Nekromanti TMNT - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
What the hell, kan outa mitt rykte.

Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss

Nu kanske ni förstår varför jag ville vänta med att avsöja mitt rykte.
Uppenbarligen betyder det att vi skurkar har en mördare bland oss. Coolt. Så dog Tyr med andra ord.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
!Paxen said:
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
What the hell, kan outa mitt rykte.

Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss

Nu kanske ni förstår varför jag ville vänta med att avsöja mitt rykte.
Uppenbarligen betyder det att vi skurkar har en mördare bland oss. Coolt. Så dog Tyr med andra ord.
Om jag ska vara ärlig så har jag uppfattat många saker med det här:

Först och främst, detta skulle kunna peka på vilken version av TMNT vi lever i. I orginalversionen var det väldigt gritty, och turtlarna dödade människor. I den tecknade under 80-, 90-tal så var det robotar dom förstörde och i den första filmen så slogs dom bara emot folk och sjöng med Vanilla Ice (allt detta är vad jag har för mig just nu, och jag har inte kollat upp exakt hur det egentligen var).

Det är ett nonsens rykte, självklart finns det mördare.

Det är ett falskt rykte.

Och den sista är just att det är en mördare som finns som dödar andra spelare. Den trodde jag inte på förräns nu när förra rundan var slut.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
anth said:
Men Tyr??? Ni som är TMNT-fans - säger dödsorsaken: "någon svart skum kommandes ur hans ögon, mun, näsa och öron" er någonting?
Det enda det säger mig är att det är väldigt blodigt för att vara tnmt :gremtongue:

!paxen said:
Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss
Väldigt, väldigt safe rykte att outa måste jag säga. Det skulle både kunna referera till vår eventuella vigilante, till vår eventuella dtf, och för den delen till ulvarna. Och nej, jag förstår inte riktigt varför du var tveksam till att outa det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
xyas said:
anth said:
Men Tyr??? Ni som är TMNT-fans - säger dödsorsaken: "någon svart skum kommandes ur hans ögon, mun, näsa och öron" er någonting?
Det enda det säger mig är att det är väldigt blodigt för att vara tnmt :gremtongue:

!paxen said:
Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss
Väldigt, väldigt safe rykte att outa måste jag säga. Det skulle både kunna referera till vår eventuella vigilante, till vår eventuella dtf, och för den delen till ulvarna. Och nej, jag förstår inte riktigt varför du var tveksam till att outa det.
Låt oss säga att det är ett nonsens-rykte, vad säger det då dig?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anth, nu måste du hunnit ifatt... Vad har du för rykte? Relevant att outa nu eller gör du som mig och säger "aldrig"?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
Låt oss säga att det är ett nonsens-rykte, vad säger det då dig?
Menar du nonsens-rykte som i falsk som i spiders info är korrekt? För det säger mig inte ett dugg.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
!Paxen said:
Brynolf said:
Vimes said:
Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT!
Ajaj? Om mitt rykte stämmer är det bara EN som har den förmågan. Det är jävligt risky att gå ut med det så här tidigt i så fall. Som du själv ju sagt också. Ta det varligt. Först ska Recca, Xyas och Paxen outa sina rykten, och det bums!
What the hell, kan outa mitt rykte.

Mitt rykte: Det finns en mördare bland oss

Nu kanske ni förstår varför jag ville vänta med att avsöja mitt rykte.
Min första tanke är att ryktet är mer specifikt än så. !Paxen ingår ju i Shredders rogues, right? Detta kan vara ett rykte som tydligt pekar på att vår vigilante går att hitta i Shredders rogues. Alltså inte "oss" som i alla skurkar, utan "oss" som i "vi som ingår i Shredders rogues".

Det kan vara långsökt iofs, men jag hoppas, hoppas att Vico har gett oss ryktena för att vi faktiskt ska kunna ringa in de som nattmördar oss och inte bara en massa blaj. Om ryktet menar "bland oss alla" så är det värdelöst annat än som info att det finns en vigilante. Om det istället specifikt pekar på Shredders rogues så blir det mycket mer handfast info och det skulle dessutom förklara varför infon finns just hos en av deltagarna som ingår i roguen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack Cassie, Nässie och Tyrsan!

