Varulv rollspel.du - R2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
17 spelare från början, bara 3 kvar nu!

Ja alternativet är att någon kan ta bort röster precis som någon kan lägga till röster men ser inte varför xyas som var singelröst isåfall skulle vara måltavlan om det inte handlade om att testa något. Men det du sa låter troligare.
Det tillkom ju röster, 6-5 blev 7-7, och Hägerns och Xyas röster räknades inte. Mycket möjligt att det finns förmågor som tar bort röster, men de verkade inte Andersson och Xyas besitta.

Men hur vet vi om vi är på väg att vinna då!?:mad::poop:🤬😤🤔🥰
Vad mycket emojis du postar Anthrox! Vi vet väl inte helt enkelt. Jag känner mig rätt trygg i att byn fick en bra start dock. Tror som sagt ulvarna förlorade två och vi bara Impetigo. Och Sidd är som sagt siad ulv.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
868
Skulle inte förvåna mig om någon förmåga ser det.
Då hoppas jag att det går att informera om resultatet utan att man diskvalificerar sig, för annars är det här spelet bara att vi famlar i blindo tills det plötsligt tar slut. :eek:

I så fall tänker jag att vi spelar ett mindfuckspel där facit är ”sörj inte, organisera er” och vår egentliga fiende är spelledaren.:cool:✊💪

Röst: @fjodorsenuba

:zeppelinare:
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
7 år kvar till rundans slut!
Andersson var rollen Textmästaren.
BiobunkerVII var rollen Lågflygaren.
Impetigo var rollen Brunsmetaren.
Fjodor har uppdaterat startinlägget. Vad tror vi om dessa roller?
Textmästaren behövde nog skriva långa inlägg, för det gjorde väl Andersson. Möjlig belöning en extraröst? Han verkade inte kunna ta bort röster från sig själv iaf.
Lågflygaren, samma som Hägern hade förra rundan kanske? BB7 gjorde väl bara 4 inlägg, med mkt bortförklaringar.
Brunsmetaren, här har jag inga idéer.

Men det roterar och tror inte det har någon bäring på om man är bybo eller ulv, så VJVS som gäller.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,692
Hoppsan, här händer det grejer! Så vi har två siare i spel? Jag siade Impetigo som tyvärr dog! ☹

Jag smulade min powerroll i mitt första inlägg. Läs första ordet i mening 3 6 och 9.

Sedan förstår jag spelet bättre nu och har också koll på en tänkbar ulvusling tack vare skiftet av roller.

Jag är också rädd att vi kan ha många ulvar emot oss, de kan så att säga ha värvat nån till sitt lag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,692
Japp, dags att rösta ut Sidd!

RÖST: @Sidd

Motiveringen är svår att skriva ut, men min röst bygger på info jag fått av Fjodor och vad Sidd skrivit i R1.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,375
Hoppsan, här händer det grejer! Så vi har två siare i spel? Jag siade Impetigo som tyvärr dog! ☹

Jag smulade min powerroll i mitt första inlägg. Läs första ordet i mening 3 6 och 9.

Sedan förstår jag spelet bättre nu och har också koll på en tänkbar ulvusling tack vare skiftet av roller.

Jag är också rädd att vi kan ha många ulvar emot oss, de kan så att säga ha värvat nån till sitt lag.
Jag är inte särskilt säker på att vi har 2 siare, men jag är inte helt klar med vad för play WH försöker sig på då. 🤯
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
868
Sedan förstår jag spelet bättre nu och har också koll på en tänkbar ulvusling tack vare skiftet av roller.
Du är alltså inte siare längre? :zeppelinare: :unsure::gremeek:😳🤯

Men det roterar och tror inte det har någon bäring på om man är bybo eller ulv, så VJVS som gäller.
Hur spelar man VJVS om vi inte får färg på utröstade? Det känns för mig som att det bara blir en enda lång R1, där vi aldrig får ny information. Jag menar, visst, vi kan gå på ditt siande - men om siarrollen roterar är den helt fri att claima när som helst.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
Vi borde analysera hur Empiricus betedde sig första rundan!

