer med lite egen info.
Nässe vill ha bekräftat att det finns något som överhuvudtaget heter SR och kräver motprestation. Lite pressad känns han. Fortfarande inga röster på honom. Vikten ligger på Spider och Arvidos.

Jag tror inte på Spider. (Dvs jag tror rykten stämmer, men Ulvarna har inga riktiga rykten- så de måste hitta på. )

Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.
Nässe hänvisar till Brynolfs rykte som anledning till sin kovändning.
Några kommenterar i förbifarten, folk fortsätter outa förmåga ja/nej. Här outar jag mitt rykte och Vimes fortsätter pressa Nässe.

Vimes said:
Skrivet av: Nässe
Skrivet av: Vimes


Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?


Det här

Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.


Alright.

Jag kollade lite hur du snackat om förmågor tidigare. Såhär reagerade du på Brynolfs outning:
Skrivet av: Nässe
Brynolfs rykte är extremt intressant. Jag tycker att vi håller inne på våra krafter, så länge.


Efter att Tjavva ville ha ett ja/nej från alla skrev du såhär:
Skrivet av: Nässe
Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.

Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?
Skrivet av: Brynolf
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.

Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.


Du rör dig konsekvent kring "vi" "våra" och "min" precis som om du hade en förmåga. Sen outar du alltså, efter påtryckningar, att du inte har en. Det är en scum tell. Punkt och utropstecken.

Du må mena att du pratade om byn i största allmänhet eller om din "förmågestatus" (som i huruvida du har en förmåga eller inte) men ändå scum tell. Vi har fångat ulvar på sådana här språkliga missar tidigare.

Innan Brynolf outade sitt rykte skrev du såhär om förmågor:
Skrivet av: Nässes andra inlägg
Tror på outning av info. Siare brukar ändå inte spela någon roll.


Här är alltså powerroller mindre viktiga. Men det var ju å andra sidan innan Brynolf outat sitt rykte.

Men sen skriver du, ganska mycket senare, såhär angående att jag ville dreva efter förmåga:
Skrivet av: Nässe
(och kastar dessutom in att Förmågor ska outas, vilket ju verkar helt.. mongo)


Tidigare hade du inga problem med att sälja ut siaren alltså, men jag var plötsligt mongo för att jag ville dreva efter folks förmågor. Detta är alltså långt innan Brynolf outar.

Så, ditt agerande kring det här med förmågor är inte helt konsekvent.

En annan sak som är intressant är att du argumenterar för att Spider ljuger om sitt rykte för att spelet är orimligt svårt om rykten kan vara falska. Men samtidigt tror köper du alltså Brynolfs rykte, som ju helt ärligt gör spelet ännu svårare än Spiders om det stämmer. Inte bara det, du tolkar dessutom Brynolfs rykte som att det bara finns en (1) spelare med förmåga att se fraktionen på den som åker ut. Och tror ändå på det!

Du är inkonsekvent. För mig är du ett alternativ att rösta ut. Och hey! du har ju ingen förmåga, så du kan ju inte vara den här henen som vi måste ha i spel för att vinna
Första rösten på Nässe låter inte vänta sig. Recca är ute först och då Möllers röst ligger från innan så har Nässe nu två. Vimes hakar på direkt och lägger röst på Nässe och sedan Tyr.
Detta följs av Spider, Laowai och Möller igen som påpekar att han haft Nässe som röd ett tag. Vimes fortsätter att analysera sönder Nässes logik . Sedan kliver jag på drevet, följd av Basse, Larsson, Cassius sedan kommer Nässes reaktion på drevet och också det sista han skriver i tråden.

Skrivet av: Vimes
GUD vad segt det blev nu. Har vi helt tappat bollen?

Jag såg Nässe online för någon timme sedan, men han har inte sagt något i tråden? En ulv som gett upp?

Kom igen nu, Nässe! Är du bybo behöver du skriva en massa bra saker så att vi kan använda dem sedan. Heja heja!
Kanske inte gett upp, men orkar inte lägga tid på det här ikväll mer än detta:

Rock-steady heter jag. 2 liv har jag, och ingen förmåga. Ryktet är att titlar är viktiga.

Jag tror att Spider Vimes och Basse är ulvar. Misstänker några till, men det kan ni se tidigare i tråden.

Spiders rykte är för orimligt för att vara sant. Alla pratar på som om alla rykten är sanna- men ingen tänker på att detta antingen innebär att Spider är ulv, eller så pratar vi bara dynga om saker vi inte vet något om. Så rösta ut Spider, eller sluta förhålla er till rykte som om de går att lita på. Hur lång tid tar det innan Spider lägger en röst på Tyr? Låååång betänketid.

