Varulv rollspel.du - R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
RE: BB7 och eventuellt nattmord hos byn:
Ytterligare en anledning att ha två drev? Tänker att OM det är så att någon har en förmåga som tillåter byn att nattmörda borde byn vara typ överens om hur förmågan ska användas. Att lämna den helt upp till spelaren känns otryggt, eftersom det kostar spelare och information som inte riktigt säger något. Bättre då om byn "bestämmer" vem som ska bli mördad av en sådan förmåga, så vi är lite på samma sida med vad som händer iaf. Om byn bestämmer någon att mördas, och den spelaren blir mördad kan vi ju iaf kanske dra slutsatsen att byn kan ha en avrättare. Och om byn inte har en sån förmåga utan det är ulvarna som har två nattmord, eller en dtf så kan vi sabba deras planering lite med det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Just fan, @Xyas är ju kvar i spel ja. Jag hade mentalt stängt av honom eftersom han inte skrivit så mycket och faktiskt "vann" röstningen.
Då är det ju rimligt att åter igen försöka sparka igång lite aktivitet där.

Röst: @Xyas
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Wow, över 2000 deltagare i spelet, kul!
Tänker att OM det är så att någon har en förmåga som tillåter byn att nattmörda borde byn vara typ överens om hur förmågan ska användas.
Jag får ju inte säga så mkt för kan lätt bli regelbrott.
Jag har dock en känsla av att det bara är ulvar som får mörda denna runda.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Jag röstar för övrigt heller ut lågflygar-Xyas denna rundan och ger siarna en chans att lista ut vem som är naiv/galen/vanlig till nästa runda, ifall det är så att WH:s sianden inte stämmer.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Så vilka använde sina förmågor runda ett och hur många gånger? Det får vi prata om och jag anser desto mer info desto bättre.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Är det värt att inte rösta ut Sidd i dag och att alla 3 siare eller de som ännu inte kollat sidd gör det. För just nu har vi en träff på ulv och jag är nyfiken på vad de påstådda siarna får för resultat.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Så vilka använde sina förmågor runda ett och hur många gånger? Det får vi prata om och jag anser desto mer info desto bättre.
...hur många gånger? Det går nog inte att prata om :)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Glöm inte att swisha Fjodor anmälningsavgiften, sista chansen denna runda!
Är det värt att inte rösta ut Sidd i dag och att alla 3 siare eller de som ännu inte kollat sidd gör det. För just nu har vi en träff på ulv och jag är nyfiken på vad de påstådda siarna får för resultat.
Någon ska vi rösta ut, Sidd är siad röd och Basse har ett förmågegräv på honom.
Visst vore det intressant att se vad Vimes och Basse skulle sia honom, men genom att vi siar varandra får vi info om siarförmågorna ändå.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
855
Att @Sidd gått AFK efter att blivit rödsiad är ju tydligt. Då tror jag inte WHs siarclaim är ett ulvclaim.

Nytt vilt spekulerande:😵😵😵
@Basenanji s förmågehintar angående Sidd tolkar jag som att det finns en förmåga kopplat till jesusemojis som kunde konvertera mellan faktioner (har någon en tydligare/alternativ tolkning?). @Brynolf har också snackat jesus.

Där har vi i så fall spelmekanisk koppling till Hitta Jesus.
I siarkompotten har vi koppling till MU5 (svag koppling, eftersom det inte kom i spel där utan bara fanns i menyn om jag minns rätt)
I resultatet, där de röster som låg utanför de två första aktiva nollades, har vi koppling till fight club. (om så är fallet så är min röst på Anthrox meningslös)

Jag kan inte se någon koppling till Utkante, men den naturliga vore väl D3F.
Inga BP i spel vad jag vet, men Fjodde hade väl börjat fila på detta innan maskeraden spelades.

Spelen innan Hitta Jesus verkar varit revolouption och ABDITC, jag var inte med där och har inte koll på dem.

Inget av det här påverkar väl egentligen spelläget just nu, men någon annan kanske kan se något jag inte ser.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Att @Sidd gått AFK efter att blivit rödsiad är ju tydligt. Då tror jag inte WHs siarclaim är ett ulvclaim.

Nytt vilt spekulerande:😵😵😵
@Basenanji s förmågehintar angående Sidd tolkar jag som att det finns en förmåga kopplat till jesusemojis som kunde konvertera mellan faktioner (har någon en tydligare/alternativ tolkning?). @Brynolf har också snackat jesus.

Där har vi i så fall spelmekanisk koppling till Hitta Jesus.
I siarkompotten har vi koppling till MU5 (svag koppling, eftersom det inte kom i spel där utan bara fanns i menyn om jag minns rätt)
I resultatet, där de röster som låg utanför de två första aktiva nollades, har vi koppling till fight club. (om så är fallet så är min röst på Anthrox meningslös)

Jag kan inte se någon koppling till Utkante, men den naturliga vore väl D3F.
Inga BP i spel vad jag vet, men Fjodde hade väl börjat fila på detta innan maskeraden spelades.

Spelen innan Hitta Jesus verkar varit revolouption och ABDITC, jag var inte med där och har inte koll på dem.

