Varulv rollspel.du - R2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Att @Sidd gått AFK efter att blivit rödsiad är ju tydligt. Då tror jag inte WHs siarclaim är ett ulvclaim.

Nytt vilt spekulerande:😵😵😵
@Basenanji s förmågehintar angående Sidd tolkar jag som att det finns en förmåga kopplat till jesusemojis som kunde konvertera mellan faktioner (har någon en tydligare/alternativ tolkning?). @Brynolf har också snackat jesus.

Där har vi i så fall spelmekanisk koppling till Hitta Jesus.
I siarkompotten har vi koppling till MU5 (svag koppling, eftersom det inte kom i spel där utan bara fanns i menyn om jag minns rätt)
I resultatet, där de röster som låg utanför de två första aktiva nollades, har vi koppling till fight club. (om så är fallet så är min röst på Anthrox meningslös)

Jag kan inte se någon koppling till Utkante, men den naturliga vore väl D3F.
Inga BP i spel vad jag vet, men Fjodde hade väl börjat fila på detta innan maskeraden spelades.

Spelen innan Hitta Jesus verkar varit revolouption och ABDITC, jag var inte med där och har inte koll på dem.

Inget av det här påverkar väl egentligen spelläget just nu, men någon annan kanske kan se något jag inte ser.
Ännu en post som är ute å cyklar rejält!
Jag har inte gett upp men har problem att skriva poster pga spelupplägget och att jag jobbar.
Att jag inte huggt mer aggro på WH beror på att jag helst inte vill dreva ut en annan bybo.
Det verkar ju vara stor risk att WH är tokig men endock grön (skulle ju passa bra 😉).

Det fanns ingen koppling mellan emojissar och spelmekaniken i Jesus-spelt väl!
Vad har du fått det ifrån?
Jag var Jesus då och kunde fritt värva en annan spelare.
Inget emojis-fixande inblandat.
En rolig detalj som alla då oroade sig för var att Octa började skriva poster med bibelverser som alla satanister trodde var hemlig kod som direkt i rundan värvade spelare.
En spelare trodde tom sig blivit värvad utan att det stämde och hjälpte på så sätt till att ljuga bort sig Genom att bekräfta och spegla Octas verspostande. Det var kul då men som sagt : inga emoisar inblandade.

Eftersom ni fortsätter att envist rösta ut mig så har jag snart inget annat val än att släppa mer info än jag vill.
De som fattar kan ju med fördel rösta på nån annan än mig.

Jag fattar tex verkligen inte varför Xyas kan komma undan i spel utan att delta alls.
Jag lägger utan problem röst där igen där vi faktiskt va å tassade egentligen i R1.
Denne har inte hjälpt byn alls i jakten på ulvarna.

@Basenanji
Har jag fel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,655
Liksom
Ännu en post som är ute å cyklar rejält!
Jag har inte gett upp men har problem att skriva poster pga spelupplägget och att jag jobbar.
Att jag inte huggt mer aggro på WH beror på att jag helst inte vill dreva ut en annan bybo.
Det verkar ju vara stor risk att WH är tokig men endock grön (skulle ju passa bra 😉).

Det fanns ingen koppling mellan emojissar och spelmekaniken i Jesus-spelt väl!
Vad har du fått det ifrån?
Jag var Jesus då och kunde fritt värva en annan spelare.
Inget emojis-fixande inblandat.
En rolig detalj som alla då oroade sig för var att Octa började skriva poster med bibelverser som alla satanister trodde var hemlig kod som direkt i rundan värvade spelare.
En spelare trodde tom sig blivit värvad utan att det stämde och hjälpte på så sätt till att ljuga bort sig Genom att bekräfta och spegla Octas verspostande. Det var kul då men som sagt : inga emoisar inblandade.

Eftersom ni fortsätter att envist rösta ut mig så har jag snart inget annat val än att släppa mer info än jag vill.
De som fattar kan ju med fördel rösta på nån annan än mig.