Vimes har hittat den obskyra gruppen Shredders Rogues (som han inte kan stava till...). Ingen har sagt sig ha detta i sitt pm. Vimes har överlag gjort så mycket konstigt så - läs tråden igen! Fotsoldater, någon?

Basse gör en del grejer. Tex: skriver in Shredder Rogues i sitt protokoll fast det inte är info som någon outat. Om JAG hade satt ihop ett excel-blad så hade det varit för att samla FAKTA, dvs saker som outats. Det är själva poängen och funktionen med ett sådant blad. Så hur kommer det sig att han skriver in saker som Vimes påstår?



Titta på ryktena. Antingen är hälften blaj- då kan ni skita i dem.

Om ni tror Spider är ulv- fundera då på vilka som låter rimliga. Påhittade?

Hur kommer det sig att det är så svårt att få folk att skriva ut rykten (som ändå är falska i 50% av fallen...) och röster? Vilka stretar emot? Hur kan någon bybo tycka detta är dumt att göra? Ingen har missat mitt spammande (inte ens Lu-kaazh).

Och de som höll inne sina rykten- hur bra är dessa rykten? Var de värda att hålla på? Skulle du hålla på dem. Larssons rykte- hur rimligt låter det?





Angående Vimes analys- så gör jag absolut ett misstag i mitt allra första inlägg där jag inte läst Vics inledning- och tänker att siare och dyl funkar som vanligt. Ganska tydligt också att jag menar att kombon Brynolfs rykte och Spider är svårsmält? Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.
W176 kliver på drevet, Anth har sagt att han nog inte kommer hinna ta ställning. Xyas och Paxen röstar inte i drevet. Lukaz lägger sin röst på Nässe någonstans efter den fjärde eller femte kon.
Sedan blir det bondgård av hela altet.
Under det här så diskuteras fortfarande Spider/Tyr och lite diverse grejer.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

I vilken ordning vi kliver på drevet:
Recca
Vimes
Tyr
Spider
Laowai
Möller
Tjavva
Basse
Larsson
Cassius
W176
Lukaz

Avstår att vara med i drevet
Anth

Tar inte ställning trots att de är med i övriga diskussioner
KK
Xyas
Paxen

Jag kan säkert ha missat att KK, Xyas och Paxen röstade men jag hittade inget och jag orkar inte gå igenom det igen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Tjavva said:
I vilken ordning vi kliver på drevet:
Recca
Vimes
Tyr
Spider
Laowai
Möller
Tjavva
Basse
Larsson
Cassius
W176
Lukaz

Avstår att vara med i drevet
Anth

Tar inte ställning trots att de är med i övriga diskussioner
KK
Xyas
Paxen
Brynolf

Jag kan säkert ha missat att KK, Xyas, Brynolf och Paxen röstade men jag hittade inget och jag orkar inte gå igenom det igen.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Analys av Nässe del två

Skitbra jobbat. Tjavva for president! Och med det menar jag ordförande. Och för att han är grön, inte aktiv. Kanalpaddlare, ni som tänker annorlunda.

Sist att kliva på Nässe-drevet, och därmed aningen rödade av det är alltså:
Basse
LSJLarsson
Cassius
w176
Lu-kaazh

Men spelet är ju inte ett normalt ulvspel, så även de som ställer sig utanför rödas (KK Xyas Paxen Brynolf).

Dethär ser ju inte bra, Brynolf. Har du någon anledning till att du inte hakade på mot Nässe?

w176 och Lu-kaazh vill jag ursäkta med att de inte är så aktiva alls, men det är ju en jävligt dum ursäkt egentligen. Någon som är mindre godtrogen än mig får gärna gräva upp skräp på dehär två.

