Varulv rollspel.du - R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Jag vet inte hur jag ska formulera det här utan att bryta mot reglerna, men,

Jag förstår nu bättre varför Sidd skrev det han skrev i R1. Jag är fortfarande siare och bybo, men har fått ny förmåga.

Sidd var röd förra rundan och är fortfarande röd denna, enligt den info jag har.
Aight, men vad har det då att göra med att eventuella fraktionstillhörigheter är sammankopplade med metaspelsroller? Han har ju inte bytt fraktion enligt dig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Aight, men vad har det då att göra med att eventuella fraktionstillhörigheter är sammankopplade med metaspelsroller? Han har ju inte bytt fraktion enligt dig.
Det är verkligen svårt att svara på den här frågan och samtidigt förhålla sig till reglerna, men Sidd kunde göra något förra rundan som jag nu kan göra. Det är dåligt för byn. Jag tolkar en av Sidds poster som att han gjorde det här dåliga.

Resten har jag smulat i tidigare inlägg i den här rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Och nu blir det lite meta men jag tycker att vitsen med att spela varulvsspel är att vinna som fraktion mot en annan fraktion. Det kan ju vara kul med mekanik som låser upp förmågor mm, men för mig gäller att jag först vill vinna som fraktion, därefter utnyttja mekaniken - även om det gynnar mig som spelare!

Varför skriver jag det här? För att ni ska förstå vem jag är och hur jag resonerar i varulvsspel.

Det kanske inte blir så smileystätt i mina inlägg även om jag får chansen så att säga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
@Hägerstrand din röst på Fjodorsenuba sticker ut.

Hur ser du på spelet just nu? Hur många ulvar det troligt att vi har i spel?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
861
:t6r-6::t6r-5::t6r-4::t6r-3::t6r-2::t6r-1:

Jag har suttit på flyget och vridit och vänt på Biobunkers logik med snajp och allt.

Snajpen får jag ingen klarhet i alls om jag ska vara ärlig. Den funkar inte ihop med den förmåga jag antar att han hade. Han ser över huvud taget inte ut att ha använt förmågan alls. Vilket ger följande alternativ:
Om BB's förmåga fungerade på det sätt jag antar att den gör så hade den noll påverkan på snajpbeslutet. Om man tror att man delar förmåga med BB så tycker jag att man i så fall ska läsa sin förmågebeskrivning en extra gång. Jag hoppas att det här är vagt nog för att isen inte ska spricka under mina fötter.

Om man tycker att det här ändrade på något, men känner att man vill undvika att brusa tråden av någon anledning så finns det säkert något formaliserat sätt att förmedla det.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
861
:zeppelinare::alien::devilish::geek::sick::ROFLMAO::LOL:
Separerar dessa för att underlätta för @Brynolf om han vill kommunicera utan att brusa.

Basse tror att ulvarna kan rekrytera? Kan det vara så att du tolkar det så, men att det i själva verket är ulv/bybo-status som bara roterar tillsammans med rollerna? Vad säger @Basenanji ?
Jag tolkade ditt inlägg om Jesus som att du gått från ulv till bybo? Om det då är som du säger och fraktion växlar med roll så borde vi leta efter någon som avslutar varje inlägg med trams?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
861
@Hägerstrand din röst på Fjodorsenuba sticker ut.

Hur ser du på spelet just nu? Hur många ulvar det troligt att vi har i spel?
Ja, min tolkning är att Fjodde tycker att S2E2 av Game Changer är superbra och att vi kommer mötas av "Congratulations, you've unionized!" om vi gemensamt röstar ut honom.💪✊🧠

Om jag ska lägga den teorin åt sidan så tror jag på få ulvar. Även om det ena nattmordet kommer från en bybo (vilket lagts fram som teori) så är riskerna för vådaskott där så stora att det är att räkna som ulvarnas nattmord ändå.

I så fall tror jag två ulvar, eller tre ulvar som saknar ulvchatt.

@Waterhouse snabba siarclaim är ju ett väldigt bra ulvbeslut när man ser att faktionstillhörighet inte avslöjas vid utröstning, men kanske lite FÖR snabbt analyserat för att jag ska tolka det så.

Din uppgift att "Sidd var röd förra rundan och är fortfarande röd denna, enligt den info jag har." är det bästa jag har att gå på, och det drev jag stöder.