Jag fattar tex verkligen inte varför Xyas kan komma undan i spel utan att delta alls.
Jag lägger utan problem röst där igen där vi faktiskt va å tassade egentligen i R1.
Denne har inte hjälpt byn alls i jakten på ulvarna.

@Basenanji
Har jag fel?
Eftersom du och jag har något gemensamt kan du väl kommentera din första post i R1? Vad tyckte du var viktigt att skriva fram där?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Rollspel.du baklänges blir "ni talar bra latin"
Kom igen nu Basse!
Sidd kunde göra vadå för dåligt?
Om du nu har något alls på tossingarna så måste du i alla fall kunna ange vilken post jag skrivit detta fantastiska avslöjande.
Vad är det för nåt jag kunde göra förra rundan men inte nu liksom?
Du och Basse är begränsade i vad ni får skriva om din roll/förmåga R1 och hans nu i R2, men såhär uppfattar jag situationen, rätta mig om jag har fel.
1. Basse tror han denna runda har rollen/förmågan du hade R1
2. Basse säger att förmågan är dålig för byn att använda
3. Basse säger att du använde den

Vad av detta bestrider du Sidd? Har Basse missförstått eller är han ulv som vill få ut dig tror du? Använde du din förmåga förra rundan?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Jag känner att det är alldeles för många lågflygare just nu för att vi ska sitta i en situation som är fördel byn, folk borde vara inne och jobba mer om det här hade varit korrekt. Kan bara se det som att det sitter tre ulvar i en chatt och skrattar åt att vi hänger en bybo för att en siare sagt att han är röd. Det här med att spela vanligt ulvspel verkar inte funka så bra för Basses del, som bara defaultar till linjen som kräver minst och inte ger någon direkt information. Det är oroväckande. Och folk är så tysta att jag glömmer bort att de är i spel över huvud taget. Det är oroväckande. Att Xyas tillåts gå igenom två hela rundor med blott tre poster är anmärkningsvärt. Att ingen förutom jag och @w176 har försökt dreva någon annan den här rundan är oroväckande. Det enda den här rundan har presterat är en cirkeljerk med siare, förhoppningsvis ger den ett bra resultat men att besluta något på siarna innan dess känns märkligt. Vi kan liksom omöjligt ha tre siare i spel som alla är funktionella.

Om WH är normal siare: Bra då kan vi hänga Sidd nästa runda.
Om WH är galen: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.
Om WH är paranoid: dåligt, då kanske vi hänger vi bybo nu, men vet inte om det.
Om WH inte är siare över huvud taget, utan en ulv som drar alla vid näsan: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.

Och oavsett så finns ju Sidd och siandet kvar. Vad gör det för skillnad på om vi röstar ut honom denna eller nästa runda? Vi måste ju fortfarande hitta eventuella fler ulvar liksom. Och det händer ju inte som vi gör nu. Men nu tickar klockan och det börjar bli ont om tid att dreva någon mer, så vi får väl helt enkelt rösta ut Sidd och försöka tolka siarna nästa runda istället då.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Rollspel.du baklänges blir "ni talar bra latin"

Du och Basse är begränsade i vad ni får skriva om din roll/förmåga R1 och hans nu i R2, men såhär uppfattar jag situationen, rätta mig om jag har fel.
1. Basse tror han denna runda har rollen/förmågan du hade R1
2. Basse säger att förmågan är dålig för byn att använda
3. Basse säger att du använde den

Vad av detta bestrider du Sidd? Har Basse missförstått eller är han ulv som vill få ut dig tror du? Använde du din förmåga förra rundan?
Eftersom Basse säger sig veta vad jag hade så OK på det. (Viss han kan ju dra en vals om det också men det kommer han få svårt att följa upp. Vi får se om han vågar svara)
Det han brunsmetar mig om är VAD detta kommer göra: dåligt för byn!
Sen så är det ju en toklögn att han påstår att han vet att jag använde den: hur skulle han kunna veta det?
Möjligtvis om han har nån scum luden förmåga jag inte fattat som kan läsa av det.
Ja jag använde min förmåga - men det verkar inte hjälpt byn vad jag förstår.
Och det var ju synd - så där är ju jag på samma våglängd som Basse (om han nu inte bara snackar bull?)