LSJLarsson tycker jag faktiskt börjat pinga så smått denhär rundan. Att han dessutom är sen på Nässe behöver betyda, tja, ingenting egentligen. Men det kan ju betyda nått också.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Analys av Nässe del två

Tjavva said:
I vilken ordning vi kliver på drevet:
Recca
Vimes
Tyr
Spider
Laowai
Möller
Tjavva
Basse
Larsson
Cassius
W176
Lukaz

Avstår att vara med i drevet
Anth

Tar inte ställning trots att de är med i övriga diskussioner
KK
Xyas
Paxen

Jag kan säkert ha missat att KK, Xyas och Paxen röstade men jag hittade inget och jag orkar inte gå igenom det igen.
jag var inte alls sist på drevet.
jag var nästan först
https://www.rollspel.nu/threads/57184/post-751113

i slutet så bara förtydligade jag var rösten låg
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Lu-kaazh said:
Tjavva said:
I vilken ordning vi kliver på drevet:
Möller
Lukaz
Recca
Vimes
Tyr
Spider
Laowai
Tjavva
Basse
Larsson
Cassius
W176


Avstår att vara med i drevet
Anth

Tar inte ställning trots att de är med i övriga diskussioner
KK
Xyas
Paxen

Jag kan säkert ha missat att KK, Xyas och Paxen röstade men jag hittade inget och jag orkar inte gå igenom det igen.
jag var inte alls sist på drevet.
jag var nästan först
https://www.rollspel.nu/threads/57184/post-751113

i slutet så bara förtydligade jag var rösten låg
Förlåt, men som sagt, jag har gått igenom 700 inlägg. Att jag inte missat mer är en bedrift. Jag flyttar upp dig och Möller, för han var ju också på långt innan drevet.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Analys av Nässe del två

Ursäkta dig inte Tjavva, du har gjort ett strålande jobb! Ett bättre svar hade varit »ah, det missade jag. Jag ändrar!« =)

Men, jag ser att vi inte har många inlägg kvar till 400 och rundas slut. Vi ser visserligen ut att vara rätt enade kring anth, men det stör mig något alldeles oerhört att vi kanske sumpar ordförandeposten.

Såhär ser läget ut bland de som med fetstil röstat på ordförande:
LJSLarsson: 5 (Basenanji, Brynolf, Spider, LJSLarsson)
Tjavva: 2 (Möller, Lu-kaazh)


Det stör mig något oerhört att i LJSLarsson-träsket sitter två primär-kanditater till ulvar. Samt Basse och Larsson själv, som knappast heller är bortom rimlig misstanke.

Om någon, eller åtminstone två, av Larsson-träskarna är ulvar så kan ulvarna samla ihop en majoritet av rösterna på valfri kanditat (såvida inte folk sitter och lurar på massa röster, kanske är det Vimes som leder egentligen).

Kan vi städa upp dethär? Tills det börjar närma sig absoluta slutet är jag inte okej med LJSLarsson, men kommer det till kritan ser jag hellre konsensus än den perfekta kandidaten.

Annars så kanske Lu-kaazh, Tjavva, Recca och jag ska ta och välja in Vimes? Han lär ju ha flest röster bland de som int sagt något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Nässe del två

Jättebra Tjavva. Det enda jag saknar är röstställningen när Nässedrevet startade. Det vill säga vilka alternativ som fanns till Nässe. Om en bybo var hetaste alternativet innan Nässe lär ulvar varit obenägna att hoppa på Nässedrevet, om Nässe var ulv alltså. Och vice versa.

Orkar jag ska jag kolla på det ikväll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Vimes said:
Jättebra Tjavva. Det enda jag saknar är röstställningen när Nässedrevet startade. Det vill säga vilka alternativ som fanns till Nässe. Om en bybo var hetaste alternativet innan Nässe lär ulvar varit obenägna att hoppa på Nässedrevet, om Nässe var ulv alltså. Och vice versa.

Orkar jag ska jag kolla på det ikväll.
Drevet låg på Arvidos innan du slängde över det på Nässe. Den första att hoppa på var Recca och sedan så fanns det ingen återvändo. Nässe var körd. Med den vetskap jag har om Anth så pingar det alla som tidigt tog chansen att flytta sin röst från honom.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Och med det så tänker jag outa allt jag har och motivera det.

Jag har en otäck känsla av att jag kommer dö i slutet på den här rundan och därför tänker jag outa all min info. Vi har inte råd att fler dör så som Tyr gjorde och lämnade en massa luckor. Byn, gör ert bästa med det här och se till att vinna för min skull.

Anledningen till att Anth blev så aggro på mig i dag, och anledningen till att han inte är här och försvarar sig är att han vet att jag vet vad han är. Jag har smulat det tidigare, jag har smulat ut hela min roll under de här två rundorna, Basse plockade mitt enda liv, ingen annan har kommenterat varför jag reagerat på vissa saker, men det finns där, hela vägen. Och i den här rundan har jag sagt tydligt: Jag vet saker.

Jag heter Dr Baxter Stockman och kan sia fraktion.

