Nekromanti TMNT - Runda 2

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Möller said:
xyas said:
!Paxen said:
Låt oss säga att det är ett nonsens-rykte, vad säger det då dig?
Menar du nonsens-rykte som i falsk som i spiders info är korrekt? För det säger mig inte ett dugg.
Om !Paxens rykte varit falskt hade inte Tyr mördats, så att säga.

Men då tänker jag såhär: Hade !Paxen gått ut med sin rykte i runda 1 hade det varit grönande att Tyr mördats. Nu satsade inte !Paxen på att grönas, utan spelade säkert och outade ett redan bevisat sant rykte. Det mejkar inte sense.


Röst: !Paxen
Förklara dig!
Tänker inte förklara mer än vad jag har gjort ovan. Ang just Spiders rykte så säger jag samma sak som tidigare: hans rykte säger bara att en viss % är lögn, men att det är just 50 % behöver inte stämma
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
!Paxen said:
Jag trodde mest på att det var ett nonsens rykte och ville därför hålla på det. Nu kan ju alla se att det inte behövdes döljas
Nåja, okej. Jag höll på mitt rykte alldeles i onödan också.

Men vart nu?

Jag vill inte pressa anth riktigt än. Arvidos var aningen skum, visst, men jag tror det är bättre att ge anth tillfälle att spela konstruktivt. Då kanske han gör bort sig =)

Brynolf? Tja, jag vet inte. Han pingar allt mindre för mig.

Spider tycks det inte finnas något intresse av att dreva från övriga. Han har dessutom gjort en full frontal-outning och chansen att vi lyckas dreva fram konstruktivt spel ur honom känns ju minimal.

I'm lost.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
Jag trodde mest på att det var ett nonsens rykte och ville därför hålla på det. Nu kan ju alla se att det inte behövdes döljas
Det kænns ju lite småskumt faktiskt. Teorin kan ju vara att du ær en ulv utan rykte, och nu ser en chans att hitta på ett riktigt safe. Lite ulvigt ær det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vadå lixom.

Arvidos snackar om att rykten betyder nått och anth skriver att Arvidos skrivit: "Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll."

Hur kan någon av Basses exempel hänga ihop med det hela?

En mördare finns
Nyckelpersonerna måste leva
Mördaren dödar nyckelpersoner

Om ryktet är formulerat som ovan eller i närheten så är det ju obegripligt att haspla ur sig att ryktet handlar om att rykten är av vikt.

Jag har då jobbat efter Reccas lista och där står det att Arvidos outning handlar om att rykten är av vikt. Det står inte att Anthvidos rykte handlar om en mördare eller att det går i hand i hand med xyas rykte lixom.

Byn torskar om nyckelpersoner dör.
Anthvidos, typ samma sak

!Paxen, det finns en mördare

Hur ställer vi oss till rykten som är typ samma sak?

K.K: en spelare har egna vinstvillkor
Basse: vi snackar om 4+1
Vimes: sheddar-ostar
LJSL: en spelare saknar namn

Alla dessa handlar väl om samma snubbe? Och den snubben är samma som Paxie snackar om gissningsvis?

Sen har vi alltså två killar som snackar om typ samma sak. Ovan nämnda rykten går ju att boka ihop till ett rykte om man så vill.

En spelare som inte är bland de 4 ulvarna saknar namn och ingår sammtidigt i shreddars anhang. Han kan mörda, han är ute efter nyckel personer och vinner om han mördar nån snubbe.

Hmm. Vimes rykte funkar inte tillsammans med LJSLarsson. Snackar vi om DTF i båda fallen?

Annars har vi ju Cassie/Laowai.
Hjältarna har alias.
Hjältarna saknar alias.

Hjältarna må ha alias eller inte, men om de har alias så är ju SLSJs rykte inblandad i DTFen eller så är det falskt eller hittepå.

Svårt från mobil. Jag vet inte om jag får med allt men rykten är intressant. Vi borde kunna sålla bland dem för att hitta sånna som inte går att plussa ihop med andra. Om 50% skall stämma och typ 6 pekar åt samma håll kanske det finns 6 som pekar åt ett annat håll. Då felar ju 50% där. Sen finns det 6 till rykten varav Spiders är 1 och det stämmer. Bland de sista 5 finns det 3 som inte stämmer.