För övrigt så:
”Ta på er hela Guds rustning, så att ni kan stå emot djävulens lömska attacker. Det är ju inte människor vi strider mot, utan mot ondskans andemakter i den andliga världen, mot de härskare, makter och krafter som styr i vår mörka värld.” Efesierbrevet 6:10-13

Andra Korinthierbrevet 5:18-19B2000
Allt detta har sitt upphov i Gud, som har försonat oss med sig genom Kristus och ställt mig i försoningens tjänst. Ty Gud försonade hela världen med sig genom Kristus: han ställde inte människorna till svars för deras överträdelser, och han anförtrodde mig budskapet om denna försoning.

Johannesevangeliet 11:25-26SFB98 Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och var och en som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.

Apostlagärningarna 2:38 SFB98 "Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna. Då skall ni få den helige Ande som gåva.

Nu jäklars kommer ni alla som läste detta sluta med era satanistiska påhitt✝
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
839
@Yem_86 jag använde inte min förmåga och kommer inte göra det nu heller.

Hörni @Hägerstrand och @Anthrox är det inte så enkelt att Fjodor har gjort en enda stor korvtårta av tidigare spel och låter dessas mekaniker gå runt mellan rundorna? Tycker inte att det behöver övertänkas.

Det vi kan göra är att utifrån vår metakunskap om spelet guida oss i det vanliga jävla varulvsspelet.

(Ni fattar ju det här, men jag fattar inte varför det är så intressant att gräva i olika parametrar kring förmågor mm?)

Sedan vill jag veta om @Anthrox avsiktligt vill undvika att rösta ut Sidd? Beröringsskräck? 😛😘
Vanligt jävla varulvsspel betyder i mitt fall att jag gör en orättvist snål läsning av ett enskilt inlägg, får för mig att den är korrekt och låser fast mig i den analysen runda efter runda. Eller vad säger du @Brynolf 😘

Men nån gång ska man väl träffa rätt?

Att gräva i förmågor och teoretisera om upplägg är liksom det vi har när vi saknar färg på tidigare spelare. Om vi röstar ut Sidd nu baserat på WHs siande, vad har vi nästa runda? Ett gemensamt beslut på att Sidd var röd och så ska vi bestämma att eventuell beröringsskräck mot den eventuellt röde Sidd var eventuellt rödande? Mnjä, då flippar jag hellre ur i det urflippade spelet.

Hela triangelsystemet för att analysera ert siande blir väl dessutom ändå en olösbar ekvation? Eftersom vi inte kan få facit oavsett vad resultatet blir, på lögner eller ulvsiare? Hur troligt skulle du själv säga att det är att en scumfraktion blir tilldelad en siarroll? Tycker du att det vore helt orimligt? 😘

Nä, jag kan inte riktigt fatta hur man som bybo kan titta på den situationen och tänka ”det här är ett lösbart problem med VJVS, vi behöver inte grotta ner oss djupare”

röst: @Basenanji
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Jag känner att det är alldeles för många lågflygare just nu för att vi ska sitta i en situation som är fördel byn, folk borde vara inne och jobba mer om det här hade varit korrekt. Kan bara se det som att det sitter tre ulvar i en chatt och skrattar åt att vi hänger en bybo för att en siare sagt att han är röd. Det här med att spela vanligt ulvspel verkar inte funka så bra för Basses del, som bara defaultar till linjen som kräver minst och inte ger någon direkt information. Det är oroväckande. Och folk är så tysta att jag glömmer bort att de är i spel över huvud taget. Det är oroväckande. Att Xyas tillåts gå igenom två hela rundor med blott tre poster är anmärkningsvärt. Att ingen förutom jag och @w176 har försökt dreva någon annan den här rundan är oroväckande. Det enda den här rundan har presterat är en cirkeljerk med siare, förhoppningsvis ger den ett bra resultat men att besluta något på siarna innan dess känns märkligt. Vi kan liksom omöjligt ha tre siare i spel som alla är funktionella.

