Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen

solvebring said:
Vad gäller det här med att definiera "planering" gillar jag uppdelningen "strävan" och "planering". Om jag då skulle försöka beskriva dem ser jag strävan som en skiss. Man har ett upplägg, men det finns inga detaljer, inget svar, inget fast mål, ingen bestämd upplösning. Planering är en färdig tavla, det upplägget är färdigt, det finns uttalade detaljer, det finns svar, det finns ett mål och det finns en bestämd upplösning.

Strävan = Lös planering som inte begränsar möjligheterna.
Planering = Strikare planering som begränsar möjligheterna.
Föe mig är det såhär:

Strävan: Något man gör här och nu, utifrån sin nuvarande situation.

Planering: När fokuset skiftar från vad som händer i nuet i spelet, mot en framtid istället för att bejaka nuet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen

w176 said:
solvebring said:
Vad gäller det här med att definiera "planering" gillar jag uppdelningen "strävan" och "planering". Om jag då skulle försöka beskriva dem ser jag strävan som en skiss. Man har ett upplägg, men det finns inga detaljer, inget svar, inget fast mål, ingen bestämd upplösning. Planering är en färdig tavla, det upplägget är färdigt, det finns uttalade detaljer, det finns svar, det finns ett mål och det finns en bestämd upplösning.

Strävan = Lös planering som inte begränsar möjligheterna.
Planering = Strikare planering som begränsar möjligheterna.
Föe mig är det såhär:

Strävan: Något man gör här och nu, utifrån sin nuvarande situation.

Planering: När fokuset skiftar från vad som händer i nuet i spelet, mot en framtid istället för att bejaka nuet.
Yes indeed. Medhåll på det med. Lägg till det på det jag just skrev så anser jag saken utredd. =)
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen

Han said:
2 Du skall icke anstränga dig.
Den här skulle även kunna heta "Du skall icke känna tvivel över din prestation".
Ja, det skulle det kunna göra. Diskussionen fick mig att inse att den nuvarande formuleringen inte var så bra. Jag plockar nog den där till vidare. :gremsmile:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen

w176 said:
Föe mig är det såhär:

Strävan: Något man gör här och nu, utifrån sin nuvarande situation.

Planering: När fokuset skiftar från vad som händer i nuet i spelet, mot en framtid istället för att bejaka nuet.
Gud är större! Det där tar jag och skriver in. :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen

GnomviD said:
Han said:
2 Du skall icke anstränga dig.
Den här skulle även kunna heta "Du skall icke känna tvivel över din prestation".
Ja, det skulle det kunna göra. Diskussionen fick mig att inse att den nuvarande formuleringen inte var så bra. Jag plockar nog den där till vidare. :gremsmile:
Jag skulle kanske skriva såhär:

Gör det som känns naturlig
Leta inte efter den smartaste/roligaste/mest dramatiska reaktionen, utan ta vara på din känsla vad som känns naturligt. Din magkänsla och första impuls är oftast rätt, det kommer ändå blir smart, roligt och dramatisk.
Ta det lugnt och ansträng dig inte så mycket. Rollspel spelar man för att det är roligt, inte för att det kännas som arbete. Var lagom. Var nog. Gör det som kommer naturligt och som känns som en logisk följd av det som tidigare har hänt. Om du försöker vara fantastisk är det en större risk att du blir överdriven eller att det låser sig. Gör och säg det som kommer naturligt. Ingen annan än du tänker som du gör och även om dina val kan verka uppenbara för dig verkar de inte det för andra.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 14 - Alex från Schweiz

Det var lite serverstrul sent i går, och nu på morgonen. Men nu verkar allt ha ordnat upp sig igen. Så hade du problem att ladda ner avsnittet i går borde det gå bättre nu. Ropa om problemen kvarstår så får jag se vad vi kan göra.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 14 - Alex från Schweiz

solvebring påpekade att han tycker att avsnitt 14 är brusigare än vanligt.

Jag labbade med lite annorlunda handgrepp i redigeringen som jag tyckte gjorde ljudet trevligare. Men det kanske var bättre så som det var i de tidigare avsnitten? Speciellt avsnittet med Vivian från USA?

Någon mer som har lyssnat och vill diskutera brus och ljudkvalitet?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Avsnitt 15 - Cirklar

DeBracy gästar studion.

Avsnitt 15 - Cirklar

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UaA-LeXGDMA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/UaA-LeXGDMA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 15 - Cirklar

Tack för ett mycket mysigt och trevligt avsnitt. Det var kul att få höra alla de här anekdoterna och reflektionerna kring ert spelande. Alla kan nog hitta en eller flera igenkänningspunkter i det.

/solvebring som verkligen gillade det korta men trevliga utlägget och färg och form.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 15 - Cirklar

Kul att du fick ut något av den trots att vi spelar tillsammans så mycket och har känt varandra så länge.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Avsnitt 15 - Cirklar

wilper said:
Kul att du fick ut något av den trots att vi spelar tillsammans så mycket och har känt varandra så länge.
Att ha NordNordOst i mp3 spelaren är att ha som att ha sina vänner i fickan när man går på hundpromenad
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 16 - Knytkonvent

Här händer det grejer. Knappt så man hinner med!

... Två avsnitt på en gång. Rock N Roll!

/solvebring som glatt tackar samliga nordnordostare för deras finfina podcastande.
(En extra kindspuss till wilper, of course.)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 17 - Favoritspel

Kul att du gillade ditt avsnitt. :)
 
Top