Inget av det här påverkar väl egentligen spelläget just nu, men någon annan kanske kan se något jag inte ser.
Hmm, här är du något bra på spåret. Om någon förmåga är kopplad till Fight club så kan det även förklara varför två spelare blev mördade inatt (eftersom de satt ihop som i det spelet).
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
855
Så vilka använde sina förmågor runda ett och hur många gånger? Det får vi prata om och jag anser desto mer info desto bättre.
Jag aktiverade min förmåga under R1 en gång. 1️⃣

Jag frågade fjodor men du är välkommen att kolla en extra gång om du vill.:)
Jag orkar inte dubbelkolla, om du ljuger och jag blir diskad så får det tala sitt eget språk. :t100:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,683
@Yem_86 jag använde inte min förmåga och kommer inte göra det nu heller.

Hörni @Hägerstrand och @Anthrox är det inte så enkelt att Fjodor har gjort en enda stor korvtårta av tidigare spel och låter dessas mekaniker gå runt mellan rundorna? Tycker inte att det behöver övertänkas.

Det vi kan göra är att utifrån vår metakunskap om spelet guida oss i det vanliga jävla varulvsspelet.

(Ni fattar ju det här, men jag fattar inte varför det är så intressant att gräva i olika parametrar kring förmågor mm?)

Sedan vill jag veta om @Anthrox avsiktligt vill undvika att rösta ut Sidd? Beröringsskräck? 😛😘
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Det är verkligen svårt att svara på den här frågan och samtidigt förhålla sig till reglerna, men Sidd kunde göra något förra rundan som jag nu kan göra. Det är dåligt för byn. Jag tolkar en av Sidds poster som att han gjorde det här dåliga.

Resten har jag smulat i tidigare inlägg i den här rundan.
Kom igen nu Basse!
Sidd kunde göra vadå för dåligt?
Om du nu har något alls på tossingarna så måste du i alla fall kunna ange vilken post jag skrivit detta fantastiska avslöjande.
Vad är det för nåt jag kunde göra förra rundan men inte nu liksom?

Visst jag anar förstås att jag har samma regel-upplägg som övriga att förhålla mig till och det är svårt att läsa av allt i tråden.

Jag tolkar ditt spel hittills nu detta spel som att du hela tiden vet liiiite mer än oss andra och ligger lite före andra i tex diskussionen om förmågeroller och powerroller.
Inget fel med det men det klingar påklistrat att du samtidigt antyder att det är för svårt upplägg för dig med alla olika möjligheter på spelupplägget.

Ditt snack om att fraktionsrollerna byter med förmågorna (har jag fattat rätt) som jag tror du hängde på Brynolf med vad gäller iden låter för mig väldigt konstlat.
Ännu en grej som du verkar ligga före mig i tänket om?
Eller bara hänger du på Brynolf av bara farten för att hitta en anledning med att brunsmeta mig och lägga röst?
Sen när @Anthrox frågar om din ide och då skriver att jag alltså skulle varit bybo i R1 MEN nu ulv i R2 så har du även där inga bra argument.
Konstigt är även detta tycker jag.

Röst: @Basenanji
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Kom igen nu Basse!
Sidd kunde göra vadå för dåligt?
Om du nu har något alls på tossingarna så måste du i alla fall kunna ange vilken post jag skrivit detta fantastiska avslöjande.
Vad är det för nåt jag kunde göra förra rundan men inte nu liksom?

Visst jag anar förstås att jag har samma regel-upplägg som övriga att förhålla mig till och det är svårt att läsa av allt i tråden.

Jag tolkar ditt spel hittills nu detta spel som att du hela tiden vet liiiite mer än oss andra och ligger lite före andra i tex diskussionen om förmågeroller och powerroller.
Inget fel med det men det klingar påklistrat att du samtidigt antyder att det är för svårt upplägg för dig med alla olika möjligheter på spelupplägget.

Ditt snack om att fraktionsrollerna byter med förmågorna (har jag fattat rätt) som jag tror du hängde på Brynolf med vad gäller iden låter för mig väldigt konstlat.
Ännu en grej som du verkar ligga före mig i tänket om?
Eller bara hänger du på Brynolf av bara farten för att hitta en anledning med att brunsmeta mig och lägga röst?
Sen när @Anthrox frågar om din ide och då skriver att jag alltså skulle varit bybo i R1 MEN nu ulv i R2 så har du även där inga bra argument.
Konstigt är även detta tycker jag.

Röst: @Basenanji
Så använde du din förmåga runda ett eller inte?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
@Yem_86 jag använde inte min förmåga och kommer inte göra det nu heller.

Hörni @Hägerstrand och @Anthrox är det inte så enkelt att Fjodor har gjort en enda stor korvtårta av tidigare spel och låter dessas mekaniker gå runt mellan rundorna? Tycker inte att det behöver övertänkas.

Det vi kan göra är att utifrån vår metakunskap om spelet guida oss i det vanliga jävla varulvsspelet.

(Ni fattar ju det här, men jag fattar inte varför det är så intressant att gräva i olika parametrar kring förmågor mm?)

Sedan vill jag veta om @Anthrox avsiktligt vill undvika att rösta ut Sidd? Beröringsskräck? 😛😘
Det har inget med beröringsskräck att göra, men det finns liksom ingen direkt anledning att lita på WH:s siande i nuläget, för vi vet inte om han är en riktig siare. Varför ska vi defaultfalla in i att rösta ut en spelare på bara den grunden? Vad ger det oss för framtida spel? Om WH siar fram en till röd nästa runda, ska vi rösta ut denne med?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Jag använde min förmåga förra rundan, kommer inte göra det denna.
 
Top