Varulv rollspel.du - R2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,652
Location
Oktoberlandet
Vem väktade du R1?
Skojar du nu eller?
Ett svar på det ger ju Ulvarna en massa gratis som vi inte vill att de ska fatta.
”Du får inte väkta samma spelare två rundor i rad”.
Jag tror det står nåt om det i fjoddes startpost.

Som Karin Boye inte skulle sagt men jag:

!Jag är din renaste tröst, jag är ditt fastaste skydd, du WH är det bästa jag har, ty intet gör ont som du. Nej, intet gör ont som du. Du svider som is och eld, du skär som ett stål min själ -- du är det bästa jag har.”

Jag ber övriga att läsa mina poster och avgöra röd/grönaktighet med hjälp av det.
Vi har 3 Siare i spel.
Om ni är ärliga nu så måste ni väl ändå tänka att det är olika kvalite på deras Sianden👍
Inte fasiken har Fjodde satt 3 sanna Siare i spel: vore ju väldigt intressant för Ulvarna att ta sig runt det.
Bland annat så har ju ulvarna nu lite svårt att välja bland alla 3 att nattmörda.
Och det gör ju även Väktarens jobb lite klurigare.

Nej WH den går jag inte på!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Det här med att spela vanligt ulvspel verkar inte funka så bra för Basses del, som bara defaultar till linjen som kräver minst och inte ger någon direkt information.
Tja, så kan man ju välja att de det, men då har man nog struntat i att läsa vad jag skrivit.
Mina viktigaste iakttagelser i en lista:

Jag och Sidd har något gemensamt och jag vill mens att degvätskan dåligt för byn. Sidd har erkänt attachén använt sin förmåga och att det är för byns bästa. Jag hävdar motsatsen och säger att jag inte använt eller tänka använda min förmåga.

Jag har också påmint om att leta bland de inaktiva och/eller lugna. Jag misstänker att delar av ulvlaget sitter still i båten.

Slutligen har jag vid flera tillfällen efterlyst en diskussion av hur många ulvar vi har. Jag är skraj för att det kanske står 4-6.

Det betyder inte att ni ska sluta granska mig, men missa inte mina bidrag ovan!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Ang @Basenanji så tycker jag det är skumt att han inte kan förklara varför han hakade på mig när jag föreslog att ulvstatus följer med rollen.
Har jag gjort det? 😵💫

Så här ser jag på det:

vi har fraktioner (ulvar/bybor) dessa är permanenta om man inte blir utsatt för en förmåga som gör att man byter lag

vi har powerroller. Dessa är också permanenta.

sedan har vi roller med förmågor. Dessa skiftar mellan varje runda.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
👏👏👏👏 Sidd, du spelar fin teater angående väktandet! Hahaha!

@Sidd, kan inte du gå tillbaka i R1 och berätta förvisso varför du skrev det du skrev i din första post?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,652
Location
Oktoberlandet
Ang @Basenanji så tycker jag det är skumt att han inte kan förklara varför han hakade på mig när jag föreslog att ulvstatus följer med rollen.
Exakt!

Rösta på Basse då Brynolf.
Jag som inte fattar undrar varför du röstar på Waterhouse utan att ge en ordentlig motivering.
Fattar bara Hägern att det kan vara som så att ni pga Fjoddes tvångströja INTE FÅR motivera er röst…?

Med tanke på att det senast va 3 mörkade röster så ger jag inte upp!