Det går kanske inte att jaga ulvar på om ryktet stämmer eller ej men det går kanske att jaga ulvar på hur rykterna passar ihop med andra. Äh. Nytt försök när jag har dator känner jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Jag trodde mest på att det var ett nonsens rykte och ville därför hålla på det. Nu kan ju alla se att det inte behövdes döljas
Jag förstår inte riktigt ändå. Din outning nu är ju mest safe. Den är sanning. Det ger oss inget.

Men om vi säger så här då:

Vilka rykten tror du på utöver ditt eget? Med facit i hand är ditt rykte sant så vilka är dom andra 8?

Har för mig jag läst att du inte tror på 50% regeln så då är det ju svårt att lägga upp exakt 8. Därför får du själv välja hur många du tror på.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Jag trodde mest på att det var ett nonsens rykte och ville därför hålla på det. Nu kan ju alla se att det inte behövdes döljas
Jag förstår inte riktigt ändå. Din outning nu är ju mest safe. Den är sanning. Det ger oss inget.

Men om vi säger så här då:

Vilka rykten tror du på utöver ditt eget? Med facit i hand är ditt rykte sant så vilka är dom andra 8?

Har för mig jag läst att du inte tror på 50% regeln så då är det ju svårt att lägga upp exakt 8. Därför får du själv välja hur många du tror på.
Svårt att säga just nu. Jag tror inte att ryktena spelar någon större roll egentligen. Har ulvarna riktiga rykten eller hittar dom på? Om jag får svar på denna blir det enklare
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Basenanji said:
Jag tolkar det som att en nyckelroll alltså kan göra en insta-win bara genom att mörda rätt person
Alltså, jag måste förtydliga mig:

Min tolkning är att det finns en DTF/Vigilante som har som vinstvillkor att om hen dödar rätt nyckelroll så vinner hen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Möller said:
Jag vill inte pressa anth riktigt än. Arvidos var aningen skum, visst, men jag tror det är bättre att ge anth tillfälle att spela konstruktivt. Då kanske han gör bort sig =)
Jag känner mig fortfarande helt lost.
Att försöka läsa och analysera 500 inlägg på 5 timmar i gårkväll var inte nyttigt för min stackars hjärna.
Jag har förhoppningsvis en korrekt uppfattning de namn och rykten som outats, men känslan för spelet har inte infunnit sig ännu - m.a.o. jag får det ännu inte att plinga rött/grönt för någon av er.

Men jag är med på allt som händer nu under runda två och jag ska tröska igenom runda ett igen ikväll och se om det börjar plinga.
Samla ihop de frågor ni har så ska jag försöka ge svar sent ikväll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Basenanji said:
Basenanji said:
Jag tolkar det som att en nyckelroll alltså kan göra en insta-win bara genom att mörda rätt person
Alltså, jag måste förtydliga mig:

Min tolkning är att det finns en DTF/Vigilante som har som vinstvillkor att om hen dödar rätt nyckelroll så vinner hen.

Och jag tror att den här vigilanten går att hitta bland Shredders rogue! Är ni knäppa!? Hur tydlig måste jag bli?!

Anledning: Läs mina inlägg och ta ställning!

Om någon har ett bättre förslag så ut med det! NU!

Lås er inte på instawin-villkor och vad som ev är konsekvensen av det. Vi har en massa att jobba med, jobba med det, hitta lösningar. Fokusera på hur och var vi ska hitta den här personen i stället.

Åh, milde himmel. Hur övertydlig måste man bli? Basse, KK, sluta köra eget spel. Bolla idéer med oss andra också!

Vi har mycket färre inlägg den här rundan och just nu använder ni det till ett cirkelresonemang som inte leder någonstans. Gå vidare, tänk större... Läs mellan raderna.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Okej. Jag håller med om analysen - det finns en vigilante i Shredders Rogues.

Men, vad med det?