Hoppsan, här händer det grejer! Så vi har två siare i spel? Jag siade Impetigo som tyvärr dog! ☹

Jag smulade min powerroll i mitt första inlägg. Läs första ordet i mening 3 6 och 9.

Sedan förstår jag spelet bättre nu och har också koll på en tänkbar ulvusling tack vare skiftet av roller.

Jag är också rädd att vi kan ha många ulvar emot oss, de kan så att säga ha värvat nån till sitt lag.
Det var tråkiga nyheter på många sätt. 1. Om det finns flera siare så kan det finnas galna, naiva och paranoida siare i spel tänker jag, och mitt siande är inte längre 100%-igt. 2. Det gör att folk kan misstro mig. 3. Det gör att jag misstror dig mer.
Fördelen är väl att vi förhoppningsvis har en väktare i spel som inte är outad.

Varför valde du att sia Impetigo?

@Anthrox Det enda sättet jag kan förstå ditt inlägg 41 i rond 1 är att det står någon info i fältet för powerroller för vaniljbybor. I mitt PM står det att jag är siare så jag vet inte vad ni syftar på. Är det något du kan dela med dig av eller hjälper det ulvarna för mycket?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
Runda 15 tar snart slut!
Hur spelar man VJVS om vi inte får färg på utröstade? Det känns för mig som att det bara blir en enda lång R1, där vi aldrig får ny information. Jag menar, visst, vi kan gå på ditt siande - men om siarrollen roterar är den helt fri att claima när som helst.
Powerroller roterar inte. Jag ÄR siare. Det får jag prata om. Sen HAR jag olika roll/förmåga olika rundor liksom alla andra antar jag, vilket vi inte får prata om.

Det är svårare att spela VJVS när vi inte får veta färger, absolut. Men vi ser ändå röstmönster. Hade BB7 levt hade han haft en del att förklara, håller du inte med?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
868
Powerroller roterar inte. Jag ÄR siare. Det får jag prata om. Sen HAR jag olika roll/förmåga olika rundor liksom alla andra antar jag, vilket vi inte får prata om.
Okej. Då tycker jag att din förvirring kring @Anthrox och @Vimes för mig rätt uppenbara rollspelande i början av R1 blev konstigt igen.

:zeppelinare:
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,375
Vi borde analysera hur Empiricus betedde sig första rundan!



Det var tråkiga nyheter på många sätt. 1. Om det finns flera siare så kan det finnas galna, naiva och paranoida siare i spel tänker jag, och mitt siande är inte längre 100%-igt. 2. Det gör att folk kan misstro mig. 3. Det gör att jag misstror dig mer.
Fördelen är väl att vi förhoppningsvis har en väktare i spel som inte är outad.

Varför valde du att sia Impetigo?

@Anthrox Det enda sättet jag kan förstå ditt inlägg 41 i rond 1 är att det står någon info i fältet för powerroller för vaniljbybor. I mitt PM står det att jag är siare så jag vet inte vad ni syftar på. Är det något du kan dela med dig av eller hjälper det ulvarna för mycket?
Hmm, så klart kan det ju likaväl vara Basse som är strulpellen med siarclaimet aka Impetigo från januarispelet :)love:😎🤯).
Det känns onekligen mer rimligt än att du skulle vara ulven här.
Fjodde skriver i R1 Siaren, dvs ont om utrymme att tolka att det finns fler. (och jag är lite skadad av ulvar som claimar siare först 😘)

Post #41, är vi kvar vid den alltså? 😊 Missriktad första tankegång om att alla förmågor gör ungefär samma saker som ens egna, fast med olika upplåsningskrav. Det är inte jättelångsökt 🥰

Röst: @Basenanji
Varför siade du Impe? Och sån sjuk otur att ulvarna råkade mörda honom, eller hur? Nä, jag tror du snarare krattade manegen för att framstå som en trolig siare för att byn skulle ha svårare att få behålla den riktiga siaren.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
För det första tackar @Andersson @BiobunkerVII och @Impetigo för spel.