Kom på ett par saker:

“En person med en ny idé är en surpuppa tills idén lyckas.” (Mark Twain)

“Du missar 100% av de gånger du inte försöker.” (Wayne Gretzky)

“Självförtroende är framgångens första hemlighet.” (Ralph Waldo Emerson)

“Misslyckande är framgång om vi lär oss från det.” (Malcolm Forbes)

“Misstag är bara möjligheten att börja igen, och denna gång på ett mer intelligent vis.” (Henry Ford)

“Misstag är inte ett alternativ. Alla måste lyckas.” (Arnold Schwarzenegger)

“Varje strike för mig närmre nästa home run.” (Babe Ruth)

“Sitt inte och vänta på att saker ska komma till dig. Kämpa för det du vill ha, ta ansvar för dig själv.” (Michel Tanaus)

“Allting har en skönhet, men det är inte alla som ser den.” (Konfucius)

“Människan behöver sina svårigheter, för de är nödvändiga för att njuta av framgången.” (A.P.J. Abdul Kalam)

“Den som inte gör misstag försöker inte tillräckligt.” (Wess Robert)

“Det ej undersökta livet är inte värt att leva.” (Sokrates)

“Den som är en riktig sökare vet, lär sig och upptäcker att det bara är han själv som är ansvarig för det som händer.” (Jorge Bucay)

“80% av framgången är att vara närvarande.” (Woody Allen)

“Oavsett om du tror att du kan eller inte så har du rätt.” (Henry Ford)

“Om du har byggt luftslott så behöver ditt arbete inte gå förlorat, det är där det borde vara. Lägg nu grunden under dem.” (George Bernard Shaw)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,330
Tja, så kan man ju välja att de det, men då har man nog struntat i att läsa vad jag skrivit.
Mina viktigaste iakttagelser i en lista:

Jag och Sidd har något gemensamt och jag vill mens att degvätskan dåligt för byn. Sidd har erkänt attachén använt sin förmåga och att det är för byns bästa. Jag hävdar motsatsen och säger att jag inte använt eller tänka använda min förmåga.

Jag har också påmint om att leta bland de inaktiva och/eller lugna. Jag misstänker att delar av ulvlaget sitter still i båten.

Slutligen har jag vid flera tillfällen efterlyst en diskussion av hur många ulvar vi har. Jag är skraj för att det kanske står 4-6.

Det betyder inte att ni ska sluta granska mig, men missa inte mina bidrag ovan!
Så varför propsar du för att ta ut ett tveksamt siande över en lågflygare?

Har jag gjort det? 😵💫

Så här ser jag på det:

vi har fraktioner (ulvar/bybor) dessa är permanenta om man inte blir utsatt för en förmåga som gör att man byter lag

vi har powerroller. Dessa är också permanenta.

sedan har vi roller med förmågor. Dessa skiftar mellan varje runda.
Ja, det var ju precis det du gjorde i post 78.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,652
Location
Oktoberlandet
👏👏👏👏 Sidd, du spelar fin teater angående väktandet! Hahaha!

@Sidd, kan inte du gå tillbaka i R1 och berätta förvisso varför du skrev det du skrev i din första post?
Du tycker vi ska kolla vad du skriver och så läser du inte mina svar.

Du har redan frågat detta och jag svarade:
Min första post R1:25

Såg ut så här:
”Halloj
Har varit ute å flängt med bestyr men nu kör vi!
Här gäller det tydligen att hålla skrivandet i styr så jag inte åker pga regelbrott, lurigt. Räknar kallt med att Basse/Vimes kommer ryka bara pga det.
Jag har iaf inget att dölja👍

Att Octa var ulv var ju inget oväntat och kul att alla andra på forumet nu äntligen vågat ta steget och vara med som bybor.
Välkomna åter i spel och ni som drevade ut dem har ju onekligen lite att stå till svars för. 😇

Gissar att Fjodde skojade lite med gula kort men jag blev ändå lite skraj över om det skulle vara nåt - kommer göra mitt bästa med att inte skriva nåt efter deadline i alla fall.”

Visst det var en hej å godag-post med mest skämtsamma kommentarer från Fjoddes startpost.
Kommenterar att det är klurigt att förhålla sig rätt till skri-reglerna.
Skojjar om Basse/Vimes.
Å kommenterar Fjoddes gula kort vilket vi ska ta på allvar.