Ska vi jaga tredjefraktionare? Kan vi lista ut vem det är?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jaja, Tjavva, jag ska!

Grejen är ju att jag måste hajja det här från de förutsättningar jag har.

Jag brukar gilla när varulvsspelen har såna där delfraktioner, för då brukar det vara rimligt med att det finns en av fyra (typ) varulvar i varje fraktion och det känns som enkel, clean speldesign som man lätt kan analysera.

Frågan är väl bara om Shredder's Rogues är något folk fick reda på i samband med att de fick rollerna?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spelupplägg

Har suttit och funderat under dagen. Vi vet att Vicotnik vill ha ett svårt lir eftersom flufflir tidigare varit i byns favör, men verkar inte detta lite väl svårt? Dolda röster och ingen info om de dödades fraktion är ju som godis för varulvarna och dessutom har vi DTF.

Tänk om ulvarna inte är fyra stycken? Det hade varit jävligt slugt av Vimes eftersom det är allmän kännedom att det bara är fyra turtlar. Det skulle balansera lite.

En annan tanke är att DTF finns hos turtlarna. Att varulvarna bara är tre sitt lag och att till exempel Rafael - som alltid går sin egen väg och är mer våldsam och blodig - inte är del av laget... fast vi fick ju i fluffet att turtlarna dödade med sai...

Och Paxen -
Vi talade alla tidigt om DTF, så ditt rykte var inte farligt att outa i första rundan. Och vi var alla rörande överrens om att vi är 80-tals TMNT, hur kan du gå i andra tankar?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
Frågan är väl bara om Shredder's Rogues är något folk fick reda på i samband med att de fick rollerna?
Sen ær væl shredder's rogues något som vi bara fått från Vimes eller hur? Jag fortfarande inte helt øvertygad om att han inte bara hittar på ett sådant rykte før att lægga ut en røkridå och gør det mer troværdigt med "oj jag visste inte vad det hær var før grupp min google-fu ær så svag att jag inte kunde hitta dem gud vad jag ær dålig".

Vimes spelade ett vældigt øvertygande bybo-spel førra rundan. Men om det inte håller i sig ær jag inte fræmmande før att hænga honom om inte SR-spåret ger något konkret.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Möller said:
Okej. Jag håller med om analysen - det finns en vigilante i Shredders Rogues.

Men, vad med det?

Ska vi jaga tredjefraktionare? Kan vi lista ut vem det är?
Det är klart vi kan. :gremsmile:

Jag tror jag är nått på spåren och har blivit lite mer inställd på det iom hur Anth har spelat under morgonen.

Min teori är ju som följer att vigilanten, eller åtminstonde någon hjälte, finns i Shredders rogue. Detta utifrån att jag tolkar !Paxens rykte som att mördaren finns där och inte bland oss alla.
Mitt rykte var att det finns spelare som inte har förmågor och det tolkar jag som en hint om att detta kan användas till att snäva in området ännu mer.
Arvidos pingade på flera av er i går och idag har Anth nästan spammat tråden och underblåst Basses, KKs och !Paxens cirkelresonemang och ingen av dem har ens velat kommentera vad jag funderar på. Då känner jag att jag är något på spåren.

När jag lägger ihop allt det här så får jag fram att Anth ingår i fraktionen, (begränsar sökfältet) Anth har ingen förmåga (begränsar sökfältet), Arvidos(Anth) pingade för flera igår och idag har Anth lagt så mycket energi på att inte kommentera det jag säger att jag blir alldeles knäsvag och rödögd.

Kanske skulle en vettig spelare som inte fått någon respons på det här kliva tillbaka och tänka: Dum idé.
Men jag upplever det som ett försök att tiga ihjäl mig och då tror jag att jag är något på spåren och blir obstinat och driver ännu mer.

Så rödast för mig just nu är Anth.
Så, Anth. Kan du säga till mig att jag har fel så riktar jag blicken mot Brynolf igen men just nu är allt du gör oroväckande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Tjavva!