Jag flyttar ändå min röst till Anthrox. Det är av skäl jag inte kan prata om, och inget jag uppmanar någon att följa utan ett resultat av att jag är ett fuckup som än en gång presterat dåligt under plötslig tidspress. 😖😫😩😫😖

Röst: @Anthrox
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Ja, min tolkning är att Fjodde tycker att S2E2 av Game Changer är superbra och att vi kommer mötas av "Congratulations, you've unionized!" om vi gemensamt röstar ut honom.💪✊🧠

Om jag ska lägga den teorin åt sidan så tror jag på få ulvar. Även om det ena nattmordet kommer från en bybo (vilket lagts fram som teori) så är riskerna för vådaskott där så stora att det är att räkna som ulvarnas nattmord ändå.

I så fall tror jag två ulvar, eller tre ulvar som saknar ulvchatt.

@Waterhouse snabba siarclaim är ju ett väldigt bra ulvbeslut när man ser att faktionstillhörighet inte avslöjas vid utröstning, men kanske lite FÖR snabbt analyserat för att jag ska tolka det så.

Din uppgift att "Sidd var röd förra rundan och är fortfarande röd denna, enligt den info jag har." är det bästa jag har att gå på, och det drev jag stöder.

Jag flyttar ändå min röst till Anthrox. Det är av skäl jag inte kan prata om, och inget jag uppmanar någon att följa utan ett resultat av att jag är ett fuckup som än en gång presterat dåligt under plötslig tidspress. 😖😫😩😫😖

Röst: @Anthrox
What?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Höll på att falla lite på eget grepp där och bli förvirrad. Jag utgår ifrån att metaroller då inte försvinner ur rotationen från de som dör.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,474
Det är en jävla kamp att inte sjunka ner i resignation och letargi i det här spelet.

Såhär ser röstläget ut:

1708349338067.png

Alla röster som ligger på Sidd är begripliga. Även om Sidd inte är ulv (p.g.a. att WH:s förmåga är trasig på något vis eller p.g.a. att WH är ond) är det - inte minst i ett spel som verkligen inte är ett "vanligt varulvsspel med en twist" (wtf @fjodorsenuba ) - rimligt att folk håller fast vid något. Och ja, ett rött siande är ju faktiskt något, och i min mening det enda som är något alls än så länge. Att Sidd tillbakakakar WH är också rimligt. Däremot:

@Anthrox röstar på Basse. Jag vet inte, är tanken här att Basse är ulv som ljuger om sin siarförmåga? Är det inte rätt så jävla modigt av honom att claima siare i R1 och fubbla bort det genom att sia Impetigo? Dessutom har vi fått in två siar-claim till. Det vore ju maximal tur för ulv-Basse att det just i det här spelet där han lögnaktigt claimar siarrollen i R1 visar sig finnas flera siare i spel... Alltså vad är teorin här? Är Basse en kaoz-ulv (enligt hans egen Kritiska Ulvrationalitetsteori från Mäster Ulv) som spelar lolrandom?

Och @w176 röstar på Xyas. Vad är anklagelsen där? Låg aktivitet? Något annat? Är caset för Xyas bättre än det för Sidd? Kan du (igen kanske) förklara varför Xyas är den bästa rösten?

Och @Hägerstrand röstar på Anthrox men kan inte förklara varför. Får man ställa några följdfrågor? Misstänker du Anthrox? Kommer din röst ligga kvar på honom hela rundan? Vore det bra eller dåligt om Anthrox åker ut tror du? Jag tror du kan svara på frågorna utan att bryta mot några regler, eller?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Det är en jävla kamp att inte sjunka ner i resignation och letargi i det här spelet.

Såhär ser röstläget ut:

View attachment 16748

Alla röster som ligger på Sidd är begripliga. Även om Sidd inte är ulv (p.g.a. att WH:s förmåga är trasig på något vis eller p.g.a. att WH är ond) är det - inte minst i ett spel som verkligen inte är ett "vanligt varulvsspel med en twist" (wtf @fjodorsenuba ) - rimligt att folk håller fast vid något. Och ja, ett rött siande är ju faktiskt något, och i min mening det enda som är något alls än så länge. Att Sidd tillbakakakar WH är också rimligt. Däremot:

@Anthrox röstar på Basse. Jag vet inte, är tanken här att Basse är ulv som ljuger om sin siarförmåga? Är det inte rätt så jävla modigt av honom att claima siare i R1 och fubbla bort det genom att sia Impetigo? Dessutom har vi fått in två siar-claim till. Det vore ju maximal tur för ulv-Basse att det just i det här spelet där han lögnaktigt claimar siarrollen i R1 visar sig finnas flera siare i spel... Alltså vad är teorin här? Är Basse en kaoz-ulv (enligt hans egen Kritiska Ulvrationalitetsteori från Mäster Ulv) som spelar lolrandom?

