Varulv rollspel.du - R2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Påminner om att ni inte får tala om era roller eller förmågor, även tidigare roller och förmågor.

Andersson röstas ut av byn.

Ställningen blev 7 på andersson, 7 på xyas, där Waterhouse röst låg före Sidds. 0 röster på Anthrox och Vimes.

BiobunkerVII och Impetigo nattmördas under mystiska omständigheter.

Rundan tar slut imorgon (19/2) kl 21.00 och runda 3 börjar så snart som möjligt efter kl 22.00.

Röstverktyg: https://werewolf.florin.nu/82835

Andersson var rollen Textmästaren.
BiobunkerVII var rollen Lågflygaren.
Impetigo var rollen Brunsmetaren.

Ni får ej veta färgen på de utröstade eller nattmördade.
 
Last edited:

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Då kör vi igång rond 7!
Imponerande Hägerstrand, du hade rätt om roller och förmågor!
Jag är powerroll siare och siade Sidd första rundan. Han är ulv.
Röst: @Sidd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
What? :ROFLMAO: Har ulvarna två nattmord?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
What? :ROFLMAO: Har ulvarna två nattmord?
Analysera det viktiga Anthrox, färgen på folks underkläder, där lösningen till spelet finns.

Jag håller det för väldigt otroligt att ulvarna har två nattmord.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Analysera det viktiga Anthrox, färgen på folks underkläder, där lösningen till spelet finns.

Jag håller det för väldigt otroligt att ulvarna har två nattmord.
Om jag skulle gissa så mördades biobunker av någon triggerhappy bybo pga sin sena snajp. (Även om det inte hjälpte.) Impetigo skulle kunna vara ulvarnas val. Om det nu är så att några bybor får ett och ulvar ett.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Om jag skulle gissa så mördades biobunker av någon triggerhappy bybo pga sin sena snajp. (Även om det inte hjälpte.) Impetigo skulle kunna vara ulvarnas val. Om det nu är så att några bybor får ett och ulvar ett.
Farligt med bybor med nattmord, är det något vi i byn verkligen vill se? o_O
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Då kör vi igång rond 7!
Imponerande Hägerstrand, du hade rätt om roller och förmågor!
Jag är powerroll siare och siade Sidd första rundan. Han är ulv.
Röst: @Sidd
Fet stil!^^
Röst:@Sidd

Så varför valde du just att kolla Sidd?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
5.. nä jag skoja bara. :gremgrin::gremwink::gremgrin::gremcool::gremtired::zeppelinare:

Då kör vi igång rond 7!
Imponerande Hägerstrand, du hade rätt om roller och förmågor!
Jag är powerroll siare och siade Sidd första rundan. Han är ulv.
Röst: @Sidd
Det var som fanken. Ja, det förklarar ju varför du stod frågande under förra rundan utan att dölja det, så jag köper det.

@fjodorsenuba är det medvetet eller en miss att vi inte får färg på den utröstade?

7-7 på röster är intressant. Väldigt begränsad mängd förmågor med röstpåverkan som kom i spel då.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Som sagt, bara en timme kvar att rösta!

Ställningen blev alltså 7-7 och Andersson åkte på att jag röstade på honom först. En extraröst på Xyas och två på Andersson.

Sidd ska ut och Xyas ska ut, sen tror jag vi kan ha vunnit tom!

Fet stil!^^
Röst:@Sidd

Så varför valde du just att kolla Sidd?
Min första tanke var givetvis Basse då han claimat powerroll. Men jag kände att jag inte behövde det efter att han meddelat att han ÄR powerroll. Jag litar på honom helt enkelt. Då valde jag den spelare som är aktiv men som jag inte kan läsa och som inte gett ifrån sig några grönvibbar alls, Sidd. Och det var en lyckträff.

Jag hade förskrivit mitt inlägg och satt och uppdaterade (ville vara först med röst på Sidd), och formateringen hängde inte med. Men fetstil är inte nödvändigt, röstningsverktyget plockar upp det ändå. Fetstil är trevligt dock, lättare att se rösterna.

Om jag skulle gissa så mördades biobunker av någon triggerhappy bybo pga sin sena snajp. (Även om det inte hjälpte.) Impetigo skulle kunna vara ulvarnas val. Om det nu är så att några bybor får ett och ulvar ett.
Jag tror också Impetigo var ulvarnas mord. Jag tror tom att BB7 nog var en ulv och att någon vigilante-bybo fick in en lyckträff. Jag kan iaf inte se något byboigt i hans snajpröst.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Sidd ska ut och Xyas ska ut, sen tror jag vi kan ha vunnit tom!
Allt handlar om kalsongfärgen i detta spel!

Men här skrev jag för fort, BB7 snajpröstade ju på Xyas för att rädda Andersson. Så Xyas ska nog inte alls ut och Andersson var nog ulv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Då kör vi igång rond 7!
Imponerande Hägerstrand, du hade rätt om roller och förmågor!
Jag är powerroll siare och siade Sidd första rundan. Han är ulv.
Röst: @Sidd
Så då är Basse väktare?
Jag avvaktar med en respons på det här tills Basse har skrivit något, för att se om han claimar siare med. :cool:
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Förtydligande. Rösterna på Anthrox och Vimes blev också 0.
Då spekulerar iaf jag att Xyas hade en roll/förmåga som gjorde att hans synliga röst inte var samma som var han egentligen röstade på. Det verkar lite väl slappt att ha en död röst när man håller på att åka ut, oavsett färg.

Mindre än en halvtimme kvar på rundan, rösta!
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Då spekulerar iaf jag att Xyas hade en roll/förmåga som gjorde att hans synliga röst inte var samma som var han egentligen röstade på. Det verkar lite väl slappt att ha en död röst när man håller på att åka ut, oavsett färg.

Mindre än en halvtimme kvar på rundan, rösta!
Ja alternativet är att någon kan ta bort röster precis som någon kan lägga till röster men ser inte varför xyas som var singelröst isåfall skulle vara måltavlan om det inte handlade om att testa något. Men det du sa låter troligare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Men hur vet vi om vi är på väg att vinna då!?:mad::poop:🤬😤🤔🥰
 
Top