Nekromanti TMNT - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Via de elektroniska monitorerna framför er så lägger ni era röster i det tysta, undan de andras vakande blickar.
Det går en stund medan rösterna sammanställs och till slut dyker resultatet av omröstningen upp på er egen skärm.


Nässe -> 17 Röster
Spider Jerusalem -> 1 Röst
Cassius -> 1 Röst

Några stensoldater går med tunga steg fram och sliter upp Nässe ur hans stol och släppar honom bort till Dimensionsportalen och kastar in honom i den.
Efter att ni sett Nässe slängas in i portalen så vänder ni åter blickarna mot varandra och era monitorer. Då upptäcker ni till er förfäran att Tyr har fallit samman i sin stol med någon svart skum kommandes ur hans ögon, mun, näsa och öron. Han är död och bortom all räddning. Men ni finner även Cassius har lämnat er och en sai sitter i huvudet på honom...

Mötets ordförande har utsetts till: Vimes
Som tog hem segern som ordförande med stor majoritet.

Vimes -> 14 röster.
w176 -> 3 röster.
Recca -> 1 röst.

Vi tackar Cassius, Nässe och Tyr för deras deltagande. Ni får skriva ett sista inlägg utan att avslöja något.

Nästa runda tar slut efter 400 inlägg. Lycka till.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ajajaj. Gissar vi att ulvarna kan nattmörda som vanligt och att vi dessutom har en vigilante?

Men, w176 verkar ha rätt. Får 17+1+1 till mer än 18, röster kan då manipuleras.

Jag går och lägger mig nu.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Ingen info om tillhörighet för de som lämnat oss alltså. Attans vad svårt det blev nu.

Nästan alla röstade på nässe. Ulv-strategi då han ändå var rökt, eller var han bybo?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Crabshit! Varför dödde två?

Och varför Tyr? Är Spider ond nu?

Alla rykten på bordet. SERIÖST, RECCA. Inget jävla larvande. Då måste vi rösta ihjäl dig (tänk på att jag bestämmer vem som blir utröstad!).

Ordning på det här nu. Massor hände under förra rundan, nu måste vi reda ut vad som egentligen hände.

Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Vänta nu, får vi inte ens reda på vilka de som dog var?
Då är det här spelet löjligt svårt.

Tack i alla fall till nässe, Cassius och Tyr!

Jag ska hämnas er!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Åh, det här orkar jag inte tänka på nu. Måste sova först. Men om folk dör i den här takten så måste vi skärpa oss och inte hålla på och lajja. Då kommer vi förlora på walk over. Jag har en idé! Jag ska ta den i morron när jag hunnit läsa ifatt på lite grejer och inte är så himla trött. Tills dess: Hitta mönster! Hitta mönster!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tack för ett kul lir! Så länge det varade! Nåja, nu har jag tid att förbereda inför rollspelandet imorgon. :gremtongue:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Möller said:
Ajajaj. Gissar vi att ulvarna kan nattmörda som vanligt och att vi dessutom har en vigilante?
Ja, det känns som min osvikliga intuition (hrm) stämde. Eventuellt är det som någon nämnde så att vigilanten är på törtlarnas sida men inte kan kommunicera med dem. Men samtidigt hade väl KK nåt rykte om att någon agerar helt i eget intresse?

Men, w176 verkar ha rätt. Får 17+1+1 till mer än 18, röster kan då manipuleras.
Hm, ja. Frågan är hur.

Ni som har fler än ett liv, outa inte det för allt smör i Smöuland!

Ni som röstade på Cassius och Spider, vilka var ni?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Crabshit! Varför dödde två?

Och varför Tyr? Är Spider ond nu?

Alla rykten på bordet. SERIÖST, RECCA. Inget jävla larvande. Då måste vi rösta ihjäl dig (tänk på att jag bestämmer vem som blir utröstad!).

Ordning på det här nu. Massor hände under förra rundan, nu måste vi reda ut vad som egentligen hände.

Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Okay, Tyr har inte outat Rykte men han har outat förmåga Miller. Frågan är varför ulvarna nattdödar nån som outat en så usel förmåga... Borde de inte vilja nattmörda nån som inte outat förmåga?

Cassius har inte outat förmåga och han dog... That makes more sense.

Möllers outning var att de flesta ulvarna har aktiva förmågor. Vad sägs om en förmågeoutning laget runt?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Recca said:
Okay, Tyr har inte outat Rykte men han har outat förmåga Miller.
Urk, det har du rätt i, det missade jag.

Frågan är varför ulvarna nattdödar nån som outat en så usel förmåga... Borde de inte vilja nattmörda nån som inte outat förmåga?
För att misstänkliggöra Spider, kanske? Men samtidigt var det knappast en padda som mördade Tyr, det måste ha varit vår mystiske vigilante.