Redigt tung startrunda med som jag pessimistiskt antar att det direkt rök 3 bybor.
Eller är det nån tredje fraktion i spel som dribblar med oss allihopa?
Det är ju då extra jobbigt för oss!
Borde finnas en del att gräva i på dessa 3 spelare som alltså scummisarna ville ha ut.

Vad får dig att vara så säker på att Andersson och Biobunker skulle varit ulvar? I mina ögon var de bybor som åkte ut.

Jag har nu med tvångströja tvingat mig själv att vänta å se lite vad för intressant som händer i tråden.
Här har ni mina funderingar:

Att Waterhouse nu så snabbt å storstilat direkt går ut å claimar Siare förvånar rejält.
Hade väl varit vettigare att kolla av tråden lite va?
Kanske Siat en till spelare eller i alla fall lyft en gemensam diskussion om det med övriga byn.
Kanske lirka ur info av den du påstår Siat: Sidd INNAN outnigen.

Med tanke på vad som hände senast med Vampyrmaskeraden och vad Impetigo gjorde så bör ni nog allihopa tänka till ordentligt ett steg till.

Det här ställer även @Basenanji i mer problem: Detta är lite av en dödsdom för Basse. Nu måste Väktaren göra ett svårt val här.

Med tanke på att ni kommer se färg på WH efter denna runda så vill jag verkligen lyfta varför WH tog detta radikala steg?

Det verkar väldigt självsäkert här om att byn redan vunnit.

Vidare: Waterhouse - du har inte själv funderat på om vi har falska Siare i spel?
Överhuvudtaget så är det lurigt med om vi har fler fraktioner i spel så ponera att WH gör nån form av offer här.
WH är en riktigt slipad Varulvsspelare som ofta skriver självklarheter men detta var väldigt förhastat.
Det tvingar dessutom fram den riktiga Siaren.
Har du smulat om det här WH?

Jag vill för tillfället inte yppa mer viktigheter men vi behöver förstås reda ut detta imorgon.

Fridens 💂
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,681
Location
Oktoberlandet
Eftersom att jag inte vet om WH är paranoid/tokig/galen Siare så är jag lite tvek med att lägga den egentligen självklara rösten på denne.

Men vi gör så tills vidare för att jag verkligen tycker det var på tok förhastat.

Röst: @Waterhouse
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
Detta är mitt tvåhundratrettiosjunde varulvsspel här!

Okej. Då tycker jag att din förvirring kring @Anthrox och @Vimes för mig rätt uppenbara rollspelande i början av R1 blev konstigt igen.
Jag får inte prata om min roll/förmåga, varken den jag har nu eller den jag hade förra rundan.

Det jag dock kan säga är att jag tror alla roller/förmågor cirkulerar mellan alla spelare, oavsett om de är ulvar eller bybor, har powerroller eller inte. Och att alla roller/förmågor inte fungerar så lika som vissa tycks tro.

Att Waterhouse nu så snabbt å storstilat direkt går ut å claimar Siare förvånar rejält.
Hade väl varit vettigare att kolla av tråden lite va?
Kanske Siat en till spelare eller i alla fall lyft en gemensam diskussion om det med övriga byn.
Kanske lirka ur info av den du påstår Siat: Sidd INNAN outnigen.
Textmästerligt inlägg Sidd! Jag fick träff på en ulv, jag såg en misslyckad snajpröst för att rädda Andersson och att snipern dessutom dog. Att outa direkt för att få första röst kändes självklart. Jag tror vi är nära segern. Dessutom hade Basse outat powerroll som jag var rätt övertygad om var väktaren.

Med tanke på att ni kommer se färg på WH efter denna runda så vill jag verkligen lyfta varför WH tog detta radikala steg?
Hur tänker du här? Vi får ju inte se färger på folk som åker?