Vad var det som var så otroligt viktigt OCH rödande med denna post så du behövde påkalla att det skulle vara nåt med?
Om du inte har nåt nu att komma med så tolkar jag det som att du nu drar igång nåt och hoppas att jag eller nån annan inte skulle följa upp det ordentligt.

Jag kan heller inte se vad vi två skulle ha för nåt gemensamt i och med denna post.

Varför ta upp denna post Basse?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
842
Jag skulle gärna se att vi samlade våra röster på ett alternativ när vi närmar oss deadline. Just nu verkar det vara tre möjliga alternativ: Sidd, Basenanji, Xyas.

Vad gäller Sidd är min utvärdering att WH:s siarclaim är troligare än Sidds väktarclaim, samtidigt som det inte är omöjligt att WH:s siande är kajko (mtp min och Basses siarförmåga).

Vad gäller Basenanji vet jag verkligen inte vad ni har att gå på. Kan någon, förslagsvis @Hägerstrand som 1) är strukturerad, 2) inte har någon häst i rejset (d.v.s. inte är Sidd) och 3) sa att han absolut-jajemen skulle rösta på Anthrox, förklara vad det handlar om.

Xyas är väl bara ett trött fallbackoption p.g.a. inaktivitet. Eller finns det något mer där? @w176 ?
:zeppelinare: ;)
Jag har inte sett någon bra förklaring på varför rösterna på de förlorande dreven blev nollställda. Jag ser heller ingen rimlig förklaring till att förmågeanvändning skulle användas till de dreven. Om det är ett Fight Club-system där enbart de första aktiva dreven gäller så blir min undersökande röst meningslös, och jag tycker att det har hintats sen länge om att gamla mekanismer kommer in i det här spelet. bla bla xeno bla bla nånstans i anmälningstråden? Hinner inte leta. Då blir det bättre att försöka få ett riktigt drev, och eftersom caset mot Sidd inte håller (särskilt sen han vaknade, när han gick afk så trodde jag han var en ulv som höll tyst för att inte försäga sig) med tanke på siarförvirringen så väljer jag ett annat. Om vi har blandade siare i spel så är ett rödande från WH 50/50, men eftersom det är fler bybor än ulvar i spel så är det MER sannolikt att han är galen/paranoid siare som träffat en bybo än verklig siare som träffat ulv.

Då tycker jag att Basses uppmaningar till VJVS i ett spel utan färg på röstresultat är konstigt om han är bybo.

Jag är också lite fundersam på dig, @Vimes . Om du visste redan i R1 att du var siare så borde du väl känt dig lite mer hoppfull då? Både jag och andra påpekade att du verkade ovanligt uppgiven. Var det inte en liten ljusglimt att du visste att du var siare?

Du verkar också i R1 delat min roll ur R2, men av din reaktion tidigare i den här tråden verkar vi INTE fått samma förmåga. Jag tänker ju att förmågor hänger ihop med roller, men det är ju också ett rimligt antagande att "brunsmetaren" (för att ta en slumpad förmåga som blev offentlig R2) inte har samma förmåga om rollen bärs av en ulv som om den bärs av en bybo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Äsch i min iver att sätta dit Sidd missadexjag att han först i inlägg #29 gör något suspekt

Det är alltså i den posten han gör något särskilt som jag utifrån den information jag har nu menar är dåligt för byn.

(Ni kan ju fundera på om Sidd pratar om något särskilt teoritungt i den posten och vad det kan tänkas göra för spelets olika fraktioner)

Jag hoppas att det står 3-7 just nu, men är rädd för att vi kanfyra ulvar och sex bybor.

Vi måste rösta ut en ulv
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Rollspel.du är det andra spelet Vimes arrangerat under 2019
Jag har inte sett någon bra förklaring på varför rösterna på de förlorande dreven blev nollställda.
Jag tror mig veta varför Anthrox inte fick några röster R1. Jag tror inte jag kommer få några röster på mig denna runda heller.