Nu skall jag läsa ikapp lite på vägen hem från STHLM. Skall ge mig på att vara lite mobil aktiv men lovar inte allt för mycket förens jag har en redig dator.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
!Paxen said:
Låt oss säga att det är ett nonsens-rykte, vad säger det då dig?
Menar du nonsens-rykte som i falsk som i spiders info är korrekt? För det säger mig inte ett dugg.
Ja... Eh... Jag har redan antecknat SANT med stora bokstäver i min tabell.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Möller said:
Men, w176 verkar ha rätt. Får 17+1+1 till mer än 18, röster kan då manipuleras.
Nej, det där låter konstigt tycker jag. "Manipulera" är väl att förändra en röst? Typ att ändra en röst till en annan. Så som rösterna föll verkar det snarare vara olika röster från olika grupper/personer.

Men vi behöver veta VEM som inte röstade på Nässe. Det kan ringa in DTF/Vigilante-rollen. Jag vet att folk kan ljuga om det här, men så har vi säkert också en röstsiare som kan dubbelkolla den infon. Låt oss sätta press på hjältarna genom att outa vem man röstade på. Jag röstade på Nässe.

w176:
Det jag tror är att det är fraktion inom oss skurkar/bybor som hade igäl Tyr. Viktonic valde fluffmärssigt att han dödades på ett annat sätt än Cassius.

Jag studsade till lite när du skrev "inom oss". Öppnar du för att det alltså kan vara en bybo som har haft ihjäl Tyr? Jag ser mitt rykte om att det finns 4+1 hjältar som ett tecken på att det finns en vigilante bland hjältarna, snarare än bland byborna, men det kanske är rimligt om Spiders "50% av ryktena är knas"-rykte stämmer.

Sedan om det här med liv: de verkar åtminstone inte rädda någon från dimensionsportalen. Vi ska inte outa liv på ett bra tag, tycker jag.

Scumbug verkar vara giftmästaren. Det börjar bli dags att outa namn va?

!Paxens rykte könns rimligt men också försåtligt enkelt att dra till med. Varför ville du inte outa det ryktet förra rundan? Jag fattar inte varför man skulle vinna på att hålla det hemligt. Tvärtom verkar det ju som ett jättebra rykte att "dra till med" om man inte hade något från början nu när det har dött tre pers.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Medhåll på förmågeoutning?

Ska vi köra laget runt och outa förmågor? Törs ni chansa det på mitt rykte? Ikväll kommer jag outa mitt rykte i vilket fall, för jag vill inte bli nattdödad. :gremtongue:

När jag kollat igenom min tabell så har jag märkt ut rykten på lite olika sätt. sant? sant och SANT. De som följer nedan är de som jag anser vara mest sanna.

Brynolf: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Paxen: Det finns en mördare bland oss.
Tjavva: Minst en spelare saknar förmåga
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Spider: 50% av ryktena är falska.
Basse: Hjältarna är 4+1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Medhåll på förmågeoutning?

Ja, jag tycker gott att vi kan outa allt förutom liv. Det är för svårt annars och vi kommer inte fixa det här om det ska ryka tre pers per runda.

Namn, rykte, förmåga, (del-)fraktion. <---Tex vore det bra att få alla ur Shredder's rogues att komma fram nu.

Tja, om hjältarna vill får de gärna outa fraktion också. Vad är ni rädda för sköldpadds-sopor?

Tack på förhand!

:gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
Men vi behöver veta VEM som inte röstade på Nässe. Det kan ringa in DTF/Vigilante-rollen. Jag vet att folk kan ljuga om det här, men så har vi säkert också en röstsiare som kan dubbelkolla den infon. Låt oss sätta press på hjältarna genom att outa vem man röstade på. Jag röstade på Nässe.
Fast vi antar væl att alla røstade på næsse. Så i så fall får væl de som inte gjorde det erkænna det. Øverlag så tycker jag røstningen ser ut som ett resultat av dels någon form av manipulation (vars syfte inte mejkar någon sense i resultaten) och dels av att folk helt enkelt missat. Det verkar inte finnas någon illvilja dær (illvilja som i att man vill något annat æn byn), så antingen ær det ulv-strategi eller så var Næsse bybo.