Och @w176 röstar på Xyas. Vad är anklagelsen där? Låg aktivitet? Något annat? Är caset för Xyas bättre än det för Sidd? Kan du (igen kanske) förklara varför Xyas är den bästa rösten?

Och @Hägerstrand röstar på Anthrox men kan inte förklara varför. Får man ställa några följdfrågor? Misstänker du Anthrox? Kommer din röst ligga kvar på honom hela rundan? Vore det bra eller dåligt om Anthrox åker ut tror du? Jag tror du kan svara på frågorna utan att bryta mot några regler, eller?
Asså ja venne, min röst på Basse är inte längre aktuell direkt. Men jag vet liksom inte vem jag ska rösta på annars. Att slentrianrösta på Sidd för att en potentiellt galen siare sagt att han är röd känns inte som att det ger något.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Jobbigt att PM från SL är skriva på etruskiska, jag får slå upp massa ord!
Om BB's förmåga fungerade på det sätt jag antar att den gör så hade den noll påverkan på snajpbeslutet.
Jag förstår inte riktigt hur du och Brynolf kan ha någon koll på BB7s förmåga förra rundan, men det är väl inget vi kan gå in på.

Sen är det prat från @Brynolf @Basenanji med flera om att man kan gå från bybo till ulv och vice versa. Om det stämmer vilket jag inte har någon anledning att tro borde vi ha en fd ulv som kan berätta om det. Det har vi inte.

Förstår jag Basse rätt så tror han att han nu har Sidds förmåga från R1, som tydligen är ulvig och användes av Sidd. Det tillsammans med mitt siande av Sidd som ulv gör att jag är trygg med min röst, kan inte tänka mig någon annan som är bättre att rösta ut iaf.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,407
Rond 714 nu, ta fram ditt A game!
Att slentrianrösta på Sidd för att en potentiellt galen siare sagt att han är röd känns inte som att det ger något.
Håller med om att vi inte kan lita på mitt siande fullt ut när Vimes och Basse claimat också, men det är ändå en stark indikation. Det plus att Basse hävdar att han är ulv, se mitt förra inlägg. Vad har du som alternativ?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,363
Om det är uppenbart att Sidd är det enda alternativet att rösta på, och Sidd är ulv, så kommer andra ulven/ulvarna lägga sig i samma drev. Det ger liksom inget. Kan vi inte försöka skaka fram ett drev till att jobba med, så det blir lite ställningstaganden iaf? Jag ska gräva lite, men det är så hopplöst svårt att gräva i det här spelet.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
861
Och @Hägerstrand röstar på Anthrox men kan inte förklara varför. Får man ställa några följdfrågor? Misstänker du Anthrox? Kommer din röst ligga kvar på honom hela rundan? Vore det bra eller dåligt om Anthrox åker ut tror du? Jag tror du kan svara på frågorna utan att bryta mot några regler, eller?
Jag misstänker inte Anthrox, men är nyfiken på vad det leder till att rösträkningen visar i start R3.

Jag tänkte att den får ligga kvar. Om det resulterar i att Anthrox åker ut så vore det 100% bra för byn med den information jag har.

Jag tycker inte att någon annan ska hoppa på det drevet, och om någon gör det så får jag utvärdera, men då blir det nog så att jag röstar på Sidd istället.

⚽🏀🏈⚾🥎
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,474
Alla röster som ligger på Sidd är begripliga. Även om Sidd inte är ulv (p.g.a. att WH:s förmåga är trasig på något vis eller p.g.a. att WH är ond) är det - inte minst i ett spel som verkligen inte är ett "vanligt varulvsspel med en twist" (wtf @fjodorsenuba ) - rimligt att folk håller fast vid något. Och ja, ett rött siande är ju faktiskt något, och i min mening det enda som är något alls än så länge. Att Sidd tillbakakakar WH är också rimligt. Däremot:
@Brynolf den gamle sumprunkaren har inte ens röstat.
 
Top