Om WH är normal siare: Bra då kan vi hänga Sidd nästa runda.
Om WH är galen: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.
Om WH är paranoid: dåligt, då kanske vi hänger vi bybo nu, men vet inte om det.
Om WH inte är siare över huvud taget, utan en ulv som drar alla vid näsan: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.

Och oavsett så finns ju Sidd och siandet kvar. Vad gör det för skillnad på om vi röstar ut honom denna eller nästa runda? Vi måste ju fortfarande hitta eventuella fler ulvar liksom. Och det händer ju inte som vi gör nu. Och då har jag inte ens börjat ta upp att du verkar sitta inne på info som ingen annan har, som att helt plötsligt kläcka fram att någon kan ha bytt sida. Var fick du den tanken från? Finns det något i spelupplägget som har gett en hint om att så är fallet? För annars tolkar jag det som ett försök att så paranoia i byn. Din post #78 från R2 motsäger dig själv enligt mig. Du tycker att roller och fraktionstillhörighet hör ihop, och ser Sidd som röd på grund av det, men sen hintar du om att det är du som har fått Sidds förmåga. Borde det inte vara du som bytt lag då, om roller och fraktion hänger ihop?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Haha, för många fönster uppe nu känner jag xD
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
@Yem_86 jag använde inte min förmåga och kommer inte göra det nu heller.

Hörni @Hägerstrand och @Anthrox är det inte så enkelt att Fjodor har gjort en enda stor korvtårta av tidigare spel och låter dessas mekaniker gå runt mellan rundorna? Tycker inte att det behöver övertänkas.

Det vi kan göra är att utifrån vår metakunskap om spelet guida oss i det vanliga jävla varulvsspelet.

(Ni fattar ju det här, men jag fattar inte varför det är så intressant att gräva i olika parametrar kring förmågor mm?)

Sedan vill jag veta om @Anthrox avsiktligt vill undvika att rösta ut Sidd? Beröringsskräck? 😛😘
Inlägg till Basse, tagning 2:
Att fundera ut över vilka förmågor och effekter som kan tänkas finnas i spel, när vi i övrigt är helt i blindo, är givetvis något som gynnar byn. Det kan förklara varför vissa agerar som de gör, det kan hjälpa med planering ifall vi förutser någon effekt från tidigare spel, det kan komma till ytan för att förhindra andras förvirring kring spelet. Menar du på fullaste allvar att du inte tycker vi borde gräva i mekaniken kring hur spelet fungerar, när vi alla är mer eller mindre förvirrade konstant? Hur hjälper det byn? Och det vanliga varulvsspelet har du ju helt övergett, du försöker ju inte ens hitta fler ulvar. Det du har gjort är ju att gömma dig bakom spelupplägget ("Åh nej, jag kan inte motivera min röst på Sidd pga min förmåga, attans bananer") och slentrianrösta på ett siande som på inget sätt är definitivt.
Och då har jag inte ens börjat ta upp att du verkar sitta inne på info som ingen annan har, som att helt plötsligt kläcka fram att någon kan ha bytt sida. Var fick du den tanken från? Finns det något i spelupplägget som har gett en hint om att så är fallet? För annars tolkar jag det som ett försök att så paranoia i byn. Din post #78 från R2 motsäger dig själv enligt mig. Du tycker att roller och fraktionstillhörighet hör ihop, och ser Sidd som röd på grund av det, men sen hintar du om att det är du som har fått Sidds förmåga. Borde det inte vara du som bytt lag då, om roller och fraktion hänger ihop?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Jag känner att det är alldeles för många lågflygare just nu för att vi ska sitta i en situation som är fördel byn, folk borde vara inne och jobba mer om det här hade varit korrekt. Kan bara se det som att det sitter tre ulvar i en chatt och skrattar åt att vi hänger en bybo för att en siare sagt att han är röd. Det här med att spela vanligt ulvspel verkar inte funka så bra för Basses del, som bara defaultar till linjen som kräver minst och inte ger någon direkt information. Det är oroväckande. Och folk är så tysta att jag glömmer bort att de är i spel över huvud taget. Det är oroväckande. Att Xyas tillåts gå igenom två hela rundor med blott tre poster är anmärkningsvärt. Att ingen förutom jag och @w176 har försökt dreva någon annan den här rundan är oroväckande. Det enda den här rundan har presterat är en cirkeljerk med siare, förhoppningsvis ger den ett bra resultat men att besluta något på siarna innan dess känns märkligt. Vi kan liksom omöjligt ha tre siare i spel som alla är funktionella.