Basenanji said:
Scumbug verkar vara giftmästaren. Det börjar bli dags att outa namn va?
Næ. Vill du veta vem scumbug ær, så kan du væl fråga specifikt om scumbug vill ge sig tillkænna? Jag tycker fortfarande att vi ska akta oss med namn.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Medhåll på förmågeoutning?

Basenanji said:
Namn, rykte, förmåga, (del-)fraktion. <---Tex vore det bra att få alla ur Shredder's rogues att komma fram nu.
Nej! Varfør vill du så gærna ha sådana hær extrema massoutningar? Vad ær din agenda? Outande måste ske riktat.

Istællet kan vi væl diskutera vilka vi misstænker denna rundan, baserat på vad so hænde från førra rundan. Låt inte førvirringen ta øverhand.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om de 6 är sanna så finns det 3 kvar som kan vara sanna.

Måste bara säga att spelet är för svårt. :gremtongue: Utan att veta vilken fraktion som åkt är det som att vara blind.

Nä, outa inte namn. Outa förmåga istället.

Haha, nåt jag aldrig trott att jag skulle skriva i ett varulvspel. xD
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Anth!

Anth, förlåt för at jag drar igång den här gamla skivan, men kan inte du utveckla ditt rykte?

Recca är något på spåren när hon listar sanna/SANNA rykten och ditt rykte sticker ut en aning.

Vad betyder egentligen "Rykten betyder något"?

---

Min lista över rykten:

!Pax: Det finns en mördare ibland oss
Anth: Rykten betyder något
Bass: Vi har 4+1 hjältar
Brynolf: Någon kan sia fraktion
Cassius: Hjältarna har inga namn
KK: Finns en spelare med eget vinstvillkor
Laowai: Hjältarna har alias
Larsson: Det finsn en spelare som saknar namn
Lu-kaazh: Det finns bara en miller
Möller: De flesta hjältar har en aktiv förmåga
Nässe: Titlar är viktiga
Recca: ? öh, har nog missat det här
Spider: 50% av ryktena är sanna
Tjavva: det finns spelare som inte har förmåga
Tyr: ?
Vimes: En infiltratör bland Shredder's Rogues
w176: Någon/några kan röstmanipulera
xyas: byn förlorar om nyckelpersoner dör
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Anth!

Anth har inte outat sitt rykte. Arvidos outade bara nåt skräp för att förhala sin outning. Han skrev: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Medhåll på förmågeoutning?

Varför jag vill massouta?

Så här:

I ett vanligt, traditionellt spel med endast siare, väktare och varulvar/bybor så finns det inte så mycket mer att analysera än röstmönster och vad som sägs.

Men börjar vi lägga till fler parametrar att analysera, som fluff ("kan den här personen ha den här förmågan?") eller änu värre: vi lägger till namn, rykte och (del-)fraktion, tja då har vi helt plötsligt så många parametrar att det dels komer ta tid att få allting outat och framförallt:

...vi kan ju inte lita på det som har sagts. Outningarna sker ju också delvis för att diverse siare ska få något att kontrollera. Och kom ihåg nu att när siare stiger fram så brukar det bli ett jävla liv om vem som är en sann/naiv/falsk siare etc.

Så ska vi outa, sia, dubbelkolla, rösta och ha oss för att stämma av varenda parameter i det här spelet så kommer vi inte hinna.

Dessutom tror jag att Spiders rykte är SANT och att ditt är sant (för att navända Recca-termer).

Till sist: byn har extremt sällan här på wrnu vunnit tack vare powerroller. I det här spelet verkar de heller inte spela någon avgörande betydelse. Fördelarna med en massoutning vinner hårt över nackdelarna (för jag vet att de finns).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Spring into anth-ction!

Anth!

Recca sätter fingret på en viktig punkt. Du måste säga mer om ditt rykte.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Medhåll på förmågeoutning?

xyas said:
Basenanji said:
Namn, rykte, förmåga, (del-)fraktion. <---Tex vore det bra att få alla ur Shredder's rogues att komma fram nu.
Nej! Varfør vill du så gærna ha sådana hær extrema massoutningar? Vad ær din agenda? Outande måste ske riktat.

Istællet kan vi væl diskutera vilka vi misstænker denna rundan, baserat på vad so hænde från førra rundan. Låt inte førvirringen ta øverhand.
1. Brunolf
2. Vet ej
 
Top