Jag är med på vad du säger. Jag tycker definitivt att i brist på annat så ska vi dreva/pressa/ställa frågor till/låna pengar av !Paxen, Konrad och Spider. Det som stör mig är att de inte nödvändigtvis behöver vara de Shredder's Rogues som vi letar efter. Är du med?
Det kan till och med vara så att någon inte vill outa namn just bara för att Vimes gick ut med vad han gick ut med. Därför känns det också lite som att !Pax m fl. inte kan vara så ulviga.

Sedan håller jag med dig om anth. Det skummaste han har gjort är hans märkliga outning som typ handlar om att han har fått tre ord som han sedan kokar en rätt fyllig soppa på. 'Ta't lugnt, den räcker åt alla...'

Pressen ligger just nu som jag ser det på Shredder's Rogues gruppen och anth.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Möller said:
Okej. Jag håller med om analysen - det finns en vigilante i Shredders Rogues.

Men, vad med det?

Ska vi jaga tredjefraktionare? Kan vi lista ut vem det är?
Fördelen med att jaga tredjefraktionaren är att vi får svart på vitt om vi lyckas. Då slutar folk dö giftdöden. Om vi vinner mot ulvarna vet vi ej förrän spelet är slut.

Jag oroar mig skitmycket för deadline. Vem vinner när den är nådd? DTF eller ulvarna? Vilka är det största hotet mot byn?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag tror inte förmågeoutande är vägen att gå. Snarare namnoutande. Folk som är med i Shredders Rogues måste fram och namnoutare som har något att dölja (ulvar och DTF) måste antagligen bluffa och kommer göra misstag.

(Utöver rouges och folk om inte outat namn än så är det Spider och Paxen jag tittar extra intresserat på just nu)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Fick en idé. Jag är som sagt för namnoutande istället för förmågeoutabde, men det finns folk i byn med andra åsikter. Herr ordförande Vimes, kanske man kan ha en omröstning (med deadline) om vad som skall outas? Då får vi igång något, inläggen rinner inte ut i sanden och man kan sedan analysera vad folk valde.

Godkänner du mitt förslag, Vimes?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tjavva said:
Arvidos pingade på flera av er i går och idag har Anth nästan spammat tråden och underblåst Basses, KKs och !Paxens cirkelresonemang och ingen av dem har ens velat kommentera vad jag funderar på. Då känner jag att jag är något på spåren.

När jag lägger ihop allt det här så får jag fram att Anth ingår i fraktionen, (begränsar sökfältet) Anth har ingen förmåga (begränsar sökfältet), Arvidos(Anth) pingade för flera igår och idag har Anth lagt så mycket energi på att inte kommentera det jag säger att jag blir alldeles knäsvag och rödögd.

Kanske skulle en vettig spelare som inte fått någon respons på det här kliva tillbaka och tänka: Dum idé.
Men jag upplever det som ett försök att tiga ihjäl mig och då tror jag att jag är något på spåren och blir obstinat och driver ännu mer.

Så rödast för mig just nu är Anth.
Så, Anth. Kan du säga till mig att jag har fel så riktar jag blicken mot Brynolf igen men just nu är allt du gör oroväckande.
Låt se: du säger att jag spammat tråden, men inte kommenterat det du skriver.

Nu kommer jag att framstå som dum som en ko (det bjuder jag på) - men kan du citera eller länka till det du vill att jag ska kommentera så gör jag gärna det (för jag har fullständigt missat att du vill ha kommentar från mig).

Låt se vad jag skrivit i runda två.

#815938 Jag meddelar att jag läst ikapp och konstaterarar att det är något konstigt med rösterna.

#815999 Jag svarar på Reccas och Basses fråga om mitt rykte.

#816003 Jag meddelar att jag kan ta hand om rösträknandet då Nässe som gjort det är död.

#816006 Jag svarar på KKs frågor

#816011 Jag svarar på Basses frågor

#816043 Jag svarar Möller att jag kan ge ett längre svar ikväll

Tjavva: sen när är det att spamma när man svarar på andras frågor?
Tjavva: vad tror du hade hänt om jag INTE svarat på frågorna?
Och återigen: Tjavva, hänvisa till vad du vill att jag ska kommentera så gör jag det gärna.
 
Top