Den här rundan siade jag Arvidos/Anth och fick svart på vitt att han är hjälte. Därför svängde jag från Brynolf, KK, därför har jag betett mig konstigt, jag VET ju att Anth är ulv, men jag MISSTÄNKER Brynolf. Jag visste inte hur jag skulle hantera det här. Det är jävligt svårt att få en sån här roll första gången man spelar, men jag har försökt. Jag vågade inte heller driva för hårt själv av rädsla för att åka dit men jag inser nu att det finns en jätterisk nu när jag gått så hårt åt Anth i början av den här rundan och som sagt: Jag vill inte lämna byn med blanka rader eller utan all info som jag sitter på. Så idag har jag försökt sammanställa lite om Nässe och så vill jag ge er allt jag har, även om det inte är mycket så är det viktigt för det fortsatta spelet.

Detta har jag:
Jag är Dr Baxter Stockman. Jag är bror till Brynolf Stockman. Jag ingår inte i Shredders rogues. Jag har en titel. Jag kan sia fraktion. Anth är hjälte!
Sen har jag ju alla mina teorier men jag litar på att ni kan hitta något vettigt i allt jag skrivit.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Everything makes sense now.

Tjavva, att du tagit rygg på folk hela tiden har pingat för mig, men det är ju jättesmart om man sitter på en power-roll...

Hoppas nu väktaren fattar att skydda dig... Eller hur Paxie?

Röst: Anth
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Recca said:
Everything makes sense now.

Tjavva, att du tagit rygg på folk hela tiden har pingat för mig, men det är ju jättesmart om man sitter på en power-roll...

Hoppas nu väktaren fattar att skydda dig... Eller hur Paxie?

Röst: Anth
Jag hoppas på Lukaz. :gremsmile:
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Recca said:
Everything makes sense now.

Tjavva, att du tagit rygg på folk hela tiden har pingat för mig, men det är ju jättesmart om man sitter på en power-roll...

Hoppas nu väktaren fattar att skydda dig... Eller hur Paxie?

Röst: Anth
*Lu-kaazh
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Analys av Nässe del två

Tjavva said:
Jag hoppas på Lukaz. :gremsmile:
det gör jag med :gremsmile:

jag hade redan dig som person jag skulle skydda :gremsmile:

men eftersom jag nu säger det öppet så bör det betyda att det blir jag som dör...

så tycker ni att jag skall Släppa mitt namn?
jag ser inget som vi skulle kärna på det, bara saker vi skulle förlora.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Analys av Nässe del två

Möller said:
Såhär ser läget ut bland de som med fetstil röstat på ordförande:
LJSLarsson: 5 (Basenanji, Brynolf, Spider, LJSLarsson)
Tjavva: 2 (Möller, Lu-kaazh)
Ta bort mig från Vimes och sätt mig på Tjavva efter senaste outningen.

Hinner inte kommentera den mer nu, men helt klart intressant spelat.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Analys av Nässe del två

Jag skulle ha litat på Lukaz, han hade ju redan hintat om att han trodde på mig. :gremblush:

Okej. Ett nytt spår då. Kan inte sluta jobba nu.
Fem med aktiva förmågor varav jag och Lukaz är gröna. De som är kvar är då Brynolf, Paxen och Xyas. Om Möllers rykte stämmer så har majoriteten av ulvarna aktiva förmågor och med Anth ute så har vi de här tre kvar, alla med aktiva förmågor.

Är det ett spår vi ska följa?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Analys av Nässe del två

Tjavva said:
Jag skulle ha litat på Lukaz, han hade ju redan hintat om att han trodde på mig. :gremblush:

Okej. Ett nytt spår då. Kan inte sluta jobba nu.
Fem med aktiva förmågor varav jag och Lukaz är gröna. De som är kvar är då Brynolf, Paxen och Xyas. Om Möllers rykte stämmer så har majoriteten av ulvarna aktiva förmågor och med Anth ute så har vi de här tre kvar, alla med aktiva förmågor.

Är det ett spår vi ska följa?
Paxie är siare med mystiska kriterier. Vi har en siare med awesome-powers. Varför har vi en sopig siare för?

Xyas tycker jag har spelat bra, dock... Jag känner igen hans spel från förr också. Han säger inte så mycket, det är hans grej. Fast det han säger är alltid bra. Han är på samma våglängd som mig...

Brynolf? ....Asso... Hrm... Ja, han kommer ju dingla om jag får bestämma. <.<
 
Top