Skojar du nu eller?
Ett svar på det ger ju Ulvarna en massa gratis som vi inte vill att de ska fatta.
”Du får inte väkta samma spelare två rundor i rad”.
Jag tror det står nåt om det i fjoddes startpost.
Tänkte inte på det! Jag bor i Sundbyberg btw.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,330
:zeppelinare: ;)
Jag har inte sett någon bra förklaring på varför rösterna på de förlorande dreven blev nollställda. Jag ser heller ingen rimlig förklaring till att förmågeanvändning skulle användas till de dreven. Om det är ett Fight Club-system där enbart de första aktiva dreven gäller så blir min undersökande röst meningslös, och jag tycker att det har hintats sen länge om att gamla mekanismer kommer in i det här spelet. bla bla xeno bla bla nånstans i anmälningstråden? Hinner inte leta. Då blir det bättre att försöka få ett riktigt drev, och eftersom caset mot Sidd inte håller (särskilt sen han vaknade, när han gick afk så trodde jag han var en ulv som höll tyst för att inte försäga sig) med tanke på siarförvirringen så väljer jag ett annat. Om vi har blandade siare i spel så är ett rödande från WH 50/50, men eftersom det är fler bybor än ulvar i spel så är det MER sannolikt att han är galen/paranoid siare som träffat en bybo än verklig siare som träffat ulv.

Då tycker jag att Basses uppmaningar till VJVS i ett spel utan färg på röstresultat är konstigt om han är bybo.

Jag är också lite fundersam på dig, @Vimes . Om du visste redan i R1 att du var siare så borde du väl känt dig lite mer hoppfull då? Både jag och andra påpekade att du verkade ovanligt uppgiven. Var det inte en liten ljusglimt att du visste att du var siare?

Du verkar också i R1 delat min roll ur R2, men av din reaktion tidigare i den här tråden verkar vi INTE fått samma förmåga. Jag tänker ju att förmågor hänger ihop med roller, men det är ju också ett rimligt antagande att "brunsmetaren" (för att ta en slumpad förmåga som blev offentlig R2) inte har samma förmåga om rollen bärs av en ulv som om den bärs av en bybo.
Vet inte om du sett den här posten från WH.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Jag och Sidd har något gemensamt och jag vill mens att degvätskan dåligt för byn. Sidd har erkänt attachén använt sin förmåga och att det är för byns bästa. Jag hävdar motsatsen och säger att jag inte använt eller tänka använda min förmåga.
Hahahahaha!! Så mycket knäppt autocorrect här att jag kvider av skratt 😂😂😂

Det ska stå:

Jag och Sidd har något gemensamt som jag vill mena är dåligt för byn. Sidd har erkänt att han använt sin förmåga…

Men skratten bjuder jag på!! 😂😂😂
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Jag önskar mig ett förtydligande från @fjodorsenuba : i vilken ordning sker allting i rösträkningen? Går plus/minus före muliplikation? Funkar en förmåga även om man hängs? Om man mördas?
Addion/subratktion före multiplikation på rösterna.
Nattmord går före siandet.
Förmågor används innan nattmord.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,445
Jag är också lite fundersam på dig, @Vimes . Om du visste redan i R1 att du var siare så borde du väl känt dig lite mer hoppfull då? Både jag och andra påpekade att du verkade ovanligt uppgiven. Var det inte en liten ljusglimt att du visste att du var siare?
Okej, full disclosure:
1) Jag tyckte det var pest i R1. Allt som vi behövde diskutera fick vi inte diskutera. Jag tycker verkligen att "prata inte om X" är en skitregel.
2) Jag tänkte att i R2 vänder det. Dels får jag siarresultat och dels kan vi kolla på röstmönster. Jag var mest sugen på att hålla huvudet lågt och överleva till R2. Det gick bra! Men nu när sieriet är knas och vi inte får fraktionstillhörighet på döda vet jag inte längre. Blir jag nattmördad i natt känns det som att det inte spelar så mycket roll.