Cassius har inte outat förmåga och han dog... That makes more sense.
Jovars, och han hade ett rätt mustigt namn också. Framför allt tror jag han mördades för att han var grönish.

Möllers outning var att de flesta ulvarna har aktiva förmågor. Vad sägs om en förmågeoutning laget runt?
Vad sägs om att hala fram ditt rykte nån gång?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
Brynolf said:
Vad sägs om att hala fram ditt rykte nån gång?
Gäsp. Brunolf: Du har försökt få mig att outa mitt rykte i säkert 30 inlägg. Det verkar vara allt du gör. Varför inte ta och sluta tjata och låta the big boys and girls spela spelet?

Jag ser det så här. Om mitt rykte stämmer så vore det katastrof att outa det just nu. Om det inte stämmer så kvittar det om jag outar det just nu. De som driver min outning på mitt rykte kommer vara röda för mig.

Röst: Brunolf
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Vicotnik said:
Via de elektroniska monitorerna framför er så lägger ni era röster i det tysta, undan de andras vakande blickar.
Det går en stund medan rösterna sammanställs och till slut dyker resultatet av omröstningen upp på er egen skärm.


Nässe -> 17 Röster
Spider Jerusalem -> 1 Röst
Cassius -> 1 Röst

Några stensoldater går med tunga steg fram och sliter upp Nässe ur hans stol och släppar honom bort till Dimensionsportalen och kastar in honom i den.
Efter att ni sett Nässe slängas in i portalen så vänder ni åter blickarna mot varandra och era monitorer. Då upptäcker ni till er förfäran att Tyr har fallit samman i sin stol med någon svart skum kommandes ur hans ögon, mun, näsa och öron. Han är död och bortom all räddning. Men ni finner även Cassius har lämnat er och en sai sitter i huvudet på honom...

Mötets ordförande har utsetts till: Vimes
Som tog hem segern som ordförande med stor majoritet.

Vimes -> 14 röster.
w176 -> 3 röster.
Recca -> 1 röst.

Vi tackar Cassius, Nässe och Tyr för deras deltagande. Ni får skriva ett sista inlägg utan att avslöja något.

Nästa runda tar slut efter 400 inlägg. Lycka till.
Det jag tror är att det är fraktion inom oss skurkar/bybor som hade igäl Tyr. Viktonic valde fluffmärssigt att han dödades på ett annat sätt än Cassius.

Var Tyr fotsoldat eller icke fotsoldat?

Cassius har ju uppenbarligen mördats av tutlarna däremot. Men hjältar använder fluffmässigt inte gift. Det är inte hjältemodigt.

Ni med koll på Turtels fluff: Vem använder gift?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
Jag håller med Brynulf. Fraktionsiaren ska inte ännu gå ut med det.

För att vi ska kunna se mönster i vilka som var bybor och vilka som var varulvar måste den personen som har den förmåga att sia fraktion på de som röstas ut överleva mer än en runda.

Jag tycker den personern ska vänta. Något som vore väldigt relevant i det här läget är om det finns mer än en väktare?

För personen med förmågan att sia vilken fraktion de utröstade är kan överleva efter den har outat sig om det finns väktare. Men finns det vara en väktare överlever den ine speciellt länge.

Finns det däremot flera väktare som kan väkta varann och kan väkta fraktionsiaren så blir det väldigt mycket svårare för ulvarna att plocka denne fort.

Om någon Ulv tar på sig väktarrollen för att medvetet misslyckas vakta är det en självklar scumtell.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu är jag så j***a trött i huvudet att jag inte borde skriva inlägg, men:

NU har jag läst ikapp.
Det betyder att jag INTE hann rösta.
Så: ni var 17 som röstade, vi hade ingen ordförande som har två röster - ändå var det 19 röster.

Däremot stämde antalet röster för ordförande, 18 st (jag röstade på Vimes).

Tre dog.
Nässe blev hängd.
Cassius fick en Sai i huvudet - det låter som ulvarnas nattmord.
Men Tyr??? Ni som är TMNT-fans - säger dödsorsaken: "någon svart skum kommandes ur hans ögon, mun, näsa och öron" er någonting?

Av vad jag förstod vet vi inte vilken fraktion de döda tillhör - vi vet alltså inte om de är bybor, ulvar eller något annat.

Nu: :gremsleep:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Checkar in efter rollspelet.

Vi får inte veta fraktioner på de döda OCH vi har en tredje faktion? Oh my god.

I egenskap som tmnt-expert kommer jag inte på något om svart slem. Mutagen Man kanske? Får forska.

Angående dtf. Läser man om Casey Jones på tmntpedia så beskrivs 80talsvarianten som "a crazed vigilante". Något att leta efter om vi har namnsiare?

Skall läsa ifatt förra rundan imorgon.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
What the hell, kan outa mitt rykte.

Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss

Nu kanske ni förstår varför jag ville vänta med att avsöja mitt rykte.
 
Top