Om WH är normal siare: Bra då kan vi hänga Sidd nästa runda.
Om WH är galen: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.
Om WH är paranoid: dåligt, då kanske vi hänger vi bybo nu, men vet inte om det.
Om WH inte är siare över huvud taget, utan en ulv som drar alla vid näsan: dåligt, då hänger vi en bybo nu för att ni andra inte verkar vilja tänka ett steg längre.

Och oavsett så finns ju Sidd och siandet kvar. Vad gör det för skillnad på om vi röstar ut honom denna eller nästa runda? Vi måste ju fortfarande hitta eventuella fler ulvar liksom. Och det händer ju inte som vi gör nu. Men nu tickar klockan och det börjar bli ont om tid att dreva någon mer, så vi får väl helt enkelt rösta ut Sidd och försöka tolka siarna nästa runda istället då.
Ok det var väl ändå tusan vad svårt det ska vara.
Jag hade hoppats på att i alla fall du inte skulle ge upp på min status.

Ni andra var så snabbt ute med att outa Siarrollen men jag har verkligen hållt på det så länge det går.

Det var ju lite lurigt att försöka att inte sticka ut för mycket.
Därav har jag varit rejält intresserad av hur Basse skulle reagera när WH outade Siare.
Jag tänkte först där att Basse skulle dra till med att vara Väktare.
Nu påstår de ju att det finns 3 Siare så det gjorde även det att jag ville vänta ännu mer å se om drevet mot mig skulle falna.
Det verkar ju onekligen inte så.

JAG ÄR VÄKTARE. 💂

Å så en liten fin vers till:
senfärdighetens väktare

senfärdighetens väktare
struntar i det fria ordet
bryr sig mer om rätten
att vara i skymundan

de blyga och de dryga
dansar i utkanten
där helheten är personlig
tiden en tyst skärm

Fridens 💂
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Liksom

Eftersom du och jag har något gemensamt kan du väl kommentera din första post i R1? Vad tyckte du var viktigt att skriva fram där?
Min första post R1:25

Såg ut så här:
”Halloj
Har varit ute å flängt med bestyr men nu kör vi!
Här gäller det tydligen att hålla skrivandet i styr så jag inte åker pga regelbrott, lurigt. Räknar kallt med att Basse/Vimes kommer ryka bara pga det.
Jag har iaf inget att dölja👍

Att Octa var ulv var ju inget oväntat och kul att alla andra på forumet nu äntligen vågat ta steget och vara med som bybor.
Välkomna åter i spel och ni som drevade ut dem har ju onekligen lite att stå till svars för. 😇

Gissar att Fjodde skojade lite med gula kort men jag blev ändå lite skraj över om det skulle vara nåt - kommer göra mitt bästa med att inte skriva nåt efter deadline i alla fall.”

Visst det var en hej å godag-post med mest skämtsamma kommentarer från Fjoddes startpost.
Kommenterar att det är klurigt att förhålla sig rätt till skri-reglerna.
Skojjar om Basse/Vimes.
Å kommenterar Fjoddes gula kort vilket vi ska ta på allvar.

Vad var det som var så otroligt viktigt OCH rödande med denna post så du behövde påkalla att det skulle vara nåt med?
Om du inte har nåt nu att komma med så tolkar jag det som att du nu drar igång nåt och hoppas att jag eller nån annan inte skulle följa upp det ordentligt.