Vidare: Waterhouse - du har inte själv funderat på om vi har falska Siare i spel?
Överhuvudtaget så är det lurigt med om vi har fler fraktioner i spel så ponera att WH gör nån form av offer här.
WH är en riktigt slipad Varulvsspelare som ofta skriver självklarheter men detta var väldigt förhastat.
Det tvingar dessutom fram den riktiga Siaren.
Har du smulat om det här WH?
Nej, jag har inte funderat på falska siare förrän Basse också hävdade nu att han är siare.
Jag har inte smulat siare på något medvetet sätt. Däremot önskade jag siare i anmälningstråden på skämt, när jag sedan blev siare så var jag inne på att saker vi gjorde och skrev i anmälningstråden hade stor påverkan på spelet, se inlägg 21, 23, 24 och 27 av mig i R1.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Japp, dags att rösta ut Sidd!

RÖST: @Sidd

Motiveringen är svår att skriva ut, men min röst bygger på info jag fått av Fjodor och vad Sidd skrivit i R1.
Menar du allmänt eller en specifik post?
Jag kommer sova på siarsaken men min röst sitter bra just nu,
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,375
7 år kvar till rundans slut!


Fjodor har uppdaterat startinlägget. Vad tror vi om dessa roller?
Textmästaren behövde nog skriva långa inlägg, för det gjorde väl Andersson. Möjlig belöning en extraröst? Han verkade inte kunna ta bort röster från sig själv iaf.
Lågflygaren, samma som Hägern hade förra rundan kanske? BB7 gjorde väl bara 4 inlägg, med mkt bortförklaringar.
Brunsmetaren, här har jag inga idéer.

Men det roterar och tror inte det har någon bäring på om man är bybo eller ulv, så VJVS som gäller.
Jag tror att de rollerna som spelare har när de åker ut försvinner ur spel, så de här tre rollerna finns inte längre kvar i rotationen. Hade de varit kvar hade Fjodde nog inte skrivit ut dem.

Reviderar min åsikt om det är fler som plötsligt ska dra sin katt till veterinären etc 🥰
🙀😿😻😹😸
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
Är det inte konstigt att alla röstade på Vimes i första rundan utan att han åkte?

Fjodde skriver i R1 Siaren, dvs ont om utrymme att tolka att det finns fler.
Det Fjodor skrev var detta:
Det finns powerroller i spel. Dessa får ni prata om.

Väktaren kan skydda en spelare från nattmord. Får inte väkta samma spelare två rundor i rad.
Siaren kan sia en annan spelare och se dess grupptillhörighet.


Jag tolkar siaren och väktaren där som exempel på hur rollen fungerar, inte nödvändigtvis att det bara finns en i spel.

Jag är också rädd att vi kan ha många ulvar emot oss, de kan så att säga ha värvat nån till sitt lag.
Detta är rätt obehagliga nyheter om det stämmer. Om jag läser mellan raderna rätt så kan någon som var bybo i R1 nu vara ulv. Goda nyheten är att Basse verkar ha vittring på vem som hade rollen förra rundan.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
37 sekel kvar på rundan!

@Sidd postade väldigt många inlägg med 1708300353569.png emojis R1. Kan det vara en Jesus som omvänder spelare till sitt lag? Se "Hitta Jesus" för referens. Dock missade han några inlägg. Det behövdes bara i ett visst antal inlägg? Känns väl komplicerat kanske. Jag hoppas Basse är bybo och vet hur det ligger till, men han får inte prata om det.

Lägger ner för natten, först var jag tambourine guy-glad över resultatet i R1 men nu är jag inte lika säker, men ändå optimistisk.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,421
Hur ska vi agera när vi har Elon Musk som spelledare för varulvsspelet?
Post #41, är vi kvar vid den alltså? 😊 Missriktad första tankegång om att alla förmågor gör ungefär samma saker som ens egna, fast med olika upplåsningskrav. Det är inte jättelångsökt 🥰
Ok, check på det. Men du trodde också att ulvar och powerroller saknade roll/förmåga då? Eller att nattmord och siande/väktande var deras roll/förmåga? Annars får jag inte ihop tankegången.
 
Top