Angående min roll förra rundan var min tanke nog mest att använda den för att överleva själv.

Jag tror inte rollernas förmågor ändras under natten.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,330
Äsch i min iver att sätta dit Sidd missadexjag att han först i inlägg #29 gör något suspekt

Det är alltså i den posten han gör något särskilt som jag utifrån den information jag har nu menar är dåligt för byn.

(Ni kan ju fundera på om Sidd pratar om något särskilt teoritungt i den posten och vad det kan tänkas göra för spelets olika fraktioner)

Jag hoppas att det står 3-7 just nu, men är rädd för att vi kanfyra ulvar och sex bybor.

Vi måste rösta ut en ulv
Jag har läst det där inlägget massor med gånger, vad är det som är suspekt med det?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,652
Location
Oktoberlandet
Äsch i min iver att sätta dit Sidd missadexjag att han först i inlägg #29 gör något suspekt

Det är alltså i den posten han gör något särskilt som jag utifrån den information jag har nu menar är dåligt för byn.

(Ni kan ju fundera på om Sidd pratar om något särskilt teoritungt i den posten och vad det kan tänkas göra för spelets olika fraktioner)

Jag hoppas att det står 3-7 just nu, men är rädd för att vi kanfyra ulvar och sex bybor.

Vi måste rösta ut en ulv
Bra då tar vi det en gång till då.
Detta bara måste tom du tycka stämmer.

Till Basse:
Jag (tror mig) fatta exakt vad du menar.
Hur kan du få detta till att sätta mig i ulvfacket?
Vore väl strålande att använda.
Eller tycker du på allvar att vi ska skippa den chansen och vänta till att en ulv slumpas till att få görat?

Till er övriga som kanske inte fattar vad jag å Basse dillar om så finns det ett lager djup i denna post som bara riktigt införstådda Varulvsspelsdiggare ser. Byn behöver sammarbeta mera. Förövrigt så är min post 100% ärligt menad att ge tips till en ny spelare som frågar. Byn behöver sammarbeta mera. Det fick jag ju skit för som att det skulle varit smörande. Byn behöver sammarbeta mera. Jag tyckte det var konstigare att inte fler svarar på sånna frågeposter och ger en hjälpande hand. Byn behöver sammarbeta mera.

Kanske @w176 kan hjälpa mig ur denna situation då du i högsta grad var involverad👍

Fridens
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Sedan vet jag inte hur nära jag är att bryta mot reglerna? Jag litar på att @fjodorsenuba tar mig i örat om jag går över någon sorts gräns.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,330
Det kan vara så att jag tar fel förstås, men håller du med om att det fetstilade i den här posten aktiverar förmågan?
Alltså, jag fattar inte alls vad det är ni pratar om nu, men jag vill gärna påpeka att det där i Sidds post är i princip ctrl c + ctrl v från den här posten, så att försöka använda det som ett vapen fattar jag inte riktigt hur det är tänkt falla positivt ut i byn? Det finns ju liksom INGEN chans att resten av byn ska kunna hålla sig ombord med det här, så det är ju på inget sätt någon bevisning som fungerar för att misstänkliggöra Sidd i det här läget.

Åter igen @Basenanji tycker du verkligen att det är värt att rösta ut ett tveksamt siande över en lågflygare (eller ännu hellre mer värt än att försöka jaga fler ulvar under rundan)?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Rollspel.du sänds på TV4 och streamas på netflix

Jag har ingen aning, detta är supervirrigt. Jag har siat Sidd röd, så kommer inte flytta min röst. Eftersom röster kan multipliceras spelar det kanske inte ens så mkt roll vad jag röstar på.
Jag har som sagt siat Basse inför nästa runda.
Nu gör jag mig redo för jobbet och stänger ner, ses i R3 kanske.
 
Top