Jag kan heller inte se vad vi två skulle ha för nåt gemensamt i och med denna post.

Varför ta upp denna post Basse?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Impe läste Basse som ulv i R1 (det gjorde jag med, och har för mig att även Häger gjorde det?).
Basse krattade manegen tidigt för att kunna claima siare. Är det positivt spel för byn att göra? Använde dessutom outning för att bli av med ett drev på sig. Jag är lite skadad av förra spelet, och det skulle inte förvåna mig det minsta om Basse gjorde det här medvetet för att kunna agera som Impe gjorde då.
Föga förvånande så tycker Basse att i R1 sista post att spelet är svårt och förvirrande (men det gör vi ju alla, så det är inget konstigt i sig), mer om det senare.
Och i traditionell anda så pratar Basse mycket om att spela spelet, men glömmer i sin tur att faktiskt göra det också. @Basenanji kan du peka på en eller två poster under R1 som du tycker hjälpte byn? Jag har inte hittat något direkt som du gör som är hjälpsamt, så hjälp gärna.
Och sen då i R2 går Basse in i overdrive med spelupplägget och har teorier, analyser och slutsatser som inte alls är förvirrade av spelupplägget. Vad var det mellan R1 och R2 som hände som gjorde att du helt plötsligt är grym på att förstå det här förvirrande spelet (exv idé om att folk byter fraktion, att Sidd är scumm because reasons, siargrejer osv)? Men du vill inte att vi andra gräver i spelmekanik. Och du spelar själv fortfarande inte det vanliga ulvspelet.

Så what gives?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Rundan avslutas 509 f Kr!
Eftersom Basse säger sig veta vad jag hade så OK på det. (Viss han kan ju dra en vals om det också men det kommer han få svårt att följa upp. Vi får se om han vågar svara)
Det han brunsmetar mig om är VAD detta kommer göra: dåligt för byn!
Sen så är det ju en toklögn att han påstår att han vet att jag använde den: hur skulle han kunna veta det?
Möjligtvis om han har nån scum luden förmåga jag inte fattat som kan läsa av det.
Ja jag använde min förmåga - men det verkar inte hjälpt byn vad jag förstår.
Och det var ju synd - så där är ju jag på samma våglängd som Basse (om han nu inte bara snackar bull?)
Så du tror Basse har förmågan du hade R1 nu. Du menar att han inte kan veta att du använde den. Du menar att du använde förmågan, som alltså inte är dålig för byn.
Jag fattar inte varför du köper att Basse har din R1 förmåga, ni tycks ju prata om olika förmågor. @Basenanji kan du utveckla något?

Och nu är du väktare. Tja, är väl möjligt men känns väl rätt rimligt att hävda om du är ulv på väg ut också. Vem väktade du R1?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Ok det var väl ändå tusan vad svårt det ska vara.
Jag hade hoppats på att i alla fall du inte skulle ge upp på min status.

Ni andra var så snabbt ute med att outa Siarrollen men jag har verkligen hållt på det så länge det går.

Det var ju lite lurigt att försöka att inte sticka ut för mycket.
Därav har jag varit rejält intresserad av hur Basse skulle reagera när WH outade Siare.
Jag tänkte först där att Basse skulle dra till med att vara Väktare.
Nu påstår de ju att det finns 3 Siare så det gjorde även det att jag ville vänta ännu mer å se om drevet mot mig skulle falna.
Det verkar ju onekligen inte så.

JAG ÄR VÄKTARE. 💂

Å så en liten fin vers till:
senfärdighetens väktare

senfärdighetens väktare
struntar i det fria ordet
bryr sig mer om rätten
att vara i skymundan

de blyga och de dryga
dansar i utkanten
där helheten är personlig
tiden en tyst skärm

Fridens 💂
Jag har, som jag skrev i R1, ingen som helst status på dig. Jag tycker att WH:s siande inte är något att gå all in på, men det har inget med dig att göra. Vem WH än hade siat med det resultatet hade jag agerat likadant på.
Men angående det här väktarclaimet så känner jag att det borde ha kommit tidigare. Tre timmar innan rundans slut osar mer ulv som försöker rädda sitt skinn. Men det förändrar ändå inte min inställning till att det är dåligt för byn att slentrianrösta ut en spelare baserat på ett osäkert siande. Är du dessutom väktare är det givetvis katastrofalt, men jag ser inte det som en chip som väger upp insatsen till att börja med ändå. Jag kommer iaf jaga ulvar resten av rundan, istället för att plocka ut det tveksamt uppenbara/katastrofala.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Jag skulle gärna se att vi samlade våra röster på ett alternativ när vi närmar oss deadline. Just nu verkar det vara tre möjliga alternativ: Sidd, Basenanji, Xyas.

Vad gäller Sidd är min utvärdering att WH:s siarclaim är troligare än Sidds väktarclaim, samtidigt som det inte är omöjligt att WH:s siande är kajko (mtp min och Basses siarförmåga).

Vad gäller Basenanji vet jag verkligen inte vad ni har att gå på. Kan någon, förslagsvis @Hägerstrand som 1) är strukturerad, 2) inte har någon häst i rejset (d.v.s. inte är Sidd) och 3) sa att han absolut-jajemen skulle rösta på Anthrox, förklara vad det handlar om.

Xyas är väl bara ett trött fallbackoption p.g.a. inaktivitet. Eller finns det något mer där? @w176 ?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,321
Noterar gör övrigt att @Brynolf inte har röstat, @Xyas är mia och @w176 varit afk en rätt bra stund. Ulvar som gömmer sig i den stillastående byn?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,723
Location
Stockholm
hägerstrand said:
Om man tror att man delar förmåga med BB så tycker jag att man i så fall ska läsa sin förmågebeskrivning en extra gång
Ok jag missade en detalj ja, tack för det. Alldeles oavsett det så var snajpen obegriplig, tycker du inte? Det vi kan utläsa ur snajpen är väl att han inte använde förmågan på Xyas.


hägerstrand said:
Om man tycker att det här ändrade på något, men känner att man vill undvika att brusa tråden av någon anledning så finns det säkert något formaliserat sätt att förmedla det.

Jo det gör ju att mina 2 slutsatser ang tillhörighet på Andersson, Xyas och BB kan slopas, åtminstone för en stund.


Jag tolkade ditt inlägg om Jesus som att du gått från ulv till bybo? Om det då är som du säger och fraktion växlar med roll så borde vi leta efter någon som avslutar varje inlägg med trams?
Njae, då tolkade du fel. Jesus heter helt enkelt Schrödinger i efternamn. Och nej, jag har aldrig varit ulv.


Och trams? Du får nog läsa mina inlägg i R1 lite noggrannare, du som gått naturvetenskaplig linje och allt. Håll gärna de som dog i åtanke under tiden.


Jag utgår ifrån att metaroller då inte försvinner ur rotationen från de som dör.
Det gör du helt rätt i.


Anthrox said:
byn kan ha en avrättare. Och om byn inte har en sån förmåga utan det är ulvarna som har två nattmord
Det kan väl vara rimligt att de har flera mord-förmågor, som de förlorar om de inte spelar med i Fjodors tvångströjor. Inga belägg för detta dock.


....


Ang @Basenanji så tycker jag det är skumt att han inte kan förklara varför han hakade på mig när jag föreslog att ulvstatus följer med rollen.

....

Jag önskar mig ett förtydligande från @fjodorsenuba : i vilken ordning sker allting i rösträkningen? Går plus/minus före muliplikation? Funkar en förmåga även om man hängs? Om man mördas?


...

Jag vill också säga att jag inte använde min förmåga förra rundan (fast jag kanske borde ha gjort det med tanke på jämnhet och snajps), men denna gång gör jag minsann det.

...

Röst: @Waterhouse

Cuz reasons. Häger fattar kanske. Fler borde sprida ut sina röster. Öh men inte för många.

....

Nu är jag borta en stund igen. Tillbaka innan 21 (i sverige iaf).
 
Top